Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 14 Jun 2010

PAS SEDAR TAK MAHU DI TIPU




KALAU BIAWAK INI - SEMUA SANGGUP PIKUL







KENAPA PAS TAK SANGGUP MEMIKUL BIAWAK HIDUP INI




PAS TIDAK MAHU TANGGUNG BIAWAK HIDUP - harakah daily

Presiden PAS, Abdul Hadi Awang berkata PAS menolak perpaduan dengan Umno kerana tidak mahu menanggung "biawak hidup" dan yakin tidak akan menyelesaikan apa-apa masalah.

Berucap sewaktu penangguhan Muktamar Tahunan kali ke-56 di Pusat Tarbiayah Islamiah Kelantan (Putik) hari ini, beliau juga berkata, Umno juga telah rosak akibat amalan rasuah yang berleluasa diamalkan mereka.

"Kita menolak perpaduan dengan Umno. Perpaduan menanggung biawak hidup, menyanjung rasuah," katanya.

Keburukan Umno juga katanya turut diakui bekas pemimpin mereka sendiri yang melihat Umno sudah tiada masa depan.

Umno juga katanya sudah jelas ditolak rakyat semenjak PRU ke-12 lalu.
"Tak ada pasal-pasal kita nak pikul orang yang sakit sampai ke usus ini," katanya lagi.

Menjelas lanjut pada sidang media selepas itu, ustaz Hadi mengulangi penegasannya bahawa PAS menolak perpaduan dengan Umno.

KAH KAH KAH…


woit… MEMIKUL BIAWAK HIDUP… kah kah kah..

kah kah kah… NATANG BEWOK…. kah kah kah..

kah kah kah… KESIAN….UMNO SUDAH JATUH TARAF BIAWAK… kah kah kah….

woit… KESIAN PADA BIAWAK…BUKAN PADA UMNO….kah kah kah…

kah kah kah….APA SALAH BIWAK HINGGA DI SAMAKAN DENGAN UMNO…. kah kah kah..

kah kah kah… APAKAH BIAWAK SEHINA UMNO.kah kah kah…

kah kah kah... TAK BAIK HADI INI ... SAMAKAN BIAWAK DENGAN UMNO... kah kah kah..

woit... BIAWAK ADA PRINSIP... HANYA MAKAN BANGKAI... kah kah kah..

kah kah kah... UMNO MAKAN APA SAHAJA YANG BOLEH DI TELAN... kah kah kah

nota:
dulu gerombolan memikul mahafiraun
hari ini ada rancangan hendak membawa biawak umno
agar dipikul oleh pas

pada hemat pas kalau umno saja hendak dipikul
okay juga - tidak bagitu susah
ini bik mama pun nak kena pikul
jamin mati tak bernafas kah kah kah.


10 ulasan:

Lang berkata...

setuju ngan tt... pehal lak biawok yg bersalah... biawok kan mahal jugak rege nya... kulit boleh buat tas tangan.... mcm dalam foto tu... spesis biawok yg dibela lagi...

Sudin berkata...

Lidah biawak bagaimana pula ?

Muktamar udah 56....

Matang ?

"Lebai berjanggut kambing pun berjanggut juga"

"Longgar sendat,lapang bertukul"

"Lautan yang dalam sudah diselam rata,buyung di dapur tak tahu apa isinya"

Udah le tu...!!!
Ghentikan berchakap...!!!

Buah pelior peghonah kena picit dek polis...???

Yang mati....???

Baru je isham bersajak panjang..!
Tak sedor lagi mereka datang..?
Peluru getah....peluru hidup...

Dipilih ?.....idak juga..!
Secara automatik...nasib baik bukan secara auta keling....

Udah le tu....!
"Kilas ikan di ayor,dah kenal jantan betina"

Tanpa Nama berkata...

kalau berpadu hari tu
ini hari sudah pikul biawak, pikul rasuah dan pikul judi
nasib baik ikut kata nik ajis
(walaupun nik ajis kena belasah umco abis-abisan hari tu)
kalau ikut kata sorang lagi tu - hancus

lain kali ikut kata org2 tua
org tua banyak makan garam
org tua kaya dgn pengalaman

sesekali ikut jugak kata TT
dok gitu TT?

Tanpa Nama berkata...

Biawak ni, yang paling dirujuk ialah lidahnya bercabang dua.
Tak tahulah kalau ada biawak bercabang lebih dari dua. Kena tanya biawakalogist.

Tanpa Nama berkata...

sebelah pikul biawak, sebelah lagi pikul penguin.... berat.. berat

Nash Udin berkata...

Huu... Huuu... Huuu....
Sedihnya aku....
elok2 nak jadi menteri,
dah tak jadi pulak....
penat2 je belanja minum teh...
sampai ati kau tuan presiden....

kingkonglee69 berkata...

hai hicyam,
"PAS SEDAR TAK MAHU DI TIPU".
Gua dah banyak paham pasai ini, jangan cakap manyak. Tok Guru Nik Aziz Sifu dah cakap "Pegi Jahanne UMNO !!!. maknanya pergi jahanam umnomcamic-BN.
Sapa ada sikit hotak itu cakap Sifu sudah jelas.
Klau dalam PR ada biawak BN, tapi pakai baju PR kasi 'brain-wash/brain-storming atau kasi buang kat kandang babi.
Kasi bersih PR dari cibai biawak lahant..

terlebih ketawa berkata...

wakakakak... memang first class

sejak mengikuti tukar tiub ni..

paling byk suka pasai TT ni ialah TT pandai buat orang ketawa & senyum bila membaca nyer.

syabas TT

Tanpa Nama berkata...

bro TT,biawok yg nak dipikul ada 2 lidah atas bawah...kah kah kah,ada yg lidah contot kah kah kah,ada yg biawok kulit lebih kah kah kah,ada biawok yg menjarjis jarjis kah kah kah..mcm2 ada..snggup ke PR sekelian

Tanpa Nama berkata...

PIKUL BIAWAK HIDUP

bukan saja lidah bercabang bermakna suka menipu, spesis BEWOK ni:
-makan makanan kotor.
-rupanya buruk.
-tiada faedah.
-semakin menyukarkan jika dipelihara apatah lagi kalau dipikul yang hidup.apa tujuan?
-haram dimakan.
-haram diniaga.
-suka mencuri dan membunuh.
-menggigit bila terdesak.
-makan gu.
...itulah agaknya faktor2 bewok disimilikan dengan Umno.Tak boleh diharap...

jalan JPJ,panji.