Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 27 Februari 2010

DUIT RASUAH DI RAMPAS KERAJAAN SIAM




JADI PERDANA MENTERI BOLEH SONGLAP BERBILION RINGGIT





MAHKAMAH RAMPAS RM4.7 BILION MILIK THAKSIN
- malaysianinsider

Mahkamah Agung Thailand malam ini membuat keputusan untuk merampas 46.3 bilion baht (RM4.7 bilion) daripada sejumlah 76.6 bilion baht (RM7.8 bilion) aset yang dibekukan milik perdana menteri yang disingkirkan Thaksin Shinawatra dan keluarganya.

Jumlah harta yang dirampas itu bersamaan dengan 60 peratus nilai kekayaan dimiliki mereka termasuk kadar faedah yang ditimbangkan.

Panel sembilan hakim memutuskan untuk merampas harta keluarga Thaksin dan saudara-maranya, yang diperoleh hasil jualan Ship Corp kepada Temasek Holdings, syarikat pelaburan milik Singapura pada 2006.

KAH KAH KAH...

kah kah kah... BANYANGKAN BETAPA BEBASNYA BADAN KEHAKIMAN DI SIAM... kah kah kah...

kah kah kah... BANYANGKAN... BARU DUA PENGGAL JADI PM... THAKSIN SUDAH ADA BERBILION BILION... kah kah kah..

kah kah kah... KALAU THAKSIN JADI PM SELAMA 22 TAHUN... AGAKNYA ADA BERAPA BILION RINGGIT.... kah kah kah..

woit... KALAU 22 TAHUN JADI PM... ANAK THAKSIN MESTI JADI BILIONAIRE...kah kah kah..

kah kah kah... NASIB BAIK RAKYAT BANGUN LAWAN... kah kah kah..

kah kah kah... AGAKNYA SIAPA DI MALAYSIA YANG SUSAH TIDOR BILA BACA BERITA INI.... kah kah kah...

kah kah kah... ITU FASAL LAH ANWAR MESTI DI PENJARA... kah kah kah..

kah kah kah... ITU FASAL LAH... PAKATAN MESTI DI PECAHKAN... kah kah kah..

woit... KALAU TIDAK ADA MALAON TAK SENANG TIDOOOOR.... kah kah kah...



13 ulasan:

Lang berkata...

malaon-malaon senang tido...

yang tak bole tido tu yang jadi balaci... yang mulutnya asik menganga tunggu habuan..

Tanpa Nama berkata...

Setuju dengan ulasan TT

pentadbiran perlu sentiasa ditukar
agar yang tersembunyi diketahui
agar yang menipu diadili
agar sampah bawah karpet dibersihkan
agar yang salah dijatuhkan
agar yang lurus ditegakkan
agar rakyat mampu menilai
mana kaca mana permata

Saudaramu Nikjoe berkata...

mat asan tu bila nak tangkap. 10 juta ma..


yang lain tu malas nak cakap, tak cukup pena untuk menulis..

Tanpa Nama berkata...

sistem kehakiman msia dh jahanam, kotor dan jijik.

sistem kerajaan kotor penuh rasuah, kronisme dan seniority.

sistem kerajaan yg sundal dicipta utk dihancurkan oleh rakyat marhaen!

ayuh mahasiswa, buruh, rakyat bangkit melawan! PRU13 bersedia lah!

Tanpa Nama berkata...

woi!WOI!WOI!
1.puak pro thaksin kata lain pulak!
2.depa kata!hakim rasuah!hakim tak guna!hakim rimba!
3.Sebab tu puak baju merah dok buat demo tu!nak buat revolusi!
4.hang ni kan pejuang revolusi!pejuang demo!!dalam kes ni pendirian hang terbalik pulak!hang pi sokong parti yang macam umno kat siam pulak!!
5.apa prinsip hang ni!!boleh pakai ka!!hakim yang masuk belah hang!semua kena!walaupun pada prinsipnya salah!!
6.Rasanya kalau ikut peraturan yang betuii!!bukan saja puak umno akan lingkup akibat rasuah!puak PKR pun akan lingkup juga laa!!
Adaka!!pemimpin-pemimpin politik dimalaysia ni!ada duit berjuta-juta dalam bank!gaji berapa jee!tak kira la!!umno ka!pas ka!pkr ka!najib ka!khir toyol ka!anuar brahim ka!!

