Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 30 Ogos 2010

MENGAKU MEMBUAT KERJA KERANA TUHAN




INI POSTER DRAMA ALTANTUYA DI TV HONG KONG





PERKASA MAHU UNDANG –UNDANG BUKKAN ISLAM KUNJUNGI MASJID
– minsider

Perkasa mahu undang-udang digubal bagi melarang bukan Islam daripada memasuki kawasan masjid dan surau meskipun tokoh agama berpandangan bahawa tidak salah bagi masyarakat bukan Muslim berbuat demikian.

Mursyidul Am PAS Nik Aziz Nik Mat dan bekas mufti Perlis Dr Mohd Asri Zainul Abidin bahawa bukan Islam boleh mengunjungi rumah ibadat umat Islam.

Selain mereka, beberapa pemimpin Pakatan Rakyat juga mempertahankan kunjungan bukan Islam ke masjid dan surau.

Malah pandangan Perkasa itu bertentangan dengan fatwa Mac lalu yang membenarkan pelancongan mengunjungi masjid.

“Perlu ada undang-undang bagi menghalang insiden bukan Islam memasuki kawasan surau dan masjid,” kata Presiden Perkasa Ibrahim Ali pada sidang media di sini hari ini.


KAH KAH KAH

nota:
lihat bagaimana undang undang
yang dicadang dan dibuat oleh manusia.
semuanya atas nama tuhan. ini contoh terbaik
untuk kita memahami bagaimana pelbagai
undang –undang diwujudkan.

lihat dan sedarilah bahawa undang undang
dan hukum hakam ini memiliki sejarah nya sendiri.
semuanya wajib dilihat dalam kontek pensejarahan itu.

kita bernasib baik apa bila isu ‘ orang kapir masuk surau’
muncul. kita nanti akan dapat melihat munculnya undang undang baru.

ini proses pembelajaran tentang pensejarahan kelahiran
hukum hakam.

agaknya berapa banyak hukum hakam yang dipaksakan
atas kita hari ini semuanya di lakukan atas nama yang maha esa.
atas menjaga kesucian agama. dengan menggunakan nama tuhan
kita di tindas.

nota:
pasal itu jangan malas membaca
kalau malas membaca selalu kena tipu kah kah kah

25 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

tak lama lagi ibrahim ali jadi pope al hadhari...banyak hukum baru bakal muncul...

Tanpa Nama berkata...

ini baru namanya fatwa:
fatwa mazhab perkasam
-masjid perlu dijaga
tapi para pematwa bolih buat apa saja.judi,arak,betina bolih saja,asal jangan buat dalam masjid-surau da..kah kah kah.

fatwa aku:baguih perkasam buat fatwa dan apa juga,asalkan semuanya bolih lingkupkan gerombolan.

Lang berkata...

berahing nak jadi hero mesjid surau pulak kot... atau berahing nak tubuh kelab fatwa yang memperjuangkan undang2 dan peraturan baru dalam islam... nanti berahing boleh cadang orang bukan melayu tak boleh masuk umah oranng islam sebab mereka makan babi... babi tu haram... sentuh tangan mereka pon nanti tak boleh..

anak abdullah berkata...

Rasulullah dulu siap benarkan orang Krisitan masuk MASJID NABAWI dan SEMBAHYANG cara KRISTIAN dalam tu..adakah masjid di malaysia LAGI SUCI daripada MASJID NABAWI? adakah? adakah?

Tanpa Nama berkata...

Itulah dia islam ala al malayuwiyah . Bukan Islam seperti islam generasi pertama yang dipimpin oleh Nabi Muhammad dulu . Islam sekarang dah menyeleweng dari sebenarnya . Islam cipta....aan .

Kini yang tinggal hanya islam yang di iktiraf oleh JAK*M . Kalau Jak*m kata halal maka halal lah segala-galanya . Sedangkan j*k*m itu sendiri sembah Raja Gopal dalam keadaan ia tidak sedar . Sembah selain Allah itu syirik . Syirik itu pula menduakan Tuhan . Menduakan Tuhan pula bukan ajaran Islam .

Kalau setakat berbalah pasai kafir masuk masjid , itu perkara kecil sahaja .
Semua kepincangan ini pasai merebut kuasa saja . Kalau tengok artis terkangkang terkoyah dan berpelukan atas pentas , tak pernah puak ini bergaduh sampai macam ni pun . Itu bukan haram namanya ? .
Semua perselisihan pasai berebut dunia semua nie . Sebenarnya puak-puak nie yang buat rakyat jadi celaru .

yb berkata...

Kalau fikiran sempit, adakah kubur akan sempit jua?

