Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 1 Februari 2010

DARI LEMBAH PANTAI


MINAH CUN BERGETAH





KENYATAAN MEDIA

Tarikh: 1 Februari 2010


SELAMAT MENYAMBUT HARI WILAYAH

Pada hari ini, seluruh Wilayah Persekutuan meraikan Ulang Tahunnya yang ke-36. Sempena sambutan Hari Wilayah ini, saya ingin menarik perhatian Kerajaan serta penduduk wilayah tentang beberapa isu besar yang melibatkan kepentingan dan kemaslahatan rakyat agar sambutan Hari Wilayah Persekutuan ini dapat dimanfaati bersama.

Sebelum meraikan Hari Wilayah, marilah kita meraikan keberanian mahasiswa Universiti Malaya memperjuangkan sistem pilihan raya yang lebih telus dalam kampus baru-baru ini.

Sepertimana yang kita maklumi, rakyat Malaysia yang tinggal di luar kawasan WP berpeluang untuk mengundi wakil kerajaan di peringkat persekutuan dan negeri. Ini tidak dinikmati oleh 1.5 juta rakyat di kawasan WP yang tidak berpeluang untuk menentukan kepimpinan mereka di peringkat wilayah. Ini juga bermakna RM 2.12 bilion wang peruntukan DBKL, tidak dipantau oleh mana-mana wakil rakyat di peringkat WP. Ini bercanggah dengan prinsip demokrasi yang menetapkan penyertaan rakyat sebagai tunggak kepada sebuah pentadbiran yang telus dan adil. Justeru, saya menyeru agar rakyat Wilayah Persekutuan diberikan ruang dan kuasa untuk menentukan dasar dan halatuju pemtadbiran WP melalui dialog dan rundingan awam yang melibatkan semua lapisan masyarakat.

Saya turut berasa kesal dengan penyelewengan kuasa dan penggunaan e-undi yang berlaku dalam pilihan raya kampus baru-baru ini. Saya menggesa pihak pentadbir universiti agar lebih menghormati hak mahasiswa untuk berpolitik melalui wadah demokratik di kampus dengan bebas dan saksama.

Baru-baru ini, penahanan 9 mahasiswa Universiti di kawasan Jalan Raja Laut, Wilayah Persekutuan kerana berhimpun dan berarak secara aman amatlah dikesali. Sebagai generasi pelapis kepimpinan negara, saya yakin dan percaya bahawa mahasiswa kampus harus diberikan peluang dan ruang untuk menyuburkan demokrasi dan hak asasi di kampus ke arah Malaysia yang lebih bebas dan harmoni.

Dengan itu, sekali lagi saya ingin mengucapkan Salam Hari Wilayah dan Salam Demokrasi!


NURUL IZZAH ANWAR
Ahli Parlimen Lembah Pantai



MINAH BUN BANYAK GETAH






15 ulasan:

Johan 23.01.84 berkata...

minah gambar kat bawah tu gua dgr pernah cun suatu ketika dulu masa 70an..betul ke? kehkehkeh

Tanpa Nama berkata...

hehe..mkn lame mkn chomel plk aku tgk
minah cun bergetah ni..
nk je aku ehem2 kalo dia blom kawen...

hj jamaludin berkata...

Bismilah Hir Rahman Nir Rahim
Hello BRO Tukar Tuib , lu kena hormat sikit ok dua2 minah e2 dah bersuami ok jangan nak korner korner , tolong jaga mata lu bro jangan nak mengatal ok

Akif Mazlan berkata...

best owhh pilihanraya di kampus,, x merasa lagi nih,,huhuhu

*salam ukhwah rakan maya

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah...
ade pak haji lar rupenye tgk blog kau isham...
pak haji kalo tak ske tgk komen2 anak muda ley pg wat blog utk org2 tua k encik HAJI jamaludin...nama pon dah mcm jamaluddin najis raba2 bontot..
kalo ko start setiap ayat ko dgn nama allah mcm tu kau dah buktikan kau lagi islam dari sume org ke?
islam poser lar lu mat..

AzamDean berkata...

aku setuju ngn haji jamaludin
kan diorang dah berlaki.. hahahaha haha ko boleh kata begetah.. hhaahaha ahahahahahah klakar la bro.. aku pun suke ayat cam tu.. hahaha

Tanpa Nama berkata...

tenang bang hj..yg tudung merah tu getah lebih...lg cun dr minah yg tudung putih tu..mau tukar tayar ni tak jd tukar tiub...pkai tubeless...kahhh ahhhhh

Tanpa Nama berkata...

Kahkahkah

minah bun banyak getah, macam getah sekerap aje den tengok


kahkahkah

kk9 berkata...

hapuskan e-undi
1 undi 1 BANTAH

we unite for um

cassa berkata...

KAH KAH KAH
JAMBUL MESTI MAU KELUAR
BARU ADE FEEL

KALAU AK JADI PM
JAMBUL-JAMBUL TU AK BAKAR DULU

KAH KAH KAH

*gua geram ni

Tanpa Nama berkata...

bro Isham, lu ada baca korap (koran) gerombolan ari ni...diaorg kata tgh pantau blogger2 yg anti establsh wooo...

kahkahkah...ptuih...

woi 'hamba' ra'yat...sdarkah bhw ngara ni dprintah olh samdol?

kahkahkah

Merakyatlah Negara.

Tanpa Nama berkata...

..hati2 mengobrol dngn awek tudung putih..jngan bisa mikir engak enak2...salammm refommmmm.....moga2 terang di hujung nya............tukar tiub jangan bikin cabai

Tanpa Nama berkata...

TT, sorang wangi dan sorang lagi dah bacin!

Tanpa Nama berkata...

Ji....BISMIL LAH HIR ROHMA NIR ROHIM. Sebut betul2....jangan mare!

mosabit berkata...

woitt...itu minah cun milik rakyat daaa....
apa la pak aji jamaludin raba raba bontot ni?????...

kah kah kah kah kah kah ....