Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 20 April 2010

ADA RAJA BOTOL DAN ADA RAJA GOPAL




SULTAN PERAK DUKACITA PERBUATAN HINA NEGARAQ DI FORUM ANTARABANGSA -
malaysianinsider

Sultan Perak Sultan Azlan Shah hari ini menzahirkan rasa dukacita terhadap tindakan individu dan pihak tertentu menghina negara sendiri di forum antarabangsa sehingga membuka laluan dan campur tangan pihak luar dalam urusan negara ini.

“Beta menyeru agar warga menggunakan sebaik-baik kebijaksanaan akal kurniaan Ilahi demi kepentingan masa hadapan negara bangsa. Tindak tanduk yang terlalu dipengaruhi emosi berpandukan nafsu, pada akhirnya akan membawa kerugian besar,” titah baginda pada istiadat menghadap sembah taat setia dan penganugerahan darjah kebesaran negeri Perak sempena ulang tahun ke-82 keputeraan baginda di Istana Iskandariah di sini hari ini

Selain itu titah baginda seseorang Sultan adalah batang tubuh yang diamanahkan oleh Ilahi untuk memenuhi tanggung jawab tertentu dan yang penting dipertahankan adalah institusi pemerintahan di bumi ini yang telah diwarisi sejak zaman berzaman, yang mempunyai akar sejarah lalu menentukan rupa bentuk dan wajah kepada budaya berkerajaan dan bernegara dengan berpaksikan prinsip rakyat beraja, negeri bersultan.

KAH KAH KAH

woit... INI INGATAN PADA NAJIB... JANGAN BUAT PERANGAI DILUAR NEGARA...kah kah kah..

woit... INI INGATAN KEPADA RAZAK BAGINDA... JANGAN PERGI EROPAH... NANTI KENA NGAP... MALU MALAYSIA... kah kah kah..

kah kah kah... POLIS PERANCHIS...SEKARANG SEDANG CARI NAK BUAT KES.. kah kah kah ..

woit... INI INGATAN KEPADA MIKE TAISON... BELAJAR BAHASA INGGERIS JANGAN BAGI MALU MALAYSIA....kah kah kah..

kah kah kah... INI INGAT KEPADA RABA RABA BONTOT...JANGAN MENJARJIS BONTOT LAGI..kah kah kah..

nota:
aku tak pernag jumpa ayat yang mengatakan
sultan ini diamanahkan olih illahi. dari buku mana
timbul ajaran ini. dari kitab sayoong atau kitab kati kah kah kah


NOTA:
rakyat jepun bodoh kena tipu
pandai pandai rakyat jepun
bodoh juga bila ditipu tok guru
dan tok sami yang menyuruh mereka percaya
bahawa maharaja jepun adalh jelmaan tuhan.

woit... kalau maharaja jepun makan petai
kencing haring juga kah kah kah





19 ulasan:

digger berkata...

Penambahan fakta:

INI INGATAN KEPADA BIK MAMA...JGN SELALU SANGAT KE LUAR NEGARA...NANTI UMAT SEDUNIA INGAT RAKYAT MALAYSIA GEMOK2, GEDEBAB2 & TETEK BAU KEPAM...

Tanpa Nama berkata...

sultan????

hehehehehehehe.
raja gupal.
mangkok hayon la puak2 kuning pisang nie.

my foot!

special task force berkata...

"aku tak pernah jumpa ayat yang mengatakan sultan ini diamanahkan olih illahi". setuju 82 percent. tapi tak boleh komen. takut pemerintah darul karton

Khun Pana aka johanssm berkata...

Amat malu lah
Raja Gopal negeri mana yang anugerah gelaran datuk kepada katak betina bernama Heeeee....

Tanpa Nama berkata...

cakap bole laaaa.... makan pon rakyat tanggong!! bagi anugerah kebesaran konon....besar apa? besar butuh!! jemputan pon main pilih pilih, tapi ngap hasil negeri tak pulak pilih2, semua kena. sok gol mintak penerima anugerah tu jer yang semayangkan. rajagopal ni pon sama jer dengan manusia lain . tak ada mulianya.... yamg mulia disisi Allah adalah orang yang beriman dan beramal soleh, bukan yang pakai tengkolok dan bercakap membeta betakan diri, ada pahammm???

Tanpa Nama berkata...

Kalau dah beranggapan batang tubuh Raja membawa amanah tuhan, ikutilah prinsip keadilan. Jangan biarkan tiga ekor katak melompat. Hentam mereka, bukan panggil ke istana tanya mereka. Terus hentam dan suruh mereka letak jawatan. Barulah kata dikota. Kalau tak buat begini,Haosiao dan Chee Sin lah...

Akaloid berkata...

TOLONG JANGAN BAGI MIKE TAISON MALU!
TOLONG JANGAN BAGI MIKE TAISON MARAH!
TOLONG JANGAN SAMPAI MIKE TAISON SARUNG TANGAN TINJU!

MAT TAISON ORANG SPIRIT
MAT TAISON MI SPIK NO INGLIS!

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
ADUYAI TRAUMA AKU!

Tanpa Nama berkata...

Raja Gopal ni beli Ph D kat mana hah?

Tanpa Nama berkata...

Itu sultan dulu-dulu diamanahkan oleh Ilahi....sekarang ni dah lain...il-wiskey....il-judi...il-puki...il-pubhi...il-gro ee...il-tipuiee...il-projekiee...dan macam-macam lagi lah...kahkahkh

Tanpa Nama berkata...

Beruk punya statement....beruk pun tak berani buat statement macma tu.

