Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 27 Februari 2010

KESIAN TERANG BULAN



INI BUKAN TERANG BULAN - INI TERANG HATI




TAK HORMATI ‘NEGARAKU ’ PSSI DI DENDA - malaysiakini

Aksi para penyokong Indonesia yang tidak menghormati lagu kebangsaan Malaysia, Negaraku ketika pasukan kebangsaan Malaysia menentang Vietnam dalam pertandingan pusingan kelayakan Piala AFC Futsal di Jakarta Isnin lalu, mengakibatkan Persatuan Sepak Bola Seluruh Indonesia (PSSI) didenda AS$5,000 (RM 17,006).

Tindakan itu diambil oleh Persekutuan Bola Sepak Asia (AFC) setelah Pengurus Pasukan Malaysia, Datuk Hamidin Mohd. Amin membuat bantahan rasmi mengenai kejadian itu kerana kelakuan itu telah mencemarkan maruah sebuah negara.

Walaupun Indonesia menempah tempat ke pusingan akhir Kejuaraan Futsal Asia 2010 di Uzbekistan Mei ini, aksi penyokongnya itu sedikit sebanyak mencemarkan kejayaan pasukan republik itu.

Pasukan tuan rumah layak ke pusingan akhir di Uzbekistan setelah menewaskan Malaysia 3-5 pada peringkat separuh akhir pada Rabu lalu.

Pada kejadian pada hari Isnin di Stadium Tenis Tertutup Senayan itu, sejurus pasukan negara memasuki stadium dan lagu Negaraku dimainkan, para penonton telah menyanyikan lagu kebangsaan mereka, Indonesia Raya.

Nyanyian oleh para penonton yang ramai itu menyebabkan lagu Negaraku menjadi tidak kedengaran.

Para penonton juga tidak bangun menghormati ketika lagu kebangsaan negara lain dimainkan.

Semasa permainan berlangsung pula, ada penonton meneriak perkataan maling (pencuri) dan banci (pondan) kepada pemain pasukan Malaysia.

Menteri Pemuda dan Olahraga Indonesia, Andi Malarangeng telah memohon maaf berhubung kejadian itu.

Penganjur juga kemudiannya mengingatkan para penonton supaya tidak membuat bising dan bangun menghormati lagu kebangsaan negara lain ketika ia dikumandangkan, bagi memastikan kejadian sama tidak berulang pada perlawanan seterusnya yang membabitkan Malaysia.

Pasukan negara pulang ke tanah air dengan rasa hampa setelah tewas kepada pasukan Vietnam 3-6 pada perlawanan penentuan tempat ketiga dan keempat semalam, dan dengan kegagalan itu juga bermakna Malaysia gagal menempah tempat ke Uzbekistan.


KAH KAH KAH...

kah kah kah... NAK HORMAT MACAM MANA... kah kah kah..

woit.... NEGARAKU IALAH LAGU TERANG BULAN DI INDONESIA.... kah kah kah..

kah kah kah... LAGU INI LAGU KLASIK DI INDONESIA.... kah kah kah..

kah kah kah...LAGU INI ADA BANYAK IRAMA... kah kah kah..

kah kah kah... ADA POP... ADA KERONCHONG... ADA DANG DUT.NG DUT... kah kah kah..

kah kah kah.... ZAMAN INDONESIA MELAWAN BRITISH KONFRONTYASI... TERANG BULAN BERKUMANDANG DI UDARA.... kah kah kah

nota:
telah sampai masanya
negara bangsa Malaysia
memerlukan sebuah lagu
yang bukan di ciplak dari peranchis
yang baik di ciplak dari peranchis
hanya french cap kah kah kah




24 ulasan:

Lang berkata...

bukan kah malaysia selalunya yang terbaik di dunia..( yg selalu di war-warkan dlm media)

apa sudah jadi beb??

AzamDean berkata...

lagi satu la kan..dina lagu negara ku..mana die KJ ngn si KATAK ALI tu?? mengapa tak mengamuk kat kedutaan indon lak??? setakat MP Australia hanta surut suruh gugurkan kes liwat melarat tu boleh lak..ngn konco2 die jadi beruk di jalanan...skang ni..persenda lagu kebangsaan Malaysia..senyap je?? mana dai KJ itu kambing jantan.. wahahaha

Tanpa Nama berkata...