Saya ada cerita:

Seorang budak perempuan hendak sembahyang tarawikh. Umurnya 11 tahun. Saf di barisan hadapan ada kekosongan dan beliau mencelah untuk merapatkan.

Seorang tua di sebelahnya tempelak dan halau budak itu: 'Berapa umur kamu? Kamu dah baligh? Pergi! Pergi ke belakang!

Budak itu malu. Beliau tidak pergi sembahyang tarawikh lagi.

yb

Tanpa Nama berkata...

di malingsial dah ada ramai tok peti, yang belum ada RAJA kepada tok peti...... jadi bewok sekor nila yang paling layak memegang jawatan RAJA MUPTI GILA!!!!! kimak punya braheng.

Tanpa Nama berkata...

Undang-Undang Mak Bapak Kepala Hatok dia la tu, Katak Brahim nie betul-betul buat malu melayu. TU pun ada juga juak-juak nak sokong orang GILA MEROYAN macam tu.

-madir-

Tanpa Nama berkata...

"agaknya berapa banyak hukum hakam yang dipaksakan
atas kita hari ini semuanya di lakukan atas nama yang maha esa.
atas menjaga kesucian agama. dengan menggunakan nama tuhan
kita di tindas."

Nie yang pati agama semalaya pulun nak buat pulak nie .
Sesama ahli pati pun kalau berseliseh pendapat mereka sendiri pun rujuk hukum Raja Gopal .

Tapi kalau ceramah mereka kata " Sesiapa yang tidak menghukum dengan apa yang Allah turunkan , termasuklah mereka itu dalam orang-orang yang kafir "

Tapi berbalik kepada perjalanan pergerakan mereka ( Pati agama Semalaya ) mereka pun pakai perlembagaan Raja Gopal .
Saama-sama taat pada undang pancasila . Itu merupakan rukun negara .

Zionis pun ada " National Relegious Party " . Kalau tak percaya , cuba tanya lebai Google .

Tanpa Nama berkata...

Apalah seronoknya kita memperkecilkan lagu Negaraku, mengubah seni katanya atau membuat video seperti itu yang hanya merendahkan martabat kita sebagai satu negara dan satu bangsa di bawah gagasan 1Malaysia.Perkara seperti ini cukup menyedihkan.
“Makin lama kita berjuang membina negara sepatutnya kita jadi lebih matang. Kalau di England, rakyat mereka tidak akan conteng poster wajah Ratu Elizabeth, tidak akan hina lagu God Save the Queen,” katanya.
Tegas RaisYatim : Ambil tindakan tegas

Doa Dan lagu God save the Queen kalau didoakan oleh orang yang beriman kepada Allah , mungkin dikabulkan . Tapi kalau setakat doa itu dipohon dan diminta oleh malaoon yang mereka sendiri pun Allah dan pula bertujuan membodek Raja Gopal . Masuk angin keluar asap lah maananya .

Tanpa Nama berkata...

Dengan ini perkasa telah menjadi penghalang kepada dakwah. Kalau ikut hukum bang brahim nie, macam mana orang-orang bukan Islam hendak mendekati dan mempelajari tentang Islam jika Islam itu seperti menutup pintunya dan mendiskriminasi terhadap mereka?

p/s: saya menggalakkan golongan bukan Islam untuk berkunjung ke masjid, untuk meningkatkan persefahaman dengan orang bukan islam, dan mengetahui lebih lanjut tentang islam. lebih2 lagi di zaman ini di mana Islam sering difitnah.

sekadar berkongsi pandangan...

OrkEd Desa berkata...

kalo nak sekat mereka dr masuk kwsn masjid/surau, mcm mana nak berdakwah dgn org bukan islam?? bukankah ketenangan yg kite dpt kat masjid/surau xkan diperolehi kat mana2 spa??bayangkan kalo org bukan islam ni mmg niat nak buat dajal kat masjid/surau tp Allah berikan hidayah utk menerima Islam,siapa yg rugi?? ataupun pemimpin2 yg mengaku beragama islam ni x nak tambahkan keje dorang dgn membimbing saudara baru??

Tanpa Nama berkata...

kalau bodoh baik diam.hahaha

tu la orang bilang makin tinggi belajar makin bodoh.

bikin malu uitm. nama je universiti melayu. fakulti pengajian islam pun takde. last sekali keluar la manusia bodoh macam Senior abng B. ali ni.

baik tukar tiub. sebb ada pengajian islam kat um. bahasa pun dah beragama.hahahahahahaa. kawan dengan tukang jual minyak wangi yer tak. kene la bau wanginye

generasi bundle

Tanpa Nama berkata...

berahim2 apa nak jadi dengan engkau ni...

The Clown berkata...

Setiap perkara ada sejarahnya. Setiap manusia ada sejarahnya.

