Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 26 Mac 2010

BILA KERAJAAN LEMAH – RAKYAT JADI RAJA



KAJIAN KADAR TOL DIBAWA KE KABINET – berita hairanh

Kajian mengenai kadar tol di 10 lebuhraya yang sepatutnya dinaikkan tahun ini, termasuk Lebuhraya Utara Selatan dan Lebuhraya Pantai Timur, sudah dibuat oleh Unit Perancang Ekonomi (EPU), Dewan Rakyat diberitahu hari ini.

Menteri Kerja Raya, Shaziman Abu Mansor, berkata keputusan sama ada kadar tol akan dinaikkan atau kerajaan akan terus memberi pampasan untuk mengekalkan kadar tol semasa, akan diketahui setelah kajian itu dibentang ke mesyuarat Jemaah Menteri.


KAH KAH KAH...

woit... JAMIN TAK NAIK TOL... kah kah kah..

woit... INI LAH BAIKNYA KERAJAAN YANG LEMAH... kah kah kah..

woit... KERAJAAN YANG LEMAH TAK AKAN BERANI BULI RAKYAT...kah kah kah..

woit.... RAKYAT MESTI BIJAK....JANGAN BERI KERAJAAN KUAT...kah kah kah..

woit... LEBIH BAIK LAGI KALAU KERAJAAN 49/51... kah kah kah..

kah kah kah.... KERAJAAN 49/51 ... PASTI AKAN IKUT CAKAP RAKYAT....kah kah kah...

kah kah kah... KERAJAAN LEMAH - RAKYAT JADI RAJA.... kah kah kah





10 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

And the winner is Syarikat Konsesi Tol....
Gomen and us are losers. period.

Tanpa Nama berkata...

Kalu rakyat dah berani/insaf/sedar/terdidik/rasional maka apa saja parti/kerajaan yang mentadbir akan profesional dan kecuk telurnya apabila rakyat menyuarakan dan memberitahunya. Nak sampai ke tahap itu TT, PR dan NGO kena banyak kerja membuka buta perut, buta kayu rakyat yang telah diracuni habis oleh UMNO, bukan kerja enteng dong!

Tanpa Nama berkata...

Bab TOL nie yang payah sesangat Kerajaan nak turunkan, sebab apa kita pun payah nak pikir.

Perjanjian TOL dengan pihak konsesi pulak tak boleh didedahkan kononya rahsia sulit. Mungkin sesulit batang KOTE kot?

Tapi nak pikir senang, kos buat highway Utara-Selatan berapa bilion? Kos pengurusan Berapa Juta setahun? Kos penyelenggaraan berapa juta setahun? dah masuk 20 tahun UEM pungut hasil takkan tak balik modal dan dapat balik keuntungan?

KALAU KIRA KASAR RASANYA DAH BERAPA TAHUN UEM KAUT UNTUNG SESAJA, kereta tak berkurang tapi makin bertambah.

Persoalanya kenapa nak naikkan TOL? Kenapa Kerajaan kena bayar Pampasan?

Kenapa Kerajaan tak ambil alih je highway nie?

JAWAPNYA? TANGGUNG JE LAAAA...

-madir-

Lang berkata...

Asyik2 crita nak naik tol... boleh dikatakan setiap tahun mcm tu...

Sudin berkata...

Tol naik....kena cekik !
Tak naik pun kena cekik....ada pulak bayar pampasan !

Tabiat lanun melayu Umno(B)... pusing keliling dia tibai dan telan !

Siang baca kitab,malam keluor celah kangkang Cukong china.

Tanpa Nama berkata...

Apa maknanya jika tol naik?

Poket rakyat rabak sebab kena bayar tol tinggi.

Apa pula maknanya jika tol tak naik?

Poket kerajaan rabak sebab kena bayar pampasan tol.

Baikkah kalau tol tak naik?

Tidak sama sekali. Duit kerajaan adalah duit rakyat. Duit rakyat adalah duit kita bersama.

Yang terbaik ialah jika tiada tol!

Berapa tol perlu anda lalui dan perlu anda bayar jika anda dari KL nak pergi pelabuhan kelang?

Tanpa Nama berkata...

hehehe...pastu kalau stay kan...die cakap...kerajaan rela buat apa pn demi kesejahteraan rakyat....wahahaha...TAIKKKKKKKKK

Tanpa Nama berkata...

hahahaha...boleh dipakai jugak ayat2 tu..tengok somalia dan thailand...

media utama cuma khabarkan cerita2 yang menakutkan sahaja sehingga kita nak ke Thailand pun jadi takut.

adik beradik gue selalu ke pattani, krabi, hatyai dan bangkok pun, biasa jer...biasalah, kes2 terpencil dan menguntungkan gomen, dia akan highlight punyer...tak gitu zulkulim?

Tanpa Nama berkata...

Kalau tol dinaikkan bermakna pengguna lebuh raya yang menggunakan lebuh raya tersebut terpaksa mengeluarkan wang sendiri untuk membayar kenaikan harga tol tersebut. Jika kerajaan bermurah hati untuk membayar pampasan kepada syarikat konsesi lebuh raya seluruh rakyat Malaysia yang membayar cukai akan menanggung kos pampasan tersebut walhal bukan semua dapat menikmati pemanduan yang selesa di atas lebuh raya bertol tersebut? bagaimana rakyat pembayar cukai yang duduk di Pedalaman Sabah dan Sarawak? Bilakah masanya mereka akan menikmati lebuhraya yang hanya dibina di Semenanjung Malaysia. Aku tak rela duit gajiku dicukai untuk membayar pampasan tol yang hasilnya hanya dinikmati oleh sebahagian warga Malaysia sahaja. Betul kata tanpa nama " Yang terbaik ialah jika tiada tol!"

Tanpa Nama berkata...

salam tt,bila bn lemah dia jd 'firaun kecil',klu bn kuat dia jd firaun besar..kroni2 jd toyol besar @malaun,katak2 jd mat bodek....apa punya katak...depa ingat mentaliti rakyat mcm depa bingai sangat, alasan lompat sebab prinsip la,membela rakyat la,firaun kecil la,bla bla bla....ptuiih busuk punya kaki