Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 28 Februari 2010

IBU BOCORKAN SATU PENIPUAN



SATU MALAYSIA BOLEH PERCAYA KE MUKA SEMBAB MACAM INI ?




PERIHAL PENGETUA SBT BODEK PM SATU MALAYSIA - harakahdaily

Saya rasa terpanggil untuk menulis maklumat yang baru saya terima dari anak saya yang merupakan salah seorang pelajar di salah sebuah sekolah yang telah diumumkan sebagai sekolah berprestasi tinggi (SBT) oleh TPM.

Alangkah terkejutnya saya apabila anak saya memaklumkan semua pelajar di sekolahnya diwajibkan menulis surat satu Malaysia ke PM dan bagi pelajar yang tidak menghantar surat tersebut kepada guru berkenaaan pelajar-pelajar ini tidak dibenarkan 'outing' (keluar untuk sekadar beberapa jam pada Jumaat atau Ahad).

Mengikut anak saya arahan ini dari pengetua sekolah. Surat-surat yang ditulis ditapis oleh guru dan isi kandungannya terikat kepada idea-idea yang dibincangkan dengan guru. Permulaan harus lebih kepada memuji kepimpinan PM.

Persoalannya mengapa harus memaksa pelajar-pelajar menulis surat satu Malaysia kepada PM sedangkan gagasannya masih kabur dan mengapa harus memuji kepimpinan PM dan mengapa harus ditapis kandungannya?

Bukankah lebih baik menggunakan ICT di mana pelajar menulis dan terus email kepada email PM. PM harus tahu dan menerima hakikat mengenai apa sahaja pandangan dari rakyat.

Pengetua pun janganlah hendak jadi 'kaki bodek' dengan cara memaksa pelajar-pelajar dalam hal ini.Seusia ini (13-17 tahun) pelajar telah dipaksa dan tidak diberikan kebenaran menulis, di manakah demokrasi yang dicanangkan sehingga ke Washington.

Ibu pelajar SBT


KAH KAH KAH...

woit.... KANTOI...kah kah kah..

woit... MULA MULA... TAK BANYAK SURAT SAMPAI.... kah kah kah..

kah kah kah.... KAKI BODEK CADANGANKAN PANJANG KAN LAGI MASA... kah kah kah...

kah kah kah... TAK ADA JUGA SURAT SAMPAI... kah kah kah..

kah kah kah... AKHIRNYA KAKI BODEK PAKSA PELAJAR TULIS SURAT... kah kah kah...

woit.... SEKARANG SUDAH KANTOI..... kah kah kah...

woit... INI SEMUA PROJEK TIPU MELAYU... kah kah kah




24 ulasan:

jiwakacaw berkata...

ni sbb nak masok pertandingan tules suwat pd mat monggol al-bijan la ni....kasi kipas skeeeeettt

Lang berkata...

aku hingat dalam jail sja surat kene tapis..

la... sekolah pon kene jugak ke?
inilah budaya boh dek yang mula di doktrinkan dalam minda muda...

Yang sekolah ni pon satu jugak halnya... dah dapat duit habuan SBT tu upah saja la penulis-penulis yang mahir memuji untuk menulis surat kepada mamanda... habis cerita. Kalau tidak pon surat-surat tu ditapis, diubah dan disuaikan mengikut adat angguk2.

sekolah aku... bil api air pon dah kene bayar sendiri... mana nak korek da...

Tanpa Nama berkata...

kecik dah ajar bodek

bila besar semua jadi kaki bodek

poooooorrrrraaaahhhhhhhhh

Tanpa Nama berkata...

Ini satu lagi hal
pengetua kangkong
apa hal nak buli budak kecil

tak tulis tak boleh outing
mari report jabatan
mari report kementerian
mari report polis

sudahlah kangkong
duit punya hal
budak tak cukup umur pun nak buli
kesian budak tak dapat outing

madbi berkata...

kalau kena kat aku, sah pengetua balik jalan kaki..... memeng hangus kereta dia aku cucoh!!!!

Tanpa Nama berkata...

..ini 1Malaysia 2Tuhanallah sudah jadi komunis..pelajar dipaksa ikut ape Menteri mahu..mungkin worse than komunisem..macam "Do as I told you, Dont do what I do".

Ini kerja Mat Sembab Al-Malikul!!

