Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 3 Januari 2010

KANG KONG BUAT LAWAK TAHUN BARU



APA PUNYA TUUUUUUR !




CADANGAN GUNA TEMU RAMAH GANTI SIASAT - melayau

Pakar kriminologi, Akhbar Satar menyarankan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) tidak lagi menggunakan istilah 'soal siasat' dalam proses mengumpul fakta dan bukti daripada saksi atau suspek.

Menurut beliau, ia bagi mengelak salah tanggapan bahawa badan itu melakukan penderaan fizikal dan mental terhadap pihak yang disoal siasat.

Sebaliknya, jelas beliau, mereka perlu memperluaskan penggunaan istilah 'temu ramah' bagi mengekalkan imej serta profesionalisme SPRM.

"Teknik soal siasat lebih menjurus kepada kekerasan dan paksaan yang juga dipanggil peperangan psikologi.

"Bagi kes rasuah yang kebanyakannya melibatkan golongan elit, lebih sesuai digunakan istilah temu ramah di mana ia dijalankan dalam suasana selesa dan lebih berbentuk psikologi supaya suspek atau saksi berupaya bercakap benar," katanya.

KAH KAH KAH…


woit…. KALAU MAT REMPIT KENA BELASAH… kah kah kah…

woit… KALAU KUGAN DI SOAL SIASAT SAMPAI MATI… kah kah kah…

woit… KALAU BENG HOCK KENA SIASAT SAMPAI MATI… kah kah kah..

kah kah kah… KALAU ELIT YANG RASUAH… HANYA TEMU RAMAH… kah kah kah..

woit… MANA PUNYA BANGANG PUNYA KANG KONG… kah kah kah…

woit… APA PUNYA TUUUUUR… PUNYA CADANGAN… kah kah kah…



7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

ini bodek punya kangkong, kalu elit di temu ramah takut nanti nama naik lepas soal siasat, kangkong pembodek jilat sampai berkilat..

Tanpa Nama berkata...

inilah dia kokurrikulum macc tahun2010,temuramah cum soalsiasat adalah salah satu mata pelajaran akademik fantasia untok pelajar pelajar baru year2010/2011.cpga pasti 4 flat punya.

HajiKepalaLembu berkata...

HOII..AKU DAH TAK SANGGUP JADI WARGA MALAYSIA..RAMAI SANGAT PEMIMPIN BANGANG...HAHAHA TEMURAMAH..RAMAH MESRA..MESRA ALAM..ALAM PUAKA..PUAKA KAH MAH...HUHUHU

Tanpa Nama berkata...

"oi....manusia! jgn le korang nak samakan aku ngan.....entah le sapa yg bangang sangat tu ya" kata sayur kangkung....

eeeeeeeee.....org umno dah x de org pandai ker?

Tanpa Nama berkata...

AbgTuah dan sekufu dengannya tentu setuju 100% dengan pendapat bengong kang kong tahun baru nih.

Maklum laaa. projek atas angin masyukkkkk!

Jom ramai-ramai memflag blog AbgTuah! Kalau 5 juta kali flag, 3 bulan lagi kiokkkkkk la blog AbgTuah tur!

Tanpa Nama berkata...

kah...kah....kah....macam-macam, nak buat kerjapun ikut protokol. kalau jeronh, kena temuramah dalam hotel 5 bintang...ikan bilis dalam jambanpun ok. kalau amoi chantek...sorang2 dalam keta...aku tak tahulah memanglah lawak malaysia nie kah kah kah.

Jebat_Musibat berkata...

orang BN mana tau temuramah!

temukongkek diorang tau la.. tuh selalu diorang buat. ramah2 pastuh ramas2.

kah kah kah..