Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 11 Januari 2010

PAS SEMAKIN DEWASA



NIK AZIZ DALAM GEREJA - DI BELAKANG YANG TESENGEH TU IALAH DR.HATTA - JANGAN BUAT TAK KENAL




PEGAWAI GEREJA TERHARU TERIMA KUNJUNGAN NIK AZIZ – harakah daily

Kesediaan Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat melawat tiga gereja petang tadi menimbulkan rasa terharu pihak gereja.

Perasaan terharu itu dinyatakan oleh Pegawai Penyambut Tamu Gereja Katholik Assumption, Jalan Assunta dekat sini, Calvin Jacob yang juga sempat mengucapkan terima kasih kepada Menteri Besar Kelantan itu kerana sudi mengunjungi mereka.

Menurut Calvin, Nik Abdul Aziz telah meluahkan rasa simpati di atas apa yang telah berlaku ke atas gereja itu yang dibaling dengan bom buatan sendiri pada minggu lalu.

“Saya telah mempelawa beliau masuk ke dalam gereja untuk melawat namun kerana ketika itu pengunjung gereja sedang melakukan kegiatan mingguan mereka, beliau menolak dengan baik.

“Jika cuaca tidak hujan saya bercadang untuk membawa beliau meninjau di sekeliling gereja, tetapi saya sempat maklumkan kepadanya tentang keadaan gereja yang tidak mengalami apa-apa kerosakan lantaran bom yang dilontar itu tidak meletup,” jelas Calvin lagi.

nota :

tempat ibadat
adalah tempat membuat ibadah

nota:
gerombolan berharap pas akan bersama gerombolan
gerombolan mahu pakatan pecah

tapi

pas semakin mendewasa
pas semakin ke tengah
gerombolan semakin kanan

akhirnya gerombolan semakin jadi langau
menghidu buntut pas kah kah kah

kuntau makan tuan kah kah kah




29 ulasan:

deusXmachina® berkata...

say bye bye to gerombolan
erk888

erk888.blogspot.com

KAH..KAH berkata...

duit rasuah tak boleh bwk keliling kaabah..
dia bantai nya keliling tpt kristian sembah..
Kah..kah

memang dewasa sgt sampai dah nyanyok,
husamusang tunggu masa je nak cilok,
Kah..kah

ejas pitih minyok nok wat bayor utang balok..
kuli kata..tok soh nok melawok..kalu kecek serupa bewok..
Kah..kah..kah

Tanpa Nama berkata...

PAS FOR ALL!!!
all for Allah.





& BN for a LOSER!!



from: I for U.

kancil berkata...

Rakyat semakin matang...provokasi UMNgok tak perlu dilayan. Buat apa melayan orang kurang cerdik..buang masa. Sebenarnya mereka cuba meraih simpati masyarakan Islam, cuba memecah belahkan pakatan dan mengalih isu harga barang naik. Rakyat lupa GST, tarif elektrik dan tol akan naik...yang tak naik adik bini Rosmah kah kah kah (pinjam gelak Tn. TT)

Tanpa Nama berkata...

gerombolan tentu terkujut besar bila tgk nik aziz turun melawat.

Strategi gerombolan sudah silap.sakit paler gerombolan.

mggu ini gerombolan meeting camne nk buat strategi baru

-kiung-

mak dara berkata...

hahahaha..

say bye bye to islam

satu allah untuk semua agama
satu syurga untuk semua

hidup satu malaysia
hidup TGNA
hidup PAS...

suis-media berkata...

Tuan tt

Najib Razak telah mengeluarkan statement pada perhimpunan umNO yang lalu untuk merampas selangor kembali dengan jalan apa sekalipun,,,oleh itu kita jangan bergadoh sana sini di atas apa apa perkara yang berlaku kerana kita semua sudah tahu siapa dalang di sebalik peristiwa tersebut.

Tanpa Nama berkata...

Begitulah hendaknya PAS bertindak atau berfikir. Pentingkan kesejahteraan manusia yang tidak engkar pada kebaikan bukannya kepada yang engkar tapi berpura-pura menegakkan kebaikan seperti gerombolan. PAS dan PKR harus ingat yang agama itu mengajar untuk kebaikan bukan untuk taksub, obses dan gila babi dengan pegangan konsep agama yang sempit lagi tak masuk akal. Lihat mereka yang mengamuk gila babi atas perkara yang dia sendiri tiada fahaman sejarah atau pengetahuan yang rasional, lihat semua mereka yang berfikiran sempit walaupun berlagak seperti 'vanguard' agama.
Kalu PAS lebih bersikap terbuka lagi cepat GEROMBOLAN ditalkinkan. GEROMBOLAN tak tahu apa lagi strategi hodoh yang boleh menguntungkan mereka. Ketuanan Melayu dah semakin ditolak dan nak mainkan agama pun tak dapat sambutan yang dimimpikan. KAH KAH KAH KAH..................... Kena SOS Mat Ezam, Ustaz Candra, Si Katak Bentung, Perkasa,.........BOLEH JALANLAH!

