Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 4 April 2010

JANGAN MINTA SEDEKAH - MINTA HAK KITA




100,000 PEAJAR MISKIN BAKAL DAPAT WANG IHSAN
- melayau

Hampir 100,00 pelajar miskin akan menerima bantuan wang ihsan yang akan diagih-agihkan kepada rakyat negeri ini bermula bulan ini.

Mustapa Mohamed berkata, pelajar-pelajar berkenaan adalah merupakan golongan yang gagal menerima bantuan daripada Kumpulan Wang Amanah Pelajar Miskin (KWAPM) yang disediakan oleh Kerajaan Pusat.

Jelasnya, murid-murid ini dipilih kerana tergolong dalam kategori miskin dengan pendapatan keluarga kurang daripada RM720 sebulan.

"Wang berkenaan akan dikreditkan secara terus ke dalam akaun pelajar-pelajar terbabit selepas diluluskan oleh Jabatan Pembangunan Persekutuan," katanya ketika ditemui di sini hari ini.

Mustapa bagaimanapun tidak menjelaskan jumlah wang ihsan yang akan diterima oleh setiap pelajar yang layak.

nota:
baca betul betul berita ini.

sekali baca macam gerombolan ini membuat kebaikan.
jangan silap!

100,000 murid miskin ?

ini hanya angka yang dapat dikumpul.
angka ini pasti lebih besar.
bayangkan mesti ada ibu dan bapa
bayangkan ada berapa orang adik dan kakak
semua ini akan menambahlan l;agi jumlah kemiskinan

kenapa ini berlaku?
ini tidak pernah di persoalkan
soalan kenapa ada orang miskin
tidak pernah di seminarkan
tidak pernah di ilmiahkan

kenapa agaknya ?
fikirkan dulu kenapa ada warga miskin ?




10 ulasan:

Sepukal berkata...

"Bila aku memberi makanan kepada si miskin, mereka memanggil aku orang suci. Bila aku bertanya mengapa mereka miskin, mereka memanggil aku komunis." - Helder Camara

Tanpa Nama berkata...

Cikgu dipotong gaji RM1 setiap bulan untuk tabung pelajar

bayangkan berapa guru di tanah air kita.

bayangkan berapa kutipan sebulan.

bayangkan berapa kutipan setahun.

kemana wang potongan gaji guru itu sudah pergi?

adakah sudah pergi ke negara arab jugak?

Menteri sekolah sila jawab.

alfalah@alhajj83 berkata...

Emm..Mengarut btul,baru 70 org pelajar miskin dpt sumbangan..Da bgtau nk bg kt 100ribu org..Umngok btul..

Tanpa Nama berkata...

mereka mau pastikan terus ada orang miskin...supaya boleh terus meng-eksploitasikan orang miskin. tiada orang miskin camana kapitalis terus hidup..

Mat Lendir berkata...

hanya pelajar miskin yang ibu dan bapanya membawa dacing sahaja layak menerima sedekah ini

surat daripada ketua-ketua dacing amat diperlukan. full stop!

siapa tak ada dacing, duduk diam-diam. tolong ngangakan mulut supaya langau mudah masuk

siapa tak ada dacing tapi nak jugak sedekah tu, sila isi borang dacing dan ambik dacing.

siapa berdegil tak mau isi borang dacing, teruskanlah menganga sehingga langau masuk ke mulut.

Kucing Parsi berkata...

bagi wang ihsan untuk negeri takdak minyak

royalti untuk negeri ada minyak

royalti 3 negeri keraja persekutuan pun dapat apa yang kerajaan 3 negeri tu dapat

baru royalti

cukai petroleum lagi

kalau keuntungan petronas tu di kira sebagai 80 billion dalam psc, kerajaan akan dapat lebih 6 kali ganda dari itu.

benarlah. kalau semua dah kaya nanti Bn tak dak modal dah

visit

http://melodymockers.blogspot.com/

Lang berkata...

Labu.... budak kecik mana boleh pegang duit banyak-banyak... satu ringgit cukupla... (selamat duit aku... boleh buat enjoy... hehehehe)

shahmetal berkata...

tak bagi salah. bagi pon salah. apa yg btul? kau je la yg btul.

Tanpa Nama berkata...

politics of deception.
Kita pastikan anda percaya apa yang kita ingin anda percaya. Toksah tanya banyak-banyak. Jangan tanya apasal ada anak-anak yang miskin sedangkan kita boleh berumah besar dan memandu porsche cayenne....

shahmetal berkata...

@tanpa nama:

There would always be people who sit on the top and people who don't, based on what you did for your living. Equality only exists in Heaven.