Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 30 Januari 2010

E – UNDI = E – KELENTONG - MAHASISWA BANGUN MELAWAN



MUSNAHKAN E-KELENTONG




PELAJAR UKM DI TANGKAP


E-UNDI = E - KELENTONG



POLIS DALAM KAMPUS UKM



KEPUTUSAN PILIHAN RAYA KAMPUS UM DI GANTUNG - mStar

Keputusan pilihan raya kampus Universiti Malaya (UM) yang julung kali menggunakan e-undi digantung sementara waktu sehingga siasatan mengenainya selesai dijalankan berhubung dakwaan berlaku penyelewengan.

Naib Canselor UM, Profesor Dr Ghauth Jasmon hari ini membuat keputusan tersebut selepas mengadakan perbincangan selama tiga jam dengan wakil kumpulan Pro-Mahasiswa (Pro-M) yang sebelum itu berhimpun di depan bangunan Canselori membantah keputusan pilihan raya kampus yang dimenangi barisan Pro-Aspirasi (Pro-A).

Malah, beliau berjanji akan menyiasat aduan tersebut secara terperinci.

KAH KAH KAH

woit… TERBUKTI E-UNDI INI MENIPU…kah kah kah..

woit…MAHASISWA DIJADIKAN TIKUS CUBAAN… kah kah kah..

woit… INI BARU TESTING E-UNDI…. kah kah kah…

kah kah kah… NAMPAK MENIPU…LEPAS NI NAK PAKAI DI PILIHANRAYA UMUM….. kah kah kah

woit… INGAT… SIAPA JAGA SERVER… DIA MENGAWAL UNDI…kah kah kah..

nota:
tukar tiub minta maaf
tersalah lapor. di ukm cara mengundi
masih cara lama bukan e-undi. bantahan berlaku
bukan kerana e-undi tetapi kerana sengaja undi
dilupuskan. kiraan pertama pro mahasiswa dapat
kemenangan cemerlang. tapi bila sampai ke tnc
undi berubah. itu pasal mahasiswa naik bengang kah kah kah


nota:
pelajar yang ditahan semua telah dibebaskan
salut untuk anak muda yang berani !




16 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Apa sudah jadi ahhh? Imej UM sudah kena, satu segi kokok dan trumpet sebagai gudang/pusat ilmu hebat, satu segi jadi pembohong/penipu dalam mengurus pilihanraya mahasiswa. Satu dunia tahu dan NC mangguknya benggong tak tahu nak mengurusnya lalu dihampuk pegawai kang kung yang mendalanginya, besar kemungkingan dia akan pecat sementara wakil UMNO dalam beberapa pegawai yang mendapat restu dari orang atasan UMNO seronok tapi gelisah kerana sudah sampai ke pengetahuan luar. Ini lebih hebat dari 'SUDUT PIDATO' man!
Walhasilnya orang UMNO akan salahkan parti pembangkang dan PR salahkan orang UMNO. Mahasiswa kena bungkamkan persepsi itu. Mahasiswa harus BEBAS DN BERDIKARI

Tanpa Nama berkata...

LAWAN TETAP LAWAN.....
HIDUP MAHASISWA BERANI...
JANGAN JADI BACUL...
JADILAH PENGGERAK MASYARAKAT MELAWAN KETIDAK ADILAN DAN KEZALIMAN UMNO/BN...

Tanpa Nama berkata...

Woi!Woi!Woi!
Dah kalah mengaku saja la woi!!!!!DiUs dah lama guna sistem elektronik la oiii!!tak kecuh macam hangpa pun!!!Memang itu saja mentaliti budak pengajian Islam!!Otak tak pas matematik!Apatah lagi sujeki fizik!!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

sokong

e-undi=e-kelentong=e-kangkong=
e-aspira=e-pegi jalan da

mat lendir berkata...

Buat apa Pak pengawal masuk universitas?

nak belajar apa?

nak ikut kuliah atau tutorial?

napa dulu muda tak nak belajar kat universitas?

universitas tempat belajar laa pak.

bukan tempat nak pelangkong orang

Tanpa Nama berkata...

