Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 20 Februari 2010

SYARIKAT DUA RINGGIT NAK AMBIL PROJEK EMPAT PULUH JUTA




MELELEH AIR LIOR MELIHAT PADANG GOLF INI




SAYA DIKHIANATI POLITIK PROPAGANDA MURAHAN: ZAGARAIN – melayau

Zahrain Mohamed Hashim berkata, beliau membuat keputusan untuk meninggalkan Parti Keadilan Rakyat (PKR) kerana merasakan perjuangannya dikhianati pimpinan politik propaganda murahan.

Katanya, tindakan itu juga disebabkan beliau tidak mahu bersekongkol dengan kepimpinan parti itu yang disifatkannya sebagai pengecut untuk menyatakan kebenaran

KAH KAH KAH..

woit... MEMANG LAH PROPAGANDA MURAHAN... kah kah kah..

kah kah kah... HARGA SYARIKAT HANYA DUA RANGGIT...kah kah kah..

kah kah kah... SYARIKAT DUA RINGGIT NAK DAPAT PROJEK 40 JUTA....kah kah kah..

woit.... NAMPAK MURAH....MACAM MANA SYARIKAT 2 RINGGIT NAK BUAT PROJEK 40 JUTA.... kah kah kah..

woit... INI KERAJAAN PAKATAN... BUKAN KERAJAAN GEROMBOLAN... kah kah kah..

kah kah kah... KESIAN... HIBA RASA DI HATI.... kah kah kah




22 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

BRO TULIS LA SIKIT MCM MANA STUDENT PHD BANSA IRAQ BOLIH BELAJAR DI MALAYSIA TANPA BM DAN ENGLISH.

Tanpa Nama berkata...

TT TAK NAK TULIS SURAT KT PM KA?? AHAHA

HeroHuruHara berkata...

Modai dua ghingget nak menguruih hasil juta-juta. Sedaq la mat aghop woi ingat senang ka nak senang?

Kalau senang..hang pi koghek bawah peghedu pokok kot-kot dapat dua ghingget satu peghedu...

kekwa66 berkata...

Salam Hormat:

Saya ialah peminat setia ruangan kolum saudara di Malaysiakini. Saya tak faham beberapa perkataan ni...dah rujuk kamus dewan edisi keempat, tapi tak jumpa..hahaa....

i. kantoi ii. Khalas iii. Finito

Terima kasih!

Tanpa Nama berkata...

Zahrain orang bisnes bukan orang politik yang bervisi nak memperjuangkan nasib rakyat terbanyak. Dia berjaya menyamar tapi tiba masanya dia tidak mungkin dapat projek makan besar maka dia pun keluarkan kalimat karut-marut' pemimpin DAP itu komunis, cauvinis, dan diktator' tanpa hujah, dalil atau statistik. Dia rasa lebih malang lagi tiada pengikutnya keluar beramai-ramai bersamanya. RTM atau AWANI/TV1/2/3/ pun nak beri dia ruang untuk nak kondem PR.Dapatlah sikit publisiti lepas tu tidur goyang telur menyesal kerana sudah silap masuk PKR. Dia mesti yakin jika dia bertanding lagi di kawasan yang sama dia tetap kalah,imej dia dah hancur kena banyak sengeh dengan UMNO pula , itupun kalu UMNO nak dia balik, jika tidak dia kena berumrah, naik haji , ke surau selalu dan maki terus LGE dan PR. Diapun bukan ada personaliti, maka kena pencen, sekali sekala sibuklah kutuk LGE sebagai komunis, diktator dan cauvinis sementara Saiful sibuk AI ibrahim dak liwat lubang JUBURnya. Inilah kualiti Zahrain dan Saiful. Mungkin ada lagi personaliti bodoh seperti dua mangkuk ini dalam PR.

stock berkata...

Isteri Perdana Menteri Datin Seri Rosmah Mansor menyangkal persepsi bahawa beliau adalah 'tangan ghaib' di sebalik keputusan dan tindakan yang diambil Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak selama ini.

"Saya pun pernah dengar tentang (persepsi) itu, tapi ia bukan sesuatu yang saya berasa sensitif kerana ini bukan perkara yang betul.

"Boleh jadi saya ni bising sikitlah, bak kata orang putih saya gregarious... saya suka kepada kawan-kawan, Datuk Najib ni boleh jadi dia 'reserve' sikit.

"Tapi tidak semestinya kalau Datuk Najib itu reserve saya yang buat keputusan... jenis saya kalau saya tak puas hati saya cakap, tapi bila habis habislah, saya tak simpan dalam hati," katanya.

