Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 17 Februari 2010

JANGAN TERSENYUM - BACA YANG INI !



TIGA PULUH JUTA BERGANTUNG PADA SATU LUBANG


Akhirnnya perbicaraan Anwar Ibrahim bermula. Ini kes ulang buat. Dalam dunia filem ulang buat ini bukan satu yang pelik dan menghairankan. Banyak filem yang diulang buat. Pengulangan ini kerana pembuatan pertama dianggap berjaya dari hasil jualan tiket.

King Kong - pertama kali dibuat pada tahun 1933. Filem ini diulang buat pada tahun 1976 dengan Minah cun Jassica Lange sebagai kekasih King Kong. Apabila teknoloji komputer berkembang sekali lagi King Kong diulang buat pada tahun 2005.

Psycho – klasik seram - dari kerja seni Alfred Hitchcock dibuat hitam puteh pada tahun 1960. Kemudian pengarah Belanda Gus Van Sant mengulang buat pada tahun 1998. Ulang buat dari kerja Mamat Belanda ini cukup rapi. Dia meniru bingkai demi bingkai kerja seni Mamat Gemok Alfred Hitchcok. Malah dari filem hitam puteh - Psycho telah menjadi berwarna berwarni.

Sayangnya kebanyakan filem diulang buat ini menjadi kantoi dan gagal. Psycho yang diulang buat dilihat sebagai lawak bodoh. Nasib baik pengarah Mamat Belanda itu tidak membunuh diri kerana malu. Jassica Lange menyesal tetapi ketika itu dia belum ada pilihan. King Kong 2005 juga menjadi lawak yang dipenuhi dengan kerja komputer dan bukan kerja membuat filem.

Malah, apabila ada sahaja desas desus sesebuah filem ingin diulang buat akan muncul lawak-lawak mengatakan betapa kurangnya idea dan cerita baru dari Hollywood. Ada pengarah yang akan menyurokkan muka ke bawah bantal kerana malu tidak ingin terbabit dalam kes ulang buat ini.

Warga Malaysia kembali belabon, bersembang dan berbincang apabila mendengar tuduhan terhadap Anwar. Akhirnya satu Malaysia ketawa dan tersenyum. Ini juga satu kes kerja ulang buat.

Tema sandiwara ulang buat ini cukup senang untuk difahami:

Anwar Ibrahim wajib dimasukkan kembali ke dalam penjara. Ini kerana Anwar telah berjaya membawa satu politik baru untuk Malaysia. Politik baru ini telah mengikat satu setiakawan diantara Parti Keadilan Rakyat, Demokratic Action Party dan Parti Islam.

Gabungan setiakawan tiga parti ini dipanggil Pakatan Rakyat. Pakatan Rakyat adalah satu ikatan politik baru yang akan menggantikan United Malays National Organisations dan Barisan Nasional untuk mentabir Malaysia.

Pilihanraya 8hb March 2008 yang lalu telah membuktikan bahawa rakyat Malaysia telah berani dan sanggup menerima satu perubahan budaya politik baru. Dari nisbah kiraaan undi, terbukti majoriti rakyat Malaysia telah memilih Pakatan Rakyat. Ini menjadikan para gerombolan dalam Barisan Nasional terpaksa menahan kentut marah.

Justeru, Pakatan Rakyat wajib ditumpaskan. Satu konspirasi wajib diwujudkan sekali lagi. Konspirassi ini bertujuan untuk menumpaskan Pakatan Rakyat. Jalan pintas untuk memecahkan Pakatan Rakyat ialah dengan memenjarakan Anwar Ibrahim. Khalas. Period. Finito. The End. Fin.

Jika Pakatan Rakyat tidak ditumpaskan maka segala malaon dan pelesit yang selama berpuluh-puluh tahun ini menghisap darah rakyat akan menghadapi masa depan yang amat gelap. Apabila Pakatan Rakyat mengambil alih pentabiran Malaysia maka segala kerja-kerja jahat mereka - harta-harta rasuah mereka - kes samun dan kes bunuh mereka – semuanya akan diadili oleh rakyat.

Justeru kerana takutkan balasan ini - tidak dapat tidak - Anwar Ibrahim wajib dipenjarakan sekali lagi. Apa sahaja yang wajib dilakukan akan dilakukan untuk memastikan Anwar Ibrahim masuk ke dalam sel sekali lagi. Inilah sebenarnya tema ulang buat sandiwara yang sedang kita lihat sekarang.

Kes ulang buat sama seperti kes dalam tahun 1998 dahulu. Seorang protoganis baru telah ditemui. Lokasi baru telah dikenali. Tetapi ulang buat ini masih menggunakan skrip lama. Apa yang telah diubah hanya dailok/kata bual. Dialok kali ini dilihat agak gempaq. Banyak dialok telah diubah suai dan diperbaiki dari kelam kelabut pengucapan kata bual seorang supir yang daya fikirnya sama seperti Zulkifli Nordin. Yang baru datang hanya si Pereka set, si Tukang lampu dan para Pak Pacak.