You are off line Bro.!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Brader!!! Malaysia pasti kalah perang brader.....
injin jet dalam kem pun bolih hilang.
Kapal selam tak bolih menyelam.
Sukhoi sampai sekarang masih kelam kelibut tak tentu hala.
Beli jet dari ITALY tanpa injin, sejarah dalam dunia.
Ada general macam Panglima ANgkatan Tentera pun kang kong dan suka pergi bercuti ke DUbai... ada apa apa ke? kenapa tak ke Uruguay!!!
Padan lah muka tak di hormati!!!

Tanpa Nama berkata...

woi!woi!woi!
1.Dulu hang kata ma det buat proton tak baguih!!
2.awatt ada iklan proton kat sini oiii!!
3.prinsip apa hang pakai oiii!!

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o berkata...

indon lancarkan tabung 1 ringgit pada orang indon yang kerja di malaysia .. bayar pakai duit malaysia..
eh mimpi pilak

Lang berkata...

puas aku keliling web tukar tiub...

mana iklan proton nye... aku nak survey harge?...

woi!woi!woi!..

ptuuiii!!!

Tanpa Nama berkata...

woi woi woi 12.38

malaysia memang pusat ciplak
diakui seluruh mayapada
glokal dan global

cd ciplak
kad kredit ciplak
ringgit ciplak
baju ciplak
kasut ciplak
**tak caya, pegi chow kit
melambak ciplak

muzik lagu pun banyak ciplak
bendera pun banyak ciplak

proton apatah lagi
ciplak mitshubishi jepun

**peduli apa aku dengan ciplak
-aku pakai proton jugak
-aku hormat bendera aku jugak
-aku nyanyi lagu aku hari-hari
**ciplak pun ciplaklah
janji rock!!

indon pulak lebih-lebih
jom hantar indon balik kampong
ko ada berani ka?

Tanpa Nama berkata...

Politik, politik jugak bro
tapi kalau lagu kita depa senda2
hangin kita bro
maruah kita tu

bukan apa bro
umno nyanyi lagu tu
pkr nyanyi lagu tu
pas nyanyi lagu tu
mic nyanyi lagu tu
mca nyanyi lagu tu
kita, bapak kita, mak kita, datok, nenek, moyang kita pun nyanyi lagu tu

lagu tu lagu rakyat kita
kita sudah pegang berzaman
gua belum lahir, lagu tu dah lahir bro
kalau depa main senda2
kira tak hormat negara lain la tur

Kalau BN menang, lagu tu lah depa main
Kalau PR menang pun, lagu tu lah kita main
Siapa menang pun, lagu tu lah diarang main

kita aja bro yang baik hati sangat
kita terima mat-mat indon masuk suka hati
dapat duit depa antar balik indon
kat sini ramai depa jadi penjenayah
ibaratnya "kita bagi duit, mat indon balas dengan kentut"

bila la mat indon ni nak sedar?
bila la orang melayu nak pandai?
bila la b end nak cerdik?

storm62 berkata...

aiksss...mencemar maruah pulak Negara?...bila ni depa nak jaga maruah negara?

pm umno dituduh terlibat dgn pembunuhan oleh The Liberation Front dan 10 lagi agensi soratkabar luaq negara, apa pasai tak saman, jatuh tu MARUAH Negara!!! muka pm umno nak taruk kat mana, bawah ketiak bigmama ke?...ka ka ka

Tanpa Nama berkata...

Lagu kita sedang diinjak2

mana asan ali
mana sahrin golf
mana zul loyar buruk
mana yim katak pisang
mana anak marican
mana parpukaripap
mana mamagomol
mana mykemut
mana kj (kera jalanan)
mana pemuda amno
mana perkasa
mana pekida
mana gpms
mana melayu

ke mana kita lepas ni?
berarak lagi?
berapa kita nak bawa?
5? 50? 500? 5000? 5 juta?

lagu kita sedang disenda2
mana perginya guli kita?
mana perginya batu kita?
mana perginya telo kita?

adakah guli, batu dan telo kita telah diikat?
untuk menjadi kecut
hanya kerana sang indon

Tanpa Nama berkata...

