Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 31 Januari 2010

BERITA PALING SEDIH DI PAGI AHAD





GAMBAR YANG PALING TIDAK HENDAK DILIHAT




BERITA SEDIH

SEORANG kakitangan Kastam dan Eksais Diraja Pahang memusnahkan bungkusan rokok hasil rampasan yang bernilai RM320,000 dengan nilai cukai RM1.4 juta menggunakan jentera pengacip kayu milik Majlis Perbandaran Kuantan (MPK) di gudang Kastam dan Eksais Diraja Pahang di Kuantan, awal pagi tadi. - Foto Bernama




21 ulasan:

Pacal Yang Hina berkata...

Patut susah nak cari keretek ori di Kuantan - lalu drive thru tepi pasar pun tarak! Celakak.

Memang sedih - dapat Djarum pun Djarum lah.

Tq

deusXmachina® berkata...

adehhh
surya tu
erk888

Johan 23.01.84 berkata...

abis la lu Isham mcm ni,susah lu nk carik Surya ori..nasib baik gua bukan peminat rokok kretek..kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

woi!woi!woi!
Sedaqla sikit merokok dah haram oiii!!belajaq-belajaq berhentila ambik benda haram oiii!!!!Hangpa tak takut mati!!!Mati tengah merokok macamla juga mati tengah dok minum aghakkkk!!!!!!

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o berkata...

sayang kan boleh jual murah .. boleh dapat duit untuk negara

Zahirin berkata...

itu tipu je sham, dorang bakar kotak katon kosong jer tu ..., rokok semua dah bawak keluar ..., jgn percaya pada gambar tipu ni !!, haha

Tanpa Nama berkata...

Bagus apa? Musnah barang haram, perosak serta membawa penyakit!

Tanpa Nama berkata...

Sedih ke bro?

itu tanda2 gudang garam susah nak dapat lepas ni??
itu jugak tanda2 rokok kretek bakal naik harga??

Tapi
kat chow kit kenapa masih belambak-lambak??
tangkap 1, 100 lepas

berenti la merokok bro
bagi dada cool
bagi umur panjang sikit

cuba bro pergi check tengok
mana tau kanser dah hinggap
check tengok dah tahap berapa

kalu dah kena tak payah cerita kat sini
nanti puak amno tepok tangan

cool kalau tak kena kretek
tak cool kalau kepit kretek

kesimpulannya
berenti merokok
jangan hisap rokok
hisap benda lain

Tanpa Nama berkata...

cuba bro kira:

sebatang 50 sen
sekotak RM5

sehari 2 kotak = rm10
sebulan = rm300
setaun = rm3600
sepuloh taun = rm36000

kalau bro hidup 100 taun = 360000
kalau bro hidup 1000 taun = 3600000

juta tu bro!
dah boleh beli ferarri sebijik!

cobraeite berkata...

Alangkah baiknya, eksport semula rokok itu ke indonesia atau ke mana-mana sahaja, wang itu kemudian salur sahaja kepada mereka yang memerlukan. Mengapa bazirkan hasil rampasan itu, adakah hukuman denda yang kerajaan kenakan kepada penyeludup itu dibayar. Saya rasa tidak, penyeludup itu lebih rela dipenjara daripada membayar denda. Kerajaan menanggung kos lagi.

batucaves berkata...

Relax aa bro, tu kes lama, 3-4 tahun dulu baru setle kat mahkamah.

Rokok tu dah lemau pun, kalau isap tak stim, takde feel.

Sukj berkata...

KENAPA TAK GUNA JENTERA INI PERGI KACIP KEDAI NOMBOR EKOR HARAM...kah kah kah kah

KEDAI EKOR YANG ADA LESEN GUANA PULAK?

kah kah kah kah...SELUDUP ROKOK HARAM...ISAP ROKOK TAK HARAM...KEDAI EKOR ADA LESEN TAK HARAM

kah kah kah kah...INILAH NEGARA ISLAM CONTOH...kah kah kah kah

JANJI BOLEH TELAN...kah kah kah kah

Budak Balun berkata...

aduhh bro ishamm..
kretek tuhhh!!
Gudang garam tuhh!!

bukan made in Negeri sembilan tuhh!!
ori dari indon beb!!

aduhhhh!! kretek tuhhh!!

Tanpa Nama berkata...

Hoi, org mati eksiden lebih ramai dari merokok!

Hoi, perokok tegar tak boleh berhenti merokok mengejut!

Hoi, paru2 perokok dah immune dgn asap!

Hoi, merokok sumber inspirasi!

Hoi, merokok boleh hilang tension!

Hoi, merokok idea datang mencurah2!

Hoi, merokok buat baju aku berlubang2!

Hoi, merokok boleh kena kanser!

Hoi, gigi perokok macam cibai!

Hoi, kalau mulut busuk lebih baik hisap rokok!

Hoi, kalau hisap rokok nak tidur kena gosok gigi betul2, nanti bini tak bagi!


Hoi, tak der rokok macam mati bini!


Hoi, tak ada cukai rokok, duit gomen boleh kempis!

Hoi, kalau gomen betul2 ikhlas suruh rakyat berhenti merokok, naikkan harga sekotak RM100!

Hoi, ada berani kah?

cassa berkata...

KAH KAH KAH
WOITT INI GUDANG GARAM
ADE CENGKIH WANGI
ITU PUNTUNG ADE MANIS LAGI
HARGA GULA SUDAH NAIK
EEE NAK ISAP GUDANG GARAM PUN X BAGI

KAH KAH KAH
ABES MAU ISAP APE
OK JUM ISAP PENCUNGKIL GIGI

KAH KAH KAH
CELUP MADU SKET
ADE RASE SKET HATI HAPPY

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

*gua gelihati

Tanpa Nama berkata...

TT mai, kampung aku, aku bagi sepulau pokok nipah, hang balutla puas-puas.

madey berkata...

tu maknanya kerajaan suruh tanam tembakau sendiri..buat rokok sendiri...kalau malas buat rokok kunyah je daun tembakau tu.

Tanpa Nama berkata...

Tak dapat isap keretek, pi isap #@%&* Big Mama oi!!!

Kah...kak...koi!!!

Tanpa Nama berkata...

kahkah... Itu yg diorg hapuskan. Yg lain simpan nanti jual. Dah tau tektik pukimak sial

Tanpa Nama berkata...

rokok gulung pon sedey mendengar berita nih

Tanpa Nama berkata...

sari berita: "pihak berkuasa BERJAYA merampas lori yg membawa muatan penuh rokok keretek namun begitu pemandu nyer juga BERJAYA melarikan diri..." saper yg berjaya sebenarnyer ni..haha pelik2