Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 28 April 2010

AL-FATIHAH




SATU LAGI PROJEK APCO/APNO





nota:
berapa ramai lagi yang akan menjadi mangsa?
berapa ramai lagi yang akan jadi statistik?


39 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

selagi bangsa kita undi APCO APNO BN/UMNO, semakin naik statistik tu.

bangsa melayu masih lupa, masih binggung, tak tau siapa nak undi.

puak yahudi di putrajaya nak hapuskan rakyat....mereka tak peduli kalo binatang2 di PDRM tembak rakyat sesungguh poket mereka penuh dengan wang haram. Apa nak kesah?

celaka puak yahudi putrajaya.

orang kampung

TiubRosak berkata...

ahaha, Projek kepala bapak ko ada lah. sial punya org tua, ada sahaja peluang ko ambik untuk buruk2kan Polis dan kerajaan Msia. apesal tulis kt Blog? apesal x gi buat demo kt tgh jln tu?

nie la contoh terbaik anjing2 kurap belaan SI PELIWAT. klu x fitnah bukan anjing kurap belaan SI PELIWAT namanya.

wei, org tua bangsat, aku cabar ko buat demo pasal isu nie, aku cabar ko klu betul ko ada telur.

pukimak, kecik2 xnak mampus, besar2 menyusahkan Negara.

aku tau ko nk ambik perhatian si Peliwat, akn tetapi ko perlu ikut segala proses untuk naik ke atas.

ahaha. berapa lama lagi ko nk menipu wahai orang tua bangat?

kesian betul aku tgk anjing kurap belaan si Peliwat mcm ko nie, xabis abis nk guna ZIONIS la yahudi la untuk buruk kan kerajaan Msia. hihi, sedar x sedar, ko punya tauke pun penjilat jubur2 ZIONIS yg tegar.

korang, anjing2 kurap belaan si Peliwat dan Peliwat sendiri skrg dah jadi cacing kepanasan kerana kepimpinan DSN begitu hebat, umpama zaman TUNDRM dulu. ahaha, sebab tu la bukan main lagi serang atas bawah.

jamrussia berkata...

Al fatihah buat mangsa...

Tinta berkata...

Mahasiswa Johor di Mesir berdepan dengan fitnah!!

Salam buat semua pembaca

Kehadiran DYMM Sultan Ibrahim Ibn Almarhum Sultan Iskandar, Sultan dan Yang Dipertuan bagi Negeri dan Jajahan
Takluk Johor Darul Takzim, dan YMM Raja Zarith Sofiah Binti Almarhum Sultan Idris Shah beserta delegasi bagi
merasmikan Asrama Pelajar Johor Rabaah merupakan saat-saat yang ditunggu oleh anak-anak JOhor dibumi Mesir.

Persatuan mahasiswa yang dianggotai anak-anak Johor bertungkus lumus untuk memastikan supaya program ini dapat berjalan dengan sebaiknya dan
memberi gambaran yang baik kepada pihak kerajaan khususnya terhadap majlis ini.

Namun timbul satu isu yang amat menyakitkan hati.Sehari sebelum perasmian Asrama tersebut Nadi UMNO Mesir telah mengadakan
ramah mesra dengan YAB Menteri Besar JOhor yang turut disertai beberapa pengawai dari JPMK.Dalam pertemuan tersebut turut
dinyatakan bahawa 90% anak-anak Johor di Mesir terlibat dengan pembangkang!!

Pihak yang mengeluarkan kenyataan ini harus bertanggungjawab atas laporan ini yang entah dari mana sumbernya.Laporan ini
juga menyebabkan mereka yang dihantar untuk menjaga kebajikan anak-anak JOhor di Mesir ditekan dan diminta memberikan
laporan tentang mereka yang pro pembangkang.Ada yang mengatakan juga zakat johor akan diturunkan disebabkan laporan ini.
Apa untungnya laporan ini!!.Hanya menyusahkan anak-anak johor di Mesir serta mereka yang sepatutnya dihantar untuk menjaga
kebajikan anak-anak johor dipaksa memberikan laporan politik pula.