Tanpa Nama berkata...

bawa je ghani patail ke thailand
takyah buat rombongan jauh2
ekonomi thailand pun dh lg bagus dr mesia
dulu madey dok kutuk thailand pinjam imf
tp ekonomi mesia lg mcm taik
pemimpin pun taik
berkembang 4.5%
aper ingat rakyat bodoh
itu kesan jangka pendek
sbb ada suntikan
tp smpai bila kerajaan nk suntik
bila kerajaan suntik
tu sumer duit rakyat
selamatkan syarikat kroni
sial la mesia ni

Tanpa Nama berkata...

salam bang hisham

saya ni bukan la sokong anwar sgt(marah sebab dia join UMNO dulu). tapi saya rasa semua rakyat Malaysia kena bangun dan tentang. tak taula demo ke, kempen ke, surat ke tah apa-apa yang patut..tentang kes anwar ibrahim. Sebagai seorang rakyat malaysia, kita kena nyatakan perasaan, fikrian dan tindakan kita bahawa benda ni terlalu gila dan tak betul. Injustice tahap gila. Kita kena nyatakan benda ni sgt memalukan kita sebagai rakyat malaysia dan kita kena bantah..tak tau nak buat camana..mungkin kempen besar-besaran suruh semua rakyat yg belum mendaftar pi daftar dgn spr.

kalau anwar kena masuk penjara lagi munhgkin bagus juga untuk kita semua berusaha lebih keras untuk Pakatan. tapi yg pasti saya tak boleh tengok camana kita semua tahu kita kena bodoh, tapi kita tak buat apa-apa..cuma simpati je. org yg australia, canada semua boleh prihatin..camana kita ni.lepas anwar apa lagi kegilaan kerajaan/hakim/polis..depa boleh cakap nik aziz sodomy sapa pun kita tak boleh buat apa..kalau depa cakap LKS rape sesapa pun boleh.

boleh bagi cadangan apa kita nak buat ni. bang hisham tolong kumpulkan cadangan-cadangan tu dan siarkan kat sini biar kita sesama berusaha ubah keadaan ni.

kalau nak kumpul duit boleh jugak..tapi kenala telus..mungkin 5rm sebulan ke sampai pilihanraya akan datang.camana ni..nak start kat mana....

pisau belati berkata...

Adakan Akta Salahguna Kuasa dan Penyelewengan Aset Negara yang boleh menghukum semua termasuk menteri-menteri dan penjawat-penjawat awam. Barulah kekayaan negara selamat!

storm62 berkata...

kasi rampas itu harta mamak kerala tu, dijanka lebih dari rm100 billion seluruh keluarga.

jangan kasi dia ambik balik pi Kerala, India.

Tanpa Nama berkata...

Bekas Perdana Mentari songlap duit negara?
Keluarga bekas perdana Menteri turut mengaut kekayaan berganda?
Sungguh berbaloi baloi!

Ah! sungguh memalukan
Cih! lebih hina dari lubang jubur
Tak cukupkah gaji seorang PM

Ke mana nak lari lagi selepas ini?
Ke amerika? ke kanada? ke eropah?
atau ke switzerland?

bau tanah kubor semakin hampir!

Khun Pana aka johanssm berkata...

Kesian Thaksin Shinawatra , dia sepatutnnya minta VKlingam untuk uruskan mahkamah..hahaha
Syabas kepada Tong Dr Mahafiraun kerana ada VKlingam.

Nak tunggu sampai bila untuk Karpal dilantik untuk kapak kan kepala VKlingam?..hahaha

Apollo 2020 berkata...

kalau kat malaysie, konfem dia akan dibebaskan dan dilantik menjadi menteri.

SPRM akan buang kes dan dia akan tersenarai antara orang melayu paling kaya di malaysie.

BoyDontUcry berkata...

Betullah, memang tepat analisa TT,
Zaid Ibrahim dah confirm yg kerajaan PR bakal siasat Mahafiraun kalau rakyat beri mandat dalam PRU13.

~ini tindakan radikal yang disukai rakyat~