Isnin, 24 Mei 2010

HANYA AKHBAR YANG BANGUN MELAWAN






APA HUBUNGAN ISTERI ROSMAH DENGAN ZIONIS APCO ?




NAJIB DAN RAZAK BAGINDA DI CARI OLEH POLIS PERANCHIS





KDN RAMPAS 3,000 TABLOID KHABAR ERA PAKATAN
– mkini

Baru dua bulan di pasaran, tabloid politik - Kabar Era Pakatan - sudah berdepan dengan tekanan Kementerian Dalam Negeri (KDN) apabila kira-kira 3,000 nashkah tabloid tersebut dirampas Jumaat lalu kerana memuatkan isu yang menyentuh perdana menteri.

Akhbar yang dirampas itu merupakan nashkah edisi pertama (5 hingga 20 April) dan edisi ketiga (9 hingga 22 Mei).

Ketua pengarangnya, Mat Zahari Ali hairan mengapa akhbar tersebut dirampas sedangkan KDN tidak mengeluarkan apa-apa notis kepadanya sebelum tindakan tersebut diambil.

Sepatutnya, kata beliau, KDN bertindak lebih profesional dengan memaklumkan terlebih dahulu kepada mereka sebelum mengambil tindakan seperti itu.


KAH KAH KAH…

woit…. KALAU KENA RAMPAS…. ERTINYA LAPORAN BERITA BETUL… kah kah kah..

kah kah kah... ADA BERITA TAK NAK BAGU TAHU SELURUH MALAYSIA.... kah kah kah..

kah kah kah… KALAU MELAMBAK TERGANTUNG… ERTINYA AKHBAR TAK LAKU… kah kah kah..

woit…. KALAU MUSUH MENYERANG KAMU… ERTINYA KAMU BETUL… kah kah kah..

woit… KALAU MUSUH TAK SERANG KAMU…. ERTINA KAMU TAK EFEKTIK MELAWAN MUSUH…. kah kah kah..

nota:
tukar tiub menulis di akhbar ini
dapatkan akhbar ini
satu satunya akhbar yang masih
bangun melawan dan tidak ada
laporan tentang saham atau number ekor kah kah kah



PEMBACA AKHBAR CINA LEBIH BERILMU - PEMBACA AKHBAR MELAYU DI BODOHKAN



3 ulasan:

Lang berkata...

hey tt... jibun cakap ni..

ko penah tak tengok china zaman mao... ko tengok pakaian diorg tu.. sama dan warna pon lebih kurang... aku nak lebih kurang mcm tu la...

tapi aku tak nak baju rakyat sama jek mcm tu... nanti aku pon bosan tengok... aku nak macam mana warna dan rupa baju era mao tu diserap dalam pale otak dorang... jadi dorang kena baca satu paper je... buat penat aku je rasmi hq baru paper tu...

aku dah gi tau adik aku kat kdn tu.. tulis syarat beso2 kat pemohon... segala sumber berita amek je kat paper aku... wartawan aku semua first kelas... tarak tipunya.. hehehe... lagi pon kompani yg kecik2 ni dapat jimat kos... buat cetakan je... takyah nak gajikan wartawan semua... dorang pon bukan keje pon... merapu jek... dulu aku ada halau satu group tu.. menyemak je tanya soklan.. aku dah gi tau no need to discuss pon dorang tak tau... tak paham inglish kot.

yang ko pon teruk jugak.. nak kuar paper buatla ruang iklan... boleh gak jana pendapatan... nnt aku panggil taiko aku tolong ko... dapat projek iklan keputusan pon ok jugak tu...

dah paham ke tt... ini jibunla... sapa berani bantah... cubalah!! wakakakaka...

nama apa-apa jelah berkata...

Akhbar cina lebih telus, olih itu mai ramai2 hantaq anak pi sekolah cina, pastu anak2 melayu bolih baca akhbaq bahasa cina, masa tu berita hairan dan utusan meloya hanya 50 sen je senaskah.

Tanpa Nama berkata...

Surat kabar yang lurus bendul macam ni biasanya umur tak panjang

sikit hari lagi mesti kena libas ngan bik mama punya