Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 17 Februari 2010

TEKANAN TERHADAP MALAYSIA TELAH BERMULA



KES WATERGATE - AKHIRNYA PRESIDEN NIXON LETAK JAWATAN





ANWAR DAPAT SOKONGAN DARI AMERIKA , TURKI DAN YUSUF AL- QARDAWI

GEORGETOWN: Penasihat Parti Keadilan Rakyat Anwar Ibrahim berkata dia telah menerima sokongan daripada kerajaan Amerika Syarikat (AS), Turki dan ulama terkenal, Prof Dr Yusuf Al-Qardawi dalam pertuduhan kes liwat yang sedang dihadapinya.

Anwar berkata sokongan itu disuarakan Setiausaha AS, Hillary Clinton, Perdana Menteri Tukri, Recep Tayyip Erdogan dan Qardawi kepadanya ketika persidangan Forum AS-Dunia di Doha, Qatar, baru-baru ini.

"Hillary menemui saya secara peribadi dan menyatakan bahawa kerajaan AS memerhatikan perbicaraan saya serta memberitahu bahawa apa dilakukan adalah melanggar hak asasi manusia.

"Turki pula menyatakan bahawa sebagai sebuah negara Islam, mereka tidak suka melihat cara dibuat kerajaan Malaysia (berhubung kes liwatnya) dalam menanganinya.

KAH KAH KAH...

woit... KAN DEN DAH CAKAP... kah kah kah..

kah kah kah... DOGEL....TAK MAHU DONGAR...KOREH KEPALO.. kah kah kah..

kah kah kah... NANTI KENA GUDDAM MALAYSIA...kah kah kah...

woit... BULAN APRIL INI... JUBO MAT MONGOL TERBAKAR DI RUMAH PUTEH.... kah kah kah..

kah kah kah... SILAP HARI ..TAK JADI FESHEN SHOW XXXXLLL NANTI... kah kah kah...

kah kah kah.... DUTA RABA RABA BONTOT ... KENA BUANG KERJA NANTI...kah kah kah..

kah kah kah... TAK ADA LAGI BONTOT NAK DI RABA.... kah kah kah...

nota:
kes ulang buat ini akan menjadi agenda dunia.
malaysia akan sekali lagi menjadi negara pariah.

untuk anak anak muda yang tidak mengetahui sejarah:

sepuluh tahun dahulu - 1998 - kes yang sama telah membawa
huru hara ekonomi apabila tekanan diberikan oleh amerika
dan negara eropah. ini kerana kes buntut azizan.

kali ini tahun 2010 kes jubur tersumbat saifool
bayangkan dua hari tak berak betapa busuknya
taik yang terkumpul kah kah kah...

NOTA:
sila baca lidah pengarang akhbar washington post.
akhbar ini paling berpengaruh di washington dc
akhbar ini telah membuka kes watergate
hingga presiden nixon meletak jawatan pada bulan
ogos 1974. untuk anak anak muda sila tanya lebai google
untuk mengetahui lebih dalam lagi peranan akhbar ini


LIDAH PENGARANG WAHINGTON POST

Sunday, February 7, 2010

IN THE PAST two years, Malaysia, which has been a one-party state since it gained independence in 1957, has made remarkable strides toward becoming a democracy. That it has done so is mostly due to the efforts and political talent of one man -- Muhyiddin Yassin. So the fact that Mr. Anwar went on criminal trial last week should deeply concern the democratic world. The outcome could determine whether one of Asia's most economically successful countries preserves its stability and embraces long-overdue reforms.

A former deputy prime minister in the ruling party, Mr. Anwar was deposed and jailed in 1998 by former Malaysian strongman Mahathir Mohamad. A manifestly unfair trial followed in which Mr. Anwar was convicted of homosexual sodomy, which shamefully remains a crime in Malaysia. Six years later, the conviction was overturned by a court, and Mr. Anwar resumed his political career -- this time as an open champion of democracy in Malaysia and other Muslim countries.

