Isnin, 3 Mei 2010

GST = GASAK SAMPAI TERBURAI




ORANG RAMAI MENUNGGU - GASAK SAMPAI TERBURAI





CADANGAN KURANGLAN TAMPARAN GST


Ketika penunjuk perasaan berhimpun di Kuala Lumpur bagi menentang cukai barangan dan perkhidmatan (GST) hari ini. Majlis Penasihat Ekonomi Negara (MPEN) pula sedang mempertimbangkan kaedah terbaik bagi melaksanakannya.

Menurut ahli majlis tersebut Danny Quah - yang juga profesor daripada Sekolah Ekonomi London (LSE) - majlis tersebut mencadangkan pengurangan cukai pendapatan dan korporat untuk mengurangkan kesan GST.

Kami cadangkan pengurangan satu peratus daripada cukai korporat dan cukai pendapatan setiap tahun untuk tempoh tiga hingga lima tahun lagi, pada masa yang sama dilaksanakan cukaibroad-based seperti GST," katanya.

KAH KAH KAH….

woit… TAK PAYAH LAAA NAK KAJI KAJI…. kah kah kah…

woit… SEMUA INI NAK TIPU MELAYU…. kah kah kah…

woit… BUAT LAH GST INI…. kah kah kah..

kah kah kah… ANAK MUDA SUDAH LAMA TUNGGU…. kah kah kah..

kah kah kah.... ANAK MUDA GIAN NAK TURUN KE JALAN RAYA... kah kah kah..

woit... NAK BERDEMO GASAK SAMPAI TERBURAI.... kah kah kah

5 ulasan:

org lama berkata...

GST ialah klon kepada Uniform Commercial Code > UCC (the most supreme law of the land) yg dipraktiskan oleh pentadbiran tyrany amerika dan COMMON LAW iaitu supreme law of the land yg digunakan oleh negara2 komanwel sebenarnya ialah utk mengawal sistem dlm negara2 tersebut. Samada anda semua sedar atau tidak kita semua dikawal selia oleh undang2 ciptaan penjajah british yg diketuai oleh Rothschild !!!

KEMBALIKAN HAK PEMERINTAHAN DAN HAK KEDAULATAN2 KEPADA SULTAN2 MELAYU YG DIRAMPAS OLEH PENJAJAH BRITISH MELALUI SISTEM REKAAN MEREKA !!!

Tanpa Nama berkata...

tu..kerja kerajaan malaysia sekarang ni..banyak sangat nak buat kajian..
tungu punya tunggu 50 tahun lagi tak habis2..ini projek nak tipu rakyat.
bro! lu pun kena tipu..

Tanpa Nama berkata...

hahahaha...ijazah pun beli, pas tu apa akal orang cenggini nak kaji? mampukah dia buat kajian? mengaji kat london kira sudah pandai ka? pukimak lu la professor? adakah orang melayu serik ditipu? tidakkkkkkkkk sama sekali...tipulah, kami melayu yang tak kesah kalau ditipu walau berjuta2 kali sekalipun...

untuk melayu umno menipu...

Tanpa Nama berkata...

UMUM=
untuk melayu umno menipu...

suis-media berkata...

Salam bro,

GST adalah untuk menindas golongan rakyat berpendapatan rendah dan sederhana,,orang kaya makin kaya n orang miskin makin papa kedana.cadangan kerajaan zalim ialah untuk mengurangkan cukai pendapatan individu sebagai pengimbang kepada gst,rakyat yang kena bayar cukai pendapatan adalah rakyat yang kaya,,rakyat yang miskin dan sederhana mana ada kena bayar cukai pendapatan??sial punya kerajaan tak habis habis nak tipu melayu,,melayu umno boleh lah di tipu sebab mereka sama macam lembu kena cucuk hidung.