Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 9 Januari 2010

PERCUBAAN MEMBODEK RAKYAT



KESEDARAN MULA SAMPAI KE SABAH SERAWAK




KERAJAAN KAJI PAKEJ KADAR TOL LEBIH MUNASABAH : berita hairan

Najib Razak berkata kerajaan dalam proses terakhir kajian pakej kadar tol lebuh raya yang munasabah untuk rakyat.

Dia berkata, pakej itu merangkumi pelbagai aspek untuk kepuasan pelanggan termasuk kualiti dan kemudahan yang disediakan.

KAH KAH KAH…


woit… INI ERTINYA … SELAMA INI KADAR TOL TAK MUNASABAH….kah kah kah..

kah kah kah... SELAMA INI HANYA KAYAKAN KRONI... kah kah kah..

woit… SELAMA INI BAYAR TOL KENA TIPU…. kah kah kah…

kah kah kah… KALAU KADAR TOL TAK MUNAH SABAH… MESTI MUNAH SERAWAK KE?.... kah kah kah…

nota:
ini nak bodek satu malaysia
sudah terlambat
kerana susudah gereja dibakar
semua ‘fix deposit’ bn di sabah dan serawak cabut lari kah kah kah




12 ulasan:

Sudin berkata...

bunyi macham pakej haji,umrah dan ziarah je......kah,kah,kah.....
macham mana le minda melayu nak maju....?
Munah kat sabah sahaja diambil kira ?
Munah kat kg kerinchi apa hal ?...kah,kah,kah

kepuasan pelanggan kepala tok dia..!
tambah nilai kepala tok dia tak ada pulak.

Sepatutnya gerombolan kena lantik penasihat......Price ka,Mckinsey ka.....baru ada kelas,melayu boleh maju......kah,kah,kah.....
ketuanan melayu "Nganchuk mak" kome....!!!

Orang Lama berkata...

Fahan tak apa erti nya semua ini..? Minyak akn naik harga lah..

Bongok nya pemimpin Msia

Tanpa Nama berkata...

pakej terakhir kajian? biler due date nya? taun depan? braper lama plak tempoh meluluskan? kalo bende baik utk rakyat sure lambat nk lulus.. dah dekat PRU bru nk trun kah?
wahai najib samdol dan pak2 menteri yg ngok, susah sangatkah nk buat kira2 psal tol ni? ke berita hangin semata-mata?

gua berkata...

kah kah kah dah kau BODOHKAN ahli ahli kau kau nak bodek lak tak perlu kaji kaji naikkan lagi bagus kan tol dimalaysia lebih murah dari negara negara lain kah kah kah

KAH..KAH berkata...

Munah serawak kemot kuat..
Kah..Kah

Munah sabah kemot slow..
Kah..Kah

Munah arab kemot tak rasa..
Kah..Kah

Sorok kepala bana munah lansung tak kemot...Kah..Kah

pisau belati berkata...

Kata-kata macam itu bermaana kadar tol akan dinaikkan lagi.

Kadar tol sekarang terlalu rendah dan tidak munasabah jika dibandingkan dengan pendapatan kita sekarang. Kita semua sudah kaya! Pendapatan kita pun dah ratus-ratus ribu sebulan. Duit komisyen kapal selam sahaja kita dah dapat juta-juta. Duit jual injin kapal terbang ada banyak. Ini nak dapat komisyen juta-juta lagi bila beli kepala terbang baru.
Mana boleh kadar tol main sen-sen!!!

Tanpa Nama berkata...

Kadar tol sekarang terlalu rendah dan tidak munasabah jika dibandingkan dengan pendapatan kita sekarang. Kita semua sudah kaya! Pendapatan kita pun dah ratus-ratus ribu sebulan. Duit komisyen kapal selam sahaja kita dah dapat juta-juta. Duit jual injin kapal terbang ada banyak. Ini nak dapat komisyen juta-juta lagi bila beli kepala terbang baru.
Mana boleh kadar tol main sen-sen!!!

Setuju sangat dengan deria hidu "Pisau Belati" Tambah sikit, Dalam hal-hal nak isi/tambah dana negara yang dah kontang ni maka RAKYAT MESTI DIDAHULUKAN dan untuk nak menghabiskan dana negara yang menimbun tu maka PRESTASI BAPAK-BAPAK MANTRI DAN KAUM KERABAT MESTI DIUTAMAKAN....Patik Mohon Derhaka

Tanpa Nama berkata...

Tapi bukankah tol kita di Malaysia masih lebih murah berbanding dengan tol di Jepun dan Korea? Kalau naik sikit apa salahnya. Kita mesti bandingkan dengan negara-negara lain, baru real.

Tanpa Nama berkata...

Tuan isam,

Kadar tol sekarang tidak munasabah kerana harganya masih rendah berbanding ?????

Akan dikaji supaya lebih munasabah dengan harga yang lebih tinggi berbanding sekarang?

Alasan kenaikan - "munasabah kerana kenaikan itu disertai dengan meningkatkan kemudahan di lebuh raya".

Meningkatkan kemudahan apa? Tanyalah bapak mungkee ubn ni.

Bagi gua ini macam cukai ari tu yang dikatakan akan menurunkan harga barang. Mintak TT senaraikan harga barang apa yang naik?

Semua naik. 2 benda aja tak naik:
i. gaji
ii. pelior

Tanpa Nama berkata...

Sah la ni!!!

Harga tol nak naik lagi!
Kepala bapak dia!!

Hingat malaysia ni omak dia punya?
Apa ke jadah ketua kampung macam nih?

Nak duit lebih bagi kroni, jual bulu hang laa!

Tanpa Nama berkata...

cuba bandingkan dgn negara lain dulu.
Apasa Najis x banding dgn negara lain?

Tanpa Nama berkata...

cuba bandingkan dgn negara lain dulu.
Apasa Najis x banding dgn negara lain?
Melayu malaya kena tipu/ kah...kah..kah...
Buat demo
jgn x buat demo
demo dah halal