Khamis, 9 September 2010

KES KLASIK MELAYU TIPU DAN JUAL MELAYU




JADI HAMBA DI JUAL PADA ALONG



NGO MELAYU TUNTUT BATAL PERJANJIAN YBPP –HUNZA – harakah daily

Beberapa pertubuhan bukan kerajaan (NGO) Melayu telah memfailkan permohonan di Mahkamah Tinggi Pulau Pinang bagi menuntut supaya perjanjian antara pemegang amanah Yayasan Bumiputera Pulau Pinang (YBPP) dengan Hunza Properties Berhad dibatalkan.

Persatuan Melayu Pulau Pinang (Pemenang) yang mengetuai kumpulan NGO tersebut menuntut supaya tanah seluas 283 hektar milik YBPP yang dipindah milik dikembalikan kepada Bandar Kepala Batas Sdn Bhd (BKB).

Menurut Presidennya, Mohd Yussof Latiff, tanah tersebut terletak di atas lot tanah bernombor 2083, 2085 dan 4047 Mukim 6, Seberang Perai Utara (SPU).

"Kita menuntut supaya tanah tersebut dipulangkan kembali kepada YBPP untuk dimajukan oleh Syarikat Amanah Bumiputera. Tanah tersebut adalah milik orang Melayu. Ia tidak sepatutnya diserahkan kepada sebuah badan yang mana majoriti dari pemegang sahamnya adalah bukan Bumiputera.

"Pemenang, Ikatan Kelab-Kelab Melayu Negeri Pulau Pinang dan beberapa NGO Melayu yang ditubuhkan untuk mempertahankan kedudukan ini merasakan adalah perlu bagi kita mempertahankan tanah milik YBPP ini demi manfaat orang Melayu sendiri.

"Apa yang kita perjuangkan ialah memohon supaya perjanjian yang telah dimeteri itu serta tanah yang telah dipindah milik kepada BKB pada 26 November 2001 dibatalkan serta dipulangkan untuk dimajukan oleh syarikat Bumiputera," katanya.

Tambahnya lagi, ekuiti pemegang saham dalam BKB dikuasai oleh Hunza Properties sebanyak 70 peratus dan 30 peratus lagi dikuasai oleh YBPP.

Beliau juga berkata semasa pindah milik dilakukan nilai tanah tersebut dinyatakan sebanyak RM21.96 juta.

Walau bagaimana pun menurut laporan juru nilai bertauliah nilaian sebenar mengikut harga pasaran ialah RM137.44 juta.

"Daripada penilaian ini kita dapati YBPP mengalami kehilangan sebanyak RM115.5 juta dengan nilai sebenar semasa proses pindah milik hartanah tersebut berlaku.

"Sehubungan itu maka kita mengambil tindakan dengan memfailkan saman kepada mereka yang terlibat supaya dibatalkan perjanjian terdahulu antara YBPP dan Hunza Properties Berhad demi manfaat dan masa depan hartanah yang melibatkan kepentingan orang Melayu di sini," tegasnya lagi.

KAH KAH KAH…

woit… INI CONTOH TERBAIK… MELAYU TIPU MELAYU…. kah kah kah..

kah kah kah... KES MELAYU JUAL MELAYU.... kah kah kah...

kah kah kah… TAK LAMA LAGI… AKAN TUDUH LIM GUAN ENG PUNYA KERJA… kah kah kah..

kah kah kah… KALAU TIDAK AKAN TUDUH… EDITOR MALAYSIAN INSIDER PUNYA ANGKARA…. kah kah kah..

kah kah kah… SUSAH SUSAH TUDUH…. BANDERA DARI JAKARTA PUNYA ANGKARA… kah kah kah

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Tarikh "26 November 2001"..waktu itu siapa berkuasa diPulau Pinang? BE-END!!la. Sekarang makin banyak angkara BE-END keluar. Amno akan keluarkan kenyataan "itu perbuatan Tan Sri Kosukun" dan bukan Amno. Amno will place the blame on some1 else.

Good on U PR let more misdeeds and abuses by BE-END during their reign in Pulau Pinang, so that the rakyat will know...LOL

Tinta Hitam berkata...

Bro,

Mengapa skg baru nak bising? dari tahun 2001 lagi.Mmg betul lepas ini mungkin mereka akan saman Lim Guan Eng pulak sebab bagi tanah tu pd.Mana PERKASA ha..

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah !
tt woiiii,
Bukan melayu tipu melayu, tapi geng songkok tinggi eeeee yang tipu melayu.
Melayu tak akan tipu melayu, melayu hanya akan rompak dan samun harta melayu.

Tanpa Nama berkata...

Puak puak UMNO Melayu dan puak puak UMNO EEEEmamak mula merebut hartanah tersebut satelah keuntungan ratusan juta RM untuk temolok mereka seendiri..Rasuah, tipu menipu telah menjadi amalan mereka seharian diatas tunjuk ajar diri Mahafirun madey kuti EEEE.. Bapak Penipu Melayu.