Jangan lupa bahawa kamu juga mempunyai sejarah. Cuba ingat kembali peristiwa-peristiwa yang kini telan menjadi sejarah hidup kamu.

Sama-sama kita insaf dan tidak payah menimbulkan bahan fitnah.

Luke Skywalker berkata...

Ibrahim Ali sudah gila. Gila kuasa dan gila dan gila. Tanjung Rambutan pun tiada tempat untuk dia sebab gila dia lain macam.

Tanpa Nama berkata...

berahmi ali dah gila.... wahahaha... perkasa hanya untuk orang gila macam dia! dia boleh ikut samy velu masuk tampoi! wahahaha! kesian ....

Tanpa Nama berkata...

Nak buat macam mana? Orang zaman batu memang macam tu! Melalak, menggila tak tentu pasal! Kalau zaman sekarang kena hantar kat Tanjung Rambutan kasi check sikit! Mungkin ada wayar-wayar dan skru yang dah tertanggal! Wahahaha!

Tanpa Nama berkata...

MAZHAB BARU, Mazhab al-ibrahimi wal pekasam sedap jugak buat lauk sahur

Tanpa Nama berkata...

tak lama lagi ibrahim ali akan jadi kontraktor mebinaan dan penyelanggara masjid dan surau setelah kontraktor bukan islam tidak lagi boleh memasuki masjid dan surau

Insan. berkata...

Sepatutnya semua tempat ibadat perlu bebas untuk dikunjungi sesiapa saja.

Yan bukan Islam dapat memasuki masjid dan mengenali Islam.

Orang Islam dapat memasuk kuil atau gereja dan mengenali agama Kristian atau Hindu.

Saling kenal mengenal serta faham memahami memupuk harmoni dan kedamaian abadi.

tajudin berkata...

Bro TT, mintak Menetri & Pak Berahim study balik buku Sirah Nabi. Sangat malu bila usul yang seperti ini dibincangkan oleh Menteri dan sekutunya. Mufti2 main diam senyap je.

Tanpa Nama berkata...

Kerajaan pusat telah mengeluarkan duit berlion ringgit untuk membina surau dan masjid diseluruh negara. Disamping kroni yang dapat projek itu joli sakan dapat komisyen.

Ada banyak surau dan masjid tapi pengunjungnya boleh dikira dengan jari. Dakwah tak dibuat.Tetiba Perkasa mahu undang-udang digubal bagi melarang bukan Islam daripada memasuki kawasan masjid dan surau...?

Waras atau gila orang melayu dalam PERKASA ini..? Dia mengharap melayu mana yang akan sokong cadangannya...?

Dalam Malaysia hari ini sudah terbagi dua kumpulan melayu iaitu melayu bodoh dan melayu bijak.

Melayu bodoh telah dikenali sejak pemerintahan Tun Dr Mahathir dengan slogan "Melayu mudah lupa" kerana terlampau banyak melantak rasuah sebahagian ahli UMNO jadi nyanyuk "cakap tak serupa bikin". Saki baki melayu bodoh itu masih bebas bergerak kehulu kehilir berkempen agar melayu terus bodoh.

Melayu bijak wujud setelah slogan 1 Malaysia diperkenalkan. Melayu mula berfikir jadi bijak apabila segala penipuan dan pembohongan UMNO yang ditutup rapat sebelum ini terkesan dan terbukti UMNO menipu.

Melayu bijak 1 Malaysia tidak akan percaya pada PERKASA dan UMNO. Kedua-duanya bertindak rasis adalah kerana mereka perlu dan memerlukan antara satu sama lain bagi kepentingan politik mereka yang semakin layu.

Kepada melayu bodoh.... sila sokong PERKASA dan UMNO. Kami melayu bijak tidak akan menyokong seperti babi-buta kerana kami ada otak untuk berfikir secara rasional untuk menilai mana yang betul dan mana yang salah.

Kami "melayu bijak" akan menjadikan melayu bodoh sebagai musuh yang akan diperangi dengan apa cara tanpa rasa simpati kecuali apabila mereka sedar bahawa mereka adalah melayu bodoh yang ingin bertaubat.

Tanpa Nama berkata...

pagi tadi terkejut aku dapat berita IBRAHIM ALI meninggal dunia. Penat aku pikir2 biar benar? cari punyer cari kat Internet, sihat la pulok orang tua nih... rupa2nya ada 2 ekor anjing mampus kene langgar sampai hancur kepala dekat ofis aku... MATI IBRAHIM ALI la anjing tu.

Tanpa Nama berkata...

maksud braheing tu dalam oi..halus. Sebenaqnya bagilah projek buat surau n masjid pada kontraktor bumi. Apalah korang ni..berbaik sangkalah pada bulan posa ni.