Manakala yang dibelakang kamera pun masih orang-orang jahat yang lama. Ramai orang-orang jahat ini hampir pencen tetapi mendapat talian hayat untuk membuat ‘the last bottom show’. Jika kerja jahat ini gagal mereka juga akan turut mati oleh serangan bom kentut berjuta-berjuta rakyat Malaysia yang pada hari ini sedang menyimpan gas setelah lama memakan petai jeruk dan pengat labu.

Awas – warga Malaysia wajib sedar – dibelakang semua ini ialah Mahafiraun. Mahafiraun amat sedar jika Anwar tidak dipenjara maka yang akan masuk ke dalam penjara ialah Mahafiraun sendiri. Kes jahat Mahafiraun ini sudah berkepok-kepok. Kalau hendak dihitung tidak cukup pasir dan batu di Telok Kemang. Kalau hendak ditulis – dakwat seluas Laut China Selatan akan kering.

Kalau Anwar tidak dipenjara, Mahafiraun sedar dia sendiri akan tenggelam lemas dalam air ludah rakyat Malaysia. Justeru hari ini Mahafiraun akan melakukan apa sahaja termasuk mencari rambut palsu baru untuk bininya. Semua kerja-kerja jahat Mahafiraun ini bertujuan untuk memastikan Pakatan Rakyat tidak akan dapat mentabir Malaysia.

Apabila Psycho keluar untuk pertama kali pada tahun 1960 dahulu – dunia filem gempar. Berpusu-pusu dan berbaris orang ramai dan kaki wayang datang untuk mengintai buah dada Janet Leigh yang basah dan mongel dalam babak mandi sebelum dia dibunuh oleh Mister Bates - Anthony Perkins.

Apabila Psycho diulang buat tak ada sesiapa yang percaya lagi tentang keupayaan pengarah barunya. Ianya dilihat sebagai lawak seram yang tidak menyeramkan. Pekara yang sama sedang berlaku kepada kes Anwar Ibrahim. Apabila kes Anwar diulang sekali lagi di Mahkamah Jalan Duta kelihatan tidak ada satu babak pun yang akan memeranjatkan warga Malaysia lagi.

Sebenarnya warga Malaysia merasa hiba dan pilu bukan untuk Anwar Ibrahim tetapi untuk pakar konspirasi yang dilihat amat bodoh dan bangang. Warga Malaysia terpaksa bersimpati sedih diatas kebodohan pihak yang merancang konpirasi ini.

Bayangkan betapa sedihnya tanah air kita hari ini. Sebuah negara yang penduduknya berjumlah 30 juta sedang terumbang ambing. Masa depan negara dengan 30 juta warga sedang bergantung kepada satu lubung - lubang jubur si Saifol.

Sedih lagi pilu. Ratap lagi meraung. Lubang sedap Saiful adalah talian hayat untuk Najib Razak. Lubang sedap si Saiful adalah perancang garis eknomi negara kita. Naik turunya Bursa Saham Kuala Lumpur sama seirama dengan tekanan taik dalam lubang jubur Saifol. Sistem pertahanan negara kita ini juga bergantung kuat dengan berapa lamanya taik si Saifol dapat berkumpul dalam lubang juburnya.

Dalam sejarah tamadun dunia pekara ini tidak pernah berlaku. Tiongkok dipertahankan dari serangan Mongol bukan melalui lubang jubur tetapi melalui Tembok Besar China. Alhambra dipertahankan dan berkembang sebagai tamadun bukan melalui lubang jubur tetapi melalui ilmu dan falsafah.

Inilah hakikat yang sedang berlaku ke atas negara kita hari ini. Tidak ada tangisan yang akan dapat mengalihkan hakikat ini. Memang betul - bunyinya amat lucah dan meloyakan. Loya lagi meloyakan. Malu lagi memualkan. Porno lagi menjijikan.

Lucah dan meloyakan terjadi kerana pada ketika ini United Malays National Organisation sedang cuba menarik nafas untuk mendapat talian hayat dengan menghidu rapat kepada lubang jubur si Saiful. Udara dari sebiji lubang ini diharapkan akan menyambung kembali nyawa United Malays National Organisation.

Kita tunggu dan lihat apabila lubang jubur si Saifol ini terbarai setelah tidak terberak selama 52 tahun. Tiga puluh juta warga Malaysia wajib bersedia. Isi-isi dari lubang jubur ini akan bertaburan. Ketawa salah hendak menangis pun kita tidak berair mata lagi.(TT)

nota:
tulisan ini bebas untuk diambil
jika ianya akan membawa kebaikan




56 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

adoi laaa...pagi2 da wat ak sakit perot!haha

ShyTone berkata...

UMNGOK dah tak der harapan jadi kalu dapat berpauh pada hujung taik pun mereka sanggup..
hahahahhaha....

cassa berkata...

SYABAS TT

INI YANG DITUNGGU-TUNGGU

INI BARU BETUL

INI YANG TERBAEK DARI LADANG!

*kami golongan muda telah bangkit dari tido yang amat panjang untuk berperang demi kebenaran!

