Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 19 Januari 2010

SATU LAGI PROJEK TIPU MELAYU



INI BUKAN GAMBAR SITI KAVITA KAURR - INI GAMBAR KUCING



JKR SENYAP TENTANG PROJEK BUAT HOSPITAL - malaysiakini

More than a month after allegations of irregularities surfaced over the Shah Alam Hospital project, the Public Works Department (PWD) has yet to respond to the questions raised.

Last month, Malaysiakini reported source-based claims that the contract was awarded under debatable circumstances and at an inflated price of about RM500 million to Sunshine Fleet Sdn Bhd, a company owned by a member of the Selangor royalty.

The company has allegedly been skimming off project funds for 'advances' and 'expenses', and also stands accused of harassing companies it had engaged as sub-contractors. It has refused comment, saying that queries should be directed to PWD which 'owns' the project.

Since then, PWD secretary-general Judin Abdul Karim - who signed the letter awarding the contract - has not been available for comment, despite repeated phone calls to his office.

The matter was referred instead to Judin's special officer Zulakmal Sufian, who requested that the questions be emailed to his boss, with a copy to him.

This was duly done on Dec 10 and Zulakmal confirmed receipt by phone. He later indicated that the questions had been addressed by Judin and that the response would be sent when public relations officer Saipol Anwar Mohd Raji has reworked it.

Among the questions were whether the contract was awarded in an open tender or if it was directly negotiated and why the cost has escalated from the original allocation of RM300 million.


KAH KAH KAH


woit… INI HEBAT … DARI 300 JUTA JADI 500 JUTA… kah kah kah..

kah kah kah… DUIT SEBANYAK INI BOLEH SUBSIDI GULA SETENGAH TAHUN…. kah kah kah..

woit... DUIT SEBANYAK INI BOLEH BAGI PEMBELAJARAN PERCUMA...kah kah kah..

woit... DUIT BANYAK INI BOLEH BUKA LADANG TEBU.... kah kah kah..

woit… TAK KAN MUNKEE BUTA TAN NAMPAK HAL INI… kah kah kah..

woit… INI PROJEK NAK REMBAT DUIT… kah kah kah..

nota:
agaknya duit ini nak buat apa?
mesti nak beli cawat untuk siti kavita kaur kah kah kah





26 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

MACC tidor lagi ke ??

Haprak punya Kerajaan UMNO/BN !!

Wang rakyat habis di rompak !!

Tanpa Nama berkata...

duit 500 juta ni kalau beli buku "Penipuan & Rahsia internet" pasti orang tulis tu kaya rayo....kahkah..

Buku tu boleh sedokah kat budak tabika komas, buat bahan bacaan..kahkha..kah..

Habis kobau, sawah, kobun gotah di jelebu di borong nya...kahkahkah

NIK AJIS berkata...

ambo takda hal nak rembat pun rembat la..
Pasal ambo pun rembat jugak kah kah kah...

Yg penting kuasa awe wei..!
Cuma ambo tengah tunggu 25 jan ni... Tubik tilam lagi ko..?

Nostalgia abkk berkata...

Itu lah sebabnya Sultan2 dan keluarga diraja cayang kat UMNO....duit masyuk.

Tanpa Nama berkata...

PUTRAJAYA, Jan 8 - The mechanism for fuel pricing in Malaysia has
finally
been finalized and controlled under one mechanism, which also takes
the
high and lower income group people into consideration,according to

Finance Trade Minister Tan Sri Anuar Ali.



"From May 1, the fuel will be pegged at RM 3.90 per litre for
RON97,while RON95 will increase to RM 3.70 per litre.

However, the prices of national-made vehicles will be lowered
by
at least 40 percent. For example, a

full-spec family sedan Proton Persona 1.6 litre engine will cost
around
RM 23,000.00 excluding road tax and

insurance. Import tax and excise duty will be revised to only 30
percent,
from the current 200 percent.

Imported vehicles such as the new Toyota Camry 2.4 litre engine will
cost
around RM 65,000.00." he said.

The mechanics has been said to be undertaken by a team of experts from

Australia and Canada who were

earlier briefed on the issue of subsidy in this country, whereas after

consideration by the transport minister,

they have signed the constitution that the system will be made on May
1,
the day it goes into effect.

under the new system, there will be a major effect on the existing

consumers who have already purchased a

vehicle and to those who are inthe midst of repaying the loan of their

vehicle to their financial institutions.



Ahmad Tajuddin said the government might also re-introduce a cash
return
annually to Malaysians who own a

1,500 cc and below vehicle. The amount have yet to be decided but he

assured that the amount will compensate

the price of fuel by at least half to eligible Malaysians based on
bumi quota.

Tanpa Nama berkata...

Macam ni ke nak suruh orang junjung kesultanan Melayu. Mat salleh yang kapir tu lagi bagus perangai dia. Haprak punya kompeni. Kat sana nanti tak kira sape weii, junjung la gelar segala gelar yang ada kat dunia ni.

