Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 4 Januari 2010

TAK SALAH APA PUN – SAJA NAK BUAT HEBOH KASI SATU MALAYASIA LUPA HARGA GULA NAIK



TRIK LAMA DIGUNAKAN LAGI




NIK AZIZ BIMBANG PERKATAAN ALLAH DISALAHGUNAKAN – harakah daily

Nik Abdul Aziz Nik Mat melahirkan kebimbangan penggunaan perkataan Allah disalahgunakan biarpun tidak salah untuk diguna kesemua agama samawi.

Menteri Besar Kelantan itu melahirkan rasa bimbang kalimah Allah kemungkinan disalahgunakan oleh pihak-pihak tertentu.

Beliau berkata, biar pun penggunaan kalimah Allah mengikut hukum bagi pengamal agama Samawi, ia tidak menjadi satu kesalahan.

NIK AZIZ : NON MUSLIM CAN USE ALLAH – malaysian insider

PAS spiritual leader Nik Aziz Nik Mat has come out in support of the Catholic weekly Herald use of ‘Allah’ to describe the Christian God in the national language, saying it was permissible for those following the Abrahamic faith.

But the popular cleric expressed worry that the word “Allah” could be abused by certain quarters, echoing growing sentiment of Muslim Malaysians aghast at the Dec 31 High Court ruling that permitted its use.

“Its just a fear it can be abused. That’s the worry,” the Kelantan mentri besar said today when commenting on the landmark ruling.

nota:
bekas mufti perlis pun memberi pendapat yang sama.
tidak salah orang bukan islam mengunakan nama allah.


nota:
mula enjin hilang
heboh cerita raja petra
kemudian gula naik harga
heboh cerita nama tuhan

ini trik lama
selalu ulang tayang
nak bagi satu malaysia lupa
siapa bunuh teoh
siapa bungkus 12 bilion ringgit duit pkfz

nak bagi satu malaysia lupa
madey lingkup 100 bilion

dalam ilmu media
ini dipanggil diversion tactic

jangan kena kelentong
nanti terpijak berak dalam tong kah kah kah





26 ulasan:

Nizam berkata...

Salam TT,

Dalam seminggu dua ni akan banyak cerita pasal gula, keburukan gula yg beri penyakit kencing manis. cara nak elak penyakit ialah kawal pengunaannya.

Kalau penyakit rasuah lak, yang semakin membiak dan tak terkawal, boleh ke kerajaan kawal? Cubalah media perdana kalau boleh bagi bukti sikit supaya rakyat mcm saya ni x lah fikir kerajaan malaysia ni lemah tenaga batin.

hajaribrohim berkata...

setuju!

Ponggetz berkata...

TT, gua rs lu salah tafsir isu nih.
bg gua, isu nana Allah ni saja dibangkitkan oleh pekembar.diorg mainkan agama.

modus : mainkan isu sensitif.iaitu agama

tujuan: satukan melayu yg bodoh n suka menyembah.

kesan: rajagopal yg naik saham

mula2 mainkan isu agama, maka melayu2 yg xbape nk islam ni mula la melalak cam anjing..pasni akan muncul rajagopal yg konon2 jd wira n penyelamat. sume ni semata2 sbb nk recover imej rajagopal yg dah byk tercalar. isu entot2, gaduh n9, perak darul kartun, rajagopal main kuda,dan ketidak relevanan rajagopal skrg. Lgpn,yg dapat saham geng2 pekembar ni gak.tumpang jd jaguh..jgn tertipu la woi. Islam terletak dalam hati.kepercayaan teguh pada Yang ESA!

Ponggetz berkata...

TT, sejak layan blog hang ni sejak beberapa tahun, minda gua dah jadi makin tajam.. gua lbh memandang dalam n kedepan. dan xmudah di tipu. TQ TT, jasa mu pada bangsa dan negara akan dikenang sepanjang zaman.

Ez Puella Sapiens berkata...

It's like George W.Bush try to hide his mishaps in Afghanistan and Iraq,he creates an issue about Scientology in 2006.

hik hik!

Johan 23.01.84 berkata...

itu lah pasal..semua blog2 kecoh citer psl penggunaan nama Allah,semua dah lupa pasal isu2 yg sepatutnya..