Tanpa Nama berkata...

Ini kali kita dapat nampak silap mata yang paling menarik. Waktu Tahun Baru Cina baru baru ini CCTV International telah menayangkan satu pertunjukan SILAP MATA. Pertujukan itu sungguh mengkagumkan.

DiMalaysia ada beberapa juru silap mata. Isteri Rasmoh yang paling ulung bersilap mata. Tidak percaya. Isteri ini bisa menghilangkan orang/enjin kapal F-E5. Perempuan cun magnolia hilang; dua biji enjin F-E5 hilang; PI Bala hilang. Paling dasyat Tukang Silap Mata 1Malaysia ini!! Isteri ini ingin hilangkan DSAI seberapa segera. Tetapi kali ini silap matanya akan gagal. Rakyat akan nampak dan tahu cara nya bersilap mata.

Mahafiraun pun tidak kurang dasyat. Boleh menghilangkan RM100billion. Ini rakyat tahu sudah.

Penghakiman akan berlangsung pada PRU13 nanti.

Allahuakhbar Allahuakhbar.

Johan 23.01.84 berkata...

memang hampir semua filem yg diulang buat kantoi,tapi The Man Who Knew Too Much yg diulang buat 1956 lebih baik dr versi asal 1934..

ROHAIFI AZRI berkata...

salam....
tuan TT, ambo ambik artikel ni utk salin-tampal ke blog ambo... harap maklum

Tanpa Nama berkata...

woi!woi!woi!
1.tok guru kesayangan hang!nik aziz suruh tunggu keputusan mahkamah!!
2.Kita pakat-pakat tunggu keputusan mahkamah!lepas tu kita buat ulasan dan penilain!!

Tanpa Nama berkata...

Pengotor betul parti UMNO ni no.....tak gentleman langsung...

Amitabh berkata...

ok jom tampal ini artikel ke blog chedet, si sembab dan blog saifool.
kah kah kah

TAIPINGMALI (TM) berkata...

Tak apa lah, lepas ni kita buat filem kena sontot dan lari pi england.. pas tu buat konser selak punggung,,,,hu hu hu...mesti box offis punya looor

Tanpa Nama berkata...

Sumbat je anwar tu dalam penjara,baru puas hati Umno...
Kerana Anwar Umno jadi haru biru..
Kerana Anwar Umno jadi tak tentu arah..
Kerana Anwar Umno jadi pening kepala..
Kerana Anwar tembelang Umno pecah terburai...
Kerana Anwar pemimpin Umno seperti cacing kepanasan...
Kerana Anwar Shitfool tak berak 2 hari...
Sumbat je anwar tu dalam penjara,baru puas hati Umno...
Kahkahkahkah....

Tanpa Nama berkata...

kalau kris dah bengkok tetap bengkok juga susah nak luruskan, lebur balik dalam api kita buat pisau pemotong sayur pulak.

Tanpa Nama berkata...

Kita tutupkan lubang tu dengan sabut kelapa. Kalau dibiarkan nanti terkeluar isi didalamnya. Busukkkkkkkk.

Mat Lendir K Lonek berkata...

Salam tuan rumah,

lepas baca utusan melayau
anak sedara aku tanya
"liwat" tu apa?
aku jawab
"liwat" tu basikal
anak sedara aku kata pulak
"kalau Pak Lang dah dapat gaji, bagi liwat sebijik boleh?"
aku garu kepala

anak sedara aku tanya lagi
"KY Jelly" tu apa?
aku kata minyak selindar
anak sedara aku mintak aku beli KY Jelly
dia kata "nak letak kat enjin motor Pak Lang"
"nak bagi enjin berkilat, memancar-mancar,lancar dan tak tersekat-sekat"
Lepas dia tanya mana nak beli benda tu?
aku sengeh aja

anak sedara aku tanya lagi
"jubor" tu apa?
aku kata ekzos motor Pak Lang
dia angguk-angguk
maknanya dia faham la tu
dia kata, "Pak lang tak korek jubor Pak Lang ke? Dah hitam legam dah"
aku rasa macam nak bagi penampor

lepas tu dia tanya lagi
"fuck" tu apa?
aku kata keropok cikedis
dia kata "boleh mintak fuck sebungkus"?
aku kata tak boleh, tak baik untuk kesihatan
Dia kata balik. "sekali ni aja"
aku kata tak boleh, tak baik!
lepas tu dia menjerit
"mak, mak nak fuck sebungkus!!"
"Mak, nak fuck, nak fuck!"

Adooi laa!
akak aku jeling semacam aje kat aku
salahkah aku?
abang aku pulak ambik utusan melayau tu dan buang dalam tong sampah

aku capai topi keledar
start motor
pergi jumpa awek

Tanpa Nama berkata...

mulai sekarang jubor saiful dikenali sebagai jubor 1 Malaysia! amacam geng?

Tanpa Nama berkata...