Dalam pertemuan tersebut juga,kelihatan beberapa anak johor dalam pertemuan tersebut.Apa kapasiti mereka dalam
perjumpaan tersebut?Adakah mereka hanya mendiamkan diri dalam isu ini?

Diseru kepada anak-anak Johor di Mesir melakukan solat hajat agar mereka yang mengeluarkan kenyataan yang berunsur fitnah
ini mendapat pembalasan daripada Allah taala.Anak-anak johor di bumi Mesir seharusnya bangkit menidakkan laporan yang
diberikan hanya akan menyusahkan anak-anak Johor yang berada di Mesir serta menyebabkan mereka yang dihantar untuk menjaga
kebajikan akan tersasar dari tugas yang sepatutnya.Adakah anda semua sanggup melihat perkara ini dibiarkan begitu sahaja?

Tanpa Nama berkata...

jago.jagolah kau.mmandu xde lesen buleh kono timbak la ni..umang aii gilo bobonar polis ni.dio ingat anak ayam ko bule timbak2.selaras sungguh 1msia...rakyat didahulukan matinyo.

Tanpa Nama berkata...

mak aih,apa kena mengena ngan apco bai?kau ni bodoh ke?

Tanpa Nama berkata...

jangan kita lupa, tubuhkan jawatankuasa dalam jawatankuasa dalam jawatankuasa dalam jawatankuasa dalam jawatankuasa dalam jawatankuasa dalam jawatankuasa dalam jawatankuasa dalam jawatankuasa dalam jawatankuasa dalam jawatankuasa dalam jawatankuasa dalam jawatankuasa dalam jawatankuasa dalam jawatankuasa dalam jawatankuasa dalam jawatankuasa dalam jawatankuasa dalam jawatankuasa dalam jawatankuasa dalam jawatankuasa dalam jawatankuasa dalam jawatankuasa dalam jawatankuasa dalam jawatankuasa dalam jawatankuasa dalam jawatankuasa dalam jawatankuasa dalam jawatankuasa dalam jawatankuasa dalam jawatankuasa dalam jawatankuasa dalam jawatankuasa dalam jawatankuasa dalam jawatankuasa dalam jawatankuasa .... biar sampai tak tahu kepala ekor asal usul cerita kes ini... kandian keluarkan satu surat macam kes rasuah TEE KIAT terima 10 juta dari Kuala Dimensi. Amacam bising2 dulu, sikalang sudah happy ending. Sumer kes2 BN akhirnya akan happy ending. Itulah perancangan Allah Taala... (Tulung sapot dengan hadis sekali yerk!) Beng Hock punyer kes, sudah nampak pencerahan happy ending dah... sapa nak bertaruh dengan aku 50 juta dinar, SPRM akan menang kes ni. Sure happy ending punyer...

Lihat bagaimana kes ini diselesaikan untuk mendapat keputusan happy ending:

1. Akan ada saranan "Jangan mempolitikkan isu ini.

2. Akan ada malaun2 dari mana2 parti mencadangkan penubuhan jawatankuasa dalam jawatankuasa dalam bla..bla..bla...

3. Kes mahkamah akan berjalan secepat mungkin.

4. Akan ada 500 orang saksi bagi membincangkan kes ini dengan detail. Jangan lupa selitkan aksi2 lawak dan kenyataan lawak dari saksi2 yang dipilih.

5. Saksi penting tidak dapat hadhir kerana ada urusan lain yang maha-maha-maha penting.

6. Kerajaan Malaysia dan menteri2 serta akhbar akan bersungguh2 kecoh memperihalkan saksi2 penting akan dilindungi. Dan akhirnya saksi2 penting tetap tidak dapat hadir kerana berasa tidak selamat.

7. Peram sehingga menjadi tapai kisah mahkamah ini selama beberapa bulan. Jangan lupa kisahkan bahawa yang tertuduh mendapat keampunan Allah Taala dan pergi haji, umrah dan beliau adalah bakal ahli syurga.

