Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 12 April 2010

INGATAN UNTUK PENGUNDI HULU SELANGOR



BELAJAR DARI PILIHANRAYA KECIL BAGAN PINANG




JANJI DAN JANJI PILIHANRAYA KECIL DI BAGAN PINANG

Ini gambar warga Bangan Pinang yang telah menerima janji ketika Mat Isa bertanding. Apa yang terjadi - papan tanda ini – di dirikan. Ini sebagai tanda dan janji.

Sampai hari ini sdatu habuk pun tak ada.

Justeru warga di Hulu Selangor wajib berwaspada. Geromboan ini amat licik dan banyak pengalaman dalam hal menipu rakyat.

Jangan jadi orang Bangan Pinang di Port Dickson kah kah kah.

INI SATU LAGI KES


PORT DICKSON – PROTES BAKAR GERAN
- beritahairan

Projek jalan terbengkalai didakwa punca berlaku banjir, berdebu.

PASIR PANJANG: Berdebu ketika cuaca kering, banjir kilat apabila hujan lebat dan bahaya kemalangan adalah antara kesulitan yang dihadapi kira-kira 40 keluarga di rumah rakyat di sini berikutan projek melebarkan jalan raya depan kawasan perumahan itu terbengkalai. Penduduk cuba menahan sabar, tetapi masalah yang didakwa berlarutan sejak kira-kira enam tahun lalu tanpa penyelesaian menyebabkan penduduk berasakan kesabaran mereka ada hadnya.

Kemuncaknya ialah 32 keluarga berkumpul beramai-ramai dan secara simbolik membakar satu salinan fotostat geran rumah mereka.

KAH KAH KAH..

woit… MASA PILIHAN RAYA KECIL BAGAN PINANG DULU KAN DAH ADA JANJI
…kah kah kah..

woit… MANA PERGI NYA MAT ISA…. kah kah kah…

kah kah kah... DULU BUKAN MAIN JANJI... SEMINGGU SEMUA BERES...kah kah kah



8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Bukan mahalpun nak dirikan papantanda semudah mengumumkan peruntukan itu ini berjuta-juta

Tanpa Nama berkata...

Orang pegang kad manila itu adalah orang upahan, lihat air muka mereka bukan rakyat yang betul-betul faham politik dan gambar projek kerajan UBN itu pun memanglah bohong besar, soalnya ia disiarkan ke dalam media massa dan elektronik, dibicarakan oleh juruhebah seperti dari RTM, AWANI/TV3 dan sebagainya pada rakyat yang pekak, siapa yang faham walaupun tidak ada sebarang janji yang ditunaikan walaupun dan menang. Hal yang sama akan berlaku di Hulu Selangor, tapi oarang di sana mungkin tak makan lagi dengan tekti lama dan primitif ini. Ini taktik 'Ketuanan Melayu' apabila kalah nanti disalahkan orang Cina yang ada agenda nak memerintah orang Melayu, paling tak logik sekali walhal orang Melayu kini ada peluang memilih sama ada PR atau kembali pilih Ketuanan Melayu PEKAK!

Lang berkata...

org mesia mmg suka dijanji-janji kan... kalau tak tunai pong dia diam jak... yang melalak kat kerajaan pr ni bukan rakyat... tp org amenok.. sbb tu bila amenok menang dan tak tunai janji, mana dengar org bersungut kat media...

Tanpa Nama berkata...

Kira berjaya juga jugak arr projek.
PROJEK PACAK PAPANTANDA... Hahahahaaa..boleh jugak posing2 dpn kamera.

Tanpa Nama berkata...

haha...janji tinggal janji bro....rilex ar.....mampos la ameno kalo buat kt hulu selangor lg pasni...

Tanpa Nama berkata...

Betul la lama projek tu terbengkalai, aku ppergi PD tahun 2006 jalan tgh buat last skali aku pergi lagi tahun 2009 jalan masih lagi macam tu. Lama betul pprojek tu nak siap-siap.

Tanpa Nama berkata...

haha...baru perasan ker??aku blaja kt matrik melaka dulu tahun 2001,aku tgk mmg x siap lg..tgh buat la konon...smpi skrg aku dh keje ulang alik KL-Melaka ikut teluk kemang-linggijln tu masih x siap2 lg..ape hal??dh dkt 10 tahun dh projek masih x siap2??org2 PD kn suke gula2...nah,ambik korang gula2 dr UMNgOk tu....rasenyer dlm PRU13 pn diorg akn bg gula2 lg kt korang kasi jln korang x siap2 smpi kiamat.....haha...masyuk punya projek...

storm62 berkata...

mintak lagi rm200 ke 300 ke dari APNO ma....padan muka....kah kah kah.