Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 21 Jun 2010

MEMAHAMI TANDA DAN MAKNA ILMU SEMIOTIK




PERCAYAKAH IBU BAPA DENGAN MUKA JANTAN INI



perhatikan muka jantan ini. ini adalah muka
jantan yang terseksa hidup nya. imej ini tidak
dapat menerangkan apa yang menyeksa kehidupan jantan ini.

muka ganas yang diperlihatkan hanya percubaan untuk
membenamkan kekecewaan yang amat sangat. biasanya kekecewaan
ini sering bersangkutan dengan keinginan seksual
yang tidak dapat dipenuhi.

ramai jantan bermimpikan untuk meniduri gadis cun
slim berambut panjang tetapi apabila
menoleh dibahu kelihata saekor anak badak.

keadaan ini mengikut sigmund freud (pakar psikoanalisis)
akan melahirkan tekanan seksual yang amat sangat.

justeru mimik muka jantan
ini adalah mimik seksual dimana jantan
yang sedang berfantasi mencakar seorang minah cun yang slim genit dan bergetah.

PERHATIKAN MUKA JANTAN INI


dalam poto ini si jantan cuba menunjukkan bahawa dirinya
ada bersih dan suci. tetapi jantan ini kurang sedar bahawa
binatang memiliki naluri yang amat halus yang boleh menghidu
rentak dan degup jantung jantan ini.


LIHAT GAMBAR INI DENGAN TELITI


poto ini memperlihatkan bagaimana takutnya anak kucing ini
apabila badannya dipegang oleh jantana ini. si anak kucing
tahu dan dapat menghidu bahawa tangan yang memegang bandannya
adalah tangan yang jahat.

perhatikan betapa gementarnya muka si anak kucing. perhatikan
muka anak kucing ini dengan rapi. lihat dan baca. lihat mata
sianak kucing ini. memandang tepat dan jauh. matanya berair kerana takut.
perhatikan kakinya - satu tinggi dan satu rendah - tanda bersedia untuk lari.
kaki sebelah kanan yang tinggi itu sedang mengeluarkan kuku untuk mempertahankan
diri dari diperkosa.

sesiapa yang melihat imej ini akan merasakan degup jantung anak kucing ini.
anak kucing ini merasakan bahawa dalam beberapa saat lagi badan nya akan diletupkan.


nota:
untuk pelajar filem/media
apa yang tertera diatas adalah
cabang ilmu yang dipanggil semiotik.
semiotik adalah mengkaji tanda dan makna
dengan melihat imej. justeru amat penting
kalau ingin membuat filem untuk mengetahui ilmu ini
selain dari ilmu menjual tiket bas kah kah kah


22 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

aku paling suka ruangan semiotik tt. hahahaha

Tanpa Nama berkata...

Kebebasan berlebihan punca gejala seks
oleh Faridzwan Abdul Ghafar

2010/06/21
Masalah melanda remaja perlu ditangani secara bersepadu, terap nilai Islam

KUALA LUMPUR: Kekurangan penerapan dan latihan akhlak yang baik menyebabkan gejala salah laku seks berlaku di kalangan remaja.

Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria, berkata disebabkan itu, ajaran Islam tidak masuk ke dalam jiwa remaja menyebabkan mereka tidak takut melakukan maksiat. “Kita kena kaji sistem pendidikan dari segi penerapan nilai Islam supaya anak muda kita berakhlak. Untuk menangani gejala keruntuhan akhlak anak muda mesti ada usaha bersepadu dari semua pihak.
“Kita memberikan kebebasan yang berlebihan kepada remaja hari ini dan saya menyarankan kita sekat sikit internet seperti yang dilakukan China dan Pakistan demi menjaga akhlak anak muda kita,” katanya kepada Berita Harian, semalam. Beliau diminta mengulas laporan kajian Universiti Putra Malaysia (UPM) bahawa lebih 300 remaja Melayu di bandar dan luar bandar berusia antara 13 hingga 25 tahun mengakui terbabit dengan salah laku seksual dan gejala seks bebas, sehingga ada yang menggugurkan janin.

Kajian itu juga menyatakan, sebahagian besar golongan remaja berkenaan mengakui menerima pendidikan agama mencukupi.

BERITA HARIAN

C++ berkata...

Bhai TT,

Ilmu pandang telus yang lu miliki nampaknyer sudah jauh peringkatnya.. camana gua nak kejar nih...

Sama perguruan... tapi lu sudah sampai tahap masta... gua masih lagi tahap intermediate....

Nampaknyer gua kena cari guru yang lagi hebat nih... hahaha

Lang berkata...

catatan tambahan:

lihat gambar kedua; riak muka yang berada dibelakan... lihat dan baca... kilatan mata menunggu peluang bila sag ketua senyum gembira... kah..kah..kah
lihat dan baca kedut pipi mereka ketawa... udah tidak dapat selindung lagi kehiprokritan yang menyelubungi jiwa menunjukkan kongsi bersama tawa ria sang ketua, walhal megutuk kerja yang membuang masa pada mereka, banyak perkara maupun projek yang boleh dikaut dengan masa yg terbuang menemani ketua.. apakan daya sang ketua lah yang empunya lubuk emas yang menjadi buruan.

lihat dan baca pula pada bibir yang tersentak kesenyuman itu... tenung dalam2... pasti terlihat satu sifat yang sentiasa menyelamatkan mereka, yang mengubah hidup mereka, yang membawa durian runtuh... sifat yg selalu ditunjuk2 oleh rakan dan saingan. tidak kah menonjol sifat itu... sifat yang sentiasa membuat bossnya tersenyum suka... tulah bodek dan ampu sifat unggul yg perlukan bakat dan kebolehan tersendiri.

