Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 29 April 2010

WARKAH DARI PYANHABIB



IBU MENANGIS ANAK DIBUNUH DI SHAH ALAM OLEH APNO AJEN ZIONIS




IBU MENANGISI ANAK DIBUNUH ZIONIS DI GAZA





Tolong hebohkan: cucu saudara mentua Pyanhabib, Aminul Rashid mati ditembak polis!

- TAYAR sudah ditembak, kereta sudah terbabas. polis tidak puas hati lagi? bagaimana aminulrashid seusia 15 tahun boleh ditemui mati ditembak polis? semoga pembunuhnya dilaknati allah!

- Sebelum ini, seorang wanita juga alami hal yang sama, wanita itu cedera parah dan mendakwa lima kali ditembak tetapi tidak mati!

-Kasih sayang, ajal maut, kuasa tuhan, ya. (gua tidak pertikai kuasa tuhan, gua tidak pertikai `kuasa' polis tetapi kenapa ada polis salah guna `kad kuasa'?)

-Jika seseorang itu disyaki penjenayah sekali pun, kenapa ditembak mati? apakah kerana `disyaki' maka polis berhak tembak mati sesiapa sahaja?

-Jahat atau tidak, budak bawah umur harus dilindungi polis. itu perlembagaan!

-Lebih 20 tahun yang lalu, rakan adik gua juga mati ditembak polis hanya kerana `disyaki'.

-lebih 10 tahun lalu, adik gua dilokapkan seminggu tanpa dibenar hubungi keluarga, juga kerana `disyaki'.

NOTA :
aminulrashid adalah cucu saudara emak mentua gua. ditembak mati polis isnin malam, selepas pulang bersama rakan dari menonton perlawanan bola sepak. dan rakannya itu anak pegawai polis!

PYANHABIB


57 ulasan:

sakariya berkata...

Tindakan polis senang je......dah tembak orang....tukarkan tempat keje!!!Kena orang awam... sumbat kedalam dulu!! betul ke cara dia orang buat keje??

Tanpa Nama berkata...

bila IGP Musang nak letak jawatan !!

ramai orang yg 'disyaki' mati ditembak polis, apa sudah jadi dengan negara kita ni ??? adakah Polis kita ni samseng yg berlesen ?? lesen utk bunuh !!

Tanpa Nama berkata...

takziah kepada keluarga remaja ini dan kepada pyanhabib serta saudara2

al-fatihah buat arwah semoga Allah menempatkan beliau di kalangan hamba2Nya yang dipelihara daripada seksa kubur dan dilimpahi pula nikmat2 syurga di akhirat kelak

mentaliti pegawai2 penguatkuasa termasuk polis mestilah segera direformasikan supaya bersifat highly professional, sepertimana juga mentaliti pemandu2 kenderaan awam yang perlu direformasi menjadi professional. barulah negara lebih sejahtera dan boleh mengaku bagus dan 'maju'

-average joe-
klakka-la.blogspot

Tanpa Nama berkata...

Takziah buat Bro Pian & seluruh kaum keluarga. Moga roh allahyarham ditempatkan bersama orang orang yang soleh.

Tanpa Nama berkata...

Kalau di Bumi Palestine banyak darah dan korban berlaku di GAZA. Apakah mungkin di SHAH ALAM juga berlaku hal yang sama.

TOKEY berkata...

salam sahabat,

aku simpati.

ini hari lu, tak tau la kalu kena kat batang badan sendiri.

harap lu tabah.
p/s- mcm intonasi noh omaq la pulak...

moga sherif lobo menerima balasan tuhan

mukhsen_x berkata...

kita kena pertikai jugak "kuasa" tu. tak ada sesiapa yang tak boleh dipertikaikan kuasanya kecuali Tuhan.

Tanpa Nama berkata...