8. Hahaha...surat khabar pun sudah bersilih ganti dengan cerita2 sensai lain. Sehingga berita ini sudah basi dam basi dan boleh mau muntah2 kalo kita dengar.

9. Tibalah masanya untuk siarkan keputusan happy ending, tentukan keadaan sudah reda dan masyarakat sudah lupa dan mula dengan kisah polemik lain pula. Jangan lupa muatkan dalam akhbar yang tajuknya diselit di muka 2 ataupun bahagian sukan. Berita ini mestilah ringkas seringkas mungkin.

10. Pihak2 berwajib perlulah mengeluarkan satu surat yang mengisahkan kes ini tamat dan tidak dapat dibincangkan lagi sbb tiada kes prima facie, mala fide dan pelbagai2 jargon digunakan untuk melenyapkan kisah ini dibangkitkan kembali. Pihak pendakwa juga perlulah diberi amaran supaya jangan kecohkan kes ini lagi sbb ia sudah basi memandangkan pihak keluarga pun sudah berpuashati dengan keputusan kerajaan. Kat akhirat pun sudah kira settle dah bai...

11. Happy ending, happy ending dan happy ending...

tc berkata...

Bro TT Sejarah Hulu Selangor bila mau sambung.... dah dua kali esok ni..

Tanpa Nama berkata...

Nasyid Polis

Sedia Berkhidmat

Polis sedia berkhidmat
Kerana negara dan rakyat
Hidup berbahagia aman sentosa
Polis sedia berkhidmat

[Chorus]
Polis sedia berkhidmat
Kerana negara dan rakyat
Hidup berbahagia aman sentosa
Polis sedia berkhidmat

Tanda lekat di lengan
Polis dengan pereman
Tangan bersalaman
Alamat persahabatan

[Chorus]

Budak-budak pergi sekolah
Yang tua berjalan ke kedai
Polis pimpin menyeberang jalan
Semuanya selamat sampai

[Chorus]

Waktu kita bekerja
Rumah tinggal dijaga
Itulah tandanya
Polis sedia berkhidmat

[Chorus]

Bila kebakaran berlaku
Jiran tiada di situ
Polis berlari tolong bantu
Anak tidur selamat tentu

Syok la lagu ni..macam lagu sekolah kebangsaan jer...

tambah sikit lirik lagu ni...

[chorus]
kalau polis menembak
manalah kami sengaja
ketawalah terbahak-bahak
polis tersipu manja...(ewah)

rozali53uk berkata...

BOTOL TOOO setubuh jawatan kuasa setuju......

tc berkata...

Hoi! Mangkok! Hoi! TiubRosak! baik ko pegi main dengan bontot kau sendiri la.. cakap banyakkkkkk...

Tanpa Nama berkata...

Pilu aku tengok raut muka arwah.. adakah ini muka penjenayah! Memang dasar bangsat membunuh tanpa usul periksa!

Tanpa Nama berkata...

Tiub rosak ni mesti pencacai setia APCO. Patutnya kau yg kena tembak mampos ngan polis tuh. Buat menyemak Malaysia aje...

BN = APCO = Zionis

Tanpa Nama berkata...

Tiub Rosak,

Pukimak lu la...engkau lagi hina dari anjing kepala busuk sebab tak mahu guna akal.Mana hati nurani engkau wahai anjing kepala busuk? Yang kena tembak itu anak orang, adik seseorang, sahabat seseorang bukannya penjenayah.

Dasar anjing kepala busuk! APCO tu siapa yang bawa masuk? Wahai celaka, sila jawab?

-kuda hitam-

seliparjepun berkata...

SALAM...

'tiubRosak' - memang rosak dah tiub dalam sistem badan ko ni...! kesian....

Tanpa Nama berkata...

kesian tiubrosak, tiub dia rosak sampai macamtu sekali..

Khun Pana aka johanssm berkata...

