Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 27 Februari 2010

GULA UNTUK MENGULA GULA



TERUSKAN LAGI




MAHASISWA PULAU AKTIVITI ANJURAN MPMUM - malaysiakini

Kumpulan pro-Mahasiswa (Pro-M) mengambil keputusan untuk memulaukan 'kabinet' baru Majlis Perwakilan Mahasiswa Universiti Malaya (MPMUM) yang dibentuk oleh kumpulan pro-Aspirasi (pro-A).

17 calon pro-M yang menang pada pilihan raya kampus yang lalu juga tidak hadir pada majlis perlantikan yang diadakan di Dewan Tunku Canselor kelmarin.

Bantahan itu bertujuan menyatakan pendirian mereka bahawa pilihan raya kampus pada 28 Jan lalu tidak dijalankan secara telus dan adil. Ia juga sebagai tanda protes berhubung keengganan pihak pro-A untuk menghormati kemenangan pro-M pada peringkat kerusi umum

KAH KAH KAH...

woit... SATU PELAJARAN TENTANG PILIHAN RAYA... kah kah kah..

woit... KALAU PILIHAN RAYA TAK BEBAS... SAMPAI KIAMAT TAK MENANG.... kah kah kah..

woit... TUJUAN HANYA UNTUK BUAT MAIN MAIN... kah kah kah..

kah kah kah... NAK BAGI GULA GULA... TAPI TAK AKAN ADA YANG BERUBAH... kah kah kah..

woit... KALAU PILIHAN RAYA BOLEH MENGUBAH KEADAAN HARI INI... PILIHAN RAYA SUDAH LAMA DI HARAMKAN.... kah kah kah..



8 ulasan:

Lang berkata...

demonstrasi sudah berada di mana-mana. jgn salahkan yang demo tu... salahkan yang tak telus tu.. kalau takut dengan demokrasi, jangan buat pilihanraya.

tak payah nak berlakon kononnya semua ada hak bersuara... pilih saja siapa yang disukai... lantik.. tak payah undi2... buat orang sakit hati.

Tanpa Nama berkata...

e-undi!
budak kecik pun b end nak buli
budak kecik pun b end nak kelentong
budak kecik pun b end takut

entah le
dunia akhir zaman kot (dunia b end)
kui kui kui kui!

Tanpa Nama berkata...

woi!woi!woi!
1.mana muka- muka puak pelajaq cina yang ambik medic atau kejuruteraan kat UM tu!depa juga pembangkang tau!!
2.Yang dok galak puak melayu pengajian islam dan sains sosial jee!!
3.masuk um pun sebab dasar DEB jee!ngajila pandai-pandai dulu!!bagi oghang nampak pandai sikit!!Puak medic dan kejuruteraan cina di um tu!dok gelak dalam hati kat hangpa oiii!!depa pon puak pembangkang juga!tapi cerdikkkk laa!!

Sudin berkata...

Kah,kah,kah,kah,kah,kah,kah,kah..

Budak kecik pun nak buli....

Kah,kah,kah,kah,kah,kah,kah,kah..
Kah,kah,kah,kah,kah,kah,kah,kah..
Kah,kah,kah,kah,kah,kah,kah,kah..

Tak malu ke oooiiii gerombolan ?

Kah,kah,kah,kah,kah,kah,kah,kah..
Kah,kah,kah,kah,kah,kah,kah,kah..
Kah,kah,kah,kah,kah,kah,kah,kah..

budak kecik pun b end nak buli

Kah,kah,kah,kah,kah,kah,kah,kah..
Kah,kah,kah,kah,kah,kah,kah,kah..
Kah,kah,kah,kah,kah,kah,kah,kah..

Tanpa Nama berkata...

ngaji pandai pun nak...
demo pun nak jugak...
biar skali...
nampak pandai tapi kepala kena pijak, kena tindas, pastu dok diam buat apa?
nnt grade takdak kualiti.
bos kata masuk longkang, kita pon masuk longkang.
tak reti nak melakukan perubahan.
Jgn bagi muka kat penindas!
Termasuk penokong si penindas!

Tanpa Nama berkata...

woi!woi!woi!
hang lah bodoh!!
kalo hang cerdik, hang tak cakap mcm org bodoh!!
woi!woi!woi!
manade masuk u atas dasar DEB woi!!
kalo pandai masuk lah.. kalo bodo mcm hang duk lah sokong gerombolan tu.. woi!woi!woi!
hang je ckp join demo nampak tak pandai..
kami nampak diowg pandai dan berani, bravo!!
woi!woi!woi!
fuck u verymuch lah!!

-budak itm.

p/s: woi,woi,woi.. ada masyuk ka?
komisen kire canner?

Tanpa Nama berkata...

woiwoiwoi 09.10
hang ahli amno bahagian mana?

sebelum komeng komen, bacalah dulu.
bumiputera medic kat universiti di malaysia ialah 55% drp jumlah pelajar. Sapa kata sikit. (sila tanya lebai google!)

sapa kata deb bantu orang melayu masuk u?
kalau pak hang tak layak stpm, mintak hampun mintak mahaf la kalau nak masuk u walaupun ada deb.
kalau taun 79-an dan 80-an zaman pak hang dulu betul la.
la ni taun 2010 la. deb dah tukar dasar meritokrasi la woi! (tak baca buku ke? tulis main taram aja ke?)

depa dah tarik semua deb ni pun hang tak tau ke woi?
biasiswa dan dermasiswa macam pak hang dapat dulu tu pun dah tak ada dah. Depa dah tukar dengan hutang. Tau tak "huuuuuuutanggggggg!!"

Lagi satu, hang jangan dok lagak nak underate budak pengajian islam dan sains sosial la.
hang lulus mana? Oxford kot? Cambridge kerr?
kalau oxford atau cambridge tapi otak macam hang ni pun tak guna jugak.
ngabiskan beras negara aja!
banyak pm hang pun sains sosial la.
yang medic sorang tu la aja.

lagi satu,
budak kecik tak payah la hang nak buli!
buat malu umat aja hang ni!

Tanpa Nama berkata...

woi!woi!woi!
1.hangpa pi buat survey tenguk puak pro-mahasiswa menang kat fakulti apa diUM!
2.Oghang tua-tua kata!kalau nak masuk mana-mana parti politik!!jadila Yb!kalau tidak buat habihh beghassss jee!!