Implikasi bahaya jika di abaikan. Cuba bayangkan anda sendiri yang kena? Katakanlah anda kehabisan rokok jam 3 pagi kemudian pergi ke 711 utk topup.....di sergah polis dan di syaki perompak! Anda di tembak mati, kemudian sebilah parang di campak di sisi mayat anda supaya anda kelihatan seperti penyangak....camno?

jamalpaktongkol berkata...

sepatutnya kes memalukan ini... ketua polis negara amik tggjawab... letak jawatan terus.. kalo kat oversea, demer2 semua dah letak jawatan.......

bodoh piang punya orang... lagi bunuh orang, lagi mahu jawatan besor & pertahankan jawatan... KPN ingat semua rakyat malaysia percaya cakap dier... ingat semua rakyat malaysia senang kene labon ker..!!!

Tanpa Nama berkata...

jangan keluar mlm2 nanti kena tembak kepala
disyaki pun kena tembak kepala
hati2 ini negara polis
polis ada kuasa
rakyat ada apa???

Tanpa Nama berkata...

Senatak Ezam Kotak tak kan diam ja...

cakap nak hapuskan penyalahgunaan dan penyelewengan..takkan dia nampak yang pakatan punya penyelewengan yang muncul tiba ja...yang BeEnd punya beriban tak kan tak nampak wahai senatak...

Tanpa Nama berkata...

anggota polis..sedarlah sikit ketika bertugas.asal disyaki penjenayah aje tembak..macam tu ke ?..mudah betul tu...pesalah yang boleh ditembak mati ialah pesalah yang melakukan kesalahan berat yang mana boleh dihukum mati atau penjara seumur hidup...berfikirlah dahulu sebelum bertindak.

Tanpa Nama berkata...

Selepas meninggalkan PKR dan menyertai Umno, Ezam berkata dia bukan saja dikutuk kerana meninggalkan perjuangan mereka tetapi juga digelar ahli parti itu sebagai "Ezam Kotak".

sumber:
Ezam Mohd Nor antara empat dilantik senator - malaysiakini

Ardilia berkata...

gila. dah tembak tayar, apa yang nak tembak lagi sampai 4 kali. he was shot behind his head. what does that say?

ni la malaysia kita. punya maju, those filthly pigs pun maju!

Tanpa Nama berkata...

woi!woi!woi!
1.untuk pengajaran sapa-sapalah!!
2.waktu anak merempit!!
3.Waktu anak berada diluar rumah selepas magrib!!
4.waktu anak memadu!tanpa lesen!!
5.Sapa pun tak gaduh!sapa pun tak ambik peduli!
6.Bila jadi begini!!
7.Salahlah diri sendiri dulu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ishak Ismail berkata...

Saya doakan agar mereka yang bertanggungjawab dari yang atas sehingga yang menembak dilaknati Maha Esa mematikan mereka dalam hina sehina2nya

shahmetal berkata...

apa kaitan berita ni dengan konflik bn-pkr?

yg komen2 tu boleh tak jgn bodoh sgt?

Tanpa Nama berkata...

adakah berada luar rumah waktu maghrib, merempit, naik keta tak de lesen hukuman dia mati?

Tanpa Nama berkata...

woi tanpa nama..
memandu tiada lesen,lepak luar rumah lepas magrib kene hukuman mati ker?
kalu btul dah lame lu mati.

Tanpa Nama berkata...

Berbezanya sebuah keluarga Melayu sekarang dan sebuah keluarga Melayu zaman TT. Zaman TT anak-anak begitu patuh dan taat kepada ibubapa. Zaman sekarang amat berbeza, ibubapa yang kena akur dengan kehendak anak-anak. Mari lah kita sama-sama mengambil ikhtibar dari peristiwa sebegini. Hendaklah kita mengambil tahu dan mengawasi setiap aktiviti, pergaulan dan pergerakkan anak-anak kita.