Beliau menyatakan demikian ketika diwawancara dalam rancangan Hello Malaysia kendalian BernamaTV di Wisma Bernama semalam.

Rosmah berkata walaupun Najib seorang yang tidak banyak bercakap tetapi beliau tidak harus dipandang rendah.

"Saya selalu bagi tau kepada mereka jangan 'underestimate' Datuk Najib, dia memang tak marah tapi jangan bagi sampai dia marah, kalau dia marah itulah tahap tiada maaf bagimu.

"Datuk ni memang tak cakap banyak tapi apa yang berlaku di sekelilingnya dia simpan dalam kepala. Kalau saya betul pun dia tegur kalau saya tak betul pun dia hentak kaki, saya takut," katanya.
kahkahkah. mane tak takot. satu malaysia takot. tokjib hentak kaki. rosmah hilang sepuluh kg.

Rosmah berkata beliau bertindak sebagai rakan baik suaminya dan sentiasa memberikan motivasi dan kata-kata semangat kepada perdana menteri.

"Apa yang mustahak saya dan Datuk Najib mempunyai hubungan yang rapat di mana kami juga berbincang kalau ada masalah, kami juga ketawa dan kami juga suka bergurau sebab adalah penting untuk beliau sebagai seorang pemimpin tidak terlalu stres.

"Jadi bila dia balik ke rumah kita tengok televisyen bersama, keluar makan bersama, 'in short we are best friends' (pendek kata kami adalah sahabat karib)," katanya.

Beliau berkata sebagai isteri, beliau sentiasa menjaga keperluan suaminya di rumah seperti makan minum, pakaian dan kesihatan.

"Bila dia (Najib) ada di rumah saya takkan keluar rumah melainkan saya ada program yang lain. Saya juga pastikan Datuk Najib sihat dengan bersenam di
gimnasium.

"Selain itu, saya pastikan beliau tidak akan runsing iaitu beliau tidak akan fikirkan perkara remeh temeh kerana beliau seharusnya fokus segala pemikirannya kepada rakyat dan negara," katanya.

- Bernama

Tanpa Nama berkata...

aku pun kalau tak dapat projek 4j ni aku lompat jugak
mana boleh tak dapat

Tanpa Nama berkata...

SPRM!!! SIASAT MAMAK NI MASA DIA BOSS PPC DULU!!! ADA BERANI KA?

Tanpa Nama berkata...

lu hanyut la bro....menda lu merepek...zaman lu dh abis oo....

Tanpa Nama berkata...

sila lihat wawancara terbaik zaman ini di youtube:http://www.youtube.com/watch?v=CT_9fSlu39E. Melayu Pulau Pinang dipingirkan oleh Pakatan rakyat Pulau Pinang. Dr.Augus barbaque dua tokoh UMNO.

Dr.Agus VS Umno(Hujjah TV 9/16 Feb.2010)Part 1-3

Amuraria berkata...

INILAH SALAH SEKOK ATAU SATU MANGKUK WARISAN UMNO PENANG, DOK BUAT KETOI MASA JADI EKSEKUTIF PPC HABIS HORA DUIT PPC (DUIT RAKYAT LA JUGAK )DENGAN PROJEK MENGKAYAKAN KRONI UMNO & SUKU SAKAT TAPI BILA DI SEKAT LOMPAT MACAM KATAK AL BARUA AL BRAHIMI AL KELATE KAT KOMTAR HARI TU DENGAN GENG-GENG MAMAK ! HAHAHA TELAN AYAK LIOK BASI LA SYEH ZORO KALU DENGAN REGIM UMNO MUNGKIN OK LA BERES TAPI DENGAN KERAJAAN 'AMAL MAKRUF NAHI MUNGKAR' YANG DIBAWAH BUKAN ORANG ISLAM HA MALU LA SE MALAYA ! NASIK DAH JADI TAIK BUKAN BUBUR LAGI DAH SYEH :)

Tanpa Nama berkata...

bro, lu pun mcm kawan lu nuar brahim,lalok. Nuar bagus juga lulus um kelas 3 pengajian melayu,tapi dpt kerja penasihat ekonomi selangor dgn gaji singgit, lu apa, cabut lari, kata org perak takde buah pelior. Lu ni penuh dgn wisdom of an idiot, tarak akai

suis-media berkata...

salam bro,

syarikat rm2 = syarikat umNOK.memang pkr salah pilih calun,,brother nii hanya layak dalam parti umNOK jee,,dia bukan memperjuangkan nasib rakyat tapi hanya tembolok anak bini.

Ketua Polis berkata...

modal stikam..kehkehkeh

Tanpa Nama berkata...