Sukj berkata...

kah kah kah kah kah...kah kah kah

SERONOK BETUL TENGOK GEROMBOLAN JADI LANGAU

HANYA MAMPU BERGANTUNG DIPUNGGUNG BADAK PINTAR...kah kah kah kah

AKHIRNYA AKAN MATI KELAPARAN...TAK ADA APA LAGI YANG BOLEH TELAN...kah kah kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

semuanya demi kertas undi

adakah lepas ini ada permintaan halus bahawa nama ALLAH boleh digunapakai pihak krsitian pula

sudahlah sejarah lampau membuktikan bahawa mereka-mereka ni semua sering mengubah ayat-ayat suci dalam kitab suci mereka.. KEBENARAN YANG MEREKA PAPARKAN ADALAH UNTUK KEUNTUNGAN GEROMBOLAN MEREKA SENDIRI SEMATA-MATA

berhati-hatilah ini semua adalah mainan yahudi dan dajjal dan iblis dan syaitan di akhir zaman ini

wira perlu dicipta untuk disanjung

sang penyelamat mestilah dari tiada diadakan kononnya dunia ini akan ada 'inspirasi' semoga manusia boleh buat baik

semuanya adalah demi kertas undi.....

sesetengah orang nak menghancurkan gerombolan hingga terlalu bersungguh-sungguh nak bermusuh dengan mereka....

bagus betullah idea sosialis ko bro hisham

Tanpa Nama berkata...

Pihak gerombolan sekarang mencari hal untuk menggembor hura hara dalam negera. Ini adalag merbahaya sekali kerana akan membawa negara ke satu era 1969. Ini kita tidak mahu akan berulang detik sejarah hitam!!

Tuhan Selamatkan Malaysia, Negara Yang Kami Cintai!!

Allahuakhbar Allahuakhbar.

Tanpa Nama berkata...

bro..
kenapa berita ni tak masuk bharian ke,
metro ke, utusan ke?
tak aci la mcm ni..
bro..
isam tu hussin suruh pakatan rakyat bertaubat..
ape komen bro isham pasal ni
saper yg kena bertaubat ni..

Tanpa Nama berkata...

Masa AJL semalam masa lagu aizat kau pergi ada latarbelakang insan 2 telah pergi meninggalkan kita..mmg touching la..nasib baik x de gambar altantuya sekali kuar ..

Tanpa Nama berkata...

kekawan semua , intai blog 'minda info kita' lepas tu mari kita ramai ramai serang blog tu !!! Blogger ni memang kurang ajaq!!!



gibuk

Tanpa Nama berkata...

dah ramai makin confuse dan melalut...
ask youself; why for the firts place they want to use this 'Allah' word? it is not about bole pakai or sape punye word tu..
kenape nak timbulkan kekeliruan?
why not use TUHAN jee.. kan senang..
manaske!!
majority is not always right!

Tanpa Nama berkata...

tok guru bukan x nak masuk dlm gereja tu sebenar tapi malu mata sikit.sebab tengok sister-2 dlm gereja tu pun pakai tudung. BIK MAMA kita tu 1st lady m'sia x pakai tudung bikin malu aje.nak harap dekat malaun macam ni ke pertahankan agama. pakai songkok tinggi buat round kepala lembu boleh la

Tanpa Nama berkata...

nape baru skg home minstry timbulkan isu kalimah Allah ni lps berpuluh thn diguna??..x lain x bukan utk pecahbelahkan PR..supaya org melayu kembali sapot gerombolan..TDM pun penah ckp isu neh dah lama tp dia sendiri x berani timbulkan sbb ianya sensitif...lg pun ia hanya diguna kt m'sia timur..org islam kt sana rilek jekkk yg org semenanjung plak over nape???

Tanpa Nama berkata...

apabila mak dara berkata begitu macam cerita angels & demons la pulak

Richard Loh berkata...

Please read the two speeches by PAS and umno Presidents one day after the Church bombing and the protest at the mosque and take this poll:

Poll : Which Party Do You Trust And Are More Sincere When Talking About Islam To The Non Muslim Malaysians

Tanpa Nama berkata...

Mujahid Rawa in the background?

Tanpa Nama berkata...