Lang berkata...

pada woit!woit!woit!

memang anak2 yang langgar peraturan tu salah... dan ibubapa wajib rasa bersalah... tapi ingat anak2 semakin membesar dan mereka bijak meloloskan diri... aku bukan bela... salah tetap salah kerana memandu bawah umur...

yang menjadi pertikaian disini ialah polis tembak dengan sewenang-wenangnya. itu menjadi persoalan pokok... malah ditembak dari belakang... itu lagi dahsyat...

kalau ditengok cerita COPS yang ditayangkan di Tv dimana rakaman secara live diambil... dalam kes kejar-mengejar antara polis dan suspek pun diorang tak tembak suspek... kalau tayar dah bocor pon polis dah tak tembak, diorang follow sampai kereta tu berhenti. dan tahan dengan cara yang betul, bukan main tembak sesuka hati...

aku ingat silibus latihan polis tu kene revise la... supaya mereka paham, pistol tu bukan untuk tembak sesuka hati tetapi utk mempertahankan diri dari di serang.

aku ingat mamat woit! ni anak pulis kot...

merbok berkata...

aku nak juai rumah aku kat seksyen 7. sapa nak beli??.. murahhhh...murahh. takut wooo duduk kat s.alam mcm dok kat gaza!..

Tanpa Nama berkata...

dah terantuk baru terngadah. tingkatkan professionalisma dengan dapat membezakan orang awam dan penjenayah. Jangan jadi musang berbulua ayam yang tak jauh bezanya dengan pengganas. wahai penjaga rumah pasong berubahllah!

Kilat berkata...

Isu nya di sini bukan pasal moral budak tu, isunya apa pasal polis skang ni asyik nak menembak aje kerjanya? disyaki aje tembak, kurung..apa ni? Yg bercerita pasal moral budak tu memang kepala otak lembab lah tu, isu sebenar tak boleh nak sampai ke kepala otak, bangang. Kalau nak main isu moral jugak, tak ke kita bertanya : Adil ke seorg budak yg 'rendah moralnya' keluar malam tgk bola seperti beriban-riban anak muda yg lain memandu laju takut akan polis kerana memandu tanpa lesen dihukum mati dengan ditembak oleh polis? Adilkah? Adil? Woi, kalau adil sebutkan kepada aku agama mana yang mengajarnya dan peraturan mana yg diikutnya? Ini isu yg sebenarnya bukan isu moral, bodoh!!!!!

hairan berkata...

celaka la polis2 jahat dan ketua2 polis yang kerja tidak menggunakan otak yang Allah kurniakan pada manusia !!

Celaka dan lahanat la mereka sekeluarga!

Amin

Tanpa Nama berkata...

A murder by the police?

".............The establishment of the Independent Police Complaints and Misconduct Commission, as recommended by a Royal Commission, would be a good starting point.


I wonder why the Home Minister and the government so reluctant in establishing the IPCMC. After all, it wasn't some Tom, Dick or Kamal who had suggested its establishment. It was recommended by a Royal Commission established by the government itself!"

http://art-harun.blogspot.com/2010/04/murder-by-police.html

“Justice delayed, is justice denied.”
Gabriel Pendas quotes

ha ha ha berkata...

Ha ha ha..

"Saya Hilang Pertimbangan" kata Kata Rahim Noor..(KPN 1998)

Ha ha ha ha

master berkata...

BN GAGAL MEMERINTAH NEGARA. GAGAL MEREFORMASIKAN PASUKAN POLIS. GAGAL MEMBENTERAS JENAYAH.BN GAGAL DULU, KINI DAN SELAMANYA.

Sudah tiba PAKATAN RAKYAT mengambil alih tampuk kepimpinan negara.

Tanpa Nama berkata...

Lepas ni harap2 PDRM mewajibkan semua kakitangan untuk mengambil KURSUS MENEMBAK TAYAR KERETA... (Mata letak dekat lutut, kepala orang dengan tayar pun tak kenal. Bodoh punya polis)

Tanpa Nama berkata...

Our government is not allowed to compromise the public safety further!

We insisted !
We need the Independent Police Complaints and Misconduct Commission (IPCMC )with immediate effect for our safety.

Mizix berkata...

aku kata dua dua salah...polis salah...keluarga dan budak tu salah...
polis boleh guna SOP untuk tahan kereta tu...takan SOP polis tembak pemandu???
yg budak tu keluar malam ...lesen tak da...kul 2 pg...keluarga biarkan??? takkan tak dengar bunyi kereta dihidupkan.
sama-sama ambil iktibar

dira berkata...

