Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 11 Januari 2010

SAEKOR EEE BUAT BUAT SEDIH



BANGUNAN SEKOLAH MENENGAH DI KUALA TERENGGANU

TERBENGKALAI

PATUT SIAPA SEPTEMBER 2008.




PEMAJU MESTI SERAH TAPAK SEKOLAH – berita hairan

Nor Mohamed Yakcop mendedahkan ada pemaju perumahan di Pulau Pinang enggan menyerahkan tapak yang dicadangkan bagi pembangunan sekolah di kawasan projek mereka walaupun ia ditetapkan dalam pelan perancangan projek terbabit.

Sambil melahirkan rasa kecewa dengan sikap pemaju terbabit, beliau berkata, tindakan itu bukan saja menjejaskan pelaksanaan projek dalam Rancangan Malaysia Kesembilan (RMK-9), tetapi juga menyusahkan rakyat.

KAH KAH KAH…

woit… BARU SEKARANG SEDAR…. kah kah kah..

woit…. BARU SEKARANG NAK TIMBULKAN…. kah kah kah…

kah kah kah… BARU SEKARANG TAHU RAKYAT SUSAH….kah kah kah..

woit… PEMAJU SENTIASA MENIPU… kah kah kah…

kah kah kah… ADA TIPU SIMIN… ADA TIPU BATU MAMAR… kah kah kah…

woit… ADA REMBAT TANAH LEBIH LUAS DARI YANG DIBELI…kah kah kah..

woit…. ADA PEMAJU DUIT SUDAH AMBIL… KEMUDIAN LARI…kah kah ka

woit… BUKAN SUSAH NAK LULUS CF… SUAP AJE… MESTI LULUS…kah kah kah…

woit… TAK PAYAH RASA KECEWALAA….kah kah kah…

woit… JANGAN NAK BUAT MUKA EEEE SEDIH… kah kah kah…


nota:
pernah dengar pemaju kena tahan?
pernah dengar pemaju masuk penjara?
pernah dengar pemaju kena hukum bunuh?

tapi selalu dengar pemaju tipu
tapi selalu dengan bangunan baru tiba-tiba retak
tapi selalu dengar bagunan baru paip bocor
tapi selalu dengar pemaju curi air
tapi selalu dengar rumah runtuh orang mati
tapi selalu dengar banguan runtuh oarang terkorban
tapi selalu dengar rumah tak siap pemaju lari

paling selalu didengar pemaju pakai buruh murah
bila projek siap panggil polis untuk tangkap buruh
tak payah bayar gaji kah kah kah

DARI ARKIB BERITA

Berita Harian 04/03/2006

KERAP kali media massa mendedahkan isu rumah terbengkalai. Namun, pihak terbabit khususnya pemaju perumahan seakan-akan memekakkan telinga.

Pendedahan isu itu sebenarnya boleh menimbulkan kebimbangan kepada orang ramai untuk membeli rumah.

Menerusi pendedahan itu, pelbagai pihak termasuk kerajaan sering memberikan cadangan termasuk meminta pembeli membuat laporan polis, menggunakan khidmat guaman, bersemuka dengan pemaju dan sebagainya.

Ada sesetengah cadangan itu bagaikan melepaskan tanggungjawab membela nasib pengguna yang teraniaya.

Laporan polis memang diakui baik untuk rekod, tetapi kerajaan bertanggungjawab memantau perkara berkenaan dan mencari jalan penyelesaian bagi mengelak kejadian berulang.

Di sini, saya ingin mencadangkan Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan menyediakan kaedah atau sistem senarai hitam kepada pesalah (pemaju). Ikutlah seperti dilakukan bank tempatan yang mempunyai senarai mereka yang gagal menjelaskan pembiayaan pinjaman dan namanya akan disenaraihitamkan.

Kaedah itu juga perlu dipraktikkan kepada pemaju degil. Kita juga mahu pemaju yang gagal menyiapkan projek perumahan supaya nama syarikat dan pengarahnya disiarkan di dalam akhbar utama.

Ini menunjukkan kerajaan amat tegas dan tidak berkompromi dengan pemaju yang gagal dalam projek itu dan mereka tidak seharusnya diberi peluang untuk membuat projek lain atau membuka syarikat perumahan baru bagi projek seterusnya.

Pihak berkuasa tempatan (PBT) juga boleh membuat semakan menerusi senarai itu bagi mengelakkan mereka yang disenaraihitamkan mendapat projek baru untuk dilaksanakan.

Walau apapun, kebajikan dan kepercayaan rakyat perlu dijaga. Jangan sekali-kali khianati amanah yang mereka beri untuk membela nasib mereka.

IBNU NORED,

Perlis.




7 ulasan:

KAH..KAH berkata...

kah..kah
Kerjaan ekonomi kapitalis punya angkara..
Rakyat jd mangsa,
Sengkokolan dh berangan nk prentah negara..
kat slangork tengok 2 x 5 je...ape cerita..?

