Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 15 Jun 2010

AWAS! ADA PROJEK BESAR DI SELANGOR




INI MANMOHAN SINGH BUKAN KAVITA SINGH




KOS ISTANA BARU M811 JUTA ,TIADA TENDER TERBUKA
–mkini

Kos pembinaan Istana Negara yang baru di Jalan Duta, Kuala Lumpur, telah meningkat dua kai ganda dalam tempoh empat tahun, demikian Dewan Rakyat diberitahu hari ini.

Semasa sesi soal-jawab pagi ini, Timbalan Menteri Kerja Raya, Yong Khoon Seng berkata istana tersebut dianggar menelan belanja RM400 juta pada tahun 2006 tetapi kini kosnya meningkat kepada RM811 juta.

Kontrak pembinaan Istana Negara yang baru itu diberikan kepada tiga syarikat melalui perundingan langsung, dan bukan melalui tender terbuka, kata Yong.

KAH KAH KAH…

woit… LIHAT DAN TUNGGU BILA ISTANA INI AKAN RUNTUH… kah kah kah..

kah kah kah…. LIHAT DAN TUNGGU BILA TANDAS AKAN TERSUMBAT… kah kah kah..

kah kah kah… INI LAH DIA NAMANYA PROJEK BUMIPUTERA… kah kah kah…

woit… BILA DI KRITIK… KATA ANTI RAJA RAJA GOPAL…kah kah kah..

woit… NAK TANYA SIKIT… RAJ RAJA GOPAL INI BUAT KERJA APA?...kah kah kah..

kah kah kah… DENGAR KHABAR KETUA AGAMA… kah kah kah..

woit… KES JUDI INI … SENYAP AJE… KETUA AGAMA KEPALA BANA APA?... kah kah kah..

nota:
apa akan terjadi kepada istana negara lama?
kalau di negara kapir istana lama ini
akan dijadikan sekolah gambar atau muzium atau galeri budaya

perhatikan nanti apa akan jadi
jamin segala sejarah istana lama ini akan dilupuskan
dan para cukong akan mengambilnya

tak percaya?
lihat dan tunggu
sampai kaki kavita berbulu kah kah kah


nota:
warga selangor wajib disedarkan
ada satu projek amat mahal sedang berjalan di selangor
ini adalah projek mengkavita singkan seluruh selangor kah kah kah


15 ulasan:

Lang berkata...

kah..kah..kah.. istana negara yg sedia ada akan dijadikan bangunan warisan... dan akan diwariskan pada yg terbeliak mata melihat nilai tanah yg melambung tinggi...

mcm istana hinggap di kelang... akhirnya udah jadi padang lalang yg bakal diambil oleh mata terbeliak juga...

cerodik muto belit hotak mike ye...

Tanpa Nama berkata...

ini kes memang aku cukup minat, sbb melibatkan agong lama... agong lama perlis takkan tak dapat barang 100 juta... kemudian agong terengganu sekarang ni pun, aku rasa dia pun ada belasah sikik... menteri pun sorang sikit...

mengkala kos sebenar istana tu, aku rasa 50 juta jer... tempat nak bagi tidoq, makan dan berak agong anak beranak jer...

wahai rajagopal2 yang buduh sekalian, anda semua memang sudah melampau, rakyat nak mentekendarah pun sudah susah, nak beli rumah 100k pun tak mampu, hang pa sumer masih ada hati lagi nak balun melanun harta orang ramai.

rakyat pun satu hal, bodoh tu pulak, tak boleh nak diajar jadi cerdik sikik... adoila..benak sungguh ka kepala hotak tu???

Tanpa Nama berkata...

Berapa banyak lagikah istana yang hendak dibuat?
tak cukup lagikah istana yang ada?
Berapa bijik sekolahkah yang boleh dihasilkan dengan perbelanjaan sebanyak itu?
Berapa banyakkah rumah org miskin yang dapat dibina dengan wang sebanyak itu?
Kenapa tidak sedekahkan sahaja duit sebanyak itu kepada anak2 yatim dan orang miskin?

Seronokkah berbelanja besar ketika rakyat sedang merana?
Seronokkah tinggal di istana besar ketika rakyat tidur berselimutkan embun dan berpayungkan hujan?

