Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 19 Januari 2010

TRAJEDI SATU MALAYSIA



DEN BUKAN DI ROMBAO - DEN BIZI DI KLUMPO





PENGGANGUR HADAPI EMPAT TUDUHAN BUNUH KELUARGA
-melayua

REMBAU 19 Jan. – Seorang penganggur dihadapkan ke Mahkamah Majistret di sini hari ini kerana tuduhan membunuh ayah, adik, datuk dan neneknya pada 5 Januari lalu.

Bagi pertuduhan pertama, Rasidi Ismail, 32, yang beralamat No. 119, Kampung Batang Rokan, Gemencheh, Tampin didakwa membunuh adik perempuannya, Siti Khadijah, 22, di alamat No. 119, Kampung Batang Rokan, Gemencheh pada 5 Januari antara pukul 7 hingga 11 pagi.

Tertuduh juga menghadapi tuduhan kedua, ketiga dan keempat iaitu membunuh ayahnya, Ismail Awang, 76; neneknya, Sufiah Katas, 80; dan datuknya, Atan Daud, 87, di rumah tidak bernombor Kampung Batang Rokan, Gemencheh pada tarikh dan waktu yang sama.

nota:
marila kita sama sama bertafakur terhadap trajedi yang menimpa keluarga ini
marilah kita sama sama menyampaikan rasa sedih
sufiah katas ialah adik kepada cik gu mansor katas
cik gu mansor katas ialah ayah kepada rosmah mansor

nota:
tak nampak pun muka bik mama pergi ziarah makam mak suadara dan ipar lamainya
asik asik bantu orang lain
hingga tak ada masa nak ziarah
mak saudara meninggal dunia
atau saje buat deeek macam tak kenal mak saudara senddiri kah kah kah

DARI ARKIB

KUALA LUMPUR: Mansor Katas, the father-in-law of Najib Razak, died yesterday aged 80.

Mansor, a former teacher, died at the Damansara Specialist Centre in Petaling Jaya at 2.15pm after a short illness, said Najib’s press secretary Tengku Sariffuddin Tengku Ahmad.

Mansor was admitted to the hospital about two weeks ago.

His remains were brought back to Najib’s residence in Taman Duta here and then buried at 6pm at the Jalan Ampang Muslim cemetery. Mansor’s wife, Fatimah Kedah, 82, died on Jan 25 of a heart attack and is also buried in the same cemetery.





8 ulasan:

MAT LENDIR berkata...

Tuan Isam;

Semoga roh mereka ini dicucuri rahmat oleh Allah dan ditempatkan dalam kalangan orang-orang yang beriman. AMIN

Ada masa baliklah ke kampong. Jenguklah sanak saudara sementara mereka masih ada. Mintaklah ampun, halal makan minum. Yang tua dikenang jasanya, yang muda teman bermesra.

Tolehlah ke belakang. Ingat di mana kita bermula. Tak selamanya kita boleh menongkat langit. Sedangkan bangau terbang tinggi, balik juga ke belakang kerbau, inikan pula kita manusia.

Ingat juga pesanan pujangga. Dari tanah kita bermula, dalam tanah kita kembali. Harta dan nama tak kan ke mana, amalan juga dibawa mati.

Ingat pesan orang-orang tua. Rimau mati meninggalkan belang, kita mati meninggalkan nama. Nama baik dikenang orang, busuk nama itu petualang.

MAT LENDIR berkata...

Tuan Isam;

Semoga roh mereka ini dicucuri rahmat oleh Allah dan ditempatkan dalam kalangan orang-orang yang beriman. AMIN

Ada masa baliklah ke kampong. Jenguklah sanak saudara sementara mereka masih ada. Mintaklah ampun, halal makan minum. Yang tua dikenang jasanya, yang muda teman bermesra.

Tolehlah ke belakang. Ingat di mana kita bermula. Tak selamanya kita boleh menongkat langit. Sedangkan bangau terbang tinggi, balik juga ke belakang kerbau, inikan pula kita manusia.

Ingat juga pesanan pujangga. Dari tanah kita bermula, dalam tanah kita kembali. Harta dan nama tak kan ke mana, amalan juga dibawa mati.

Ingat pesan orang-orang tua. Rimau mati meninggalkan belang, kita mati meninggalkan nama. Nama baik dikenang orang, busuk nama itu petualang.

Tanpa Nama berkata...

Ekau ni...Ghombau dgn Monceh tu jauh, itu ketuo kg. den koba an, kot mongak dio mongaklah den.

Tanpa Nama berkata...

Woi!Woi!Woi!
alahai tuan TT,mula ayat baik jeee!!Akhirnya, ayat jahat juga dari hang!!!dok kenen Rosmah pulak!!!hang pi tanya salasilah kelurga hangla pulak!!entah-entah hangpun adik beghadik rosmah!!N.9 tu kecik jee!!pusing-sana,pusing sini,kata sana,kata sini,rupanya adik beghadik rupanya!!!!!!!
apapun takziah pada keluarga terlibat.Semoga semua depa termasuk dalam golongan yang dirahmati Allah tanpa mengira mana-mana parti politik.

Tanpa Nama berkata...

http://en.wikipedia.org/wiki/Rosmah_Mansor <--- wikipedia pun dah kena c4 ngan rosmah... hehe

Tanpa Nama berkata...

Kasian Melayu N9 dan lain lain di kg kg.....tinggal di rumah tidak bernombor...dah 50 tahun lebih, belum pandai guna nomor?Rumah di klasifikasi bungalow tidak bernomor?

Tanpa Nama berkata...

Mak sedara dok dlm kebun gotah..mana nak kenal..kok ye dok London paris Dubai ..bukan sedara pun ngaku sedara..

pisau belati berkata...

Itulah dio chorito Si Tonggeng Moden (Si Tanggang - jantan).

Habih sekeluarga sodaro Bik Mama ditimpo balo. Tu jaoh sikit. Sok makin dokek, makin dokek kono balo. Kok tak ingat juo, entahlah. Tak taulah bangso apo dio tu.