Mari meramaikan peminat I-Hate-Saiful-Bukhari. Tak sampai 2 minggu dah cecah 18K


http://www.facebook.com/pages/I-Hate-Saiful-Bukhari/288365028157?ref=ts

-kuda hitam-

Tanpa Nama berkata...

bro mat lendir kg lonek..
gua nk pakai cerita lawak tu utk publish kt zine gua boleh?
mmg champion.. wakakak

Adnan berkata...

hahaha... TT hang cakap sajalah yg betui..hahahah celako celako celako...hahahaha mahafiraun ko cakap.. tuela, org cam hang nie tak bersyukur langsung.. Cuber hang fikirlah, SAIFUL org ANU-WAR.. biarlah dia nak dapatkan keadilan demi dia.. toksah la hang nak cover DSAI.. kalo dia tak bersalah mengapa mesti takut..

1. Tidak laksanakan sumpah
2. Kerja dia asyik nak menanguh2 kes ini.
3. Sejak dia lepas dari kandang, rakyat jd tak aman.

Suggestion aku la, baik DSAI ni duk kat luar negara minta suaka politik. Senang cite, negara kembali aman, kuasa sultan dan raja masih kuat.

TT, saya merasakan anda seperti org hilang arah. Rosak pemikiran dengan kebencian yg melampau. Fikirkan la saudara, goncangan mereka ini semakin membuatkan rakyat lemas. PAS - Kalimah Allah, sambutan maulidur rasul. Mengikut telujuk DAP cancel semua benda. Tue hang kata nak wujud negara islam yg laksanakan hudud.

Aril Cantona berkata...

Cinema Paradiso pun ulang tayang,tapi lagi best yang nuovo camne Isham..

Sudin berkata...

Kah,kah,kah.....Mahafiraun Mahathir Iblis tak puas-puas hatinya selagi tak lingkup semua melayu...kah,kah,kah

Henry Alfred Kissinger akan dipanggil mengadap buat kali keduanya....bagaimana mengolah skrip supaya pecah panggung....kah,kah,kah

Yahudi ?
Mahathir yahudi ?
Tak kan baru kenal kot ?
kah,kah,kah......

Tanya ahli gerombolan,mereka ada ugama ke ?
Kah,kah,kah.....ugama apa yang mereka ada ?
Melantik pemimpin perogol budak bawah umur,melantik pemimpin pembunuh.....itu ahli ada ugama ke ?.....kah,kah,kah....

Tu pasal jangan berjubor siang-siang hari...!!!
Kan dah kena cekup dengan mamak Firaun....telor dah kena pulas....kah,kah,kah....mana nak lari najib oooiii...? Singapura ?
Lee Kuan Yew dok seghin/pulas telinga.....kah,kah,kah....seekor anak yahudi bangsa mamak dan seekor lagi anak yahudi bangsa china....kah,kah,kah....

Najib,najib.....kalau lu atau sapa-sapa pemimpin gerombolan ada simpan kelemahan masing-masing lebih baik lu orang kasi keluar.....ada berani ka ?
Kah,kah,kah....masing-masing kena pulas telor....lu pecah gua punya lobang gua pecah lu punya lobang jubor....ada baiknya kita rompak harta melayu sama-sama...peduli apa sama ugama.....kah,kah,kah..
Apa yang sempat dirembat,kasi rembat lepas tu kasi lingkup...!!!
Kah,kah,kah.....

Menyesal Adrien Brody berlakon cite Kang Kong oops...King Kong.....kah,kah,kah

Akhirnya tak sempat menyelamatkan General......The Pianist....itulah yang terbaik.
Kemanusiaan.

New Order ?
Tekanan bagaimana ?
Sedangkan anak yahudi bangsa mamak celaka bernama Mahathir Mahafirauan sudah memegang segala rahsia busuk menteri-menteri gerombolan !

Kuncinya hanya heret tengkok Mahathir ke jalanraya sebagaimana era Suharto di Jakarta !
Risiko tetap ada....namun nyawa jadi galang ganti untuk menghapuskan mamak celaka ni !!!!

Apakah terus-terusan diperbodohkan dengan membandingkan harga minyak dengan negara-negara arab sial tu ?
Apakah senat yang ahli-ahlinya sudah dipulas telor mereka oleh Yahudi dapat memberi tekanan ?

Minyak
Minyak
Oh PETRONAS

Getah
Getah
Oh British

Bijeh
Bijeh
Oh British

Kah,kah,kah.......

Bala sudah sampai!
Bala sudah sampai!
Bala sudah sampai!
Petunjuk macam mana lagi yang kamu mahu......?
Merampas hak rakyat negeri PERAK.
Hakim-hakim beruk.
Melantik perogol,pembunuh sebagai pemimpin......

Kah,kah,kah....mereka lari ke Australia,Amerika,England.....dan tinggallah kamu menerima bahananya.

Mampuslah kamu kepanasan hasil perbuatan kamu sendiri.....!!!
Amar makruf nahi mungkar....???
Kah,kah,kah....terpalit sama walau tak reda.....
Mampuslah kamu semua....!!!
Itu janji yang sudah dimeterai.

