Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 11 Ogos 2010

HUMBANKAN GEROMBOLAN




BETAPA INDAHNYA DUNIA INI TANPA KERETA




5000 KM JALAN KAMPONG DILEBAR - melayau

Kerajaan negeri merancang melebarkan jalan kampung sepanjang 5,000 kilometer (km) bagi memberi kemudahan dan keselesaan kepada penduduk di kawasan luar bandar.

Ghani Othman berkata, projek berkenaan akan dijalankan mengikut fasa namun banyak faktor perlu diambil kira kerana ia turut membabitkan tanah rizab kerajaan.

Beliau berkata, kerajaan menerusi Infra Desa Johor Sdn. Bhd., telah berjaya membina 5,000km jalan baru pada pertengahan tahun 90-an namun kelebaran jalan itu hanya terhad kira-kira empat meter.

KAH KAH KAH

Woit… INI PROJEK… NAK BAGI CAWANGAN MAKAN…kah kah kah..

Woit….HABIS KEINDAHAN KAMPONG…. Kah kah kah..

Nota:
inilah akibat menyemabh pada kereta
habis tanah dui tarah
habis dudun di punah
habis ank sungai tenggelam
habis belukar di tepi jalan
habis pohion rending
habis buluh di musnah

habis kubur dikambus
hanis lopang di kering

nota:
keindahan kampong ialah kehijauan
keindahan kampong ialah jalan jalan yang bersinmpang siur
keindanhan kampong ilah belukar dan ophin yang menjalar di tepi jalan
jalan di kampong bukan lebuh raya

pulang beraya nanti nikamtilah berjalan
bukan bekereta kah kah kah


nota:
untuk menyelamatkan negara ini
dari kehancuran kita tidak ada
jalan lain - melainkan menghumbankan
gerombolan ke dalam tong smapah sejarah!

untuk itu sila daftar mengundi kah kah kah

6 ulasan:

Sivakumar berkata...

Agree 100%!

Keep the kampung areas green and natural, not too much roads and heavy traffic and unnecessary development and concrete jungle.

Manusia tidak dapat mencari spirituality dan perkembangan otak tanpa alam semulajadi yang segar bugar!

Jangan sesekali kita lupa ini...

Tanpa Nama berkata...

ko ni kdg2 bodoh jugak aku tgk...xkan nk jalan dr kl sampai kg?bongok!!!

cendol berkata...

U.N.K.L.E

Tanpa Nama berkata...

seperti projek lebuhraya LEKAS- lebuhraya siap, tp habis kawasana persekitaran semula jadi musnah, sungai dah mencapai jalan raya lama tu, hujan sikit esok habis banjir lepas tu keluar statement orang seremban buang sampah dlm sungai

shahmetal berkata...

bila bagi kemudahan..

minta kehijauan pulak.

pandai kau racun.

respek!!!

Tanpa Nama berkata...

Satu lagi...... peruntukkan membesarkan jalan kampung konon..... sampai kat kampung cuma patch-up sana sini.....

Tak ingat lagi ker kump prasarana johor, pada tahun pertama operasi saja dah kerugian lebih RM1 billion ringgit..... biul-biul dibuatnya...........