Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 4 Januari 2010

MUNKEE BUAT KERJA BANGANG LAGI



JANGAN BUAT KERJA BANGANG !




HARGA GULA MASIH TERENDAH DI ASEAN - melayau

Meskipun kerajaan menaikkan harga gula sebanyak 20 sen sekilogram baru-baru ini, ia masih terendah berbanding negara-negara ASEAN lain.

Berbanding gula di Malaysia yang kini berharga RM1.65 sekilogram, bahan itu dijual dengan harga RM2.25 sekilogram di Thailand dan Indonesia.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak menegaskan, sehubungan itu, adalah tidak wajar peniaga di negara ini mengambil kesempatan untuk menaikkan harga makanan dan minuman selepas kenaikan harga gula di pasaran. - Utusan

KAH KAH KAH…


woit… BERBANDING DENGAN SWEDEN… KITA LAGI MURAH… kah kah kah…

woit… BERBANDING DENGAN DENMARK KITA LAGI MURAH… kah kah kah…

woit… BERBANDING DENGAN NORWAY… KITA LAGI MURAH… kah kah kah..

woit… PERGI MAMPUSLAH SIAM KE.. INDON KE… VIETNAM KE… SINGAPURA KE… kah kah kah..

woit… KALAU RAKYAT ASEAN LAIAN BANGANG TAK MELAWAN… PERGI MAMPUSLAH… kah kah kah

woit… BANDING BANDING NAK BUAT APA….kah kah kah..

woit… KENAPA TAK BANDINGKAN HDB FLET RAKYAT SINGAPURA YANG BERSIH DAN TERATUR…. kah kah kah

woit… KENAPA TAK BANDINGKAN HARGA BERAS DI SIAM YANG MURAH… kah kah kah…

woit… KENAPA TAK BANDINGKAN HARGA SEWA RUMAH DI INDONESIA YANG MURAH…. kah kah kah…

woit.. TAK PERLU BANDING BANDING… JANGAN NAK MENIPU… kah kah kah..

nota:
satu malaysia bukan nak pindah ke indon
satu malaysia bukan nak pindah ke vietnam
satu malaysia bukan nak pindah ke singapura

satu malaysia nak harga bahan makan murah

tak kan tak faham.

kalau naikkan harga bahan makanan naikkan gaji
tak kan nak bagi satu malaysia serabai
nanti apa pula pelancung asing kah kah kah




16 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

dulu kini dan selamanya.. alasannya sama saja.... letih weh...

Ez Puella Sapiens berkata...

Granny smith apple in Canada worth C$0.50(literally RM1.60)

Rice,100 grams worth C$7.50(RM24.50)

But our working class salary standard worth C$3K per month(RM9,768).Canada is the third best standard of living after Norway and Australia.

But for sure,in Malaysia,"government knows best" is already inside their head,for 52 fucking years.And one thing for sure ASEAN countries,the price goes up but the people still against it.You can see everyday in news(not sure in Malaysia,but in Canada I can watch it),people in Indonesia,Phillipines,Thailand or Sri Lanka strike against their government for price hike.

Malaysia,as I read from my friend's blog,they still can party and enjoy the New Year celebration after sugar price came up.Hahaha,Malaysian government,keep on fooling your people because the majority loves to be fooled.

Johan 23.01.84 berkata...

Thailand,Indonesia,vietnam ade gaji minima..suka sangat banding,nape dorg tak banding pasal ni!..kahkahkah..

Satya berkata...

Nice post, keepup with the good work, i have subscried to your blog

Celebrities in Avatar getup http://gisnap.com/celebrity/celebrities-in-avatar-getup/

madbi berkata...

napa tak bandingkan dengan dalam kubur... lagiiiii murah!!!! bodo punya piem....

Tanpa Nama berkata...

Bro,

HDB flat memang bersih. Tapi nanti dulu. Sila tgk harga dia. Dah boleh beli rumah banglo kat Malaysia.

Tanpa Nama berkata...

kanapa tak banding munkee dengan beruk ha ha kenapa tak banding pemimpin umno dengan lembu ha ha kenapa tak banding najib dengan c4 kenapa tak banding rosmah dengan altantuya kenapa tak banding madey dengan lingam kenapa tak banding proton dengan basikal kenapa tak banding pengundi umno dengan selipar jepun kenapa tak banding ron 95 dangan anak harun...ha ha mampus la semua nak banding sapa yg bangang lantik anak harun ni ketua grombolan ke atau rakyat yang selipar jepun ha ha masuk sarkis la jadi bola lambung..

suis-media berkata...

TUAN,

Harga gula lebih murah dari negara asian,,,tapi kenapa tak banding benda lain yang lebih murah dari malaysia??di indon dan siam parking kereta pun free,,belajar primary levl free,,buang air di-tndas awam free,,beras siam lagi murah,,nak lagi murah dari malaysia??pantat,nonok,puki lagi murah.

rillink berkata...

PM SIAL.

Dengan singapore tak payah nak banding banding,,dulu aku kerja kat sana sebagai cleaner di sek0lah pun gaji dah rm 5k sebulan berbanding empat ratus lima puloh di malaysia...sial punya PM nak tipu rakyat,,,,makcik pakcik FELDA boleh lu tipu.

cakaplebe berkata...

Hakikatnya harga gula dah naik....
Nak kecoh amendenya..
apalagi rakyat jelata semua naik kan la pulak jumlah undi tu..!!!
PRU kan ada menanti...bagi la kerjaan lain yg takde nafsu nak naikkan harga barang tu menang...kalu boleh bagila free ke lg cantek..
Awas..! itu pun kalu ada tenaga nak menang..kalu harapkan nafsu je..lu pikir la sendiri!!

Tanpa Nama berkata...

Harga roti pun naik sbb tepung mahal, beras pun mahal,ni harga makanan asasi bai, klu kfc atau mek dogol naik apa aku kesah,aku rakyat marhaien mkn nasi la dol.

Tanpa Nama berkata...

kalau harga tak naik tak payah kurangkan gula ke? soal kesihatan tiada kene mengena dengan harga naik turun barangan, jangan nak tipu cara lama lah...ni lah gerombolan dia ingat rakyat ni bodoh piang macam depa...

Tanpa Nama berkata...

takpe....butuh org malaysia masih kecik banding dgn negara lain kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Monkee ni hendak harga gula jadi RM10 ke atau RM20 sekg di Malaysia ni. Kemudian dia dengan bangganya menistiharkan ke seluruh dunia, harga gula tertinggi adalah di Malaysia. Muka dia masuk TV dan akbar bodo spt Berita Melalau atau Berita Meneran. Dan kemudian dapat pingat Tan Seri ke atau paling bangang dapat Tun!!!

Tanpa Nama berkata...

"Memang bangang ketua kampung kita ni Mat", kata Mat kedu kepada mat Piang.

"Betol! Lebih bangang daripada ketua-ketua kampung kita yang lepas-lepas", balas Mat Piang.

"Bangangnya mengalahkan kita, kan Mat", jawab Mat Kedu pula.

Tanpa Nama berkata...

macam sial.. bab yang kita murah nak bandingkan ngan negara jiran tapi bab barang kita mahal tak nak bandingkan ngan negara jiran..
mamat nie belajar sekolah nama... bodoh nak mampus... tak reti nak buat bandingan yang betul.. tang gaji, taraf hidup, kereta, rumah tak nak lak nak bandingan ngan negara jiran.. bodoh piang..