Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 30 Januari 2010

TINDAKAN DISPLIN TERHADAP KU LI ?



KU LI PENERANGAN MINYAK DAN KELENTONG GEROMBOLAN





MELAUT WARGA KELANTAN MENUNTUT ROYALTI MINYAK - MENDENGAR UCAPAN KU LI




UMNO TELITI TINDAKAN PADA KU LI
- malaysiakini

Umno masih meneliti kandungan ucapan seorang pemimpin veterannya Tengku Razaleigh Hamzah yang menyertai perhimpunan menuntut royalti minyak Kelantan di Kota Bharu semalam.

Katanya, beliau masih belum menerima kandungan ucapan tersebut bagi menentukan tindakan sepatutnya ke atas ahli parlimen Gua Musang itu.
.
"Kita sedang meneliti, belum dapat apa yang diperkatakan oleh Tengku Razaleigh jadi bagi tempoh masa kepada kita untuk dapatkan laporan apa yang diucapkannya," katanya selepas mempengerusikan mesyuarat majlis tertinggi parti itu di Kuala Lumpur hari ini.

Jelasnya lagi, kandungan ucapan Tengku Razaleigh itu juga akan dibincangkan lanjut oleh parti.

"Pendirian kita, mesti patuh kepada disiplin parti. Tetapi macam mana pun kita akan bincang perkara ini," tambahnya lagi.

KAH KAH KAH…

woit…. KU LI KENA DISPLIN PULAK… kah kah kah..

kah kah kah… ZAMAN INI SEMAKIN RAMAI YANG KENA DISPLIN…kah kah kah…

kah kah kah… DALAM PKR ADA GEROMBOLAN… kah kah kah..

kah kah kah… DALAM GEROMBOLAN ADA PAKATAN….kah kah kah..

woit… KALAU MACAM INI KENA GONCANG DADU SEKALI LAGI…kah kah kah..

woit… KALAU MACAM INI TANGGUK DAN TAPIS SEKALI LAGI…kah kah kah..

kah kah kah… BANYAK NAK TUKAR RUMAH…. kah kah kah

SAYA BERHAK BERSUARA - TENGKU RAZALEIGH - melayau

Ahli Parlimen Gua Musang, Tengku Razaleigh Hamzah menegaskan beliau berhak untuk menyuarakan pandangannya tentang royalti petroleum yang dituntut oleh kerajaan negeri.

Bekas Menteri Kewangan itu berkata, beliau bebas untuk bersuara selagi ia tidak melanggar undang- undang dan disiplin parti walaupun berada di atas pentas pembangkang malam tadi.

“Saya bebas dan boleh bersuara apa yang saya suka asalkan tidak melanggar perlembagaan dan undang-undang yang terpakai di negara ini serta disiplin parti.

“Saya bukan pak turut, malah pada zaman Tunku Abdul Rahman, Tun Razak, Tun Hussein Onn dan Tun Dr. Mahathir Mohamad, saya tidak pernah menjadi pak turut. Kalau orang ajak kita masuk ‘rok’ (semak), kita masuk ‘rok’ lah ,” katanya.



13 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Salut Ku Li ...

Tanpa Nama berkata...

Kan bagus jika Ku Li masuk PR dan kalu PR menang beri ia jawatan Menteri Kewangan(MK), kerana pada zamanya menjadi MK ramai usahawan dibangunkan. Lepas tu beri Ku Li peluang jadi PM untuk sepengal kerana itulah idamannya. Minda dan kelibat Ku Li sejak dia kalah tipis dengan Madey( wira dunia ke-4) mirip 'pembangkang' tapi lebih'gentleman'. Tapi hairan dia masih percaya berada pada pletform UMNO sedangkan UMNO sejak sekian lama dah tak pakai kepakarannya. Pujuk Ku Li masuk PKR dan janjikan habuannya mungkin PR akan bertambah hebat.Ku Li ada kepakaran dan kureng masalah atau'baggage'. Kalu Ku Li tak mahu bertindak masuk PR mangguklah jawabnya!

Tanpa Nama berkata...

Woi!woi!woi!
Tahniah apada KU LI,lepas ni jadi MB Kelantan yang baru!!!Tahniah umno Kelantan!!!!!Mesti pandai guna strategi dalam berpolitik!!!!!

Tanpa Nama berkata...

kuli sudah bagi tokew hangat

tak apa.

tokew mau ambil tindakan disiplin

kuli jangan takut

tindakan disiplin cuma macam tindakan disiplin sekolah rendah.

paling kuat pun baru surat amaran 1, amaran 2 dan amaran 3. Guru disiplin tak boleh rotan kuli terus.

kuli jangan keluar amno. kuli boleh gasak amno dari dalam. ini lebih berkesan.Ini cara tarik orang amno keluar dengar ceramah orang minyak.

ada kuli ceramah aman walaupun ramai. tak perlu pegawai penyiasat anguk-anguk.

kuli boleh ajak sekali 3 balaci tokew datang dengar ceramah minyak lain kali.

ingat haaa, kuli jangan keluar amno.