Cubalah insaf!
Bukankah anda payung rakyat?
Kenapa anda merampas payung dr rakyat?

Tanpa Nama berkata...

Kos RM800 juta lebih itu, tidak termasuk kos melengkapkan istana iaitu:

- katil, tilam, bantal, selimut, permaidani, kenderaan, barang2 elektrik, set sudu garfu, pisau, gelas, pinggan mangkuk, peralatan dapur, perabot untuk semua bilik, lampu candellior, dan lain, dan lain lain...Alat alat di atas yang terdapat di Istana lama akan dilelongkan atau dijual secara pukal melalui rundingan terus dengan syarikat yang dipilih oleh orang orang tertentu.

nak dipendekkan, kos sebenar istana baru ini pada anggaran saya, kemungkinan besar, mencecah RM1 billion.

Kemungkinan, yang memperolehi untung dari projek ini ...mantan DYMM, DYMM semasa, syarikat pembinaan dan syarikat pembekal yang menjadi anak emas yang dipilih oleh mantan DYMM dan DYMM semasa.

sri hartamas

Tanpa Nama berkata...

siap yang baru, yang lama tu boley la bagi kat cukong untuk pusat penyembelihan babi termoden di dunia..... baru la selangor terkenal seantero dunia!!!!!!

JD berkata...

isham, negara kafir yang manusia2 di sini pandang serong tu la yang jaga harta benda negara. yang tau nak buat mana betul mana salah, siapa boleh buat kawan, siapa yang patut hati2. nak menyayangi bangunan2 lama, nak pastikan rakyat maju ke depan dan jadi manusia berguna, bukan setakat kaya, tapi berguna. berlaku jujur sepanjang masa..gunakan duit untuk benda yang betul..muzium negara senyapnya skrang, low profile sungguh!

otak-otak udang dungu ni semua mana tau apa. asyik nak perabih duit and nganga nak tukar kereta, bina istana baru.

Johan 23.01.84 berkata...

babi betul la..nanti habis bukit jirat Cina belakang Istana tu pun kena tarah cukong..tu port best ptg2 layan emo sorg2..

Tanpa Nama berkata...

ketua agama.tp agama sesat kot...tu la perangai anak2 kerabat2 ntah pape...buat malu jek...pastu kerajaan dok kene bayar gaji etc bercuti sume ke luar negara...abiskan duit jek...chait....kalau ketua agama...semua anak2 raja patut gi skolah pondok...pastu sambung belajar di jordan(ikut la bidang apa pun)...baru balik nak tadbir ke ape...ini baca jawi lepas ke tak pn tak tau...quran tu bleh baca ke tak....cheh...taikkkk

Tanpa Nama berkata...

Aku ni mmg tak paham la, kenapa mesti nak buat istana baru? Yg lama tu dah nak roboh ke? Aku tak dengar pun Rumah Putih kat US dan Istana Buckingham kat UK nak kena ganti lain. Dah berapa banyak Presiden duduk situ, dan dah berapa lama Queen bersemayam, tak pulak nak buat mahligai baru. Kata duit takda, hutang banyak, subsidi nak kena tarik,kena berjimat cermat, tp ada jer projek untuk mereka yg dah senang lenang. Kesian rumah rakyat yg miskin2 tu, nak makan pun susah, baik bantu diaorg tu.Cubalah raja2 ni menyamar mcm Umar Abd Aziz dan bagi bantuan kpd mereka yg memerlukan tanpa perlu mengisi borang dan interview.

Tanpa Nama berkata...

jom kita pakat haramkan duit cukai yang kita bayar tu untuk pembinaan 'KANDANG BABI'....!!!! cuba tengok blog bersama mazidul, tak sadey ke masih ada manusia yang daif sedangkan ada pula binatang yang suka membazir??????

Tanpa Nama berkata...

Bro TT, hehehe...aku hagak2 le, kabitasing ni maybe kautberpaut ngan rajagopalanandey istana RM800 juta, dak? ^_^

hehehe, O...dari kerana mata...

kha kha kha...khabeeta

i bet khabeeta tak pernah cuci jamban kat epot nun kat Klia nun...Tapi tua besok kang, khabeetha bakal nampak macam makcik2 cleaner tu jugak haku rasa, hik hik hik..