Tanpa Nama berkata...

Bro TT,

Ini artikel kuliah semiotik TERBAIK dari bro!

Klasik, klasik!

Sungguh aku tatapi dan hayati muka si anak kucing, betullah macam bro cakap; punya besar mata anak kucing ketakutan dengan bukan lagi muka setan bertopeng manusia tu, tapi dengan bau2 badan setan tu sekali si anak kucing punya nak lari dari cengkaman.

kasiaaan anak kucing. Itu baru anak kucing. Anak orang dah abis le-boom!! to smithereens kata omputih..

Bro, buka klas semiotik nanti advertise lah okay, aku sahih mendaftar!

Keep up the good work, bro TT!!

senduk selagi ada berkata...

Woreih...

N3 ekau ni memukau sampai kono belek gambar kucing tu dua tigo kali nak dapek feel.

Masta mano ekau nuntut ni?

Kek Himalaya ko atau kek Mongol...kah kah kah

Dongar-dongar la kok ado bunyi kabooom...

Tanpa Nama berkata...

Hi !
TT.


Si comel ini, namanya "Ul Dan Tuyah"
Tengok...! Berapa takut ia dipegang oleh jantan palsu ni !?
Kah.........kah.......kah.....
Kah..........kah.........kah.....


".....dalam poto ini si jantan cuba menunjukkan bahawa dirinya
ada bersih dan suci. tetapi jantan....."


This "Jantan" just wants to tell the world that the good side of a devil...
Kah.....kah........kah.......


"Never pretend to a love which you do not actually feel, for love is not ours to command."
Quoted by
Alan Watts

Tanpa Nama berkata...

mwamwahamwahahauahamua!

Jalan Pulang berkata...

kah kah kah...

tafsiran riak muka sang penguasa bersemiotik seakan2 tahu hayatnya akan tiba ke penghujung tak lama lagi...

kan dah warning praya dah dekat, maknanya kiamat sudah dekat buat umno-apco!

kah kah kah...

rattlehead berkata...

hahahha...dlm byk2 tulisan bro hisham yg nie paling pecah perut aku baca...betul2 puitis hahaha

Tanpa Nama berkata...

Altantuya dah mampus, ziana dah kawin...sekarang sapa pelantak sijantan ni, beb? Lu mesti tau. Tak kan dah tukar selera cari binatang pulak!

SyawaL berkata...

bagus ilmu semiotik ni...

Tanpa Nama berkata...

classic frm tt!!thumbps up!!

umar al khattab berkata...

"Menurut sau kaji selidik pakar sakit puan dari Universiti New York, Amereika Syarikat mendapati bahawa hubungan seksual yg dialkukan secara sihat, adalah penawar dalam mengatasi masalah atau tekanan yg dihadapi lebih2 lagi bagi kaum wanita

Ini kerana ketika menjalinkan hubungan seksual, badan pasangan anda akan menghasilkan sejenis hormon dan zat kimia tertentu (terkandung dalam sperma) yg kemudiannya akan disalurkan ke dalam badan pasangannya. Bagaimanapun ia mesti tanpa kondom dan hanya dgn satu pasangan sahaja"

keh keh keh

bro najib, jangan tensen2 ok

Johan 23.01.84 berkata...

kahkahkah..lu memang siot la..entri ni mmg terbaik ar..

secara semiotiknya,menerusi entri mcm ni menunjukkan tanda dan makna yg Isham dah sihat..haha

Tanpa Nama berkata...

mampukah anak kucing itu bertahan lama?

Tanpa Nama berkata...

nama untuk kucing pee em-\
si zila
si rula
si tu ya
al tana
smal mama
kicie mama
si kitol
si poo kie
si boo tie
si foo lie
baabaa
kimie [ala kardashian]
katie [ala kate parry]
zinnie [ u know who ]
kavie [ u know who]
poocie poocie
kicie kicie
poo tie
hee tham
hee hee


untuk kepelbagain 1 malaysia kita gunakan

ma cin di [malayu/cina/india]

in short - si macin

korok b abdulla

salam 1 malaysia

Tanpa Nama berkata...

Bro, gua paling suka lu punya quote: " justeru amat penting kalau ingin membuat filem untuk mengetahui ilmu ini selain dari ilmu menjual tiket bas kah kah kah"

lu masih Isham yang dulu tapi kini ..si penjual tiket bas sudah pun bergelar Datuk kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

bela kucing buat ape sham
bela la anj***
tak pun bela bab* sekali

Tanpa Nama berkata...

ni jantan miang tapi buat2 alim kucing.sekali dia ngap..sampai bekecai

Ahmad Chin berkata...

anakmudadiary.blogspot.com

phoolan berkata...

unkle hisyam
saya patah hati kebelakangan ini..bersantap tiada berselera walaupun hidangan menyelerakan, mandi tak basah, beradu tidak nyaman, membaca tiada jiwa.. menonton filem arahan dari Jim Jarmusch yang terbaru tidak membuat saya terangsang lagi..
tetapi bila membaca articel kali ini membuat saya tersenyum dan memulihkan jiwa saya yang lara..
terima kasih

"true love wait"-thom yorke