Mulai hari ini,harga sayur sayuran akan naik lagi!!Hancurkan UMNO PUAKA BIN SETAN!!

KAH..KAH berkata...

PAS SEMAKIN TERDESAK
--------------------

PAS Dah sibuk ikut belakang puak sodom..
jgn2 dia pun menyontot..!
kah..kah..
Air liur sudah meleleh ghairah nak kongsi kuasa sama geng sengkokolan..

Hoi..rakyat semua bukan buta kayu!!
sengkokolan kuasa pun semua tibai juga..semua sapu juga..

Sebab dah tak boleh tahan..masuk gereja pun takdak hal la..
janji puak sodom dgn kapir laknat bagi undi..janji undi beb!

PAS SEMAKIN TERDESAK..kah..kah

Tanpa Nama berkata...

Untuk KAH..KAH,

Kapir laknat tu kita boleh ajak masuk Islam...tapi...orang Umno susah nak ajak kuatkan Islam...sebab dalam umno...Islam tu...hanya zakat, kahwin dan mati aje...betul tak?

Hei KAH..KAH...dalam Umno tu..semua kaki ada...kaki zina, kaki minum, kaki penipu, kaki rasuah, kaki judi, kaki pembunuh, kaki pukul etc...

Hei KAH..KAH, kau tahu tak...orang kata kalau nak jumpa pemimpin umno...cari kat pub, kelab malam atau kat hotel...gerenti boleh jumpa...betul tak?...kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

Tahniah kepada PAS yang semakin berfikiran terbuka. Kami natives sarawak akan berkempen dari sekarang untuk memenangkan PR dalam pru yang ke 13. Kepada gerombolan, senjata memakan tuan. Kalau hal lain penduduk sabah dan sarawak tak ambil pot, isu nama Allah,nenek moyang kami dah lama menggunakannya. UMNO yang timbulkan hal ini. Dan kami akan undi BN masuk dalam musuem sarawak

yes berkata...

Wah wah wah, Pas semakin terbuka. Lepas ini kalau ada kes orang Islam yang nak kawin dengan orang Islam apa kata Pas. Berdialog?
Parti politik semuanya serupa, pentengkan undi.
Bila hang buat itu rasuah, bila aku buat itu hadiah. RM65,000x4 Hadiah?????

KAH..KAH berkata...

PAS MAKIN SESAK NAPAS
.....................

PAS sudah sesak napas..sesak napas!
PAS makin tersumbat dlm kolong sengkokolan..
PAS akan merana..melara..meraba
PAS akan tersepah sepah
..bertebangan seperti kapas

Kapak siam sudah hinggap pd PAS
ramai yang korup dlm PAS

dulu suci seputih salji..
tapi kini?
berdaki,hasad dengki,busuk hati

Celako..celako..celako
kalimat PAS menghambat umat
berkat hadiah berpakat
sengkokolan pakatan rakyat.

Tungguuuuu...

tak lama lg episod penamat!
kah..kah

Tanpa Nama berkata...

Woi!Woi!Woi!
Eloklah tu!!Sesama islam sanggup kafirkan!Puak agama lain dibodek!!!!Nak undi je!!!!!!Patutla Allah turun berbagai bala!!!!!!Sepatutnya Nik Aziz,tarbiah hang sikit mengenai agama!Dok subuh gajah tiap-tiap haghi!!!!

Tanpa Nama berkata...

Saudara seIslam,

Lihatlah bagaimana umbenongok memberi ulasan daripada peristiwa lawatan nik aziz ke gereja yang dibom.

Semuanya menjurus kepada bentuk negatif dan bukan mengarah kepada perpaduan pelbagai kaum.

Syukurlah, dari sini kita dapat menilai bagaimanakah pandangan mereka pada agama dan kaum lain. Ia lebih menjurus pada ketegangan dalam masyarakat.

Sekarang kita tahu menilai siapa sebenarnya mereka. Bersembunyi disebalik amalan 1Malaysia.

Namun, bangkai yang busuk tidak mungkin dapat ditutup dengan nyiru setangkai. Baunya akan tetap membusuk dan menjadi ingatan sepanjang zaman.

Ingat, umbenongok sudah silap percaturan. Mereka perlu membayarnya dengan harga yang terlalu mahal atau mungkin tidak mampu membayarnya sampai bila-bila.

V-Jolt berkata...

Kah, kah, kah...mu ni mmg bangang btul la. Bodoh lagi membodohkan. TGNA pegi lawat tu sbgai satu cara nak berdakwah la. Berdakwah dgn cara perbuatan. Nak undi apa pulak. Bodoh! Tak mcm ustaz dlm gerombolan. Tahu baca doa aje.