Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 15 Mac 2010

MALAON INI TIDOOO DI MANA?



INI LAH RUPA BENTOK RUMAH PENEROKA FELDA




HENTIKAN PECAH BELAH FELDA – melayau

Pihak yang cuba memecahbelahkan perpaduan dan keharmonian peneroka Felda digesa menghentikan segera perbuatan itu demi memastikan masa depan dan daya saing anak-anak peneroka terus terbela.

Mengingatkan perkara itu, Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Ahmad Maslan mengakui Felda kini 'diasak' dengan sentimen politik oleh pihak berkepentingan yang cuba memanipulasikan generasi keduanya.

Beliau menarik perhatian antara isu yang cuba diketengahkan kumpulan terbabit adalah mahu supaya semua rumah dan kebun dalam Felda Plantation diserahkan kepada generasi kedua.

''Kalau dibuat begitu, bagaimana kita hendak bantu anak-anak peneroka.'


KAH KAH KAH...

woit.... SIAPA TAHU UJUNG MINGGU DULU MALAON INI TIDOO DI MANA?.... kah kah kah..

woit... MALAON INI BERJANJI TIAP UJUNG MINGGU AKAN TIDOO DI SEBUAH RUMAH PENEROKA.... kah kah kah...

kah kah kah... ATAU HANYA NAK KELENTONG?.... kah kah kah..

woit.... SIAPA PECAHKAN FELDA?.... kah kah kah..

woit.... APA SALAHNYA ORANG FELDA MENGENDALIKAN FELDA... kah kah kah..

woit.... JANGAN PULAK FELDA NAK DI KOPRATKAN... kah kah kah..

woit... GAJI PENGARAH BERPULUH RIBU... POTONG SAWIT PUN TAK TAHU...kah kah kah..'

kah kah kah..NANTI PENEROKA JADI BURUH MACAM KULI KERJA DI ESTATE MAT SALEH DULU.... kah kah kah...



11 ulasan:

Hidet berkata...

TT, tu gambor tahun bila..
pernah masuk felda tak?

Tukang canang berkata...

Pakai baju kancing la suasa
Pakai mari la baba la melaka
Biar peneroka menjadi papa
Kerana Felda tidak mengapa

Pakai baju kancing la suasa
Pakai mari la baba la melaka
Biar peneroka menjadi papa
Kerana Felda tidak mengapa

Dari la Pekan mau ke Ulan Bator
Sayang Bik Mama melancap dengan C4

Dari Paris mau la ke langit
Sayang cik Altantuya menjual puyu hangit
Body cantik bergetah la melekit
Tapi sayang la C4 sudah kasi hangit

Pakai baju kancing la suasa
Pakai mari la baba la melaka
Biar peneroka menjadi papa
Kerana Felda tidak mengapa

Pakai baju kancing la suasa
Pakai mari la baba la melaka
Biar peneroka menjadi papa
Kerana Felda tidak mengapa

Pucuk Najis diatas la dada
Pengerusi Anak tak boleh masuk Felda

Pucuk Najis diatas la dada
Pengerusi Anak tak boleh masuk Felda
Cukup la sudah peneroka kena auta
Tanah rancangan hilang dimata dihati pun juga

Pakai baju kancing la suasa
Pakai mari la baba la melaka
Biar peneroka menjadi papa
Kerana Felda tidak mengapa

Tanpa Nama berkata...

Berapa kali sudah Ahmad Mazlan TIDOOO dimana mana FELDA?

Malaon ni cakap saje..hingga sekarang tak ada news dia tidooo di rancangan FELDA..dia tau ke berapa ribu peneroka dirancanagan FELD Sabahat..Malaon ni tau ke dimana rancangan Sabahat?

chisss tai kambing la kalu Malaon ni pernah tidooo dikampong!

Kudung Tangan Kalau Undi DAP berkata...

Malaon pendek tak cukup inci ni cakap banyak.
Tapi kerja satu habuk pun takde, kerjanya mengampu najib. Dah la sombong nak mampos..! Masa aku pegi program di Felda Tersang dulu jumpa dia..mak aiii!..bapak la sombongnya. Mcm ni punya pemimpin kasi benam je!

Kudung Tangan Kalau Undi DAP berkata...

Malaon pendek tak cukup inci ni cakap banyak.
Tapi kerja satu habuk pun takde, kerjanya mengampu najib. Dah la sombong nak mampos..! Masa aku pegi program di Felda Tersang dulu jumpa dia..mak aiii!..bapak la sombongnya. Mcm ni punya pemimpin kasi benam je!

Lang berkata...

"Pihak yang cuba memecahbelahkan..."

suka sangat guna perkataan yang samar2... woi cakap terus terang je... jangan sebut sesetengah pihak, ada pihak, pihak tertentu... sebut betul2 nama pihak tu..

Lang berkata...

Hidet... gambo tu memang gambar rumah felda generasi pertama... itu gambo ihsan dari felda... bukan cerita masuk felda ke idak...

madbi berkata...

kan dia kata nak TIDO. bukannya nak tau masaalah peneroka....

Tanpa Nama berkata...

woi tukang canang!!

lagu kau ni bro
kalu r azmi idop lagi, sah kena saman ko ni

Tanpa Nama berkata...

inilah rumah tpt tinggal kami sekeluarga...kini cuma tinggal kenangan..aku memang anak felda..Terima kasih Tun..itu felda dulu..felda sekarang byk memerah keringat peneroka..aku dan felda dah tak ada kena mengena lagi selepas hutang2 dilangsaikan..

Tanpa Nama berkata...

memang gambar tu mcm gambar lama tapi felda mak mertua aku kat kahang johor belambak lagi rumah stail itu...nak besarkan rumah pun kena buat loan pas tu mcm2 hal termasuk kadar bunga yg tinggi walaupun mak mertua aku karat ameno sampai ke sudah...harap jer menang ketua wanita cawangan tapi subsidi tak dpt2,nak dapat bantuan oven buat kuih pun dah bertahun2 tak lulus-lulus...nasib lah menantu dia yg berjiwa rakyat opss jiwa pakatan rakyat ini dtg membantu...nak harapkan ameno....marhabanlah sampai tua...

cuma yg menariknya sejak pru 12 nih jiran sebelah rumah mak mertua aku dah mula baca harakah dan banyak stiker tokguru terlekat dikereta2 anak muda generasi kedua felda...

so...PAS tidak pecah belah felda cuma nak bagitau cara mana nak elakkan warga felda terusan ditipu idup idup...melayu felda tak usah bimbang kerana kita kena paham betul2 PAS 4 ALL tapi ameno BN 4 kroni