Tanpa Nama berkata...

http://www.youtube.com/watch?v=qRViJt7XprE&feature=related
ini suara rakyat...tolong dengar

Sivakumar berkata...

Dah mula dah

Dua orang besar MIC dah start bertumbuk

Harap perselisihan ini meleret sampai BN tercirit...

Baca kat sini untuk berita penuh.

Tanpa Nama berkata...

Lau Bee Lan's writen judgement is out.

Ianya tidak masuk akal dan tidak adil bahawa responden dalam satu tangan tidak mengharamkan pengikut agama Katolik untuk mengunakan perkataan allah untuk menyembah dan mengajar dan dalam kitab tetapi dalam tangan yang lain magatakan bahawa perkataan yang sama tidak boleh digunakan dalam majalah yang digunakan untuk membantu mereka dalam persembayang dan memeberi arahan dalam kefahaman agama dan menyebar berita dan matlumat

It is utterly irrational and unreasonable on the part of the Respondents on the one hand not to prohibit the congregation of the Catholic Church to use the word “Allah” for worship and instruction in their faith and in the AL-Kitab and on the other hand to state that the same word cannot be used in the said publication which serves to assist these persons in their worship and provide a medium of instruction in their faith and to disseminate news and information

nampaks ban itu dalam tulisan sahaja dan terhad kepada the herald.

Irrational illogical and completely laugable

Tanpa Nama berkata...

APO KENO SPRM ni? Tidur...tidur...tidur dan bergayut pada pada slogan " kami tak kira pangkat, jawatan dan siapa aja.." Poorah tipu, hidung kena ikat bak seekor kerbau bunting, banyak menguak daripada tahu apa yang harus dibuat pada kes 'mega' rasuah ini. SPRM sudah mati pucuk!

sarkis berkata...

MACC sebok. banyak gile kes yang sedang disiasat. top priority sekarang adalah kes kek nik aziz yang 20 KG tuh. memang serious korupsi di negara kita ni sampai ada orang menyogok dengan kek!

KAH KAH.. berkata...

Beza 200juta apa lah sgt kalu banding dgn 300 juta lebih beli Talam....nak bayar hutang balak je 800 juta.... memang puaka rakyat betul lah...kah kah kah

Bijak..bijak puaka rakyat...sampai saiful pun dah nak lupa seminggu lagi nak korek dia punya...kah kah kah

NIK AJIS berkata...

Minyak dah abis woi...tu psl harga mahal...!
takkan tu pun tak paham!!

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah kah

setiap kali aku bangun pagi aku dengar berita ni, duit kena rembat bukannya 100 ringgit 2000 ringgit dan 30000 ringgit... tapi berjuta juta ringgit.. angka nie kalu bagitau kat makcik felda tobak liLlah dia tak heran... sebab pagi pagi dia dah muak dengan berita ni kah kah kah kah

ada dia peduli dgn duit nie janji dia dapat bonus rm300 kira cukup memberangsangkan kah kah kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

SIAPA EJEN ZIONIST??

MUAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHHAAAAAAAAAAAAAAH...SENAK TELOQ....

Najib’s RM20milion image builders are Israelis

APCO Worldwide, the company hired by the prime minister to redeem his flagging image, has allegedly offered similar services to dictators and corrupt leaders around the globe, according to the Times of India.

The most influential media in India reported recently that apart from Najib, the Washington-based PR company had also serviced former Nigerian dictator Sani Abacha and Kazakhstan’s life-long president Nursultan Abishuly Nazarbayev.


APCO’s clients also included millionaire Mikhail Khodorkovsky, who was once the youth leader for the Russian Communist Party with links to the mafia.


Pakatan Rakyat weekly Suara Keadilan quoted he Times of India as stating that APCO Worldwide had the capability of re-engineering the image of public figures and leaders who were not popular with the people.


The Times had launched an investigation into APCO Worldwide after it was discovered that Gujarat Chief Minister Narendra Modi was a client of the company. (Gujarat is a state in India).


Narendra had been fingered as the cause of religious riots in February 2002, where 1,000 people were killed, majority of whom were muslims.


To re-build Narendra’s image the Gujarat Government had hired APCO Worldwide paying them US$25,000 a month fee for their services.


“Although APCO’s services is three time higher than other PR firms, it was chosen because it had many former Republicans and Democrats acting as consultants,” The Times said.

Tanpa Nama berkata...

Hahahahahha....sayang jugak si hisyam ni pada melayu!!!

Sudin berkata...

Kah,kah,kah.......apa nak jadi tanah melayu ooiii....?
Ketuanan melayu makan melayu.

Patutlah kerajaan PR Perak tumbang.
Payung rakyat konon....payung kepala bana !
Payung dalam seluar tak mahu kembang-kembang.....kah,kah,kah

Di Selangor payung akan kembang bila jumpa siti benggali...kah,kah,kah....

