Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 29 April 2010

JANGAN LUPA BERITA INI




UMNO PARTI YANG BAIK SEBELUM JADI AJEN ZIONIS APCO





SETIAP RAKYAT PERLU PERTAHAN KEDAULATAN MARUAH RAJA MELAYU
– berita hairan

Di kalangan pemimpin parti pembangkang kebelakangan ini, mereka semakin tidak sensitif dengan apa juga perkara yang sebelum ini menjadi larangan dalam kehidupan mereka sebagai rakyat Malaysia yang diiktiraf sebagai bangsa yang berbudi mulia.

Mereka bukan saja tidak menghiraukan perasaan sesama rakyat, malah institusi yang menjadi lambang atau simbol keagungan rakyat, sanggup mereka cemari.

Dalam gerak-gempur parti pembangkang pada pilihan raya kecil Hulu Selangor, pada 25 Mei lalu secara tidak langsung mereka mengheret Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah ke dalam kempen mereka apabila menyiarkan laporan dalam risalah yang 100 peratus mengenai kempen di P94 itu.

Kemudian, Menteri Besar Kelantan, yang bertandang ke Selangor untuk berkempen membuat kenyataan yang menganggap larangan menggunakan masjid dan surau di negeri itu untuk menjadi gelanggang berpolitik sebagai karut serta peninggalan


KAH KAH KAH

woit… SOKONG… MESTI SOKONG…. KE DAULATAN MARUAH INI…kah kah kah

kah kah kah… TAPI MACAM MANA KALAU BERJUDI DI CASINO KALAH … PAKSA KERAJAAN NEGERI BAYAR…. kah kah kah…

kah kah kah… MACAM MANA KALAU PUKUL CADDY MAIN GOLF…kah kah kah..

kah kah kah…. MACAM MANA KALAU … KERETA TAN BAYAR CUKAI…kah kah kah..

kah kah kah… ATAU …. JADI BOOOKIE MAIN BOLA…. kah kah kah…

woit…. PENGHORMATAN BUKAN DI PAKSA… TETAPI DI BERI DENGAN SUKARELA…. kah kah kah..

woit… KALAU PERANGAI JAHAT…. SAPA NAK HORMAT… TAK KA NAK PAKSA –PAKSA…. kah kah kah…

nota:
kavita kaur kalau makan petai kencing haring tak kah kah kah
kavita kaur ni bengali islam ke
bengali pakai serban kah kah kah


15 ulasan:

raja putar ligat berkata...

raja ni ada daulat ke bro..? Mana lah tau lpas kutuk-kutuk tetiba bangun pagi esok tengok-tengok punai tumbuh kat dahi..mencokeng je mcm badak sumbu...mau gegak gempita alam ni gaknya.
Lagi satu bro, betul ke nik aziz tu keturunan raja jembal..? tapi nama 'jembal' tu misteri la bro..mcm nickname jembalang je...opps sorry, ni takde kaitan dgn politik! nak tau je....

Tanpa Nama berkata...

kalo mereka menjalankan tanggungjawab mereka.. mmg patot kita hormat.. tp kena ingat.. sapa lagi daulat? raja atau ibu kita? kata ketua agama islam.. tapi? tuhan saja yg tahu.. queen elizabeth daulat jgak ke? kahkahkahkah..

Tanpa Nama berkata...

Minta jinsamsudin suruh haramkan UMNO kerana memalukan kedaulatan Raja Raja. Hapuskan kewarganegaraan pemimpin pemimpin UMNo kerana berlagak untuk mencemar Raja Raja.

jinsamsudin ta ade idea yang memberangsang untuk kebaikan Malaysia yang tercinta.

jinsamsudin bagus cadangkan kepada pemimpin UMNo kurangkan "rasuah"..termasuk pembaziran wang rakyat..seperti membuat filem tak siap.

jinsamsudin

Tanpa Nama berkata...

dari dulu sampai lani, asik cerita raja raja raja raja raja..... menyampah aku. kalau tak ada raja dimalaysia ni, rakyat tak boleh hidup ke, kebulur ke????? kita cuba dulu hapuskan raja raja try tengok camna... kalau susah sama sama kita rasa, baru padan muka!!! sekarangni aa raja pon sebok nak melahap jer ,rakyat susah tak ambik tau. bila rakyat marah aala pulak pengampu suruh lucutkan kerakyatan.... pukimak dia. ia ingat malasia ni bapak dia punya!!!!

Tanpa Nama berkata...

raja putar ligat kalau nak melatah tu berimanlah sikit,boleh kutuk tapi jangan sampai termakan kutuk sendiri.perkara macam ni sendiri mau inggat,jika orang itu bukan yang sebagaimana anda katakan akan menjadi doa untok diri sendiri.raja yang adil raja disembah ,raja yang zalim mesti disanggah.menghormati seseorang tu mesti berlandaskan pada kebaikan,kebajikan serta sumbangan raja untok rakyat.islam tak mengajar kita taat membabi buta.alquran itu panduanya.janganlah pulak raja jadi liability untok rakyat,raja kebendanya tu.raja didaulat rakyat makan kulat namnya.