Kah..kah
Sengkokolan klate bebagi harta sesama dia je..
Sengkokolan slangork beer pun bikin jd bongok..
Sengkokolan haperak tumpo sampai terberak..
Sengkokolan siang jg untong..tak pernah malam..

Kah..kah....keyakinan jitu sengkokolan...

Tanpa Nama berkata...

Salam,

memang hampeh. Ini semua kerana segala projek hanya untuk kontrektor yg dipunyai oleh OKU (Orang Kuat Umno...op gerombolan ).

Di kampung saya ketua cawangan pun ada kelas F dan sentiasa ada projek tapi biasalah Tong seng yg buat.

Ketua cawangan kg aku ni hebat. Dulu penoreh getah saja, tapi baru 4 tahun jadi ketua gerombolan cawangan dan dah dapat pakai BMW. Maklumlah cawangan dalam Rembau.

adnan M

Tanpa Nama berkata...

standard kontrektor kelas F arr..
cuba check betui2 sekolah sampai mana diowang tu? jawatan dlm umngok takmo ngalah... gedebak gedebik gedebuk sembang mmg x boleh lawan.. dia jer nak menang..
sedara aku ketua pemuda tampin tu pun spm ngan2 lepas.. berenti jadi sojar ikut ngampu bodek kipas bontot YB.. kejup je dah up, set golf 2-3 beg.. kenduri baru2 ni, halo saziman trus dapat lembu sekor.. terelllkan? kah.. kah..

ehh.. kah..kah ni, ketua gerombolan cawangan mana ekk??
satu komen dlm ni, dapat berapa ringgit??? sure masyukkk makan duit haremmm ni.. kah..kah kahak ptuii !!

-budak itm

Tanpa Nama berkata...

dah ALLAH tentukan rezeki dia, tu yang mati matian pertahankan NAMA Allah tu....bagi gerombolan ni, rezeki (halal/haram) jangan ditolak....

Sudin berkata...

Berita Harian 04/03/2006

IBNU NORED,
Perlis ni masih bodoh lagikah sekarang ni ?
Dah masuk tahun 2010, hampir 4 tahun sudah berita ni.....kah,kah,kah

Berita Hairan ?
Ramai dah tak heran....kah,kah,kah
Ketuanan melayu ada eeeeeee
Bekas Presiden Gerombolan Umno(B)auta keling....kah,kah,kah

Ahli-ahli pariah Ketuanan melayu kena kenching...!kah,kah,kah...

Bila agaknya ahli-ahli ketuanan melayu nak cerdik ?

Menteri kesihatan muka chukong china MCA.

Menteri Pengangkutan muka chukong china ganster MCA.

Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan punnnnnnn muka chukong china........kah,kah,kah.....

Apa nak jadi ketuanan melayu woi?????????

Woi!Woi!Woi!
Patutlah ! Ada abang long dan abang ngah tolong......kah,kah,kah

Belum lagi diambil kira pertolongan polong-polong bertuan dan tak bertuan yang tonggang,tongong siang malam memutar berita Melayu Mail...kah,kah,kah

Kah,kah,kah......
Kesian......ahli-ahli ketuanan melayu hari-hari kena tipu dan kencing.......

Bila nak beradu keris telanjang ni....?
Gua ada tumbuk lada,jawi pekan,badek,golok perak,chandung kontot.....kah,kah,kah

Eh,eh....Tarzan pakai keris ?
Tarzan malaya lah.....kah,kah,kah

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah
kalau tak runtuh
tentu tak siap

yang siap, runtuh!
yang tak runtuh, tak siap!

apa eeee nak sedih pulak?
kesian kat kontrektor turrr!
mereka tu orang-orang OKU (Org Kuat UBN)
kena bantu terus
kena bagi tongkat
tongkat lebih besar lebih panjang

Sudah la eee
sedih apasal?
sedih UBN nak runtuh ker?

Sudah la eee
boleh jalan daa!
itu taktik suma sudah tahu
jangan sedih2. jangan nangis2
rakyat tak mahu sedih2, nangis2
rakyat mahu ketawa2

Tanpa Nama berkata...

Jangan tak tau; pemaju perumahan di Kota Warisan, Sepang pun tak mau menyerahkan tapak sekolah menengah walaupun dah disenaraikan dalam RMK9! Perkara ini diketahui oleh Majlis Perbandaran Sepang, Jabatan Pelajaran Negeri Selangor, Menteri Pelajaran dan Menteri Kerjaraya. Sampaikan peruntukan itu telah dibawa ke sekolah lain di Datuk Abu Bakar Baginda. Dah siap pun sekolah tu walhal keperluan di Kota Warisan sangat mendesak. Puas dah penduduk mangadu sana-sini, keluar paper dll. Tolonglah kami ni....