Kah,kah,kah.......

Tanpa Nama berkata...

Sebenarnya warga Malaysia merasa hiba dan pilu bukan untuk Anwar Ibrahim tetapi untuk pakar konspirasi yang dilihat amat bodoh dan bangang. Warga Malaysia terpaksa bersimpati sedih diatas kebodohan pihak yang merancang konpirasi ini.

-----------------------------------

kasihan si sefool tu terpaksa menahan berak, mengapa sebab kalau dia terber... akan hilanglah spesimen air mani Anwar yang dia kena pastikan akan tetap terlekat pada dubur sebagai bukti memang Anwar meliwatnya..

inilah akibatnya terlalu kemaruk sangat nak berkuasa sampai terpaksa buat kerja bodoh, duit dah berjuta-juta malah berbilion-billion dah disonglap masih tak serik-serik

segala budi baik yang dilakukan beliau semasa pemerintahannya sudah mula disangsikan, betapa hipokritnya mereka

memang dah begitu sifatnya Tun Mahafiraun ini

Lang berkata...

Hero basi cari publisiti... ketua yang tak boleh diharapkan memperjuangkan nasib pemuda dengan lebih berfaedah:

Ketua Pemuda UMNO Khairy Jamaluddin kata pergerakan itu akan meneliti semua ceramah Datuk Seri Anwar Ibrahim yang diadakan di seluruh negara yang menyentuh kes liwatnya yang didapati menghina mahkamah sebelum membuat laporan polis mengenainya.

Beliau menyatakan demikian pada wartawan pagi Rabu ketika diminta mengulas desakan banyak pihak agar pihak berkuasa berkenaan bertindak kerana mendapati Penasihat PKR itu banyak bercakap hal-hal yang terang-terang berbentuk menghina mahkamah dalam ceramah-ceramahnya kebelakangan ini.

Mengikut undang-undang adalah menjadi kesalahan bagi sesiapa menyentuh perkara-pekara dalam kes yang sedang dibicarakan di mahkamah.

Sebelum itu Khairy mengetuai lebih 200 orang ahli pergerakan itu serta beberapa NGO termasuk Perkasa untuk menghantar memo bantahan kepada Kedutaan Australia di Jalan Yap Kwan Seng,Kuala Lumpur atas cubaan campurtangan 50 Ahli Parlimen Australia desak kerajaan batalkan kes liwat Anwar
Agenda Daily

Lang berkata...

Bukan Kerana Anwar

Bukan kerana anwar
Kutty jadi huru hara
Tetapi kerana rancangannya bakal jadi box office

Bukan kerana anwar
Ekonomi merundum
Tetapi kerana bailout bakal jadi berita umum

Bukan kerana anwar
Demo jalanan jadi popular
Tetapi kerana rakyat sudah muak

Bukan kerana anwar
Liwat jadi perkataan biasa
Tetapi kerana riwayat politik jadi taruhannya

Bukan kerana anwar
Blogger bermaharajalela
Tetapi kerana rasuah sudah menggila

Bukan kerana anwar itu sendiri
Tetapi kerana pemikirannya
Tetapi kerana perjuangannya
Tetapi kerana apa yang dia tahu
Tetapi kerana apa yang ingin dia bongkar
Tetapi kerana ramai yang makan rasuah

Kerana anwar itu siapa?
Hanya manusia biasa
Hanya rakyat biasa
Hanya ahli politik biasa

Kerana anwar
Kita kenal umi, azizan
Kita kenal trivolli
Kita kenal rodwan, rahim dan musa
Kita kenal ghani, ariffin, Augustine
Kita kenal saifol, uncle pet
Kita kena kondo desa
Kita kenal dr osman, ust mazlan
Kita kenal najib, rosmah dan nasir
Kita kenal mohd zabidin, zaki dan alaudin

Bukan kerana anwar
Rakyat mula bangkit
Tetapi kerana jelik, muak, kecewa
Dengan apa yang berlaku disekeliling kita

mosabit berkata...

ni adnan ni sapa ni bro?...tak habis habis melalut.....

adnan yaakob @minah ronggeng ker bro?.....

dia ni baru bangun tido ker bro?....

otak dia letak kat bontot ker bro?...

dia ni sepupu sifool tu ker bro?....

dia ni kena liwat dengan bro anwar jugak ke bro?....

dia ni anak sesumpah ker bro?....kalau dia kena tahan polis pasal langar lampu merah, dia pakai sumpah kat masjid ajer ker bro untuk lepas dari dakwaan polis?....

dia kata anwar asyik tangguh kes?...bukan tangguh ler...anwar mintak mahkamah buang kes...itu pun dia tak tau ker bro??..

kah kah klah kah kah kah ......

