Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 28 Ogos 2010

JAWA UPAH JAWA




BENDERA CIPLAK AMERIKA DI BAKAR OLEH ANAK MUDA JAKARTA






PENUNJUK PERSAAN DIUPAH – PERKASA
- melayau

Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) percaya anggota gerakan Benteng Demokrasi Rakyat Indonesia (Bendera) yang melakukan demonstrasi dan bertindak biadab di Kedutaan Besar Malaysia di Jakarta ditaja oleh pihak tertentu.

Ibrahim Ali berkata, ia sengaja dilakukan untuk mencetuskan ketegangan hubungan di antara kedua-dua negara.

Menurutnya, tindakan membakar Jalur Gemilang dan melempar najis ke kawasan Kedutaan Besar Malaysia adalah terlalu ekstrem jika dibandingkan dengan isu yang tercetus di antara Malaysia dan Indonesia.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH..

woit… SIAPA AGAKNYA YANG MENGUPAH…. kah kah kah..

kah kah kah… ADAKAH KHIR TOYO UPAH GENG JAWA DIA?...kah kah kah

kah kah kah...ADAKAH NOH OMAR UPAH GENG JAWA DIA… kah kah kah..

kah kah kah… ADAKAH ZAID HAMIDI UPAH GENG JAWA DIA ?.... kah kah kah…

kah kah kah…. ADA KAH MUHYIDDIN UPAH GENGA JAWA DI NAK MALUKAN NAJIB?.... kah kah kah..

kah kah kah... ADAKAH JAWA KHAIRY UPAH JAWA INDON UNTUK BURUKAN KAN IBRAHIM ALI... kah kah kah..

kah kah kah… SEMUA JAWA ADA AGENDA…. kah kah kah..

nota:
kenapa indon marah ?
pertama kerana gaji minima untuk pembantu rumah
sudah bertahun tak selesai

artifek budaya mereka di klim oleh jabatan pelancungan malaysia

banyak pekerja buruh mereka di pau oleh polis dan rela
banyak buruh kena tipu buat kerja – kemudian tak bayar –
panggil polis dan immigration


contoh terbaik : projek buat istana negara baru


nota:
bagus juga yang dibakar oleh anak anak muda indonesia
ialah bendera ciplak dari amerika kah kah kah


12 ulasan:

mat lendir kg lonek berkata...

si bengap tunjuk perasaan depan kedutaan malaysia

si bangang tunjuk perasaan depan kedutaan indonesia

bengap VS bangang

awat berkata...

aku antara yang menentang kerja biadap dan bodoh mangkok mangkok dari indon ini.katanya depa amat marah kalau dipanggil indon,sebab itu aku gunakan perkataan indon.
tapi cerita bab dupah ini,aku ingat PERKASA dan NGOK lain yang seumpama dengannya hanya bolih bodohkan ahli PERKASA tapi bukan orang Melayu lain nya.

mamat berkata...

aku rasa di malaysia perkasam pun tentera upahan UMNO juga

Tanpa Nama berkata...

Kalau (Perkasa) percaya anggota gerakan Benteng Demokrasi Rakyat Indonesia (Bendera) yang melakukan demonstrasi dan bertindak biadab di Kedutaan Besar Malaysia di Jakarta ditaja oleh pihak tertentu....? Ianya mungkin ya mungkin tidak.

Kalau kita lihat cara penyelesaian penangkapan pengawai dan nelayan diperairan selat melaka, ianya mungkin "tidak" ditaja oleh sesiapa kerana kononnya mereka nak tunjukkan sikap patriotik terhadap warganegara mereka yang ditangkap oleh pegawai marin Malaysia.

Setelah kes diselesaikan, tapi perbuatan menghina itu masih berterusan ada kemungkinan kumpulan itu "ya" menerima tajaan dari pihak tertentu.

Siapa yang menajanya...? Kalau dalam Malaysia UMNO sanggup menaja apa saja perbuatan yang boleh merangsang perpecahan antara kaum, apakah UMNO sudah muflis sehingga tidak mampu merasuah pihak luar melakukan pekara seumpama itu demi mendapatkan sokongan untuk terus berkuasa...?

Peristiwa melakukan demonstrasi ini amat mencurigakan kerana jika rakyat Indonesia benar-benar marah pada kerajaan Malaysia, mengapa hanya segelintir saja rakyat Indonesia yang beriya-iya berdemonstrasi sedangkan yang lain geleng kepala tidak mahu turut campur...?

Jika benar demonstrasi itu mempunyai muslihat tertentu untuk kepentingan parti tertentu dalam Malaysia...

Sila teruskan berdemo, tak cukup bendara gemilang itu, kita akan bagi bendara Amerika pulak kerana bendera itu serupa saja.

Kepada rakyat Malaysia khususnya melayu pandai... jangan layan gila Indon itu, biarkan isu ini diselesaikan oleh kerajaan Malaysia. Sama-sama kita lihat kesudahan sandiwara ini.

Apa khabar ahli UMNO... hari ini tak buat lapuran polis... apa kes ?

Tanpa Nama berkata...

....yang upah bugis indonesia untuk berdemo tak ada ke?.....orang bugis lagi banyak wang maaa...

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o berkata...

tak de kerja masa puasa
pada boring menungu baik bakar bendera
wakaka wakaka wakaka

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o berkata...

baik carik tapai atau airnya layan

Tanpa Nama berkata...

Ramai sungguh orang upahan gerombolan UMNO... macam macam ada..

Tanpa Nama berkata...

kalo masuk mahkamah, akhirnya gani patail akan umumkan yang bendera tersebut membakar dirinya sendiri sepertimana pegawai2 indon menangkap diri mereka sendiri...hahahahaha

kes sudah selesai beb..

Tanpa Nama berkata...

Kita pakat ramai-ramai demo depan kedutaan Amerika pulak kali ni, kasi deme penin. Deme demo depan kedutaan kita, kita demo depan kedutaan Amerika. 2x5 kot...

Tanpa Nama berkata...

Mirip mcm akhbar keadilan kena bakar dlm demo sapa tah ari tu..

Tanpa Nama berkata...

bila org indon nak wat demo minta tukar bendera dorg sbb sama dengan bendera poland?