"salut kpd anak muda yg berani"

bila sistem sudah korup dn tdk lg bleh bgantung dn dipercayai...jgn salahkn revolusi.

people power.

Tanpa Nama berkata...

"salut kpd anak muda yg berani"

bila sistem sudah korup dn tdk lg blh bgantung...jgn salahkn revolusi..skrng rakyt dh xbaca media arus pdana yg pnuh propa.

rakyt baca Tukar Tiub dn Lebai Google. kah kah kah

people power.

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah...DIORANG INGAT MAHASISWA NI SIPUT BABI KE???...kah kah kah

kah kah kah...BILA KENA USUK MASUK KEPALA KE DALAM...kah kah kah

woit..KAMI BUKAN SIPUT BABI LAAA!!! kah kah kah


http://penyapulidi10.blogspot.com/

Pacifist berkata...

zaman remaja utk mencari identiti yg cocok dgn ideologi yg dianuti.masa akan terus bergerak.semua org merasai zaman emas ini.fitrah azali ttp wujud dlm diri andai diri sudah terpesong dari kebenaran.tidak salah mengambil tahu keburukan utk mengelak dari terkena keburukan itu.hidup ini indah andai dihubungkan dgn Maha Pencipta.

Pacifist berkata...

polis hanya menjalankan tugas yg diarahkan.berilah kepercayaan kpd mereka.kita hidupkan saling bergantungan.walaupun ada yg mendakwa mereka indipenden.sebagai ahli negara kita ada polisi yg harus diikuti.dan kita juga ada hak utk mengkritik ttp biarlah secara berhemah.

Tanpa Nama berkata...

time aku blaja dulu tak da pun mcm ni, lembik je siswa siswi,memang kangkong zaman aku, maklum lah zaman firaun...

Tanpa Nama berkata...

Woi!woi!Woi!
Yang hairannya semua IPTA utama dapat kat puak pro kerajaan kecuali UIAM!!awat semua kena kecahka!!!!apa punya mentaliti!!Pi belajaq pandai-pandai!bagi dapat CGPA tinggi dari 3.00 keatas!Lepasni tak payah lagi dok melalak! nak minta nak jadi guru KAFA!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Woi!woi!Woi!
p/s pada TT!ingatkan hang tak mau publish komen aku yang tak sealiran dengan hang!sebab tu aku mogok tak komen lagi!Dah hang publish!terima kasihla noo!!tak semua manusia sempurna dalam dunia ni!!!Betui tak!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Hoi, Kalau ilmu hisab setakat pandai hisap biji, batang dan puting tak payah nak kecoh2...

Hoi, kalu tak pass ilmu hisab pon boleh merayu periksa balik paper....takut2 pemeriksa marking paper masa dia tengah mamai!

Hoi, napa lah nak sibuk2 ngan election kampus ni! selagi ada lagi AUKU ni....tak payah nak kecoh2! mengabih kan bogheh ajer!

Biar pi mereka nak kencing macamana! Tunggu ajerlah rating universiti kita turun mencanak-canak sampai orang luar tak nak belajar dan percaya dgn U kita.

Sampai kiamat jadilah universiti kita tak maju2!

Yang penting pihak PR sedarkan pelajar2 ini mendaftar undi! Tak gitu sham!

Tanpa Nama berkata...

mahasaswa yang dah kalah tu dah la

hang pi demo bukan boleh menang pon

baik hang ajaq suma kawan ramai2 p daftar supaya dapat undi pru13

time tu hang ajaq kawan hang pangkah PR

sekarang

baik hang p belajaq rajin2

keluaq u nanti boleh jadi dokto

Udin Rais pengecut cabut lari berkata...

bodoh budak2 uni skg.bodoh mcm bdk2 1974! nie msti dah kene hasut dgn Udin Rais si bangang tue!

buat lah kacaw agi,pas nie cabut lari cam Udin Rais si pengecut tu!

KAH KAH KAH