Cakap senanglah.Kamu yg ada anak lelaki remaja 13thn ke atas, tentu tau waktu ni jiwa mereka kacau.Ada sifat memberontak.Anak-anak saya memang saya kurung di rumah waktu malam.Kalau nak pergi baca yasin pun mesti dengan ayahnya,kalau tak baca saja kat rumah.Akan datang tak tahu bagaimana, tak mahu cakap besar.Bukan ke ibu arwah memberitahu anaknya keluar tanpa disedarinya.Dah tengahmalam.Janganlah salahkan ibunya pula.Mungkin ada kecuaian disini kerana kunci kereta kakaknya tidak disimpan.Dah nak jadi,banyaklah sebab-musababnya.Tetapi apa pun kesalahan yg dilakukan arwah,tidak sepatutnya berakhir dengan tragedi sedemikian rupa.Alfatihah,semuga rohnya dicucuri rahmat.

Tanpa Nama berkata...

Takziah kepada keluarga remaja ini dan kepada pyanhabib serta saudara2 yang ada pertalian, sesungguhnya insiden ini amat memalukan seluruh 1 Malaysia terutamanya PDRM


al-fatihah buat arwah adik Aminul Rashid semoga Allah menempatkan di kalangan hamba2NYA yang mati syahid. dilepaskan dari seksa kuibur, dan limpah kurnia di akhirat nanti..

Tak dapat aku bayangkan betapa kesedihan yang di alami oleh keluarga beliau. Aku turut terbayang-bayang kesedihan tersebut sehinggakan aku juga turut menitis airmata bila mnelihat wajah adik Aminul Rashid. Dalam usia muda sebegini telah pergi meninggalkan ibubapa yang tersayang, rakan taulan gara-gara kerakusan pihak polis dengan sewenang2nya melacurkan kuasa yang diberi tanpa mengunakan akal yang waras...

Sedih dan amat sedih, apakah alasan pihak polis untuk menembak adik Aminul Rashid...? apakah standard operation procedure yang di gunakan sebelum membunuh adik Aminul Rashid?..

wahai IGP...tak malukah engkau dengan polis-polis macam ni.. apa kah pistol yang dibekalkan hanya untuk membunuh?..apakah ancaman yang dihadapi ketika kejadian tersebut..? adakah adik Aminul Rashid memberi ancaman kepada polis sewaktu kejadian...mengapa tiada justification sebelum bertindak.. tidak terfikirkah implikasi terhadap PDRM..

kenapa bodoh sangat polis tersebut seolah-olah tidak pernah sekolah, tidak pernah menghadiri kursus bagaimana untuk mengenal pasti sasaran sebelum bertindak...dungu sangat ke? anjing pun boleh buat keputusan samada bertindak atau tidak untuk menyerang orang selagi tiada ancaman

Walau apa pun keputusan yang akan menyebelahi PDRM nanti, aku percaya, 1Malaysia tidak akan menerimanya.. walupun bapak aku polis, termasuk kakak aku, adik aku, abang aku, sedara2 aku polis (cuma aku sorang je bukan polis) tapi aku tetap dengan pendirian aku, kesalahan tersebut tidak boleh di maafkan.. kes tersebut di klasifikasikan sebagai kes bu8nuh..bukan tak sengaja, memang di sengajakan dengan tujuan untuk membunuh..berhentilah dari jawatan polis.. pergilah minta ampun pada keluarga si mati, bertaubat lah..

IGP....tolong lah letak jawatan .. angota2 kamu sudah melampaui batas. Tidak kompeten langsung.. Tidak professional, angkuh, berlagak tak bertempat..contohilah polis2 USA, mereka lebih bagus, lebih professional dari polis2 malaysia..

Rasuah tak payah cakap lah. Polis malaysia memang terkenal dengan rasuah sebab aku sendiri di Pau.. bukan aku yang nak bagi duit, tapi polis yang minta..macam2 ugutan...bukan nak galakan rasuah tapi dah menyampah..ambik aje lah...nak sangat.

Semoga doa-doa forumer dimakbulkan Allah swt buat adik aminulrashid..

aminnnn

Tanpa Nama berkata...