jangan takut tokew. dia gertak aje. macam guru besar gertak budak dajah 1.

kuli duduk kat amno diam-diam. ada peluang nanti, bantai balik tokew. rakyat pantai timur sokong kuli. pru13 amno kawasan kuli boleh menang. pas akan bantu kuli. jangan risau. itu pasal tokew tak akan bagi tindakan disiplin kat kuli. sebab apa? sebab kuli dah / akan bagi kerusi free 1 kat amno melalui kuli dalam pru13 nanti.

pak mudin cakap tu gertak kuli acah-acah aja. tak kan pak mudin tak nak 1 kerusi free drpd kuli kat pantai timur ni. pas sudah sokong kuli maaa! 1 kerusi amno sudah kompom maaa!

kalau anmo berani pecat kuli, maknanya amno memang super berani. tapi kita rasa, amno memang tak akan berani! memang tak akan berani.

amno tak akan berani memecat kuli. sebab amno tau, kalau pecat kuli, amno akan tinggal sejarah di pantai timor.

kuli lebih besar ertinya di pantai timor berbanding amno.

cubalah kalau berani pecat?

ada berani kaa??

Tanpa Nama berkata...

Tahniah Tengku, Tengku berhak bersuara. Begitu juga dengan kami kami yang lain. Walau dalam apa parti pun kami berada, kami tak boleh angguk angguk sahaja.

Yang selalu terjadi bila ahli tak setuju, pemimpin terus marah marah dan menyumpah. Celaka lah dan sebagainya. Pemimpin lain terus sahaja gunakan spring kat tengkok dan angguk angguk. Ini terjadi dalam Pas dan Umno. Parti lain saya kurang pasti.

Pacifist berkata...

berikan hak pada yg berhak.

Tanpa Nama berkata...

Ku Li memang cool!

Hantam jangan tak hantam!

Tanpa Nama berkata...

Tahniah Ku Li. Bukan bantai tapi buat cadangan untu kebaikan rakyat Kelantan. Kan kah Ku Li rakyat Kelantan. Kelantan berhak mendapat royalti minyak, mengikut undang-undang yang digubal oleh Parlimen dan dimeteraikan oleh Yang Maha Mulia Tuan Yang DiPertuan Agung.

unMO mau ambil tindakan? Habis unMO diKelantan menjelang PRU13.

Allahuakhbar Allahuakhbar.

Tanpa Nama berkata...

kuli ni dilihat berjiwa rakyat

berani cakap benar walaupun tau akan menentang kehendak parti

orang macam kuli ni tak banyak kat malaysia

lagi satu

kuli ni banyak tahu
lebih tau daripada menteri yang banyak cakap pasal minyak di kelantan

sebabnya
kuli ni mantan pengerusi petronas
kuli ni yang terlibat buat pejanjian

kita kena tau
yang berjanji ialah petronas
bukan kerajaan

tapi
apa pasal
petronas senyap
kerajaan bising dan macam2 nak buat

Tanpa Nama berkata...

Gua rasa la bro

kalu kejaan bagi royalti
BN kelantan mesti naik balik
BN boleh guna masa kempen PRU.
Tak ingat ke itu hari PRU11 sudah hampir nak seri gara2 BN berjinak-jinak dengan rakyat kelantan.

Tapi kejaan sudah salah langkah.
BN sudah lepaskan satu peluang paling baik kali ini.
nak tarik balik pun sudah susah

BN akan terus tewas di kelantan
Sebabnya kerana sifat degil dan tak berhati-hati.
PAS pulak bijak mengeksploitasi.
dapat jugak $$$juta-juta walaupun dalam bentuk wang ehsan.
Itu kira dapat pembangunan free.

Buat kecoh sikit terus dapat free.
Lepas tu boleh dapat point untuk tibai BN masa PRU nanti.
Pas dapat 2 dalam 1
BN rugi 2 dalam 1

Kalu BN nak menang di kelantan
tak ada cara lain.
kena jinak-jinak balik dengan rakyat kelantan.
Royalti kena bagi, baru kepercayaan rakyat kelantan kembali.
BN nak menang tak susah.
BN boleh beri sikit royalti.
Tapi BN akan dapat balik lebih banyak.
Ibaratnya macam bermain layang-layang. Ikut tarian angin.

Itu pendapat gua la bro.
Pendapat lu apa macam?

Tanpa Nama berkata...

Rasanya dalam PRU13 nanti UBN kena tebas dari dalam iaitu ahli UMNO sendiri akan belot. Heh... heh... Bravo Ku Li bravo!!!

Tanpa Nama berkata...

Jom bersama saya dalam mencapai impian menjadi jutawan vemma. x payah cari org dan x payah jual barang.. syokkk..mmg berbaloi n xkan merugikan kita..daftar dulu...free jer....klik http://www.smartbisnez.com/tamrin/ bersama saya membina impian dan kejayaan..syok tawwww..heheee. kita akan mendapat bonus drpda vemma....excited x??

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah kah.. makan cakap kuli.baca ni dulu http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2000&dt=1101&pub=Utusan_Malaysia&sec=Muka_Hadapan&pg=fp_01.htm