'Perkasa Ibrahim Ali'...tolong ambil tindakan pada Indonesia !!!

kah..kah...kah....

Sepukal berkata...

Jaguh berkokok ekor bergelumang tahi lah Indon!

Tanpa Nama berkata...

tanpa nama 12.38

apa ke de herannya proton promosi kat indonesia
tak ada herannya
harga kat sana pun 5 kupang aja kalau nak banding dengan kat tempat kelahiran dia
mat kontrak indon kat malaysia balik indon boleh pakai proton baru!
apa de heran bro!
5 kupang 3 duit!

lagipun, depa tak promote kat jepun ke, kat amerika ke, kat eropah ke.
hang tau kenapa??
tahap cikai bro
tahap tin ikan sadin
5 tahun pakai kalau tak belubang bumbung, bukan proton ler tuh
mr been sumbat dengan bola golf pun enjin berasap

itu hari gua ingat pm nak pakai proton masuk F1
rupanya pakai kereta orang yang kita beli secondhand (lotus kot)
habuk pun tarak la bro!

nak cerita pasal untung pulak?
langsung tak untung-untung
asik nak kena topup aja
untung tarak
graf menjunam jugak!

Apollo 2020 berkata...

mintak pendekar katak berahim aly menghunuskan keris ke langit utk menentang negara bapak indon nie.

kapal selam indon sedang bersiap sedia di teluk sepanggar. nak torpedo bg kapal selam skorpin tenggelam selama-lamanya.

Tanpa Nama berkata...

woi!woi!woi!
1.lang!hang tanya TT!ada ketidak iklan proton kat blog dia!kalau dia jenis ada prinsip dia akan jawabla!kalau tak dak prinsip!dia dok menongkoi je!!hang baik-baik sikit!!nanti ludah hangtu kena TT pulak!!
2.Tanpa nama 15.15!dah taula kes proton tu!!tapi yang hairantu!TT boleh iklan kat bolog dia pulak!!maknanya TT ni!punyai pendapat berlainan pulak!!dia kata proton sebaliknya!!

kakimakan berkata...

Kejap arr..keluar topik skit.
Salam Tuan TT.
Semalam aku mimpi TT jadi duta untuk satu produk pencuci kain baju, jenis cecair untuk digunakan oleh ibu-ibu dan kaum wanita yg sesuai digunakan dgn mesin basuh. Siap ada testimonial kat label lagi, bagitau barang tu best

HAhahhaaaaa.. nak tergelak pun ada.. ha..macam tonton iklan.. ni pehal plak, ada kena mengena TT dgn kaum wanita dan kerja2 rumah. Ape ke hal?
Hahahaaaaa..
Salam

odieneology berkata...

salam bro,
kalo ko nak menyalak pon biar la berpada-pada.. sampai lagu dan bendera kebangsaan ko nak hina. rakyat mane ko nih? aku rase ko ni same macam endon2 kat malaysia ni la kot. langsung rase cintakan negara.

kate berjuang dalam politik untuk menegakkan keadilan, mempertabatkan kedaulatan negara konon...tp pada hakikatnye, ko sendiri yg menghina kedaulatan negara ko sendiri.. wey malu la..setakat menyalak kaat sini nak menyuarakan pendapat bodoh ko tu. camni la, kalo ditakdirkan satu hari nanti, aku cabar ko dan ahli kumpulan jahiliah ko tu buat lagu kebangsaan yg baru, tukar abes bendera yg ciplak tu. macam la pakai semua barang yg branded.. tah2 cawat yg ko pakai sekarang ni pun beli dengan harga RM15 sekotak..hahahaha!!!
ko keje tukar tiub ea?? kalo ko nak membantu manusia kat tepi jalan tu, pakai la tiub mahal bro..jgn ar kasi tiub murah.. baru jalan depan sikit dah bocor balik.. lagi satu, jangan suka tabur paku kat jalan. nak cari rezeki biar rezeki halal.. fikir-fikirkan maksud aku nih..

semoga allah membukakan pintu hati seluruh rakyat malaysia untuk berfikir berfikiran lebih waras..dilindungi dari segala musibah yg sering menggangu keamanan dan kestabilan negara..amin ya rabbal alamin..