Melayu Republik berkata...

ni bukan ingatan kepada anwar ibrahim ka??

dia selalu lah mai international conference. tak caya pi la jenguk blog dia..

alfaberlian berkata...

salam

"Selain itu titah baginda seseorang Sultan adalah batang tubuh yang diamanahkan oleh Ilahi untuk memenuhi tanggung jawab tertentu dan yang penting dipertahankan adalah institusi pemerintahan di bumi ini yang telah diwarisi sejak zaman berzaman, yang mempunyai akar sejarah lalu menentukan rupa bentuk dan wajah kepada budaya berkerajaan dan bernegara dengan berpaksikan prinsip rakyat beraja, negeri bersultan."

REPUBLIK KAN NEGARA INI DARI MONARKI

Sudin berkata...

Pak Pandir agaknye ujud sampai hari kiamat ?

"Mati tidak kerana sumpah,hidup tidak kerana kaul"

Kalau ucapan keluor dari mulut sendiri,makna orang tua kate buang tebiat !

Kalau ditulis oleh penulis ucapan bayang-bayang ketakutan kehilangan kuasa menampakkan wajah buat kedua-dua pihak,baik Umno(B) atau institusi raja.

Apakah takut kepada kuasa rakyat sampai menipu tak kira siang malam ?
Takut akan dihumban oleh kuasa rakyat atas pemerintahan zalim
yang sendiri buat perangai.

Bodoh jangan tunjukkan pada orang,simpan dalam tengkolok tu !

Ini keturunan Gente beri peringatan dan pesan.
Bencinya rakyat pada keturunan mike ini kerana menipu dah terlalu lama.
Ngalahkan nabi dan wali !!!!

Kalau sesat,sesat sorang-sorang.
Jangan nyesatkan orang yang tak berdosa.
Malam bejubor beboghit,siang telan menketedarah lepas tu lingkup !
Ini ghope nak jadi ketua ugama ?

Udahlah le rayat iman nipis macam kulit bawang,ni tambah lagi nyesatkan deme.
Kalau mike nak perintah 10000 tahun lagi tak de sape kesah,lantaknye !!!!
Usah nyesatkan orang lain.
Bale dah tak tentu ghope,ditambah pulak mike cakap ghope ini.
Sampai bile nak nongkat langit yop ooii ??????
Bawak tobat.
Segedup kat Batu Gajah dah lame nunggu tu !!!
Esok kot berasap kubur sumpah di orang !

Kate belajor di negeri orang putih.
Ini yang mike bawak sebagai ketua ugama dan negeri ?
Orang putih pun dah tak sior lagi raja-raja ni.Melantak cukai je keghojenya.
Bila ditegor sumbat Kemunting.
Tak de keghoje lain dah ?
Mana mike belajor batang tubuh ni?
Belajor kat sang kelembai gamaknye mike ni ?

Orang berilmu makrifat pun tak sanggup ngaku ghope ni !!!

Buat le kenyataan yang bagi orang marah lagi.....orang lagi getik ade.....!!!!

Ini pesan dari keturunan Tok Amor dan keturunan Panglima Gente...!!!

Jangan berlebih-lebih sangat !!!

Lang berkata...

skrip bro... skrip...
menteri pon orang buatkan skrip...

Tanpa Nama berkata...

"Selain itu titah baginda seseorang Sultan adalah batang tubuh yang diamanahkan oleh Ilahi untuk memenuhi tanggung jawab tertentu..."

ops nasib baik pemberita tak tersilap taip: "... sultan adalah batang b*t*h ..." kalau tidak nescaya pemberita itu dipenggal batang lehernya oleh kera2 suruhan raja!

tapi, berbalik secara serius, seluruh rakyat minta sultan huraikan dengan terperinci, apa dia tanggungjawab 'tertentu' tu?
sila bagi secara khusus dan detailed, berserta contoh2 tindakan yang telah dan akan dilaksanakan, satu persatu, apa dia tanggungjawab 'tertentu' yang diamanahkan Ilahi pada sultan2?

bak kata arwah p. ramlee:
cakap biar teraaang! beli torchlight biar boleh menyelam suluh ikan jerung! beli torchlight biar 2biji bateri dia jangan hilang dicuri diseludup sampai argentina!

jangan cakap secara umum je macam gaya cakap politikus UMNgOk yang superficial setakat skimming the surface je, takde substance, takde depth, cetek, keris sejengkal nak menduga lautan cina & lubuk belakang kampung!

-average joe-
klakka-la.blogspot

Tanpa Nama berkata...

Datuk Hee Haww, Datuk Hee Haww. Terbayang gambar kaldai.

Tanpa Nama berkata...

raja adil xperlu disembah,raja gopal masuk tong sampah la..ni statemment ape mana mari..

Tanpa Nama berkata...

Bro isham,
sey jawab kek anak rajo ni..PUKIMAKLAH KAU...jgn cerito sultan ni diamanahkan ilahi-sial punya ayat. semuo manusia adalah amanah dari Ilahi...wajib menegakkan kebenaran, keadilan di dunia ni semasa hidup...

amanah amendenya kalo undang2 tubuh negeri sendiri pun kasik langgar lentung ikut ckp gerombolan gasar!

Lawan Tetap Lawan...f.t.g (fuck the gerombolan)

dariana berkata...

1. Ahmad Nisfu mengherdik P.Ramlee dalam Musang Brjanggut:
" Sultanlah syaitan...bukannya setan!

2. Bro kata ada Raja Botol dan ada Raja Gopal....lagi satu Raja Lawak..Kah..kiih..kuuuh..