Tanpa Nama berkata...

wei wei wei adnan..."Suggestion aku la, baik DSAI ni duk kat luar negara minta suaka politik. Senang cite, negara kembali aman, kuasa sultan dan raja masih kuat."

lu ni mesti kerjaya menjilat aje...mcm anj*ng.

kuasa sultan/raja makin kuat...lu ingat ni zamn ksultnan mlayou mlake ke...ra'yat cuma hidup btani, bladang, mtangkp ikan...WAKE UP!

sekarang zaman kuasa RAKYAT la sengal...seluruh dunia sudah bangkit dr dperbodoh2kn/dtindas...aku nak tanya...diaorg ni bg nyawa kt kau ke? diaorg bsenang-lenang ad pduli rakyat susah?

PRU13!...pkara yg mesti blaku...Rakyat menang, kita sama2 korek k lubang cacing haprak yg rembat harta negara k...

Hidup internationale!
Hidup Rakyat!
Revolusi digembala,
masanya akan tiba.

shahmetal berkata...

"Politik baru ini telah mengikat satu setiakawan diantara Parti Keadilan Rakyat, Demokratic Action Party dan Parti Islam"

kahkahkahkah

betul ke statement ni? 2,3 tahun lepas leh la tipu cam ni

Lu pikir sendirilah brader!

castello berkata...

kalau lubang si saipol ni,doktor cakap masih dara lagi,habih tu nak begantung talian hayat kat lubang apa pulak,ni yang dikatakan politik lubang taik ,itu jer standard diaorang,sampai satu malaysia dah terbau lubang taik talian hayat umngok ni.lepas ni pakat ramai ramai beli penutup hidung bila berjumpa puak umno ni,bau taikkk kah kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

anak muda telah melancarkan PERANG kepada UMNO dan barisan nazional, oleh itu komrad isyam percayalah dan tulislah sebanyaknya, untuk memacu kami, kami siap menumbangkan semuanya, biar semua gerombolan ini hancor di tangan pejuang

Kucing Parsi berkata...

lubang saifool sedap di jolok dengan hos getah

MYKEMUT.COM berkata...

ADNAN nih
ADNAN mana nih
ADNAN pekan ker?

kang aku kata tak bangang tapi memang bangang
kang aku kata bangang memang bangang

Belajarlah agama sampai habis bab sumpah-menyumpah ni:
1.agama mana suruh sumpah pegang Quran? Tunjuk bukti nas.
2.agama mana suruh sumpah sebelum hakim keluar hukum? Tunjuk bukti nas.
3.agama mana suruh orang kena tuduh buat sumpah? Tunjuk bukti nas.
4.agama mana suruh buat sumpah kat dalam masjid? Tunjuk bukti nas.
5.agama mana suruh sipenuduh buat sumpah sebelum perbicaraan bermula? Tunjuk bukti nas.

ADNAN, sila jawab 5 soalan tu berdasar nas dari Al-Quran dan Hadis. JAWAB TAK PAYAH KONAR2.
Kalau ada dalam Quran dan hadis, esok pagi aku ambik borang masuk ameno.

ADNAN, Pasal perarakan, LGE dah bagi lampu hijau tak ada pulak sebut pasal kensel. Tak puas hati lagi? Pergilah berarak sakan dari pagi sampai ke malam.
Nak tanya ni. Tak berarak dosa ke? Kalau ada nas kata tak berarak dosa, esok pagi aku ambik borang masuk ameno. JAWAP TAK PAYAH KONAR2

ADNAN, sebenarnya kau ni nak ke tak nak perarakan maulidur tu diadakan? Aku rasa sebenarnya kau pun tak nak berarak tu. Saja bising ada agenda kat belakang.

Aku rasa kau dan geng kau lebih beruntung kalau LGE tak benarkan perarakan itu. Buktinya, LGE dah benarkan pun kau tak puas hati lagi. JAWAB JANGAN KONAR2

Pasal cadangan kau supaya anwar masuk penjara balik? Itulah cadangan sama yang keluar dari kepala hotak pemimpin kau. Tak kira cara halal atau cara haram.
JAWAB JANGAN KONAR2

ADNAN,Pasal kau kata TT ajar membenci, itu pendapat hang dan puak hang. Bila masa TT ajak hang dan puak hang masuk sini? Bila masa? Kita orang tak benci pun. Cuba banding dengan blog tuan kau, Mykmut. Cuba tengok mykmut tengok. Itu blog apa tu? Blog perpaduan ke??

Bangang punya orang.

Tanpa Nama berkata...

Pasal itu la bang
Tuhan bagi amaran
3 hakim, 2 masuk neraka, 1 masuk syurga

Jenis yang cucuk hidung
sah masuk golongan 2 orang tu

terpulang kat mereka
kalau nak pilih syurga, pilihlah
kalau nak pilih neraka, pilihlah.

Tanpa Nama berkata...

mahafiraun ni mati pun susah,idup pun susah,wang byk pun susah,padan muka ko madey,guna la duit rakyat kaya kan anak ko tu,beli la undang2 dunia,la ni senang ke idup ko...keje2 guna kan otok ko tu yg bergeliga sgt..suka aku tgk wat jahat sampai mati,xyah tobat dh,xyah ingat tuhan dh.kah kah kah,dh nasib ko madey risau sgt ngn harta dunia...kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

When you know that your time is close at hand
Maybe then you'll begin to understand
Life down there is just a strange illusion.