Itu hari polis tembak seorang wanita
Hari ini polis tembak seorang remaja berumur 15 tahun
Jika ini di biarkan maka
besok polis boleh tembak nenek berumur 70 tahun dan budak berumur 7 tahun.

This is same same as in Palestine.
Itu sebab beratus-ratus biji kereta perisai bernama RosmahRosak akan dibeli.

Tanpa Nama berkata...

Al fatihah.


#########

saya sangat berasa hati dan sedih sekali pabila membaca komen didalam ruangan yg TT siarkan ini. Komen daripada sdr2 yg berkenaan memakihamun TT dan melibatkan dgn politik DSAI dan dilekatkan dengan kes menembak mati anak remaja ini, tanpa merasa bahawa satu penganiayaan telah dibuat terhadap anak remaja ini juga keluarga beliau. Hak siapakah darah anak remaja Islam ini? Yang membunuh anak remaja ini adakah beliau mempunyai HAK atas darah anak remaja ini?

Siapa yg berhak keatas darah anak remaja Islam ini???? Kezaliman dan penaniayaan telah dilakukan terhadap anak remaja ini... tetapi masyarakat Islam khususnya ramai yang sudah buta mata dan hati juga mati jiwa mereka - tidak boleh lagi melihat kebatilan dan kebenaran. Sebaliknya mengaitkan politik Anwar Ibrahim pulak...

Dan menuduh pulak sesiapa yang mempersoalkan tindak tanduk polis sebagai sombong dan mengata pula sombong macam mana pun mesti satu hari nanti akan minta pertolongan polis. Cakap2 apa ini? Cakap2 siapa ini?

Jangan kata apa budak umur 15 tahun buat bawak kereta malam2..jangan tuduh emak dan keluarga dia tak pandai jaga anak...jangan nak kata anak ini remaja yang terlibat dengan jenayah....jangan nak kata polis cuma menjalankan tugas...

tolonglah..jangan kata semua itu. Sampai hati menghina dan menuduh kepada remaja ini dan emak serta keluarga beliau.. Sampai hati kalian semua..

Hanya ALLAH tempat meminta pertolongan dan hanya ALLAh yang menolong kepada sesiapa yang dikehendakinya. Sesungguhnya doa orang yang teraniaya itu tidak ada HIJAP.

Tanpa Nama berkata...

kpd TiubRosak berkata...
blog br on bln april pon ada hati nk tunjuk hero ka... bangsat btol ang ni noo.... sapa tuan anjing nie haa....
tak payah nak mai sekolahkan kami dkt sini....
aku bngga dgn TT dia org yg mmecahkan pemikiran kolot kami dlm UMNO ini....
wei anjing belaan oi... yg kena tembak ni, ANAK MELAYU BANGSAT OI!!! kalo ang YAHUDI mmang hang tak terasa!!! yahudi mmg ajaq tentera polis dia bunuh remaja dr yg tua.... awt dgn polis malaysia nie nak ikot perangai depa nie kaaa....

tajudin berkata...

Al-Fatihah. Tumpng simpati.

Tanpa Nama berkata...

Berkata-kata memang mudah,
Tetapi ikhlaskan hati dan jujurlah,
Adakah anda redha jika yang tertembak itu adalah anak, adik, abang atau saudara terdekat anda?
Redhakah andai baru tadi pagi anda bersembang dengannya sambil bersarapan pagi dan kemudian pada pagi keesokkannya anda melihat kerusi yang dia duduki telah kosong untuk selamanya.
Aku tidak menyelarkan pihak terbabit sesuka hati.
Negara kita masih punya undang2. Tetapi sayu hati mempersoalkan, mengapa oh kenapa, banyak lagi caranya untuk menyelesaikan masalah.
Barangkali boleh saja menembak tayar atau sebagainya.
Sayu sungguh hati aku.
15 tahun adalah usia yang sangat muda.
Masih banyak yang boleh ditempuhi arwah.
Aku tidak mempersoalkan ajalnya sudah tiba.
Tapi aku tertanya2, mengapa begitu sekali cara ajalnya...
dituduh sebagai penjenayah...
Tolonglah adili kes ini seadil mungkin...!

zan berkata...

http://pyanhabib.blogspot.com/2010/04/cucu-mentua-saya-aminulrashid-ditembak.html

Tanpa Nama berkata...

