Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 3 Mac 2010

SISTEM EKONOMI KAPITALIS




SEMUA BOLEH DI JUAL BELI DALAM SISTEM EKONOMI KAPITALIS




ADA DALANG JUAL ORGAN RAKYAT MALAYSIA KE LUAR NEGARA : KDN – berita hairan

PADANG BESAR: Kementerian Dalam Negeri (KDN) hari ini mendedahkan wujud kegiatan menjual organ membabitkan mangsa rakyat Malaysia ke luar negara.

Ketua Setiausaha kementerian, Abdul Rahim Mohd Radzi, berkata kebanyakan mangsa yang dilaporkan adalah terdiri daripada wanita dan kanak-kanak.

"Mereka ini ada yang diculik dan dibawa ke negara asing sebelum organ mereka dicuri dan dijual kepada yang memerlukan," katanya kepada pemberita ketika ditemui selepas pelancaran kempen Anti Pemerdagangan Manusia di sini hari ini.

Beliau yang tidak mendedahkan tahap keseriusan kegiatan itu berkata ada juga mangsa yang diperdaya untuk menjual organ mereka di negara asing tetapi tidak dibayar seperti dijanjikan.

"Penjualan organ ini yang berlaku sama ada dalam bentuk paksaan, tidak sedar atau dalam keadaan sedar adalah salah dan tertakluk kepada Akta Anti Pemerdagangan Orang 2007," katanya.

KAH KAH KAH..

nota:
dalam sistem ekonomi kapitalis
apa boleh jual akan di jual
apa boleh di beli akan di beli
yang penting untung dan dapat
buat duit.

dalam ekonomi sosialis
yang penting kebajikan umum
bukan keuntungan
perniagaan sosialis bukan untuk untung
tapi untuk kebajikan

hospital di negatra sosialis adalah percuma
bukan untuk buat untung
dalam negara sosialis manusia TIDAK akan
didagangkan.




4 ulasan:

Lang berkata...

Ini peluang toke kotak...

demi menjaga keselamatan dan kesihatan pengguna, pengekspot perlu menggunakan kotak untuk menyimpan organ2 yang mahu dihantar keluar...

takde la membazir kotak tu.

Tanpa Nama berkata...

betul betul betul (kata upin)

amno kapitalis
nak jual kg baru (kata ipin)

madbi berkata...

kat pic 2 rasenya ada lagi part organ yg tertinggal, yang paling tinggi permintaan dan terlaris dipasaran dari dulu, kini & selama lamanya....... CIPAP!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Hoi, berapa nak bagi gaji doktor?

Hoi, doktor kalu gaji kecik semua berhijrah!

Hoi, tinggal lah doktor cikai!

Hoi, doktor cikai bagi pesakit mati cepat!

Hoi, nak buat camner?

Hoi, itu pasal tunggulah doktor dah melambak2 dalam market!

Hoi, tunggu charge doktor berkurangan pasal dah byk persaingan!

Hoi, itulah negara ku ku yg tercinta!

Hoi, apa lah nasib badan!

Hoi, sudah jatuh kena hempap taik paing!

Hoi, kalu sakit terpaksa jumpa pawang!

Hoi, kerja pawang sikit2 semua buatan orang!

Hoi, sakit busung cakap kena santau!

Hoi, itulah kerja melayu!

Hoi, kerja bohong!

Hoi, kalu tak nak sakit cepat jangan hisap kretek!

Hoi, tapi kan!

Hoi, orang mati eksiden lebih banyak mati dari orang hisap rokok!

Hoi TT, betul kan?

Hoi TT, jangan sengeh lebih2!

Hoi TT. nanti doktor gigi kapitalis cabut gigi kau!