Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 28 Mac 2010

HUTANG OH HUTANG



MACAM MANA MALAON INI BOLEH JAGA EKONOMI





HUTANG KAD KREDIT TIDAK SERIUS
- melayau

Tunggakan pemegang kad kredit di seluruh negara yang berjumlah RM27.1 bilion tidak membimbangkan kerajaan kerana ia belum lagi di peringkat serius.

Timbalan Menteri Kewangan, Awang Adek Hussin memberitahu, hanya 25 peratus yang muflis pada tahun lalu daripada 16,228 kes pengguna yang tidak mampu menjelaskan tunggakan kad kredit.

“Setiap tahun jumlah urus niaga yang melibatkan kad kredit bernilai RM69.3 bilion dan daripada jumlah tersebut, tunggakan kad kredit yang telah dijelaskan sebanyak RM42 bilion setahun berbanding hutang tidak berbayar pula hanya bernilai RM500 juta.

“Hutang itu tidak memberikan sebarang masalah kerana ia hanya melibatkan 1.9 peratus bilangan kecil pengguna yang bermasalah untuk membayar balik pinjaman kad kredit,’’ katanya.

KAH KAH KAH…

woit… MUNKEEE INI TAHU KE APA YANG DIA CAKAP?.... kah kah kah..

woit… HUTANG DUA PULUH TUJUH BILION RINGGIT…kah kah kah..

woit… BUKAN DUA PULUH TUJUH RINGGIT…. ADA BILION DI SITU…kah kah kah….

kah kah kah… HANCURLAAA NEGERA INI…. TENGGELAM OLEH HUTANG… kah kah kah..



7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

tadi aku dgr ko nye talk psl mlaysia..

apsal ko benci mlayu ar??

aku dgr ramai nak pukul ko td..

ckp x guna otak..ko hi ke td

klo ko free thinker jgn ajak org len..jgn men2 dlm agama..

klo ko nak tonggang, ko tonggang sorg2.. jgn ajak kaum sendirik..

aku malu ble tgk ble ade jugak mlayu trime lawak ko td..sambil pegang calsberg jerit allahuakbar..hape mende 2.. ko merosakkan bangsa, serius..aku harap ko sedar... salam

karl berkata...

Salam,

Walaupun Awang Adek Hussin ada PhD, aku skang ragu2..btol ke tidak dia ni..utang rm 27 billion tak membimbangkan?

Tanpa Nama berkata...

hanya ratus juta je????

Tuk Ketuo berkata...

betul la dio ni cakap macam orang bangang, 27 bilion banyak tu jang...

Tanpa Nama berkata...

Betul. Credit card is the biggest culprit.

Tanpa Nama berkata...

27 bilion tu kalau bawak kat kuala selangor masa prk

bagi sorang pengundi sejuta
akan ada 27 ribu jutawan segera di hulu selangor

bukan sikit tu

Tanpa Nama berkata...

apa nak di heran

yang banyak hutang kredit kad ni
orang belah-belah sana nun