Sekarang 1Malaisia tiada idea baru kecuali idea paksaan..muda mudi yang masih menduduki bangku sekolah di indoktrinet dengan memuja PM Najib.. tulisan ditapis oleh gurubesar..yang tiada di ada adakan..supay pm jdi baik depan mata gurubesar tetapi rakyat berpendapat lain..pm najib katakan "ikuti kualit Nabi Muhammad s.a.w. ..tahu kah kita Nabi Muhammad s.a.w. tidak menyakiti hati orang lain let alone bunuh orang? satu/dua kita punya pemimpin are hipokrit of the highest order!!..cakap tidak serupa buat!!!.

Tuhan Mahakuasa berinasihat kepada pemimpin yang bermuka dua dan berfikiran bongoh!!

Allahuakhbar Allahuakhbar.

Naim berkata...

Ini jalan pintas nak naikkan nama Pengetua

Moga-moga Pengetua itu nanti naik pangkat dengan cepat...

Kesian Pengetua tu....

@naimisa

Tanpa Nama berkata...

coobaa.....aaaaaannnnn
kesiaaaaannnnn

Tanpa Nama berkata...

Yang ni Sekolah Berprestasi Tinggi (SBT) yang mana ni? MCKK, TKC, STF, ... kah kah kah. Pengetua gred 54 naik Jusa C, beb.

Tanpa Nama berkata...

MAMPUSLAH......
BANGANG PUNYA PENGETUA...

Tanpa Nama berkata...

mane dia gambar anwar ibrahim kt mckk dulu?
nama dsai pn kena turunkan
pengetua kata arahan menteri
bodo btol
itu pn takut ke?
jgn salahkan pengetua
derang sumer ikut arahan
kalau xikut,msti tk naik pangkat
ini sumer arahan menteri
depa pun nk bodek
kalau tak pun
arahan najib sendiri
suruh tulis surat kpd diri sendiri
kah kah kah

illianahidayah berkata...

adesss...sekolah ni medium apa sebenarnya...???
patutla adik2 saya asyik bising "adik xdak idea nk tulis surat PM ni kakak..."
jiwa kacao betol!

nanamerican berkata...

1 x bodek naik pangkat 2 x bodek naik lagi pangkat 3 x bodek naik pulak lagi pangkat at last 1 Malaysia bodek kah..kah...kah...kah

suis-media berkata...

Salam Bro,\

Budaya bodek ni dah jadi darah daging kebanyakkan pengetua dan guru besar yang bernafsu sangat nak jadi pegawai pendidikkan daerah atau negeri.Kita dah lihat sekarang kebanyakkan guru tidak ikhlas dalam mendidik anak bangsa,,semuanya bersandarkan RM dan pangkat,,,jauh beza dari guru guru pada tahun 70/80/90 han dulu yang ikhlas dalam mendidik anak bangsa kita.

Tanpa Nama berkata...

salam

boleh bagi tau pengetua sek mana tu. mai kita hantar surat kutuk ramai-ramai pengetua tu. kerana dia saekor habis guru lain busuk nama..hantu punya pengetua. setahu saya guru lah yang paling ramai sokong reformasi sampai zaman 1998 dulu kementerian tak tau nak hantar guru yg sokong reformasi kemana..sebab hantar ke hulu. habis depa tukar orang hulu sokong reformasi, depa hantar ke sabah, habis satu kampung sokong reformasi..guru paling ramai sokong kebenaran. kalau yg malas dan tak buat kerja tu achi tengok depa ni sapa..mesti sokong...????kah..kah.

kebanyakan guru dah lama bengang dengan kerajaan, dengan dasar pendidikan yang bengap..kerja hanya membodek. dari pengetua, ppd, jpn sampai kementerian..hanya beberapa org yang ikhlas dan capable. ramai yg ikhlas tapi tak capable, ramai yg capable tapi tak sokong kerajaan jadilah mereka ni melukut di tepi gantang. pendapat mereka tak laku sebab very critical..

Cuba tengok muka mat sembab tu dah tau..tu ke gaya menteri pendidikan, bolehke dia tu chair UNESCO. ish..ish ambo tak yakin langsung. pendidikan kita totally need to be revamped...when and how? tu lah dok tunggu PRU akan datang(setiap kali aku menunggu)entah kan bila..

bila-edris-menari berkata...

ayah sembat anak pun sembab!!!! pecah perut aku tgk paper kosmo tadi.. ccerita pasal anak sembab nak jadi penyanyi...yang gelaknya anak dia pun sembab....najwa muhyidin..peribahasa baru..BAPA SEMBAB ANAK SEMBAB DAN REMBAT.

greenman berkata...

oooh..patut ler paksa murid tulis surat ramai-ramai..pos malaysia kurang masyuk..

lihat berita ini...

