Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 25 Ogos 2010

BUKAN SAHAJA BANGANG - BODOH JUGA




MENYAMAR DI WAKTU MALAM




BAJET 2011: PM PELAWA RAKYAT KONGSI PEMIKIRAN - mStar

Najib Razak hari ini sekali lagi mempelawa rakyat Malaysia untuk berkongsi pemikiran bagi Belanjawan 2011, yang dijangka dibentangkannya di Parlimen Oktober ini.

Najib berkata, sepertimana tahun lepas, beliau mengakui sekali lagi merasakan pentingnya berhubung dengan rakyat dan mendapatkan pemikiran mereka secara langsung dalam lapangan masing-masing.

"Dengan prinsip kebesertaan dan keadilan sosial dalam fikiran, saya telah meminta rakan-rakan Rakyat Malaysia menyumbangkan cadangan untuk Belanjawan Negara 2010" dan hasilnya pemikiran rakyat itu telah menjadi sebahagian penting dalam belanjawan tersebut.

KAH KAH KAH…

kah kah kah… INI KENYATAAN NAK TIPU MELAYU… kah kah kah..

woit… NAK JEMPUT RAKYAT BERI PANDANGAN BUAT APA?... kah kah kah..

woit… BANGANG BINI ROSMAH INI… kah kah kah..

woit… DENGAR LAA… APA PANDANGAN AHLI PARLIMEN… BODOH !..kah kah kah…

woit… WAKIL RAYKAT ITU… MEWAKILI RAKYAT…BANGANG !... kah kah kah

woit… INGAT INI ZAMAN HARUN AMINUL RASHEED DI BAGHDAD?... kah kah kah…

kah kah kah… MENYAMAR… JADI PEMINTA SEDEKAH PERGI DENGAR KELOH KESAH RAKYAT…. kah kah kah..

woit… INI TAHUN 2010… ADA SISTEM PENTABIRAN…. kah kah kah..

woit… SI BANGANG NI INGAT DENGAN AMBIL PANDANGAN RAKAYT ITU… DIA DILIHAT DEMOKRATIK…. kah kah kah..

woit… BUKAN DI LIHAT DEMOKRATIK… TAPI TERBUKTI BANGANG…. kah kah kah..

15 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Bodoh macam lembu!
BOLO MACAM GEROMBOLAN!

1,2,3 kahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

Tanpa Nama berkata...

xyahla buang masa nak kongsi pemikiran pasal bajet, kalau fikir pasal camana cara dan gaya nak naik 'gajah dalam kelambu' bolehla bukak meja untuk rakyat memberi pandangan!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

kalau dia ada ambil berat pandangan rakyat, takdelah dia naikkan harga dan kenakan cukai sesuka hati dia

mosabit berkata...

kalau bodoh jangan bagi tau rakyat ....

kalau bagi tau jugak nanti tambah satu lagi bodoh..

kah kah kah kah kah ...

Tanpa Nama berkata...

kahkahkah.... memang bangang...

shahpuasa berkata...

zaman sekarang pon dah berubah, ada teknologi. kalau zaman aminul rasheed kene turun pdang, sekarang 'turun padang' guna teknologi. kita ada wakil rakyat, tapi cukupkah? zaman aminul rasheed takde wakil rakyat ke?

Tanpa Nama berkata...

Dia ingat dgn cakap camtu org ingat dia prihatin pasal rakyat..poorah..penat2 org keluar mengundi pilih wakil rakyat nape x nak dgr.lebih2 lagi yg selalu wakil PR bentangkan...kita org rakyat sibuklah..gaji kita org hanya utk makan pakai sendiri jer..dah dapat gaji ribu2 pikirlah sendiri mcm mana nak bagi rakyat senang..bodoh tahap gaban punya PM.....BODOH BODOH BODOH!!

Tanpa Nama berkata...

btl,xkan nk menyamar jd mcm aminulrasheed...kalo bini rosmah menyamar...time nyamar tu kompem rakyat amek peluang ketuk pale die dulu..kahkahkah...

tp kalo rosmah yg menyamar cane plak?
kahkahkah

-madey kimak-

rattlehead berkata...

sudah terang lagi bersuluh,
sudah bangang lagi hodoh.

Tanpa Nama berkata...

minta pak najib naikan gaji kakitangan kerajaan minimum RM 4000 sebulan, bonus 3 bulan gaji, turunkan harga minyak RM 1.00 seliter, gula 25 sen sekilo, beras RM 10 setiap 10 kg, ayam RM 2.50 sekilo.... dan bantuan rakyat RM 1000 setahun, cukai jalan percuma, insuran kereta murah... apamacam pak najib boleh bentang ke dalam belanjawan 2011 kali ni... ader berani ker...

Tanpa Nama berkata...

tuan tukar tiub amat tajam dan tangkas sekali memberi pandangan, lu memang di anugerahkan akal yang baik sebab wa fikir antara sebabnya ialah lu tak bergantung kpd kjaan untuk menolong kehidupan lu, lu tanggung semua susah perit lu, itu sebab pemikiran lu tangkas, tahniah TT..tapi pada masa yang sama wa suka jika lu balun sekali kjaan pakatan rakyat, takkan balun BN sahaja.

Tanpa Nama berkata...

minta pandangan rakyat? rakyat yg bangang dan bodoh je yg diambil pandangan mereka.

aku pon rakyat jugak. mintak najib buat akta gaji minimum RM1800, kekalkan subsisdi minyak, turunkan harge barang, hauskan rasuah kecik & besar. sistem pendidikan percuma dan berkualiti, sistem pengangkutan cekap, perubatan percuma atau murah. banyakkan peluang keusahawanan, baru la ekonomi rakyat naik. bila ekonomi rakyat meningkat, lg byk cukai kerajaan boleh pungut utk dikembalikan kpd rakyat.

tapi dari zaman madey, pak lah smpai mat mongol nie, ape la perubahan besar yg diorg buat melainkan perubahan jadi lg jahanam negara nie ade la.

Lang berkata...

kahkahkah...

aku pon nak bagi cadangan... potong gaji piem, tpiem, kabinet, bos2 kementerian, ksn, ksu, kpn dan siapa2 yang menjadi kepala bapak kantor... potong 40% pon cukup.... ada berani???

kedua... lawatan keluar negeri tu boleh... bukan tak boleh... tapi untuk belanjawan 2010 ni.. lawatan hanya diikuti oleh pegawai yang berurusan terus... yang hanya nak penuhkan kouta, pengiring, tukang survey shopping, ahli parlimen, adun yang takde kene mengena tak payah lah nak ikut... buat tambah kos saje... lagi satu... bini, anak beranak semua tak payah ikut... kalau nak bawa melancung tunggu nanti dah pencen... guna duit sendiri...

ketiga... projek2 pembangunan ni dah cukup2 lah tu... tak payah nak bangun lagi... yang ada pon dah jadi macam caca marba... nak bina itu ini yg akhirnya jadi gajah putih atau runtuh... kalau highway kat lembah kelang ni... boleh sesat dibuatnya...

itu je kot cadangan aku... tu pon ada berani ke?

Tanpa Nama berkata...

Ambil Ku Li jadi penasihat..minta kepala dia bagi idea apa perlu TokJib buat untuk majukan negara..ada berani???

Tanpa Nama berkata...

najib adalah selancau2 punya binatang!mintak pandangan rakyat konon..last2 dgr cakp Rosmah gemuk mcm kerbau pendek tu..takut bini..woi!takut bini buang lu punya anu kasi mkn anjing la bodoh!