Pada aku, tak ramai rakyat Malaysia teliti akan "modus operandi" Polis bilamana seseorang itu diletakkan dalam kategori "DISYAKI" dan bagaimana ianya "DITANGANI". Mungkin sesetengah kita sudah maklum.

Apabila seseorang itu "DISYAKI", Polis sudah mula memasang jerat melalui SB-SB yang ditugaskan dalam bentuk pereman ataupun plainclothes ataupun ala-ala Drunken Master ataupun orang gila buat kerja sapu sampah, bawa lori taik dan macam2 lagik. Pada mereka, orang yang disyaki ini, mereka cuma mencari sabit kesalahan sahaja untuk ditangkap.

Kesan terlalu "MENGESYAK" oleh SB-SB ini, lama2 menjadi "GERAM" apabila tiada bukti atau jerat mereka tiada MENGENA. Cuma kita kena ingat, Polis2 semua memang ditrain-dibrainwash-didrain sehingga mereka ini hilang rasa belas kasihan atau perikemanusiaan even penjenayah yang disyaki itu adalah ibu-bapa mereka sendiri. Kalau setakat adik sendiri ditahan dan dibalun didalam lokap, ini tak memberi apa2 kesan kepada seseorang anggota Polis. Apatah lagi kengkawan...abang gua orang paling rapat dengan polis2 pun, tetap kawan dia belasah dalam lokap jugak...

OK, berbalik kepada "DISYAKI" tadi, jalan terakhir untuk menyelesaikan misi mereka ialah menembak mati. Tak kiralah yang disyaki itu mati ibrahim ali ka, mati syahid ka..Allah Taala melaknat Polis ka...mana Polis mau amik pedulik..pegi mampus semua tu...

laksana kes wanita si mangsa ditembak 5 das dan tidak mati, kenapa 5 das? Ini ambo taknak explain panjang2...

Sekarang cuma cerita berkenaan "DISYAKI". "Kita" yang dok "jaga sistem".

imam berkata...

ape citer pempuan yg kene tembak ngan polis aritu.... senyap je..... xkn polis da setel luar kot

pakmertuanajib@bapakrosmah berkata...

redha dengan ketentuan Allah,Aminulrasyid dipilih Allah untuk memberi peringatan kepada rakyat M'sia tentang PDRM telah diresepi elemen2 zionis laknatullah(asiasoft).

dan juga peringatan bahawa Umno pula sedang disekolahkan oleh Apco untuk menghancur bumi M'sia yang tercinta ini..dan tunggulah bala yang lebih besar akan menimpa.

hancurkan Umno dan Barisan Nasional sehancur-hancurnya.amin

Tanpa Nama berkata...

buat alasan macam bangang.. dulu alasan gaji tak cukup...la ni nak bagi alasan apa pulak.. bulan depan suruh hisham mohon gaji naik lagi.. aku ada 2-3 pengalaman buat report kat balai.. pernah tu kereta kena pecah, tapi aku yang kena marah dicakap cuai, ketua balai sub-inspektor lagak macam s**l.

Tanpa Nama berkata...

biasa le polis kat malaysai nie(bukan semuanyale, tapi kebanyakkan yang di kenali) .. dah banyak mengketedarah rasuah, perempuan, judi dah sebati mana nak pikir yg mana betul/salah.

Tanpa Nama berkata...

pengajaran lepas nie ciri2 seorang penjenayah oleh POLIS MALAYSIA
1. jgn potong kereta polis
2. jgn bawa parang atau benda2 tajam
Boleh kena tembak woo.

Tanpa Nama berkata...

...............anggota polis yang menembak mati adik aminurrashid telah di rujuk kepada doktor pakar mental dan DISAHKAN BELIAU MENGALAMI TEKANAN MENTAL...... agaknya itulah nanti alasan untuk melepaskan tengkok!!!

uNCLe Joe berkata...

teringat kat lagu kumpulan Bollocks dari Kuala Pilah...

Mr Police we want you die.

Tanpa Nama berkata...

