Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 29 Januari 2010

PILIHANRAYA KAMPUS - PRO MAHASISWA MENANG DI UKM



PRO MAHASISWA MENANG DI UKM



PILIHANRAYA UKM KENA KELENTONG

Keputusan yang seharusnya diumumkan selewat lewat jam sembilan
telah ditangguh. Pelajar yakin ada kong kalikong.

Lalu 600 pelajar mengepong pejabat TNC dari jam sembilan malam
hingga berita ini ditulis – jam 2.25 pagi - masih ada 500 pelajar
yang mengepung pejabat TNC . Mereka tidak mahu ditipu.

Pelajar yakin inilah apa yang dikatakan e-undi
e-undi ini ialah kira sampai menang untuk pembodek gerombolan.

FRU dan polis telah dipanggil datang tetapi pelajar berkeras.
Mereka menuntut pimilihan diadakan sekali lagi.

Mahasiswa percaya mereka telah di kelentong.

JAM : 2.28 Pagi

Keputusan diambil esok jam 10.00 pagi
perundingan akan diadakan. Ini adalah cara
kelentong TNC untuk membeli masa.

Pelajar bersurai jam 2.30 pagi


KEMPEN FACEBOOK – KEMENGAN DIBATALKAN - malaysiakini

Tujuh calon pro-mahasiswa di Universiti Putra Malaysia (UPM) dibatalkan kemenangan mereka dalam pilihan raya kampus itu Selasa lalu.

Pembatalan itu susulan mereka didakwa berkempen secara berkumpulan dan menggunakan Internet melalui laman sosial Facebook.

KAH KAH KAH..

woit… MACAM MACAM CARA NAK MENIPU…kah kah kah..

kah kah kah… MULA MULA TAK BOLEH BERI GAMBAR…kah kah kah..

kah kah kah… KEMUDIAN TAK BOLEH BERKUMPULAN…kah kah kah..

woit… NANTI AKAN ADA UNDANG UNDANG KEMPEN TAK BOLEH BERCAKAP…. kah kah kah..

woit… APA NAK JADILAH NEGARA INI…kah kah kah..

woit… BILA LAH ORANG MELAYU NAK SEDAR…kah kah kah..

woit… HARTA KEKAYAAN NEGARA SEMUA KENA REMBAT…kah kah kah..

kah kah kah…TINGGAL KERAK KERAK…DAPAT KETUANAN MELAYU… kah kah kah…

kah kah kah…KALAU LAPAR BOLEH DIGULAI MASAK ASAM KE KETUANAN MELAYU NI….kah kah kah

nota:
melayu – sepanjang hidup kena tipu
pagi meminta
tengah hari berharap
hidup dengan harapan
mati kering menunggu janji kah kah kah




13 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

prosedur dia punya la ketat

Ngalahkan PRU

Nostalgia abkk berkata...

Kerja lain tak ada nak menipu saja.Pilihanraya apa sekali pun semuanya nak kelintong.Hebat sungguh 1Malaysia menipu.

Tanpa Nama berkata...

tiada gunanya memaki hamun d cni.. andai kita btul2 brpgg pd pgangan yg btul... tidak sma sekali kita akn berbalah sesama islam wlupun brlainan ideologi... renung2 kn... mhsswa mmpu bersuara, cuma pmimpin yg mcm mna mereka ignkan.. adkh mereka ignkn yg brdemonstrasi dan rusuhan sbgi pmipin mereka... mereka yg tntukan.. berfikirlah scra waras dan brpgg pd ajrn al quran yg btul... blm trlmbt utk pulang ke pgkal jln..

Harris berkata...

Aku dah nek menyampah dh ngan retorik 'ketuanan melayu'.Xde ape2 pon.Sumenye hampeh blake.FAKAP!!FAKAP!!FAKAP!!!!

Tanpa Nama berkata...

mealayu adalah satu-satunya tuan dalam dunia yang perlukan tongkat sakti DEB dan Bumiputera...apa punya tuan daaa.....

Tanpa Nama berkata...

Bangsat betul pegawai2 kt TNC universiti2...ipt adalah tempat belajar mcari ilmu...kalau tak boleh berpolitik secara sihat lebih baik jgn buat pilihanraya kampus...pengampu...bahlol...tu sbb byk Naib Canselor banggang mcm Nordin Kardi...f**k the gerombolan..

ha ha ha berkata...

Ha ha ha ..

Nanti Prof Kalikong kata..Tengok kalu Universiti Kita boleh buat itu macam ..nanti SPR pun bole tiru..itu Undi Cyber...kasi kalintong itu Orang ramei...

ha ha ha ha...

Tanpa Nama berkata...

tahniah kpd pro aspirasi yg berjaya membawa pelajar berfikir secara bijak & matang

Tanpa Nama berkata...

yg jd tuan kat atas tu aje...mlayu lain 'hamba sahaya'.

mengarut.

Tanpa Nama berkata...

Matang taik kau.. Proaspirasit main ugut pelajar tahun 1, nk buang kolej.. bangang punya orang.. pergi mampuslah...!!!!!!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

pelik!

memerintah universiti lagaknya umpama memerintah sebuah negara.

macam-macam cara nak dapatkan kuasa.

nak undi guna e-undi

nak kempen tak boleh guna media yang sama pulak!

baik ikut zaman tok moyang kita dulu. pangkah guna arang kayu.

Tanpa Nama berkata...

uik...GM kata berjuang berlndaskan agama...tak pecaya pada qada dan qadar k?dah kalah tu takpayah ler nak tunding2 jari...tuduh sane sini...mmg korang di train macam ni ek?

Kalam

Tanpa Nama berkata...

takdir bole diubah dgn usaha..mane bole dok diam...dah kena tipu xkan nak dok diam...menuntut keadilan adalah digalakkan dalam Islam..