Tanpa Nama berkata...

1) Ketua Puteri UNMO dan Timbalan Menteri Kesihatan Risnah SHirlin..kau gemuk gedempul..kurangkan penggunaan gula nanti dapat kencing manis.

2) Mana sudah laporan enjin F-E5 yang sudah dijual melalui kompeni di1Malaysia ke Argentina? Bukan ke Tan Sri Gani Patail ini perkara serius?

3) Ape jadi dengan inkues Teoh Boon Hock?

4) Apa jadi dengan siasatan skandal RM12 billion projek PKFZ?

5) Apa jadi dengan laporan Statdium
runtuh di Ganu?

6)Apa jadi dengan Kugan?

7) Ape jadi dengan penghirit kepala lembu?

8) Mane sudah dua orang polis yang dihukum mati terlibat pembunuhan Altantuya? Sudah hilang kenegeri ketiga?

9) Ape jadi dengan Eric Chia?

10) Mana sudah pemuda yang kena cam memfitnah Eli Wong? Sudah ta dapat cari?

Tahun 2009 adalah tahun bersejarah bagi 1Malaysia; PDRM; Kehakiman dan. Tidak ada satu kes kes jenayah selesai. Keputusan penghakiman memihak kepada BE END. Penggalakan cakap BVM pun mau cakap dalam bahasa inggeris..contohny Timbalan Menteri Penerangan..NGOs should use BM in their business". ape ni mau ajar orang lain cakap BM tapi sendiri bercakap dalam bahasa inggeris! This is dipanggil 'bulshit hipokrit!".



Harap harap Tahun 2010 membawa kebaikan kepada Rakyat Malaysia. Mudah mudahan sumpah Toh Guru Nik Aziz membawa hasul agar perut buncit Najib meletup dan banyak lagi rhasia rahsia RASUAH NEGARA akan timbul supaya dapat dibersih kan oleh rakyat menjelang PRU13...

All the Best for 2010!!

PEMENANG berkata...

apa susah ...tukar je sistem ...bagi PAS yang ade ramai ulamak .......sistem Islam je paling ok sebab dia dari tuhan...ke x caye ade tuhan?



UMNO memang ngok sebab belakangkan agama

Tanpa Nama berkata...

Memang betul isu Allah ini memang sengaja di dikendalikan oleh manusia-manusia keparat agar menjadi satu isu yang tergantung untuk mengalih pandangan dari isu lain yang lebih besar. You damned wright bro!!!

AbgTuah berkata...

HEHEHE..TAK MUDAH DI TIPU..??

MINDA SEMAKIN TAJAM..??

KAH KAH KAH ..!!

GOLI HATI DEN ..!!

YO LAH LAIN KALI OMAK AYAH SURUH POI BELAJAR PANDAI-PANDAI KAU POI MEROKOK KEK KOBUN GOTAH..TU SOBAB OTAK SEMAKIN JADI MACAM BIJI GOTAH.

DONGAR SINI BAIK-BAIK, TT AJAR GEOGRAFI...GOMPO BUMI KEK ARGENTINA PUN SOBAB KAK ROS JOGGING2-ANAK, ITU PUN KAU POCAYO..

KAH KAH KAH KAH..

ummu asiah berkata...

kebetulan menulis hal yg sama di blog ummuasiah..tumpang copy paste gambar dan nota berharga itu:)

TQ

Tanpa Nama berkata...

Mane ade 'sistem islam' dari tuhan? ini semuanya produk pemikiran manusia, 'human interpretation'. Ulamak pun banyak yang korup, kalau memimpin 'fail negara'!

Tanpa Nama berkata...

woi woi woi... menteri yang kongkek abu kata sasar lahir 6,000 usahawan RISDA menjelang 2010..... nak menjelang apa lagi? menjalang boley la lahir ramai ramai...dah 2010 pon.. ko tido ke?? kahkahkahkah.....

Mat Dangdut berkata...

Bab-bab putar memang hebat.lagi hebat dari Padaiyappa.Ceh!!!Ptuih!!

mudz berkata...

