Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 4 April 2010

BILA NAK BUAT KAJIAN TENTANG RASUAH



KERAJAAN KAJI PEMBERIAN SUBSIDI
– berita hairan

Ismail Sabri Yaakob, berkata kerajaan sedang mengkaji pemberian subsidi kepada rakyat yang berjumlah RM73 bilion melalui pengwujudan Makmal Rasionalisasi Subsidi.

Beliau berkata, makmal itu diketuai Idris Jala, dan dijangka menyiapkan cadangan dan kajian berkenaan sebelum pembentangan Bajet 2011 tahun ini.

"Kajian itu termasuklah apa juga berkaitan subsidi sama ada makanan, perkhidmatan, tol, tarif elektrik, pertanian, pelajaran dan sebagainya. Ia dibuat untuk melihat sama ada berlaku pertindihan, rasionalnya dan di mana yang perlu dibaiki, dikurangkan dan sebagainya," katanya kepada pemberita di sini, hari ini.


KAH KAH KAH…

woit…. KENAPA KERAJAAN TAK ADA BUAT KAJIAN TETANG KOMISEN KAPAL SELAM…kah kah kah..

woit… KENAPA KERAJAAN TAK BUAT KAJIAN TENTANG BANGUNAN YANG RUNTUH RUNTUH… kah kah kah…


woit….KENAPA KERAJAAN TAK BUAT KAJIAN TENTANG BERAPA BANYAK DUIT LINGKUP KERANA RASUAH… kah kah kah..

woit… KENAPA ASIK ASIK NAK GANGU DUIT SUBSIDI?.... kah kah kah…




6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Aik!
sebenarnya buat makmal ni nak potong subsidi rakyat ke nak bagi subsidi rakyat?

aku semakin kompius
rakyat semakin kompius
makcik felda menjadi kompius

Tanpa Nama berkata...

makmal rasional?? nama pelik2 ni nk kasi makcik felda konfius arr ni..
hakikatnya.. nak rembat duit peruntukan subsidi lah tu!!
pak2 menteri KERAjaan ni perangai serupa hanjing!!
si pencacai tegar yg duk backing ni plak perangai mcm kerbau kiut..
sama2 haram jadah!!!

Tanpa Nama berkata...

aku tak pernah dapat pun subsidi rakyat. nie duit aku tinggal sikit nie..

student pokai

haha

Tanpa Nama berkata...

derang hingat muka kita ni muka subsidi ke?

Lang berkata...

makmal tu nak kaji macam mana nak sub sini sub sana kan subsidi... tu pon korang tak tau...

derih jala tu dah abis ke buat keja kpi... skarang ni kena buat bajet lak... masa jadi ceo dulu keje tu eksekutif cabok jak yang buat...

Sub-cd aka Sub-marin berkata...

Oii Semail Sabri... kalu nak bagi subsidi bagi je le.. yg banyak songel tu apsal... nak buat kajian le, rasional le... kepala atuk ko... kalu nak tahu kemana duit subsidi ni tak yah buat kajian... kitorang rakyat dah tau dah... subsidi tu semuanya disapu oleh bini, adik beradik, kroni Umno, kontraktor Kelas F berlesen, JKKK dll... Ko ingat rakyat tak sekolah ke? ko ingat kitorang tak tau ke rasional tu apa?