(Cradle Of Filth
Hallowed Be Thy Name)

Mata Hati Jiwa berkata...

sudah jelas pengikut2anUar kehilangan pedoman ...kesian2... teruskanlah butakan mata hati dan jiwa kamu semua....

semoga Allah membuka pintu hati para pengikut anUar bertaubat.... Amin...

berbahaslah dengan ilmu bkn dgn emosi kebencian, kemarahan dan kebodohan yang melampau-lampau....

Aspirasi berkata...

apa yang hang merapu ni... tak de pun fakta...

Tanpa Nama berkata...

Maaf nak tanya,
Sebenarnya apa isu yang saudara ingin ketengahkan di sini?
Saudara banyak menceritakan pembikinan filem-filem lama ke versi baru, dan semuanya filem-filem dari hollywood. Filem Melayu, hanya filem liwat Anwar dan Saiful? Hero Anwar dan heroin Saiful? Harap dapat menang award nanti.
Apa isi-isi penting saudara, untuk mengukuhkan fakta? Dan apa sebenarnya fakta yang ingin saudara sampaikan ? kerana.. kalau diteliti pada tajuk, macam gempar. Hakikatnya, berbelit-belit dan tiada cerita baru yang dikemukakan.
Saudara masa sekolah dulu, BM failed? Sebab kalau nak diikutkan penggredan dalam SPM, cerita saudara ini hanya layak dapat 50% sahaja...kerana fakta tak lengkap dan isi melalut.
Sekian.

Tanpa Nama berkata...

takpe lah...kalau mahkamah pun korang kata tak betul nak wat camner kan...jangan bila bini korang, anak korang kene liwat berkali2 baru korang tergadah....ape lah...umno...umno...umno...takde lain...cubalah rasional sikit...bersumpah pun takut....tapi mintak sokong dari orang lain punyalah kuat...kenapa tak mintak sokongan dari Allah/???

Tanpa Nama berkata...

my kemut soal nye yang penting bersumpah, cara tempat dan lain teknikal mattere perkara kedua. sedangkan allah bersumpah. tak baca quranke? budak sekolah rendah tahu. nak tanya sikit penyokong anuWar qazaf sesuai ke dalam kes anuwar? jawab guna ilmu bukan emosi. korang kena tipu ngan mereka.

Jamal Pak Tongko berkata...

meroyan pemuja nuar jub-jub kat sini ye haha jom layan carburetor dug haha

Tanpa Nama berkata...

Sham dan para penyokong Anwar sekalian,

Zaman Mahafiraun dah lama berlalu dah. Takkanlah bekas 'diktator' yang tak bertaring dijadikan kambing hitam atas apa yang berlaku ke atas Anwar? Takkanlah orang tua tu begitu berkuasa sampaikan dah bersara pun orang takut lagi kot?

Walau aku setuju BN pernah takut dengan Anwar, aku tak rasa majoriti rakyat rasa ini semua adalah konspirasi lagi (Kecuali penyokong tegar Anwar je la).

Yelah, melihatkan kepada adik angkat yang lembut (Sukma) yang JARANG orang ada dan sekarang Saiful (Dari penyokong tegar kepada lawan sampai mati), aku rasa doa yang dipohon oleh Mursyidul Am PAS kini makin dimakbulkan (Yang diaminkan oleh berpuluh ribu rakyat juga).

Namun begitu, sejauh mana prejudisnya aku pun, aku tetap yakin seseorang itu adalah TIDAK BERSALAH kecuali dibuktikan sebaliknya. Jadi, biarkan Saiful buktikan (Kalau betullah dia di pihak kebenaran?)

Masalahnya setakat ni, aku nampak si Saiful masih lagi konsisten, tak macam bukti serangan 911 yang begitu banyak tandatanya (Itu barulah konspirasi beb)

Aku cuma nak tunggu dia describe anu si Anwar, tahi lalat kat mana and benda-benda yang TAK MUNGKIN orang lain tahu KECUALI Wan Azizah aje untuk confirmkan. Lebih-lebih lagi kalau dapat air mani Anwar YANG FRESH. TAKKANLAH polis MAMPU pancutkan si Anwar kot kan? Hehehe

Sehingga itu, Anwar adalah tidak bersalah. Sehingga itu, memang 31 juta rakyat Malaysia bergantung pada satu lubang.

p/s: Anwar MEMANG harapan rakyat yang bencikan BN. Aku harap PR dah ada backup plan nanti untuk pastikan UMNO tak besar kepala nonetheless.

-malaymind-

Tanpa Nama berkata...

agak2 Bro lubang jubur dia berapa juta harganya?

Tanpa Nama berkata...

agak2 Bro brapa juta harga lubang jubur dia..

Tanpa Nama berkata...

YA ALLAH, Tunjukkanlah Kebenaran! Hapuskan Kemungkaran! Amin Ya RabbalAlamiin..

YB Raz berkata...

humm xda kebaikan langsung nota ni..

