Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 12 Jun 2010

HEBOH SATU MACAM




INI DIA YANG DITINGGALKAN OLEH RAJA GOPAL



KARPAL DIBEBAS DARI PADA TUDUHAN MENGHASUT

Ahli parlimen veteran DAP, Karpal Singh hari ini dibebaskan oleh Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur daripada tuduhan menghasut selepas pihak pendakwa gagal membuktikan prima facie.

Karpal menghadapi tuduhan menghasut berhubung kandungan sidang akhbarnya pada 6 Februari 2009, di mana beliau berkata tindakan undang-undang boleh diambil terhadap Sultan Perak atas peranannya dalam krisis perlembagaan negeri tersebut pada 2009.

Hakim Azman Abdullah berkata pihak pendakwaan gagal mewujudkan kes prima facie untuk memanggil tertuduh bagi membela diri.

Katanya pihak pendakwaan telah gagal membuktikan kenyataan Karpal Singh telah menimbulkan kemarahan orang ramai terhadap Sultan Perak.

KAH KAH KAH…


Woit… MANA DIA PEJUANG MELAYU… kah kah kah…

Kah kah kah… MANA DIA NGOOK MELAYU DARI PERAK… kah kah kah..

Kah kah kah….HEBOH MACAM NAK RAK…. Kah kah kah..

Kah kah kah…TAK SEDAR KENA TIPU OLEH RAJA GOPAL… kah kah kah

Kah kah kah… YANG TINGGAL SONGKOK TINGGI…. Kah kah kah

5 ulasan:

Lang berkata...

org melayu dah cerodik... isu mana yg jd nak maroh ni.. bai tu pulak yg nampak cerodik dari gerombolan... nasib baik hakim pon cerodik... melayu ramai dah tak mcm dulu...

Tanpa Nama berkata...

Hakim kata Wartawan dan Polis tak faham bahsa Inggeris....kha..kha inilah sebabnya belajar bahsa Inggeris cuma Matematik dan Sains....lain tak pandai...apa punya samdol buat Idea jatuh maruah bahasa bangsa sendiri. Eintein tak pandai berbahas Inggeris dia cuma seorang Yahudi Jerman yang lari ke Amerika...Jepun tak pandai berbahsa Inggeris pun merata buka kilang letronik....kita pulak kena belajar bahasa dia kalau nak jadi pengurus!. Musuh Melayu ini adalah Melayu sendiri dan Musuh Islam adalah orang-orang yang anggap dia Islam. Kalu Lim Kit Siang kata kita tukar ke Bahasa Inggeris mata pelajaran Sains dan Matemati...mcm mana keadaan PERKASA dan UMNO agaknya.Cuba LIM Guan Eng kata kita tutup SAR....apa tinfdkan UMNO...tapi bila UMNO buat Melayu ambil tapak kaki masuk dalam mulut. Bukankah musuh Islam itu orang mengaku Islam...Di Gaza Mesir tutup sempadan tak ada yang kutuk Mesir pulak?...bukankah Mesir itu negara Islam?. Turki haramkan pakain purda tak marah pulak...marah kat Denmark..negara Eropah bukan anti Islam...mereka anti kristian..yang mana undang-undang anti pakaian purdah wujudkan mengekang pudah g dipakai birawati gereja selepas revolusi Industri. Orang Melayu kena ubah...satu hegemoni kebudayaan diperlukan.

Tanpa Nama berkata...

tinggi saiz songkok bukan menunjukkan tingginya akal kerana akal bukan terletak di atas songkok

perot yang boroi tidak menunjukkan otak yang cerdik kerana otak bukan terletak di perot

menogok air dalam tin bukan semestinya air laichi kerana kadang-kadang air cap sauh

Tanpa Nama berkata...

wartawan dan polis tak paham BI

sudah hodoh bengang pula
sudah bodoh bangang pula

Tanpa Nama berkata...

kes ni la dulu karpal dapat banyak laporan polis pasal kes raja gopal kan? tak silap berpuluh laporan polis..

mmg aku dah agak kes ni akan selesai.. lagi pun apa ada pada rajagopal? kami yang bekerja teruk2 depa bersenang lenang di singgah sana?? cit porahh!!!