Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 28 Februari 2010

PERANG BERTERUSAN



INI DIA PEROSAK ALAM NUMBER SATU




700 RIBU KENDERAAN BERTAMBAH SETIAP TAHUH- mStar

Penambahan kira-kira 700,000 kenderaan setiap tahun menjadi antara penyumbang peningkatan kadar kemalangan jalan raya di negara ini, kata Timbalan Menteri Pengangkutan Abdul Rahim Bakri.

Dia berkata mengikut rekod Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) ketika ini terdapat sebanyak 18.5 juta kenderaan didaftarkan di negara ini.

"Jumlah ini sudah tentu memberi tekanan kerana ia akan meningkatkan risiko kemalangan di jalan raya sekali gus menjadi masalah kerana masing-masing memiliki kenderaan persendirian sehingga menyebabkan pengangkutan awam kurang digunakan.


KAH KAH KAH...


woit.... JALAN RAYA KITA LEBIH BAHAYA DARI FALUJAH... kah kah kah...

woit... JALAN RAYA KITA LEBIH BAHAYA DARI KABUL.... kah kah kah...

nota:
diharapkan harga minyak akan naik melambung
diharapkan minyak akan kering
diharapkan bila minyak naik
bila minyak kering
baru nak mula berjalan kaki kah kah kah


ADUN PULA DAPAT AP - malaysiakini

Semua ADUN kini masing-masing boleh memohon untuk mendapatkan satu permit AP untuk mengimport kereta ke negara ini.

Dengan itu, mereka kini menyertai ahli parlimen serta peniaga dan pengimport kereta, diplomat dan individu lain yang menikmati kemudahan tersebut untuk memohon AP daripada kementerian perdagangan antarabangsa dan industri (Miti).


KAH KAH KAH..

woit... KERETA LAGI.... kah kah kah

nota:
ini cara merasuah
ini satu perangkap
pasti akan ada adun dari pakatan
yang akan jual ap ini kepada cukong
tak percaya tunggu kah kah kah




9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ini berita bukan apa, tanda-tanda nak HARAM kan terus kereta berusia lebih 10 tahun ke atas dan nak suruh rakyat berhutang ngan bank selama 9 tahun untuk ambik kereta baru....

Kepala bana apa dia nak hairan dengan kereta banyak, banyak dan lebarkanlah jalan raya.... bodoh punya timbalan menteri pengangkutan...

Ini semua dah pakat dengan chukung, periah dan eee untuk kenakan melayu...

Tanpa Nama berkata...

inilah cara kerajaan dibawah umnongok....bagi rasuah kpd ADUN terutama pembangkang supaya tutup mulut ...tak bising bila minyak naik yg susah rakyat....satu AP boleh untung ratus ribu bro.Alngkah bodoh
dan ruginya rakyat yg memilih pemimpin yg cepat membisu bila digulagulakanolehpemerintah....hampehhhhhhhhhhh....yg akan menderita rakyat...projek memang memperbodohkan melayu sebodoh2nya.

Tanpa Nama berkata...

Pengangkutan awam tahap cipan...sape nak naik? Bang**g!!!

HR berkata...

kat malaysia pun banyak keta.. buat apa nak bagi AP..?

Tanpa Nama berkata...

Sudahla kau TT

Hang bising kereta banyak kat malaysia heh??
Habis tu?
Hang buat kilang kereta kat mesia tu buat hapa?
Hang bagi AP import keta tu buat hapa?
Hang buat highway buat hapa? Nak bagi lembu berarak?

Ko ni cakap macam pundek la TT.

Lang berkata...

Apa??! AP lagi..

bila agaknya AP ni nak dihapuskan... kalau dulu naza dah meriah dengan AP tu.. cukup-cukup la...

AP ni dah jadi macam bentuk sogokan..

Yang mampu tu, belilah kenderaan yang mahal-mahal.. baru lah itu menunjukkan kemampuan.. ni guna AP buat apa.. rakyat biasa pon susah payah beli kenderaan tanpa AP.

Tanpa Nama berkata...

nie tanda minyak nak di naikkan.suruh rakyat jimat jgn guna kete la..ape la..tgguuu!!

Lang berkata...

pilih...

nak kain pelikat/sarong atau mau AP?

Tanpa Nama berkata...

Satu Menteri kata, punca banyak kemalangan adalah kerana peningkatan kenderaan yang begitu besar. Dalam masa yang sama AP untuk ADUN pula. Apa punya polisi Malaysia ni la.... hancur.