Kiriman Surat Menurun Ekoran Saingan Medium Elektronik - Pos Malaysia

KUALA LUMPUR, 25 Feb (Bernama) -- Pengiriman surat melalui Pos Malaysia Bhd mengalami penurunan antara 30 peratus hingga 90 peratus berikutan kemunculan medium elektronik seperti Internet untuk orang ramai berinteraksi, kata Pengerusi Pos Malaysia, Tan Sri Aseh Che Mat.

Beliau berkata keadaan itu berlaku berikutan proses transformasi dari penggunaan surat kepada teknologi digital.

Namun, katanya pengiriman surat masih relevan terutama bagi penduduk pedalaman yang menggunakan khidmat pos untuk menghantar surat dan barangan mereka.

"Bagi mengimbangi penurunan dalam perkhidmatan pengiriman surat, Pos Malaysia telah mempelbagaikan perkhidmatan seperti penghantaran ubat-ubatan, pesanan produk jualan langsung, pengiklanan, kemudahan membeli-belah dan menyediakan perkhidmatan bayaran secara elektronik," kata Syed Faisal.

Mengenai pertandingan menulis surat kepada Perdana Menteri, beliau berkata Pos Malaysia menerima lebih 30,000 pucuk surat setakat ini.

Pertandingan itu yang dilancarkan pada 29 Dis tahun lalu dilanjutkan sehingga 19 Mac ini.

-- BERNAMA

Tanpa Nama berkata...

bro...
mane dia mangkok umngok yg mulakan komen dgn
woi!woi!woi! tu?
kah kah kah
dh ilang idea la tu...
kah kah kah
woi bgla komen sket
hang kan kaki ampu
aku rasa hang la pengetua yg dimaksudkan tu
dah la takut nk bg nama
pastu mula woi!woi!woi! jaaa
bodooooo....kah kah kah
-muhammad-

Mat Lendir KgL berkata...

Kecik-kecik dah ajar membodek
Belum baligh dah ajar mengipas
Hingus meleleh dah ajar rasuah

Tua besok banyak la kaki bodek mentri
Tua besok banyak la kaki kipas & rasuah mintak projek tongkat

Bila la pemimpin melayu ni nak pandai?

Tanpa Nama berkata...

Patutnya Pengetua tu berikan didikan yang baik kepada anak-anak didik mereka tu. Beritahu apa pro dan kontra 1Malaysia ni. Biarlah budak-budak ti boleh fikir sendiri dan jadi dewasa. Kalau nak tulis pada DS Najib, silakan. Dengan ikhlas.

Tanpa Nama berkata...

ada sekolah suh guru2 derma amal jariah utk sumbangan bil utiliti...tp dorang ni wat idea bingai suh pelajar tulis surat bodek!..patutlaaa ekonomi m'sia berkembang 4.5% jekkk...indon,siam,vietnam pun lebih 5% laaaa

Tanpa Nama berkata...

anak aku tulis dalam surat tu suh bini PM pakai tudung , pemimpin jangan rasuah kena marah ngan ceikguo

Tanpa Nama berkata...

bukan sek tu je.rasanya semua sekolah.anak aku yg x SBT pun kena tulis tapi tu cikgu letak dlm subjek BM -surat rasmi kepada PM.Aku pun ajarlah anak aku tulis yg baik2 je.kenalah jaga kedudukan anak kat sekolah kan.nak buat camna.walhal 1malaysia tahu konsep yg ntah apa2.kalau betul 1malaysia,kena buat mcm kat Indon.semua kaum tukar nama Indon,cakap pun bahasa Indon.tu baru betul...ada berani ke Tok Jib?

Tanpa Nama berkata...

bangang btul..naper nk sruh bdk sekolah tulis surat..pastu nk tapis2 pulak baik sruh dier jer wat surat utk diri sendiri...kan lagi bgus kalo dier sruh kiter2 ni yg wat surat tuh.. lagi byk idea bernas keluar hahahaha