Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 11 Ogos 2010

HARI PERTAMA




ANAKNYA YANG AKU MAKAN PETANG INI






SELAMAT BERBUKA PUASA


jam 6.25
cuaca di kuala lumpur nyaman
awan membantu hari pertama
tidak panas dan tidak terik
angin bertiup sama

di bangsar - sibuk sibuk
aku baru sahaja selesai membeli
ikan kembong goreng
sayur kacang masak kuning
dan gulai rebung masak kuning
untuk minuman aku mengambil air tebu -


nah gulai rebung dengan ikan sembilang
masak kuning adalah masakan yang terbaik
dalam dunia ini - jika tak ada rebung
dengan assam belimbimg - nikmatilah

masakan ini lebih hebat dari masakan maxim dari paris
masakan ini lebih nikmat dari masakan gordon ramsay dari london

kau berikan agu gadis basque aku akan memilih sambal tempoyak
kau berikan aku blonde dari sweden aku akan cari petai dan jering
kau berikan aku gadis itali yang lais matanya hitam gelam aku akan cari ikan pekasam

nah ! betapa enaknya hidup dalam kota ini
dan cuaca tidak mewajibkan aku memaki seluar dalam !

15 ulasan:

Puan Ainon Mohd. berkata...

Citarasa kampungan!

Bainun Waheeda berkata...

bila nak berbuka skali ? ^_^

bainun

Tanpa Nama berkata...

TT

Rindu pd Puan Ainon Mohd...hihi

Tanpa Nama berkata...

salam sahabat,

citarasa samo.
salam ramadan

p/s - den pung samo gak tak pakai dah seluaq dalam

mi-phg berkata...

tt tak pakai seluar dalam lanchow tak selaraske bila berjalan di pasar ramadhan?

sKC berkata...

Aku pun sama, memang dah lama tak pakai seluar dalam
kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

tt akan pergi meninggalkan kita suatu hari nanti.

sayangnya beliau tidak meninggalkan waris buat kita.

shahid berkata...

seluar dalam aku getah dah kembang... tapi masih pakai... steady... seluar dalam lubang-lubang..

Tanpa Nama berkata...

TT, aritu kau koba ikan semilang ni dh kono talak 8 kek kau..baru lopeh rujuk ko?..kah..kah..kah..

Tanpa Nama berkata...

x pakai ? kalau selaras mcmana?

kingkonglee69@gmail.com berkata...

hai hicyam,

semalam hari selasa, gua pun buka posa jua meh. 6.00pm gua dah siap beli nasi dagang & nasik kerabu untuk bini gua - kueh tahik itek, acord, jala mas & air nira... classical taste'

huuuh , hor liaw.. best punya bulan posa, tiap petang musti shoping makanan buka posa.

Selamat posa cantiq2

kingkonglee69@gmail.com berkata...

hai hicyam,

semalam hari selasa, gua pun buka posa jua meh. 6.00pm gua dah siap beli nasi dagang & nasik kerabu untuk bini gua - kueh tahik itek, acord, jala mas & air nira... classical taste'

huuuh , hor liaw.. best punya bulan posa, tiap petang musti shoping makanan buka posa.

Selamat posa cantiq2

kedai kopi lorong berkata...

Sham, bila nak mai sini lagi? sini ada satu gerai ni dia jual semua yang disebut! tapi tengahri saja! nama gerai ni,"awek muda". come come come. you have to!!

a lit' note:-
maybe you should find a nice woman who can cook all that. nak harap swede blondy, no way.. tak boleeey!!

Tanpa Nama berkata...

salam semua.

Betul jugak .., bila Hisham rujuk ngan ikan semilang nih? ke masa talaq itu hari tengah giler ngan ikan sungai Pahang.

Bulan Ramadhan ni aku suka masuk Kg Padang Balang lalu Melewar keluar kat Greenwood. Dalam tu macam2 ada & lebih ori berbanding di "Bazar Ramadhan rasmi".

Bab suar dalam ni tak masuk chord bulan posa. Mungkin bila musim kemarau.

Ape bro? Baru sehari posa lu dah laloq pasal suar dalam. Kalu laloq pun citer ler pasal baju raye lu untuk 2010.

belalang

Tanpa Nama berkata...

sham, bile nak buat buku resepi sendiri?