Pada pihak Polis semua orang yang melarikan diri daripada mereka adalah penjenayah dan wajib ditembak. Kalau ya pun, janganlah tembak dengan tujuan membunuh suspek. Tembaklah dengan tujuan untuk menahan suspek dan untuk menyoal. Apalah nasib remaja ini? kita tidak mungkin mengetahui kisah sebenarnya, kecuali ditubuhkan Suruhanjaya diRaja. Mungkinkah remaja ini diumpankan oleh penjenayah sebenar untuk menjadi perisai mereka melarikan diri? Kita nanti apa ulasan dan tindakan Menteri Lidah Kontot nanti!

sri hartamas

Tanpa Nama berkata...

Sedih..terharu & salam takziah buat keluarga arwah...masa polis tembak buadak tu...kau tak ingat Allah ke..?? Kau ingat kau ini Maksum ke...??Kau ingat bila kau dopet bagde PDRM mcm kau nie CSI ke..FBI ke..bole tembak orang sesukahati macam zaman koboi..zaman babarian ke?? Insaflah & baca banyak kisah pejuang Islam macam Sultan Salahuden AlAyubi..beliau tidak benarkan tentera Islam membunuh budak2..wanita & orang tua..ini akhlak orang islam..yang suka bunuh budak2 tak de senjata tu akhlak Yahudi@APCO jee...

Lang berkata...

nyawa semakin murah... kene pulak ada mangkok betina macam tiubrosak yang menyokong sangat tindakan polis tersebut...

Tanpa Nama berkata...

to tiub rosak...

bila la polis nak tembak family ko

apa ko nak kata yer..

bagus la tambak la lg yer..tu kot ko kata..

dasar barua umno

kingkonglee berkata...

hai brother hicam,

gua pun tinggal Shah Alam Section 9, manyak takut maa. itu jam beng hok mati dekat itu plaza massalam. ini jam budak melayu 15 tahun kasi tembak mati polis punya hal. ha ya gua tatak hailan la nanti anak gua pun klau dia orang suspek, kasi hantam trus mati macam tembak babi JE.
gua manyak setuju SHAH ALAM kasi curfew bila time malam. klau tengok abg polis kasi lari laju2 masuk rumah kunci itu pintu.
Gua dah tinggal shah alam sudah 20 tahun. tak nak pindah punya!!!gua punya kawan ramai melayu baik2 macam adik abang.
Klau polis buat kacau, kita pun report sama polis jugak, so apa macam...?

Tanpa Nama berkata...

Lihat wajah arwah adik Amirul..aku naik sedih & sebak..polis yg tembak dia patot dibawa ke mahkamah dan dibicarakan dgn adilnye..atas sebab membunuh orang yang tidak bersenjata...patot Yusof Haslam terbitkan episod ini dalam Gerak Khas..jangan asyik memuji & membodek PDRM ..lama2 orang naik menyampah & tutup TV2 nak tengok lu ponye drama mengampu polis tu....buat lah mcm CSI..ada jugak moral of the story..nie asyik tunjuk polis betina macam pelakon Bollywood...justice to Amirul...salam A.Jalak.@ Sarjan Misai

patah sayap berkata...

Alfatihah.Janganlah tuduh macam-macam kepada orang yang telah tiada.Kesalahan arwah hanya memandu tanpa lesen tetapi tak wajar ditembak .Lagipun baru berumur 15 tahun,akal tak panjang,tentulah panik.Media melapurkan cerita yg tak betul.Baca statement kawannya,mereka ditembak bertubi-tubi sehingga arwah rebah.Macamana dikatakan arwah boleh mengundurkan kereta,setelah rebah??

Tanpa Nama berkata...

IGP Resign la !! tunggu apa lagi !!

haprak punya IGP !!

