Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 23 Januari 2010

PEMECAH BERITA - BREAKING NEWS - LE PRIMIER



ANAK MUDA BANGUN MELAWAN




DITANGKAP DEPAN SOGO

Sembilan orang mahasiswa telah di tahan
di hadapan banguanan Sogo milik pemodal
Jepun.

Mereka di tahan sebelum jam 12.00 tengah hari ini.

Mahasiswa ini sedang melakukan protes
untuk menuntut di hapuskan AUKU.

Mereka nujga menuntut diwujudkan kembali
kebebasan dan autonomi universiti
kerana pada masa ini universiti
telah hampir menjadi tadika.

Pelajar yang di tahan ini diberitakan
telah dihantar ke Rumah Pasong Tun S.H Lee.




9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Mesti ada ramai lagi pelajar tadika universiti menyusuli gerakan memansuhkan AUKU ini, tak boleh sembilan kerat saja betapa pepejal sekali ikatan iltizam sembilan 'hero' yang berani itu. Pemimpin UMNO termasuk Madey yang menggubal Akta itu sebaik saja dia berkuasa, tidak faham apa iu kebebasan bersuara oleh mahasiswa sebagai satu esksesai mental dan intelek bagi membina mahasiswa yang bukan buta perut terhadap dunia di luar buku teks atau bilik kuliah yang diklentong oleh Profesor Kang Kung. Para akedemik juga harus menuntut kebebasan akademik supaya dia berkerja dalam suasana boleh kritikal dan menganalisis dengan lebih objektif lagi.
Betullah kata TT universiti kini hilang daya kritis, tetapi kaya dengan budaya membodek Naib Canselor dan dasar kerajaan yang songsang.

mae berkata...

nak buat piket kene la jadi ahli umno dulu..baru la tak kene masuk lokap

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o berkata...

begerak begerak... aku dulu belum pun spm sudah ikut refomasi ... tidur di kaki lima mahkamah .. teruskan

Sivakumar berkata...

Anil Netto melaporkan nama-nama 9 mahasiswa kita yang telah ditahan polis semasa membuat perarakan ini.

Sila baca di sini:

<a href="http://anilnetto.com/education-and-students-rights/9-pro-democracy-students-held-in-dang-wangi/>http://anilnetto.com/education-and-students-rights/9-pro-democracy-students-held-in-dang-wangi/</a>

Puan Ainon Mohd. berkata...

Bagus! Mahasiswa bangkit.....

Tanpa Nama berkata...

Untuk yang menegakkan kezaliman;

ingatlah

sampai waktunya, kuasa, pangkat, gelaran, keangkuhan, kekuatan, kezaliman, harta, istana, tanah, kontrak dsb;

akan kamu tinggalkan semuanya apabila kembali menghadap-Nya.

Waktu itu yang tinggal hanyalah jeritan dan kekesalan yang tidak dapat diundur semula.

Kekejaman, fitnah, tanggungjawab yang kamu lakukan bakal menjadi bekalan hidupmu di alam baqa.

hiduplah dengan kekejamanmu, dan terimalah balasan seperti yang telah Allah janjikan.

Masanya akan datang tanpa dapat diubah walau sedetik pun!

Tanpa Nama berkata...

Woi...mana grup pro aspirasi ni???

gentel telor ke?

hangguk macam belatuk ke?

nak jadi robot asimo ke?

woi...jgn jadi mat poyo dan mat skema le!!!

woi...belajo le artificial intelligent lah!!! baru berkembang otak tu!!!

Yop Tulakang berkata...

Kalo mike nak demo pon tak bole

mike ajok le kawan-kawan mike kat U tu daftar undi

mike ajok le kawan-kawan mike tu pangkah PR mase PRU 13 nanti

Kalo mike lawan dengan demo tak bole, mike lawan le dengan undi

Tak ngapa. Sabo aje le Yob. PRU 13 pon bukan lama lagi

La ni mike belajo le rajin-rajin jadi dokter. Tak gi demo tak ngapa.

Pangkah esok pangkah PR la ye!

Bile PR menang esok, jangan bagi dema demo polok ye. Bior padan muke deme.

Banyak besabor le kat lokap tu, ye yob.

Tanpa Nama berkata...

mana datin seri penyelamat dunia? tak buat call ke kasik lepas?