Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 20 Februari 2010

BARU INI HILANG SABAR - 18 TAHUN TAK SABAR



KAMPONG BEREMBANG DIROBOH GEROMBOLAN BERKUASA - TAK ADA LAPORAN BERITA




PENDUDUK KAMPUNG HILANG SABAR - melayau

ALOR SETAR 19 Feb. - Kira-kira 1,000 penduduk di Kampung Padang Chapa, Alor Janggus, di sini semakin hilang sabar apabila bekalan air ke kampung itu kerap terputus sejak 20 tahun lalu.Masalah itu semakin buruk sejak lima tahun lalu sehingga penduduk terpaksa 'menagih simpati' kepada Syarikat Air Darul Aman Sdn. Bhd. (SADA) supaya menghantar bekalan air bersih dengan lori terutamanya apabila ada majlis kenduri.

Rata-rata penduduk mendakwa, mereka hanya boleh menikmati bekalan air selepas pukul 12 tengah malam sehingga 6 pagi dan pada waktu siang bekalan akan terputus sama sekali.

KAH KAH KAH


woit... BARU SEKARANG HILANG SABAR...kah kah kah..

kah kah kah.. BAGUS... HILANG SABAR INI JADI CONTOH UNTUK TEMPAT LAIN...kah kah kah

nota:
ini lah baiknya kerajaan pakatan rakyat mentabir.
jika bukan kerana kerajaaan pakatan di kedah
sampai kiamat pun berita ini tidak keluar.

selama 18 tahun akhbar buat buat tak tahu tentang hal ini.
tetapi bila 2 tahun kerajaan pakatan mentabir
barulah berita keluar untuk melihatkan
betapa seksanya kehidupan warga kedah ini
untuk didengar umum.

tujuan berita ini ialah untuk memburukkan kerajaan kedah
di bawah pakatan – tetapi selama 18 tahun masalah ini
tidak dapat diselesaikan oleh gerombolan.

seperti di selangor pulau pinang dan wilayah
hari hari ada berita kesusahan orang ramai.
apa sahaja masalah rakyat akhbar/tv/radio akan datang
untuk menunjukkan betapa ‘gagalnya’ kerajaan pakatan.

demo lima orang pun keluar diakhbar kalau di selangor.
warung kena roboh pun akan heboh berbulan bulan
kalau di pulau pinang. longkang tersumbat pun akan
jadi induk berita di tv3 kalau ini berlaku di wilayah.

cuba bezakan: dua hari dulu di selama perak – kampong air kuning
tanah kebun sayur dan buah-buahan seluas 12 hektar
yang telah diteroka selama 12 tahun di musnahkan. satu berita pun
tidak keluar. kalau ini kerajaan pakatan – macam nak ribut berita ini
akan dimain kan. macam kampung buiah pala di Pulau Pinang dahulu.

di pahang, johor, melaka, negeri sembilan
mesti ada bertimbun timbun masaalah macam ini.
tapi tidak akan ada berita muncul. ini kerana
mereka belum cerdik lagi. kalau mereka cerdik
mereka akan mengikuti jejak langkah warga selangor
dan pulau pinang.

warga yang bijak untuk keselesaan hidup
akan memilih kerajaan pakatan.




8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

undilah bn
mana la tahu kok dapat air free

kat selangor dapat rm11 free dah
negeri bn kome macamana?
ada dapat??

Tanpa Nama berkata...

BN dok pelece Pakatan . Tapi tak sedaq , ini semua angkara depa . Tapi puak pengampu , tak paham2 jugak . Anak Bekas PM jadi Billionair pun depa dok gelak syok lagi .

Yang dok sokong BN dapat batas tar dan anak ayam buta pun syok tak sangga dah .
Apalah punya bengap . Buta hati perut .

Tanpa Nama berkata...

orang melaka hebat-hebat...darah tuah ada... darah jebat ada..tapi masalah babi tak selesai-selesai...bila mengundi BN jugak yang memang kat kawasan tuh... apalah punya lembab, cuba undi parti lain kat kawasan tuh.. biar wakil rakyat baru tu godak dalam DUN..

Tanpa Nama berkata...

Kampung aku kat Rembau pun kena roboh gak. Kesian atuk aku, dah la tua & sakit, sekarang ni tinggal di hutan & berjiran dengan orang asli. Orang asli pun ada gak motor utk pegi pasar, atuk aku nak naik basikal pun dah tak larat.

Kalau N9 ditabdir Pakatan Rakyat, mesti rintihan atuk aku boleh dibaca di mana2. Tapi N9 di bawah BN jadi mestilah takkan masuk surat khabar sampai kiamat.

Lang berkata...

Susah tu memang susah...

kita memang paham, ada yang alami kesusahan sampai berpuluh tahun..

Tapi masa dulu bila nak bising tentu orang tak nak dengar dan berita pun tak sensasi... skrg lain... pakatan adalah artis glamor yang sangat sensasi... sbb tu la media sgt suka dok lepak kat selangor, penang, kedah dan kelantan.

pastu, aku hinggat yang muncul kat media ni mcm dapat bayaran jek... sbb cara jawapnnya pon mcm ada skrip...

skrip 2 hinggit, upah cakap 2 hinggit.. bila nak undi pon dapat gula-gula 2 hinggit... parti cap 2 hinggit...

FaridShah berkata...

betul..betul..betul..

Cuba hangpa pi tgk Kampung Sungai Tekali di Hulu Langat, Selangor. dah bertahun-tahun ada masalah bekalan air. Bertahun2..bukan 2 tahun!
Hampir tiap2 hari bekalan air terganggu terutama waktu siang. tapi mengundi mesti pilih BN, sampai org cop 'Kampung Umno'..

Undilah UMNO/BN..!
kah..kah..kah

Tanpa Nama berkata...

20 tahun bole sabaq nih! takkan lah tak leh sabaq lagi 20 tahun kot? sabaq2 la noh...
pakai akai la nak melupoq pun, bayangkan 18 tahun takk leh nak settle... nikkan baru nak perintah 2 tahun... logik la sikit!

aku cadang hampa buat rombongan pi cari tok mahdeq khalid & umno kedah tanya pasai jadi lagu tu 18 tahun lepas?

boleh kot nohhh?

Tanpa Nama berkata...

hangpa jangan dok marah...yang dok komplen puteri umno dan ibu tunggal umno. jangan perlekeh kat depa ni.
depa ni dapat 50 inggit...mengilai mcm orang gila.