Mangkok 17.33

Lu lagi teruk la mat
lu ada degree universiti mana?
nak ngorat aussie pun grammar tunggang tebalik
belajar ingklis kat universiti mykemut.kom ke?
patut la me kenot spik ingklis

Tanpa Nama berkata...

bayangkan
bagaimana rm2 boleh menjana rm40j dalam tempoh 2 bulan

bela toyol pun tak boleh untung macam ni

Jom pakat2 daftar syarikat rm2
pakai label bumiputera
dekat PRU13 nanti kaya kita!

kiri kanan depan belakang
projek masuk saham masuk
tak payah mintak tak payah cari
ia datang dengan sendiri
kita tadah saja!

Small Mama berkata...

Tanpa nama 17:33

lu mmg ada pelior..

kah..kah..kah..

lu komen pn pakai nama tanpa nama. mmg gentle la lu. gua serius boleh nampak pelior lu..

kah..kah..kah..

koman2..pakai la nick small mama. senang sket aku nak rujuk.

kah..kah..kah..

kalau xnak pakai small mama, pakai la nick pelior hangit. aku nak igt pun sng.

kah..kah..kah..

eh..tu yg besar tu bkn pelior lu..tu buad dada wak lu rupanya.

kah..kah..kah..

sori ya ampuunn..salah tgk

kah..kah..kah..

Tanpa Nama berkata...

Kepada tanpa nama 2010 Februari 20 17:33,

Lu pehal? Mcm la lu tu pandai sgt. Klu x tengok fakta dan melalak je dan kemudian jd anjing umno ertinya lu lebih bodoh drpd org tak pegi sekolah. Org ckp pasal rasuah lu tiba2 serang org lain. Akai letak kat telur ka. You are full of wisdom of frogs and monkeys.

Tanpa Nama berkata...

masuk jamban pn kena byar 20 sen..projek 40 juta modal RM2...krajaan BN leh la...kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

kahkah,
semua pungkoq,
umno mampuih,
zahren jenuh,
gua ngekek je.

raja berkata...

Press Statement by Lim Guan Eng in George Town on Saturday, 13th February 2010:

Zahrain has quit all posts in PKR and left PKR why has he still not resigned from IGP as Chair and Director?

Bayan Baru member of parliament Datuk Seri Zahrain Mohamed Hashim's reasons for leaving PKR is clearly due to his self-admitted private interests and personal unhappiness over my refusal to fulfil his requests in the Island Golf Properties Sdn Bhd(IGP). Zahrain had begun his statement outlining his reasons for quitting all positions in PKR and becoming an independent MP by repeating his false allegations that he was removed as Chairman of IGP even though I have immediately rebutted yesterday that this is not true. PDC has informed me that no letter has been sent by either PDC or IGP to any director of IGP, including Zahrain of any changes. Zahrain has been the Chairman and Director of Island Golf Properties Bhd since 9th July 2008.

Zahrain is clearly unhappy with me for refusing to accept his and IGP recommendation to approve a RM 2 company to operate and manage Bukit Jambul Golf & Country Club. PDC Board meeting on 10 February 2009 rejected Zahrain and IGP's recommendation that the RM 2 company be selected. Instead the PDC Board agreed with my recommendation that a fresh open tender be called.

I made a recommendation for a fresh open tender for the management of BJCC on two important reasons. One, to allow a RM 2 private company to win the tender for running BJCC, that involves expenditure of tens of millions of ringgit, would make a mockery of the meaning of open tender system. Two, the RM 2 company had no track record of running a golf club and was established on 29 Sept 2008. The RM 2 company was established a mere two months before the tender, clearly with the sole intended purpose of bidding for the tender in December 2008.

I had refused to heed requests to follow the recommendation by Zahrain and IGP to select the RM 2 company. Instead I had insisted on full compliance with the PDC Board's directive that a fresh open tender must be held in line with the CAT principles. The fresh open tender exercise was carried out last year with 7 interested applicants.

The PDC Board decided on 9 February 2010 meeting to select a company that offered a combined value of more than RM 40 million to BJCC over 10 years. The company selected has a track record and most importantly its paid up capital is not RM 2.

The question now that since Zahrain has quit all posts in PKR and left PKR why has he still not resigned from IGP as Chair and Director. Why has he not done the honourable thing by also quitting as Chairman of IGP when he can quit from PKR? By failing to do so, is this the private interest that Zahrain is talking about? Zahrain should know that he was appointed on the basis he is PKR MP. Now that he is no longer PKR MP would he resign honourably.

Tanpa Nama berkata...

stock.... gua tak heran najib di jadikan reserve sebab rosmah ada carpet boy sebagai lead actor...