Tanpa Nama berkata...

Masa buat jambatan pulau pinang kerajaan tak betui... buat kereta nasional tak betui jugak... urus ekonomi lagi tak betui... konon susahkan rakyat je... KLCC, Litar Sepang, Putrajaya membazir. Apa yang betui? Apa yang tak membazir? Pertama kali di dunia kereta jatuh di eskalator dan membunuh orang tak berdosa itu betui? Kononnya ditakbir ulama tetapi menjadi negeri paling kotor di Malaysia betui? Buat musuh saudara seIslam sangat betui? Menyokong orang yang tidak mahu bersumpah bagi menafikan tuduhan lagi betui? Soalan: Dalam banyak2 negeri di Malaysia, Melayu negeri mana yang menjadi kebencian Melayu negeri-negeri lain sebab menyampah kononnya Melayu negerinya sahaja yang bagus?
Jawapan: Negeri yang paling ramai penduduknya keluar bekerja di negeri orang disebabkan negerinya dipimpin ulama yang paling bijak mengurus ekonomi dan mencipta paling banyak peluang pekerjaan!

Lang berkata...

for woi!woi!woi!

aku pedulik hapa ludah tu kena kat sapa, kena kat tt ka kena kat hang ka...

yang aku tau aku round kat posting tu aku tak jumpa... kalau tt bohong dia la kena ludah, kalau hang bohong ludah mai kat hang la..

maap tt, maap woi!woi!woi!

cassa berkata...

LAGU NEAGARAKU:

INI LAGU CURI
DULU TAK TAHU
SKRG DA TAHU
BANGGA KE NYANYI LAGU CURI?

KAH KAH KAH

IKLAN PROTON:

INI PUN NOK JADI MODAL
INI PUN NOK DIPERTIKAI
TT NAK LETAK IKLAN APE SKALIPUN
BIOR LA WOI!
INI BLOG DIA
SUKE HATI DIE LAA WOI
HANG TAK SUKE HANG BULE BLAH

KAH KAH KAH

GUA GULUNG:

LU MAU BACA LU BACA
LU MAU KETAWE LU KETAWE
LU KONPIUS LU TUTUP KOMPUTER
LU BUKAK KOMPUTER LU
LU BAGI GUA SEPAK MASOK LAUT
LU TANYE KNAPE?
GUA JAWAB GUA PUNYE SUKE LAAA

KAH KAH KAH

*ade banyak maksud dalam blog ini. korang pandai2 tafsirkan. kah kah kah

benci pengkhianat negara berkata...

Ni la satu manusia bingai... sejak bila plak ciplak perancis? belanda dengan perancis x sama langsung... sikit pun x sama... sejak bila indon melawan british?


kalau ada dewa dewi yang bodoh, kau adalah ketuanya... menaip seperti orang yang tidak beriman!!! kau belajar sejarah guna kitab apa??? Memalukanlah!!! kalau aku jadik ang, aku da lama gantung diri atau terjun dlam api.. bole pla tuh guna bahasa yang membangga diri dapat menghina negara... dasar manusia munafik tak sedar dek untung...


lagi satu, lagu terang bulan tuh bukan ciptaan orang indon, ia ciptaan orang belanda.. indon yang mengaku lagu tuh milik mereka adalah orang yang buta sejarah sama sekali...!!!

p/s: aku nasihatkan ang sama ada belajar sejarah balik. kalau rasa ragu-ragu dengan sejarah yang dalam buku sejarah, ang kaji sendiri sejarah negara sekurang2nya, tapi kalau malas, aku sarankan ang supaya campak diri dalam api...

okay bro?? lagipun, negara dah tak sanggup menerima satu lagi pengkhianat negara.. yang satu nih pown menunggu masa jek...

Tanpa Nama berkata...

kalau ko teror cipta la.....
cakap bleh la.... bodoh

shahmetal berkata...

@CASSA:

tak semua orang mcm ko manusia berakal rendah. kalo ko akal rendah, terima je ape ko baca tanpa berfikir, silakan.

nak jadi bodoh jgn ajak orang. diam2 je ok? hehehe