Tanpa Nama berkata...

woi TiubRoask...jangan tulis yg bukan2, nanti gua panggil DBKL mai kasi buang baru tau !!

Tanpa Nama berkata...

hoi, TT dah tak berani dah berdemo!

hoi, kudrat TT dah tak kuat!

hoi, ingat!!!!!!! pena lagi bahaya dari senjata nuklear!

hoi, tak payah nak layan TT macam budak2!

hoi, apa lah taraf kau dgn TT!

hoi rosak, kalau TT mati, dia dah puas hidop!

hoi rosak, kalau kau mati.....kau mati bergagan!

hoi rosak, jangan emosional sangat!

hoi rosak, kalau kau berani.....tapi kau tak kan berani punya!!!!!

hoi rosak, kau lawan berdebat ngan TT!!!!

hoi rosak, pasti kau terkencing2 punya!

hoi rosak, jgn ambil hati ngan TT!

hoi rosak, jgn sumpah org bagi mati.....!

hoi rosak, suruh dia hidop lama skit!

hoi rosak, supaya dapat tengok sapa yg terer baiki labu....

hoi rosak, aku punya otak dah hampir rosak!!!!

Tanpa Nama berkata...

Tiub Rosak pantat mak kau bocor ke

Tanpa Nama berkata...

pa kaitan apco dengan allahyarham..tukar tiub mmg ka tukar tiub le pas ni..hahahaha...patutnya kte bersedih atas kematian saudara sesama Islam kita, tp cuba ambik kesempatan dengan kaitkan kes ni ngn politik...camon la bro...xde idea lain ke ha?

Tanpa Nama berkata...

toksah layan la tiub dah rosak pun...biaq pi la sama dia....kita kutuk org bodo tu bodo nanti kita pulak org anggap bodo..hang tengok bahasa dia ..ada otak ka tu,buat tt harap komen bodo2 alang tu buang tong sampah jer la..habihkan boreh

Tanpa Nama berkata...

mamat2 dari puak umno nh.. x habes2 nak mencarut.. lu ader telor jumpa one by one la..

kejekatrumah =) berkata...

Al Fatihah! semoga roh adik aminulrashid dtempatkn bersama roh org2 yg soleh amin.

Tanpa Nama berkata...

Pada hari Isnin 26 April, jam 4 petang, saya telah menerima panggilan dari Ustadz Nasaruddin, Pemangku Ketua Pemuda PAS kawasan Shah Alam. Dia memberitahu saya bahawa seorang remaja yang berumur 15 tahun telah ditembak mati oleh Polis di Seksyen 11 Shah Alam awal pagi tadi. Penduduk sedang berkumpul di Surau Seksyen 11 untuk menunggu jenazahnya dan semua menyuarakan ketidak puasan hati atas tindakan Polis. Remaja berkenaan anak salah seorang ahli Qariah yang dikenali masyarakat tempatan.




Mendengar berita tersebut saya pun telah bergegas ke Surau berkenaan dan mendapati sudah ramai berkumpul di situ. Saya melihat ramai di antara mereka terdiri daripada

sambungan disini http://www.tranungkite.net/v10/modules.php?name=News&file=article&sid=4389&mode=&order=0&thold=0

hairan berkata...

hmmmm mungkin org2 yg maki hamun tt tuh tak ada anak atau adik. mungkin hati2 mereka dah hitam. biarkanlah...

nak menangis bila tgk muka anak kecik tuh... hanya mereka yang pernah kehilangan orang tersayang sahaja yang tahu perasaan dan hati ahli keluarga arwah

moga2 Allah beri kesabaran kepada mereka semua.

Dan pada MEREKA2 yang bersalah dari akar sampai ke pucuk, ramai2 kita doakan moga mereka diberi hukuman di dunia sewaktu mereka masih hidup lagi. Mungkin mereka akan selamat dengan hukuman 'dunia' tapi PASTINYA mereka tidak akan selamat dengan hukum Allah.

Ada yang berani beri jaminan akan selamat dari hukuman Allah?