Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 24 Mei 2010

BERSANDIWARA PULAKKKKK !




RAZAK ADA MICHEAL CHEN - MAT MONGOL ADA VINCENT TEN





YOU HELP ME, I HELP YOU – SPRM SIASAT NAJI
B - mkini

Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) hari mengesahkan bahawa siasatan sedang dijalankan ke atas Perdana Menteri,Najib Razak berhubung "You help me, I help you" semasa kempen pilihan raya Sibu.

Pelbagai pihak, khusus parti-parti pembangkang mendakwa kenyataan Perdana Menteri itu menlanggar Akta Kesalahan Pilihan Raya.

Ketua SPRM, Kassim Mohamed (memberitahu wartawan semasa sidang media di Petaling Jaya bahawa pihaknya telah menerima aduan berkenaan dan sedang menyiasatnya.

Pengarah siasatan SPRM, Mustafar Ali juga mengesahkan perkara itu kepada wartawan sambil berkata, suruhanjaya itu akan memanggil beberapa orang saksi dirakamkan kenyataan mereka.

KAH KAH KAH…

nota:
ini semua sandiwara
ini semua wayang
ini semua teater
macam nak jumpa bala
tak percaya sila tunggu


ini jawapan nanti:

- sprm tidak menemui unsur rasush
- sprm yakin ini adalah tugas mat mongol
- kes sibu semua selesai
- ini janji bukan rasuah

yang penting untuk kita memahami kenapa sandiwara ini dipentaskan.
ini lebih mustahak untuk di sedari:


sandiwara ini dipentaskan kerana seluruh malaysia tidak yakin pada mat mongol
sandiwara ini dipentaskan kerana seluruh malaysia tidak yakin pada sprm
sandiwara ini dipentaskan untuk menipu orang melayu bahawa mat mongol ini baik
sandiwara ini dipentas untuk potong stim kerana seluruh malaysia makin marah
sandiwara ini dipentas biar pengundi lihat gerombolan bersih
sandiwara ini dipentaskan kerana sprm ini barua gerombolan kah kah kah


SIAPA MICHEAL CHEN JENG JENG JENG !!!!


12 ulasan:

Tanpa Tiub berkata...

kah kah, berita nih, tak gempak pulak kat tv3, utusan, harian metro? takder pulak tunjuk menteri2 malaun bagi komen..kalau pembangkang ada hal, gempak keling terus, jaja 1 malaysia macam mami jarum penang..kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

X pyah siasat laa...wat sesat jerr...

Tanpa Nama berkata...

TT

Maka kata BN kepada `SPERM`
ialah...`You help me, I help you...`
serupa sahaja.

Ungkapan itu relevan untuk pelbagai situasi.

adnan M

Tanpa Nama berkata...

"You help me, I help you"....tafsiran maknanya tu berbedza mengikut keadaan...

Kalau pada pengundi....lain makna....kalau pada kontrator...lain sikit maknanya...kalau pada altantyua....lagi lain maknanya...kalau pada bik mama?....kena marah....tak dapat mengopek....kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah!
"benci, benci aku pada mu tt,
org bersendiwara,
kau halang,
org nak bermain wayang,
kau galang,
org nak tunjuk jantan,
kau serang,
org ada misai panjang,
kau lemahkan,
org tak mahu dipanggil pondan,
kau permaikan,
org nak tunjuk garang,
kau pondankan,
org nak tunjuk keadilan,
kau barisankan,
benci, benci benciiiii,
benci tapi rindu

Abuarif berkata...

Kalau Kassim dan Mustafa ni sanggup kena buang dari Suruhanjaya Perlindung Rasuah Menteri pergilah siasat.Eh... mereka akan siasat dan keputusanya terserah kepada Ghani Setahil pulak.Masinng - masing akan Nyanyi Lagu Bangau Oh Bangau di Perhimpunan Bulanan Jabatan Perdana Menteri(ganti Lagu NegaraKu)

Tanpa Nama berkata...

micheal chen wa tak kenal,itu micheal owen wa kenal keh3

Tanpa Nama berkata...

Biar kita sebagai manusia yang tidak berpuashati daripada khinzir yang sedang berpuas hati....

Biar Anwar Ibrahim, Hadi Awang dan Lim Kit Siang tidak puas hati dari golongan orang bodoh banggang yang berpuas hati....

Dan sekiranya jenis Khinzir dan orang bodoh banggang ini yang berpuashati terhadap SPRM, SPR, Polis dan Keadilan Kerajaan BN kerana mereka ini cuma tahu memperkayakan diri mereka, keluarga mereka dan keturunan mereka disebelah mereka,mereka ini selalunya sokong jawapan dari sudut kepentingan diri dari sebelah mereka.

Tanpa Nama berkata...

tan sri michael chen wing sum

seorang peguam bertauliah yang didaftarai sebagai peguambela dan peguamcara mahkamah tinggi malaya pada tahun 1963

bekas orang kuat mca, bekas speaker dewan negara kalau tak silap.

pemilik pejabat peguam micheal chen, gan & muzaffar.

oh, si mike ni terlibat juga ke?

-oettinger-

Lang berkata...

hish.. tt nih!!!

itu pon nak sebuk panggil suruhjayakan perlindungan rasuah montori sia-sia-sat jibun... jibun nak kata... tt memang teruk... tt tau tak.. kalau tak jibun bagi jawatan pd budak hingusan nama kasseem tu, mmg la sampai pencen takkan dapat kerusi empok tu...

ha lagi satu... ko tau tak golf... ala golf... ko golf pon tatau... kalau kretek ko tau... golf.. permainan untuk golongan orang lemah fikiran.... ni aku nak gi tau kat ko... dak musang, dak kasseem, dak guni setahil, diorang tu main golf ngan aku... ko hingat diorang tu ada tulur ke nak panggil aku...
tolongla tt... ko jangan ganggu aku ngan suami aku... kami baru nak enjoy... enjoy.... enjoy pon ko tak tahu...

ini jibunla.... samsing pekan dusun... sapa ada brani? cubala...

cucu datok mandaliar berkata...

biar le dia siasat....bila dah siasat....tunggu le keputusan sprm....ada kes ke...takde kes ke...atau ada berani ke sama kat laki najib tu....dia tu garang....ketua sprm ada berani ke....ramai org takut kat najib bukannya apa2.....cuma mereka tahu laki najib tu garang ....wow dahsyat tu....kahkahkah...ada berani....dakwa le....

Tanpa Nama berkata...

Lang!

Kalau SPRM dah siasat dan ada kes masuk mahkamah,

aku akan cari kau sampai dapat Lang.
dan aku akan tendang biji kelepir kau

Tapi kau jangan risau Lang
aku rasa aku tak akan dapat tendang biji kelepir kau tur
sebab tak ada kes