Nanyian Rakyat :

Ada satu benggali janggut,
hari-hari potong rumput,
satu hari sakit perut,
panggil bidan suruh urut.

Benggali terkentut,
bidan terkejut,
bidan lari patah lutut......

kah,kah,kah.....tapi ini benggali tarak janggut punya.....anak-anak melayu tarak takut...kah,kah,kah..

Yang ahli gerombolan pun satu bodoh tengin....dah bagi peluang hak milik tanah diberi kekal tak nak....kekallah dengan 99 tahun,bila-bila masa gerombolan dan cukong boleh rampas.....kah,kah,kah.....ahli-ahli gerombolan tengin se-antero dunia....
woit...!cuba tengok dalam laci tu...geran tanah pusaka pajak 99tahun ke atau kekal.....?bodoh nak mampus ahli Umno ni..!!!
Akta kanun tanah negara dah diubah oleh mamak pukimak madey setan....kah,kah,kah...habis..! habis kena auta keling melayu umno ni...

beri peluang tak perlu bayar cukai pintu...nak juga bayar cukai pada rajagopal......kah,kah,kah....apa jenis melayu gerombolan ni ?

Raja berniaga
Menteri berniaga(kementerian bertukar-tukar tapi muka gerombolan yang sama,kejap pendidikan,kejap pertanian,kejap perindustrian,kejap dalam negeri sekejap lagi udah keluor negeri pulak.....kah,kah,kah)

Ahli-ahli setan gerombolan Umno/Bn pula berniaga gula.....kah,kah,kah...ramai kena kencing tinggi darah manis...macam kilang gulalah tu.....adik-beradik kilang gula,mentekedarah gula hari-hari....mana nak cukup ?


Terbaru gerombolan berniaga kad pengenalan....jual pada PDRM....ha,ha,ha...apa kes ni ?

Terlama pula US nak kenakan sekatan ekonomi atas isu bakar gereja......kah,kah,kah....
Sudahlah orang putih ooiii!....selagi Babi Negara memerintah lu orang telanlah minyak Petronas tu selagi termampu.....
MCKK akan tetap tertegak selama mana rajagopal memerintah untuk menelurkan keturunan raja yang bertuan dan berkiblatkan orang putih........

Pergi mampus dengan perlembagaan negara, raja perlembagaan ....!!!
PERGI JAHANAM UMNO/BN !!!!!!

Harris berkata...

WOIT!!!REPUBLIC COOL..!!Bila la nak berakhir zaman ksultanan nih!Boring siot dok tanggung bewak idup nih!

Tanpa Nama berkata...

Apa kena mengena cawat siti kavita pulak TT!!!! Apa kabo pakcik Jo? hahahahhah!!!!

Syabas TT....Pasal lu tak hipokrit!!!

Khun Pana aka johanssm berkata...

Rajagopal pon pandai curi dan tipu.
Biasa lah, rajagopal keturunan lanun.
Sembah lah lanun.

Pencari Damai berkata...

ini bukan projek tipu melayu..!

Hari Kebenaran bakal memulakan episodnya...
Isnin...ye..isnin ini 25 jan..!

Adakah saiful diliwat..?
Ataupun Anwar dikhianat ..?

Tungguuu....mulai 25 jan 2010

NiNa' berkata...

hurmmmmm

macam22.. nak kaya cepat

Tanpa Nama berkata...

KORANG TAK TAU KE ABU KASSIM DAH JADI KASSIM BABA LAAA..KALU TAK IKUT CAKAP PORK NAJIS NATI KENA POTONG KEPALA...BEB MAKLUM LE DAH CONFIRMED JADI ANJING BARUA UMNgok..KAT KUBUR NANTI JAWAB LE ROH DIA DENGAN NUNGKAR NAGKIR NANTI ITU PUN KALAU DIA KENAL SIAPA TU NUNGKAR NANGKIR....

Tanpa Nama berkata...

Kat Malaysia kalau tak ada kaki rompak macam ni, Malaysia dah negara paling top di dunia. Boleh kalah USA pada Malaysia!

UBN dan sperma ni, taik babi depan mata tak nampak; taik hidung seberang laut nampak!

Apa punya piyem telor ni????????

Tanpa Nama berkata...

ngepek bok bek bok bek.....mace la najib tu baca blog ni...

Tanpa Nama berkata...

Woi!Woi!Woi!
Hang silap pilih gambaq ka tuan TT!aku tenguk mamat tu macam raja Petra jeee!!Cuba hang penghati betui-betui muka dia!!!Hai mata tuan TT ,dah mula ghabun ka!!!Tu tanda ada kencingmanisla!umuq dan senja!!!Itulah fitrah Allah pada umatnya!!!!!!!!!sedaq-sedaq dirila sikit no!!!!!!!!!