AnakPolisIpoh berkata...

Perhaps a reminder for the so proclaimed “THE CHIEF” of AGAMA and the other mansion owners for 26:128 and 129.
Message 21:10. 26:135 and 26:139 are especially for you…..

[21:10] WE HAVE SENT DOWN TO YOU A SCRIPTURE CONTAINING YOUR MESSAGE. DO YOU NOT UNDERSTAND?
[21:11] Many a community we TERMINATED because of their TRANSGRESSION, and we SUBSTITUTED OTHER PEOPLE IN THEIR PLACE.
[21:12] When OUR REQUITAL came to pass, they started to run.
[21:13] DO NOT RUN, AND COME BACK TO YOUR LUXURIES AND YOUR MANSIONS, FOR YOU MUST BE HELD ACCOUNTABLE.
[21:14] They said, "WOE TO US. WE WERE REALLY WICKED."
[21:15] This continued to be their proclamation, until we COMPLETELY WIPED THEM OUT.
[21:16] We did not create the heavens and the earth, and everything between them JUST FOR AMUSEMENT.
[21:17] If we needed amusement, we could have initiated it without any of this, if that is what we wanted to do.
[21:18] INSTEAD, IT IS OUR PLAN TO SUPPORT THE TRUTH AGAINST FALSEHOOD, IN ORDER TO DEFEAT IT. Woe to you for the utterances you utter.
[21:19] To Him belongs everyone in the heavens and the earth, and those at Him are never too arrogant to worship Him, nor do they ever waver.
[21:20] They glorify night and day, without ever tiring.

For PKR, our message is in verses 21:11 and 21:18 provided we stick to 21:19-20

Download searchable Quran for FREE http://www.masjidtucson.org/downloads/qe/index.html and search for “mansion”

[26:123] 'Ãd disbelieved the messengers.
[26:124] Their brother Hûd said to them, "Would you not be righteous?
[26:125] "I am an honest messenger to you.
[26:126] "You shall reverence GOD, and obey me.
[26:127] "I do not ask you for any wage; my wage comes from the Lord of the universe.
[26:128] "YOU BUILD ON EVERY HILL A MANSION FOR VANITY'S SAKE.
[26:129] "YOU SET UP BUILDINGS AS IF YOU LAST FOREVER.
[26:130] "And when you strike, you strike mercilessly.
[26:131] "You shall reverence GOD and obey me.
[26:132] "Reverence the One who provided you with all the things you know.
[26:133] "He provided you with livestock and children.
[26:134] "And gardens and springs.
[26:135] "I FEAR FOR YOU THE RETRIBUTION OF AN AWESOME DAY."
[26:136] They said, "It is the same whether you preach, or not preach.
[26:137] "That affliction was limited to our ancestors.
[26:138] "No retribution will ever befall us."
[26:139] THEY THUS DISBELIEVED AND, CONSEQUENTLY, WE ANNIHILATED THEM. THIS SHOULD BE A LESSON, BUT MOST PEOPLE ARE NOT BELIEVERS.
[26:140] MOST ASSUREDLY, YOUR LORD IS THE ALMIGHTY, MOST MERCIFUL.

Kah..kah..kah
[53:59] Are you questioning this matter?
[53:60] Are you laughing, instead of crying?
[53:61] Are you insisting on your ways?
ish..ish..ish

Tanpa Nama berkata...

Aku cuma nak kata satu ajer..syabas Isham..kaulah blogger yg paling berani mengkritik raja2 gopal..aku memang lama dah sakit hati ngan raja-raja gopal sebab mentekedarah harta rakyat tapi ntah apa kerja dibuat mereka.

kalau mereka laki bini saja bleh tahan ah juga tapi sumer anak branak sepupu sepapat duk pakat membalun harta rakyat jelata..aiii..kenapalah rakyat malaysia ni bangang sangat ah?

Payah sgt ker nak pikirkan benda2 cam gini? Revolt lah!

Tanpa Nama berkata...

cuba lawat projek istana baru dicendering, kuala terengganu. Terengganu kite.

Tanpa Nama berkata...

cuba lawat projek istana baru dicendering, kuala terengganu. Terengganu kite.