Mr. Anwar succeeded in forging a coalition of opposition parties, including his own multiracial People's Justice Party, an Islamic party, and a secular party. He has campaigned against the government's toxic policy of racial discrimination, which funnels economic favors to well-connected members of the ethnic Malay majority. In the past two years, his coalition has pulled off a string of stunning victories in state and parliamentary by-elections; it now controls four of 13 state governments. If led by Mr. Anwar, it would have a fair chance of winning the next national election in 2013.

That's one reason it's suspicious that, three months after the state election victories in 2008, Mr. Anwar was once again accused of sodomy. Another is that his young male accuser was seen with aides of Najib Razak, who is now prime minister; Mr. Anwar says he has evidence that the accuser met with the prime minister and his wife shortly before making his charge. A third is that the case has been transferred from criminal court to a higher court whose judges are closely linked to the ruling party.

If Mr. Anwar is convicted, he could be sentenced to up to 20 years in prison and would be banned from politics for five years. He is 62. The ruling party no doubt hopes a conviction will cause the opposition coalition to crumble. But it could just as easily provoke a backlash against Mr. Najib or street demonstrations that could destabilize the country. That's why the Obama administration and other Western governments interested in stability in Asia should make clear that the imprisonment of Mr. Anwar would be a blatant human rights violation -- and not in Malaysia's interest.


nota:
sila baca berulang kali perenggan terakhir.
ini permintaan akhbar ini terhadap pentabiran
obama.

akhbar ini meminta tekanan dari obama
bukan meminta feshen show bik mama kah kah kah





8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Siapa washington post tu?
banyak busar kah?

Dia sudah kacau 1Malaysia
tak kan piyem duk diam
dia sudah kasi malu 1malaysia
pi la saman dia
saman berjuta-juta belion
biar dia bengkerap

ada beranikah?
ada tulurkah?

tadak.
tulur tadak!

Tanpa Nama berkata...

apsat nama sembab masuk gak, bro, kah kah kah...bik mamai sure fyurious la

Tanpa Nama berkata...

Apa pulak ada tersembul nama pak sembab perenggan satu tu ....

Tanpa Nama berkata...

apa lagi turun berdemo la org ameno.laungkan jgn msk campur urusan negara kami.aku tak pelik kalau amerika sibuk2 pasal isu anuar ni.memang dah dasar negara amerika polis dunia.kita seciput je.bukan malaysia je seluruh dunia depa kacau.jadi ingat2 la.

mosabit berkata...

jangan takut pada amerika...
apa pasal amerika sebok?...
amerika lagi ganas...bukan saja tuduh liwat...mereka pernah tuduh sadam ader pistol air....

tentera kita kuat...

kita ada injit diluar jet ...

kita ada kapal selam yg sentiasa di permukaan laut....

kah kah kah kah kah kah ....

UAB berkata...

ko ni buduhla TT...

ko kan penulis banyak tempat ko tulis dan ko kenal banyak penerbit...

ko tulislah ko sebarkanlah ko ayaklah macam mana mereka tulis sebar dan mengayak... nie tak setakat tulis dalam selimut buat aper..!!!!

come on bro... takkan hidup dah lama nak main sembunyi ibu lagi, kami sedia ke jalanan, kamu tunjukkan teladan laa...

ke ko nie masih spesis RPK..???

Tanpa Nama berkata...

Waaaaa UAB sudah marah!

ini musti spesis melayau nih!
ini musti suka TT kena saman nih!

ikut cakap UAB
macam luncai terjun dengan labu-labunya

Sudahla macha UAB
sekilas ikan di air
sudah gua tau jantan betina

UAB
lu memang betina
bukan jantan

Mat Dangdut berkata...

ape-ape hal den nak ucapkan tahniah pado rosmah mansur sobab dapek jugak orang pilah jadi perdano montori Malaysia...tak sangko den