Aku teringat PRK di hulu selangor baru2 ni.polis2 yang beruniform yang siap siaga dengan pistol2 otomatik...jika ada salah faham atau rusuhan kecil,mungkin adakah yang mati kena tembak dgn alasan cuba menyerang polis.satu kes di gopeng tahun lepas,seseorang telah dikejar peronda polis atas alasan di syaki penjenayah.dia telah kehabisan minyak kereta dan terus terjun ke dlm tasik utk melarikan diri,bila dia tidak tahu berenang dan cuba berpatah balik naik ke darat,dia telah di tembak sehingga mati dengan alasan cuba menyerang polis dengan parang.bia masa dia dapat memegang atau mengambil parang dlm keadaan kelam kabut.ada kah dia di tembak dgn alasan di syaki sebagai PENJENAYAH BESAR?

Tanpa Nama berkata...

polis raja di malaysia maaa!!!!

putera tembak berkata...

bodoh...dia kuar tgk bola ja bukan g isap dadah..

Tanpa Nama berkata...

agak agak apalah yg akan terjadi kalau yg kena tembak tu orang bangsa tionghua???



gibuk

Tanpa Nama berkata...

Macamana kalau yang kena tembak tu, anak PM ke, anak Menteri Dalam Negeri ke ataupun anak menteri, siapa yang salah kanak2 tersebut atau pihak polis.

sardindalamtin berkata...

Jaga-jaga Pak Isyam, lepas nie kalo ade polis tembak tayar kereta org yg disyaki penjenayah, lu leh wat keje part-time.

kalo polis tersalah suspek, lu leh wat iklan perkhidmatan tukar tiub tayar kereta secara percuma.

Tapi kalo tiub tayar kereta bocor sebab Bik Mama naik, lu kenakan charge ckit.

kalo tayar meletup dibom C4, lu leh kenakan bayaran lbh tinggi.

kalo tiub tayar kapal selam rosak, aku tau lu takkan repair punya....

kalo tiub tayar jet tentera bocor, aku rasa baik ko blah je dari malaysia nie. aku tengok makin hari Malaysia kita nie menjadi sebuah negara yang makin bangang lg mcm setan.

berapa ramai rakyat kita mati di tangan polis. isu rasuah, kronisme, salahguna kuasa, mcm-mcm lagi la. tp kat TV, paper xde repot yg tepat.

media dikawal 100% oleh UMCO. pengamal media kita plak makan gaji, so tak berani ntok mempertahankan prinsip kewartawanan mereka.

aku harap puak-puak nie hancur atas kezaliman mereka yg dah melampau. mcm hancurnya saddam hussein, tamadun-tamadun hebat dlm sejarah manusia, kesultanan melayu melaka, firaun di mesir, dan lain-lain. hukum alam tak pernah berubah. moga Allah selamatkan Malaysia.

Amin.

hashimdin berkata...

masa aku masuk polis dulu(pelatih konstabel)macam-macam karekter pelatih ada ,ada penagih dadah lah,ada suka mabuklah,kaki kelablah,judilah,penyeluduplah,pembaranlah,silap sikit je bergaduh sesama pelatih masa tu ,macam-macamlah ada tapi yang alim baik pun ramai jugak.

aku agak yang menembak amirulrashid ni jenis-jenis spesis yang aku kata tadi terkecuali yang jenis berakal waras( berilmu dan berpedoman).6 bulan tempoh rekrut tu pendek sangat untuk membuang tabiat buruk tu..lamakan lagi tempoh latihan.barulah jadi polis yang profesional,taklah nak tembak tayar kena kepala orang,tengok orang jahat(penjenayah)nampak baik,tengok orang baik nampak macam penjenayah besar yang boleh hukum mati .periksa lesen memandu orang nampak orang yang nampak rm.aku berseru kepada semua anggota pdrm ni berubahlah mana yang ada tabiat buruk ni.profesional lah dalam berkhidmat.dulu sebut polis je orang kata rasuah,kini selalu sangat salah guna kuasa, syak sikit je penjenayah ..tembak..selidiklah sikit,berfikir jangan ikut dan aje...aku cadangkan mamat pdrm ni disiasat dibawah kesalahan membunuhlah baru adil.