Tanpa Nama berkata...

hahaha...mulut masing2 nak buat buat cam ner...kau cakap selagi boleh bercakap...satu jer dlm kes ni....knp anwar susah sangat nak bersumpah dengan nama ALLAH untuk menafikan apa yg terjadi...mungkin anwar tak percaya dengan ALLAH kot ...itu sebab dia sokong orang kafir guna nama ALLAH...bagi anwar ALLAH itu sekadar nama jer....tak memberi kesan apa2 pun dlm hidup dia...dia lebih percayakan orang putih....sebab tu pergi minta tolong gan orang putih...kesimpulannya kau orang jilatlah jubo anwar

Tanpa Nama berkata...

saya undi pkr kerana protes dolah badawi aje

Tanpa Nama berkata...

heran jugak aku. kalau tak salah, tangguh punya tangguh sampai mampos. apsal? takkan takot kot? takde bende nak lawan ke? apsal asyik tangguh jek. sampai benda yg takde kene mengene pon nak mintak tagguh jugak. ANUar takot apa?

nak kospirasi pon pakai otak la. ko ingat US ke yg pakar bab kospirasi ni ahahaha... mudah sungguh ANUar kelentong korang dan mudah sungguh sebab dia ada penyokong bangang mcm korang ni hahahaha

Tanpa Nama berkata...

kesian aku tgk penyokong2 anua brahi ni..
sedar x wahai bangsaku..
kaum cina sudah mengawal ekonomi msia..
skarang nak bg pulak diorang pegang kuasa politik msia..
abes melayu mau pegang apa?
jubo anua brahi?
pas buat apa?
semua kata dap, pas jilat..
anua brahi duk sebok maen jubo..
ini ke pemimpin nak memimpin msia?
hampeh!!!
korang duk sebok kate tun m firaun..
sape yg majukan msia ni?
selama ni kerajaan mana yg bg gaji?
siap ade bonus!!
anua brahi kah?
siapa yg lantang menentang yahudi depan pbb?
anuar brahi kah?
siapa yg dapat sokongan dari penyokong yahudi dan gay dari australia?
anuar brahi lah..
so sape firaun??

Tanpa Nama berkata...

tringat aku pada SHIT pak shahnon...

apa khabarnya dia?

Athari Bahardin berkata...

tumpang link bro, thanks :)

TEKA sapa PANDAI berkata...

KENAPA N + A = BODOH..
sila baca..

kalu sokong anua..
anua anua anua..!!

kalu sokong najib
najib najib najib..!!

sama je korang..

aku xkisah sapa menang
yg penting dot.. dot.. dot.. jd lebih KUAT..

CONTOH: Anua kuatkan kepentingan islam..najib jadi takut.. lalu najib tingkat kepentingan islam... pedih hati dap ngan MCA..

nizar kurangkan tokkong.. zamry naik geram dia kurangkan kuil plak..,,.

Penyokong plak minta tambah biasiswa utk bumiputra belajar/business

pembangkang naik takut minta bantuan luar negara tambah biasiswa lagi..

..wow power..

barula LEE KUAN YEUW kata: Melayu ni spesis Genius betullah..


aku ingat aku pandai..rupanya depa lg cerdik..

Tanpa Nama berkata...

WOOOWWWWW....
HEBAT SUNGGUH KOMEN KOMEN KAT SINI..
LANGSUNG TAK PERCAYA LAH..MATI MATI AKU TAK PERCAYA..
RUPA RUPANYA MASIH RAMAI LAGI BANGANG2 YANG MASIH PERCAYAKAN..PEMBOHONGAN CIPUT BABI YE...
DASYATE...

Tanpa Nama berkata...

APABENDA NI.. SYOK SENDIRI KE..

UMNO insaf berkata...

Korang tak payah cakap banyak la... korang ramai2 pakat suruh ANWAR sumpah quran... kalau dia bersumpah, hari ni jugak aku daftar jadi ahli PKR....

Lain la kalau dia berani bersumpah quran, tapi di mahkamah dia kantoi, aaa yang tu baru betul kena konspirasi...

so, sila la bukak mata, jangan sampai korang angkat peliwat jadi PM... nanti abih anak2 korangf kena liwat

MENJ berkata...

Hahaha...tulisan ini dah boleh jadi sequel kepada "SHIT" karya SN Shahnon Ahmad....SHIT DUA :D

Tanpa Nama berkata...

Baca Novel "SHIT" karya Professor Emeritus Shahnon Ahmad baru anak muda akan tahu dan insaf wajah sebenar parti Apno yang ditubuhkan oleh Madey lanun.Ringkasnya parti Apno seiring dengan lobang jubo kepala taik sexfool berpisah tiada. Bak kata mat Salleh. Madey kena guna strategi "kill or to be killed". Jika tidak semua lanun Apno dan Madey and sons akan masuk lubang neraka Sungai Buloh.

kalau nak bagi rakyat percaya skrip wayang Madey, jangan jadi macam lembu Shahjilat, betulkan dulu pentadbiran mahkamah kanggaro 1 Malaysia.