Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 3 Januari 2010

MENIPU LAGI



CARI JALAN KURANG KAN PENGUNAAN GULA- berita hairan

Kadar pengambilan gula yang tinggi oleh penduduk negara ini mendorong dua kementerian untuk mengadakan pertemuan dengan lebih 60 wakil industri makanan dan minuman bagi membincangkan kaedah terbaik meminimumkan kandungan gula dalam penghasilan produk.


Timbalan Menterinya, Rosnah Abdul Rashid Shirlin, berkata ia bertujuan menggalakkan penyertaan bersama pihak industri dalam menjayakan kempen mengurangkan gula.

"Kenaikan harga gula selaras dengan usaha Kementerian Kesihatan menjayakan kempen mengurangkan pengambilan gula kerana pengambilan dalam kuantiti yang banyak akan memudaratkan kesihatan.

KAH KAH KAH…

woit… JANGAN NAK TIPULAAA…. kah kah kah…

woit… JANGAN NAK CAKAP JAGA KESIHATAN RAKYAT… kah kah kah…

woit… KALAU NAK JAGA KESIHATAN… KENAPA KERETA TAK DI KURANGKAN…. kah kah kah…

kah kah kah… KERETA LAGI BAHAYA… ASAP CARBON MONOXIDE BERACUN… kah kah kah..

kah kah kah… KERETA BANYAK MEMBUNUH…. kah kah kah…

woit… KALAU NAK JAGA KESIHATAN RAKYAT… KENAPA HOSPITAL DI SWASTAKAN…. kah kah kah…

woit.. KALAU NAK JAGA KESIHATAN RAKYAT..KEMAPA AMBULAN DI SWASTAKAN?... kah kah kah

woit…. KALAU NAK JAGA KESIHATAN RAKYAT….KENAPA RUMAH RAKYAT SEMPIT SEMPIT…. kah kah kah…

woit… KALAU NAK JAGA KESIHATAN RAKYAT…. KENAPA GAJI BURUH MURAH… kah kah kah...

woit... GAJI MURAH...DUIT TAK CUKUP... BELI MAKANAN TAK BERKUALITI... AKHIRNYA KURANG SEHAT... kah kah kah..

woit… JANGAN MENIPU… HARGA GULA NAIK KERANA NAK BAGI KRONI UNTUNG BANYAK…. kah kah kah…



8 ulasan:

AbgTuah berkata...

wahh ujang..

gua punya komen yang last di previous artikel tak mahu siar ke..??

be open lah..tu powerr punya komen..tentu naik geler puak PR nak jawab tu..

AbgTuah berkata...

harap kerajaan naik rokok sehingga 300%..itu tukar tiub tak mahu sebut..

kena hisap tembakau bulu jagunglah tukar tiub nanti

kahkahkahkah..
kahkahkahkahk..

Tanpa Nama berkata...

Aritu dalam kenyataan kementerian cakap takkan naikkan gula dalam masa terdekat ni..tup2 dapt hadiah tahun baru....kenaikan tak dapat dielakkan berikutan kenaikan gula di peringkat dunia,ambik rakyat 1 M'sia punya hadiah tahun baru ni!!!!pasni bukan sajer gula pun naik,ntah ape2 barang yg tk berteraskan gula pun naik,korang tengoklah dlm masa sebulan ni,kementerian2 akan menganjurkankan kempen kurangkan gula,aku nak syorkan menteri2 masa majlis makan tak payah taruk gula kat makanan dgn minuman korang..ada berani??Rakyat diutamakan aper???Korang punya kenyataan pun boleh berubah2 kejap takkan naik,pastu tiba2 naik serupa macam lalangler!!!-Mat Gula-Gula

HajiKepalaLembu berkata...

KENAPALAH PILIH ORANG GEMUK JADI MENTERI ATAU TIMBALAN..ORG GEMUK NI LEMBAB..

broooo... berkata...

semalam 2/1/10 timbalan menteri tan lian hoo memberi amaran & akan mengambil tindakkan tegas sekiranya ada pihak2 yang cuba menaikkan harga barangan berasaskan gula!

http://www.sinarharian.com.my/com/content/story6310850.asp
Naik harga kena tindakan

wahai rakyat 1Malaysia & para peniaga sekelian!!!!!

TIDAKKAH KAMU MERASA GERUN???????

eeeiiiiiii.. takutnya aku!!!!!!!

AbgJebat UKEM berkata...

To AbgTuah:

Pertanyaan gua kat lu punya CBOX tak nak jawab ker?

Ala, apa nak ban gua pulak. Tak kan gua tanya sikit pun dah nak ban! Tak jawab tak apa, tapi jangan laa ban gua pulak.

Tak cool laa kalau kena tarik misai sikit pun dah kena ban.

Be open lah..itu gua baru tanya sikit. Tentu naik geler puak umenongoooook nak jawab tu.

Tu pasal gua kena ban!

cakap tak serupa bikin HANG LANCAU ni. (Jangan marah aaaa. nama tu lu gunakan semasa lu menyamar sebagai Tuah) Kah kah Kah

Tanpa Nama berkata...

mcm x kenal je Najib..

Tanpa Nama berkata...

kejap naik kejap x naik, kejap naik kejap x naik pas tu kencung..... kalau tak naik naik susah jugak, mau lari bini... kalau naik x turun turun pun susah jugak kena pakai kain 24jam!!!