Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 6 September 2010

MACAM MACAM DI BUAT UNTUK TIPU MELAYU




PAKAI MACAM INI ADA FATWA TAK ?




NAJIB : MP SERDANG LANGGAR FATWA MASUK SURAU BERI TAZKIRAH
- minsider

Najib Razak menegaskan, Ahli Parlimen DAP Serdang Teo Nie Ching
telah melanggar keputusan Majlis Fatwa Kebangsaan apabila beliau memasuki ruang solat Surau Al-Huda, Kajang bulan lalu.

Najib berkata, fatwa yang dikeluarkan Mac lalu adalah jelas bahawa bukan Islam mesti memperoleh kebenaran daripada masjid dan mengenakan pakaian sopan ketika memasuki kawasan masjid dan surau.

Dengan merujuk kepada fatwa, Najib berkata pelancong bukan Islam boleh memasuki masjid dan ruang solat dengan syarat mereka memperoleh kebenaran daripada pengurusan selain memastikan tindakan mereka tidak bertentangan dengan kesucian masjid.

KAH KAH KAH…

woit… ADA FATWA…KALAU TERLIBAT BUNUH ORANG.. BOLEH MASUK MASJID??.... kah kah kah..

woit…ADA FATWA KALAU SUTUT BINI ORANG.. BOLEH MASUK MASJID… kah kah kah..

kah kah kah… ADA FATWA KALAU AMBIL KOMISEN KAPAL SELAM… BOLEH MASUK MASJID TAK?.... kah kah kah…

nota:
fatwa ini pandangan yang di anjurkan
boleh di terima dan boleh tak diterima
contoh nya merokok telah di fatwakan haram
– tapi tak ada sapa ambil pot

ingat tak – empat tahun dahulu kita ada
kongsi depa/raya maka ada saekor malaon keluar
fatwa kata tak boleh kongsi depavali dengan raya

hanya satu malaon sokong fatwa
ini – malaon ini ialah mat mongol – dua hari
kemudian abdulalh badawi kata boleh
mengucap selamat kepada penganut agama hindu – tak percaya sila rujuk arkib negara
jangan malas - nanti keluar fatwa - siapa
malas dapat entot anak raja gopal kah kah kah


11 ulasan:

aziz jembal berkata...

aku betul2 tak boleh terima fatwa bahawa siapa suka main jubo tak boleh jadi pm...

TEKONG DARAT berkata...

aziz jembal dah memfitnah...
mahathir pun kata dia memang sengaja adakan konsprasi liwat anwar...sekarang ngko dah dikira memfitnah...

mosabit berkata...

ni fatwa aziz jembut ker?...

aziz jembut ??..

nak tau jembut tu apa sila tanya wak toyol...

kah kah kah kah kah kah ....

Tanpa Nama berkata...

aziz jembal... lu ni bodoh lagi membodohkan...

Tanpa Nama berkata...

aku tambah,

aziz jembal, sesat lagi menyesatkan.kahkaahahkah..

skolah bertingkat2, tapi bodoh berlapis2.

Tanpa Nama berkata...

mangkok pnya aziz jembal..anwar kena penjara dulu bkan pasal kes jubo...la ni pn x jatuh lg hukum..fitnah la tu..tu bkan aziz jembal tu namanya aziz jembut..

Tanpa Nama berkata...

Fatwa itu berdasarkan ijtihad ulama' dalam kearifan ilmunya dalam menentukan taraf hukum mengikut garis panduan fiqh....

saya sendiri sebagai org awam yg tidak mencapai taraf ilmu ini, lebih baik utk dengar, patuh, yakin dan berdoa kpd Allad agar ditunjukkan jln yg terbaik. jika terdapat khilaf atau perbezaan, diambil satu cabang berdasarkan keyakinannya bukan mengikut nafsunya; eg: Rasa terawih 8 rakaat lebih baik kerana malas solat 20 rakaat.

Ya memang, kebenaran bukan hak mutlak individu2 tertentu. tetapi jika sikap bodoh sombong itu menular, si jahil juga mahu bercakap mengenai nahu dan sorof. sehubungan dgn itu, sekadar perkongsian, tatacara sbg pendengar dan penfatwa harus diteliti. Lama-kelamaan islam dirobek sedikit demi sedikit dengan jatuhnya institusi ulama'.

antara tanda2 kiamat itu, si jahil berfatwa, sesat dan menyesatkan.

sekali lagi, ini sbg perkongsian mengenai hal2 fatwa supaya tidak dipandang remeh masyarakat.

Tanpa Nama berkata...

aziz bebal tu, jangan bimbang... dia datang sini kejap jer? kendian blah la... panazzz siot kene bantai...

Tanpa Nama berkata...

aziz juboq

Harris berkata...

Kah kah kah kah!!Aziz jembal yg tongong betingkat2.BAHLOOLLL!!

golok perak berkata...

harussani pun tak kata apa apa bila Pak Mentua KJ ngan Bini Rosmah bertafakur depan tugu negara ... sedangkan Majlis Fatwa Kebangsaan dengan tegas memfatwakan ianya HARAM ... yo bro TT teman rindu nak dengar komen mufti negeri teman ni ... sbb pastu satu negara balun dia ... kah kah kah