Abg Tuah pun singgah kat sini...nko specis karat tui...rendam dalam acid pun tak hilang karatnya...mampuih pi hang.

Abg Tuah.....nko jangan hina tulis pasal suami najib...adake nko tulis GOMPO BUMI KEK ARGENTINA PUN SOBAB KAK ROS JOGGING2-ANAK.

Nak tulis kat blog sendiri tak berani...kezut telur tumpang kat TT...mampuih pi hang.

Tanpa Nama berkata...

Bik Mama pun gemok gedempol..makan gula banyak la tu...Daging pun makin banyak kat kepalo dia doh...

Abang Tuah boleh tulung adjust sikik kepalo bik mama yang banyak daging tu..kasi trim la..ajar dia slimming kelas...duit banyak...nak menguruskan badan pun malas...penyegan sungguh....nanti mati kes kolestrol tinggi...makan gula banyak lagi...

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o berkata...

tun tukar tiub
terima kasih sebab singgah

kasi air tapai banyak banyak bior lalok biar lupa

kerana seekor mamat punya hak gula
kita semua dipaksa jadi gembala

melayu mudah lupa... betul tu betul tu
takkan melayu hilang di dunia.. kalau hilang siapa nak undi bn

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o berkata...

tun tukar tiub
terima kasih sebab singgah

kasi air tapai banyak banyak bior lalok biar lupa

kerana seekor mamat punya hak gula
kita semua dipaksa jadi gembala

melayu mudah lupa... betul tu betul tu
takkan melayu hilang di dunia.. kalau hilang siapa nak undi bn

A.B.U berkata...

ini kerja ketua agama..mana pegi kira duit balak ker.. atau ini cerita seram nak tutup cerita,ejin jet, kes pkz,kes sembab nga midi tibai najib,kes umno tergelicir,kes forensic.. wei bawak kelur la kes ular sawa,rogol sana sini,rempit,tangkap basah,wang palsu,pembankang masuk bn,permit bas, tanah runtuh,roboh sana sini,kawin sana sini,mlm,tangkap demo jalanan,pecah rekod kuih,makan,ramai rekod malaysia..

Tanpa Nama berkata...

setuju ini taktik alih isu, juga setuju dengan kebimbangan Dato Nik Aziz - kenapa vatican ke atau satu dunia tak guna nama ALLAH untuk agama samawi yang lain, kenapa kat Malaysia Sabah dan Sarawak je nak pakai nama tu,Kristian Katolik kat sana tu lain ke daripada negara lain...

Tanpa Nama berkata...

Alah...masa aku kecik2 tu pun aku selalu buat diversion tactics...bila bapak aku marah aku bukakla topik lain...ala senang cite ko tgkla citer Anakku Sazali...taktik sama gak digunapakai...dah 50 tahun tak berubah2....tu pasalla Orang Malaysia nie dah 50 tahun jadi bodo...makan Mak Dogal byk sgt...

TampalTiub berkata...

Ni isu bikin aku berasap lubang telinga da..!
Isu duit balak RM800 juta tu pun dah senak kepala aku mikirkan..

Tak tercapai dek akalku mikirkan betapa gelojohnya keluarga MB melahap peluang depan mata..diluar santunnya bukan main tapi hakikatnya busuk melantun-lantun..

Yg terus bengong rakyat juga la.

Kucing Parsi berkata...

bodoh kerajaan kita

ha ha ha

kenapa cerita kencing manis pulak

orang nak tau kenapa harga barang naik

ha ha ha

visit

http://www.melodymockers.blogspot.com/

Ponggetz berkata...

layankan aje abg tuah yg kaki jilat. geng umno mano woi? penang?n9? meh2..dgn geng2 umno xgentar la.ilmu xcukup.setakat spm nk jd ketua bahagian.ptuihh.haha

Tanpa Nama berkata...

Pembaca TT jangan tak perasan. Mat Monggol naik kan harga gula supaya kak ros dapat slim melim mcm sepermodel mongol tu..masih terkenang2 juga mat monggol body cun mendiang altuntuya..kah..kah..kah..

Jebat_Musibat berkata...

1 jer mufti yang pasti bercanggah.

Harussani. kah kah kah