Tok Ketua berkata...

Kalau Kavita Kaur Kangkang meleleh air kote Raja Gopal...Tegang sampai jadik bengkok... Tak dapat kongkek dapat cium tetek pun dah jadi... Bulu- ari-ari warna perang... Tapi sayang..Raja punya kote pendek...dan jenuh pum tapi tak jadi...kah..kah..kah...

Woi Raja Gopal... semalam dapat pancut atas perut Kavita Kaur ke..?
Atau lu pa cu ceng sendiri...kah..kah..kah....

yb berkata...

CEO baru dapat pingat, kenalah gilap selalu!

yb

Tanpa Nama berkata...

daulat ni satu konsep, kaedah dan rekacipta karut alam melayu...seolah2 mukjizat nabi secara setaranya...

macam jugak hantu apa kejadahnya hantu untuk menakut2kan orang melayu yang lemah dan orang melayu yang kuat dan samseng pun turut menjadi gerun...

selama aku idup 50 tahun ni...takder pun sekor hantu mai bagi seposen sebulan kat aku menandakan ianya wujud...ataupun aku jumpa, kendian dia bagik aku lima sen sebagai hadiah persahabatan...

ataupun aku pernah ditokak telinga dan lubang jubur secara tiba2 sewaktu tidur menyebabkan telinga aku menjadi rabit dan juburku terkoyak macam saiful...

tahu2lah orang melayu, mat saleh ni kalo pasal hantu, depa siap pergi siasat dan siap buat alat elektronik pengesan hantu lagik...tapi orang melayu, sebut jer, telor pun sudah mengecil dan lari masuk dalam..tinggal kantung kelepir jer waktu takut hantu...

kahkahkah...itu hari masa aku jumpa seorang sultan semayang kat masjid negeri, dia ada singgah mai tandas masjid sebelah bilik air gua...dia masuk berak, senak perut sesangat gamaknya sebelum khutbah...mak aiii boleh pengsan gegak gempita bila dia kentut teran tahik waktu berak...kelakar pun ada...tapi aku tak gelak la..takut kene libas ngan kayu golf kat kepala...merah padam jugak la muka aku tahan tak mau gelak...

Lang berkata...

hmm.... demokrasi berpilih2... ada monarki sikit, ada diktator sikit.. istilah berparlimen tu sebenarnya mcm nak tunjuk moderate jak... dalam parlimen cakap dan tunjuk bukti pon boleh kena gantung... yang kat luar ni apa la ceriteranya... kalau raja boleh buat apa saja tak boleh komen bermakna kita kembali ke era 80an dimana raja memiliki 150% imuniti...

woit... raja tu manusia jugak bukan malaikat... nape tak boleh ditegur... nak harap mufti tegur? mb tegur?... jawatan mereka pon raja yang perkenan... jawatan mau jaga jugak tau... nanti soruu miss.

Tanpa Nama berkata...

Betul.........Betul........

Dignity is never for sales.
Respect is never for free.

Haji Lee Copper berkata...

Syok la baca komen. Lawak la...

samdole mcallister berkata...

`kavita kaur tu virgin lagi ka ?

Tanpa Nama berkata...

alamak TT, lu ni tak abis2 nak nyakat mak we aku tu..

dah sunat ker dia TT? kalau nak tahu dah islam laaaah.

sardindalamtin berkata...

raja dok istana main kuda, tp ramai rakyat makan tak cukup, rumah buruk nak roboh, keje xde, jenayah meningkat sbb ekonomi tak seimbang dan bermcm-mcm masalah lain.

bila bagi ucapan seolah-olah dia ambil berat kebajikan rakyat. bila dah mampus ckp dia berjiwa rakyat.

ini semua hanyalah pukimak semata-mata. kalo raja payung rakyat & negara, ekonomi kita bagus, ubat free, sekolah, universiti free, purata pendapatan tinggi. jenayah kurang, pengangkutan selesa dan murah. minyak murah, harga sayur makanan dll murah, karen, air, broadband murah.

tapi org melayu nie bangang, anggap raja penyelamat melayu.

lihatlah sejarah bagaimana kebangangan raja-raja melayu yg tunduk terhadap penjajah. bace isi kandungan perjanjian pangkor. memang bodoh nak mampus smpai ketrunan dia sekrg nie pon jd dr. kang kong di depan U BELAKANG M.

bagi ucapan mcm otak setaraf ngan pemimpin2 dunia. tp apa lu buat ntok rakyat. ramai lg yg miskin. keje xde, taraf pendidikan x berkualiti dan mcm2 lagi masalah.

korg rase bile agaknye seorang rakyat melayu Malaysia yg akan bangkit seperti Napoleon Bonarparte.

kaki ramalan nombor kuda berkata...

Raja memang kaya, sebab tu depa suka bela kuda dan ada raja yang suka berlumba kuda.

Rakyat memang susah, sebab tu rakyat suka main nombor kuda, kalau nasib ada baik, kena nombor 1, bolih jadi kaya macam raja.