Tanpa Nama berkata...

IGP! tolong serahkan senjata dan lencana polis, tunjukkan telur dan letak jawatan!!!

OTAIKO berkata...

Inilah akibatnya pegawai-pegawai yang tak dengar cakap otai.Dari dulu lagi dah cakap...tak sesuai bagi budak-budak baru dan polis mentah tu bawa MPV ke hulu ke hilir.Bertugas setahun jagung dah melaram dgn Waja.Dalam kes ni pegawai yang harus diKURSUSkan.

dariana berkata...

Lagi2 kisah polis otak tersumbat. Konstabel polis tembak remaja 15 Aminul. Cif Inspektor Azilah dan Koperal Sirul bunuh Altantuya guna C4 dan Ketua Polis Negara tumbuk terajang mantan Timbalan Perdana Menteri DSAI (bertutup mata)juga dahsyat.

"Saya Hilang Pertimbangan" kata Kata Rahim Noor..(KPN 1998)
***
Takziah buat Pyan n K'ga isteri. dariana.

Khun Pana aka johanssm berkata...

Penjenayah nombor 1 di Malaysia dari dulu hingga sekarang masih dipegang olih Wong Swee Chin aka Botak Chin.
Malahan Botak Chin pernah coba bunuh kulasingam ketua CID KL waktu dulu.
Dan pernah rampas 3 pistol polis.

Namun, Botak Chin yang sudah dikepong ratusan polis di ipoh road tidak ditembak sampai mati chuma cedera parah
(Ya, dikepong olih ratusan polis )

Ini budak baru 15 tahun yang tiada lesen memandu ditembak mati.Ada kah dia lebih bahaya dari Botak Chin?

Tanpa Nama berkata...

Sikap menakut-nakutkan kanak2 bermula sekian lama, aku masih ingat lagi zaman kanak2 aku dulu, atok aku selalu akan menakukan cucu2nya dengan kata2 berikut.

kalau aku bermain dijalan raya, atok akan katakan, ha mainlah kat jalan tu nanti Polis tangkap.

bila aku lambat tidor dan asyik berbual dengan adik2 aku, atok akan kata cepat pergi tidor nanti polis tangkap.

bila aku bergadoh bersama kawan2 sekampong, atok akan kata, bergadohlah nanti polis akan tangkap.

bila aku mandi telanjang semasa hujan lebat kat rumah, atok akan kata, ha telanjangla nanti polis akan tangkap.

rupa2nya polis sekarang ni, bukan datang tangkap, tapi mereka datang untuk MENEMBAK, nampaknya lebih berhemah nasihat dari atok aku, jika dibandingkan dengan perangai anggota Polis sekarang.

Tanpa Nama berkata...

Pikir2 lah para pengundi PRU nanti......Jgn rasa hari ini kita senang susah berpanjangan

Tanpa Nama berkata...

pikir2 lah rakyat untuk PRU nanti...jangan ingat hari ini aje kita digula-gulakan tapi seksa berpanjangan..

Keliwontron berkata...

Polis Bangang tak bertempat namanya tu dalam kes nie ...otak letak dekat lubang punggung ...kematian budak ini sungguh membuat aku angin ... kalau dah kepala itu IGP mcm setan ..anak buah pun jadik setan jugak

Kucing Parsi berkata...

Tanpa Nama berkata...
woi!woi!woi!
1.untuk pengajaran sapa-sapalah!!
2.waktu anak merempit!!
3.Waktu anak berada diluar rumah selepas magrib!!
4.waktu anak memadu!tanpa lesen!!
5.Sapa pun tak gaduh!sapa pun tak ambik peduli!
6.Bila jadi begini!!
7.Salahlah diri sendiri dulu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

memang salah anak memandu tanpa lesen, memang salah anak merempit. itu memang kena saman memandu tanpa lesen, memandu dengan merbahaya. hari tu norizan di tembak lima kali. ini arwah pulak...

lu punya anak main luar ambik coklat anak jiran kena tembak lu tak bising ke

boleh charge kan. tembak???

bai ini bukan pakistan bai!!!

visit

melodymockers.blogspot.com