Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 6 September 2010

SILA BACA INI DAHULU SEBELUM PULANG BERHARI RAYA




AKHIR INI TERBUKA JUGA


Minggu lepas aku bercerita tentang bagaimana aku telah menerima surat dari arwah Teoh Beng Hock. Ramai orang kurang yakin tentang apa yang aku surahkan. Banyak maki hamun dan sumpah seranah yang aku terima. Malah aku telah menerima satu teks sms dari Yang Berhormat Teluk Kemang. Si YB ini juga turut marah kerana aku datang ke Telok Kemang tanpa memberi telor ayam dan daging salai untuk sang penunggu hutan bakau dan kubur panjang di Tanjung Tuan.

Kutukan dan cemohan ini menyalahkan aku kerana kenapa baru sekarang surat ini aku umumkan. Kenapa surat ini tidak aku hebohkan apabila aku menerimanya satu minggu satelah Beng Hock mangkat. Kenapa menunggu sampai satu tahun baru aku membocorkan isi cerita surat Teoh Beng Hock ini.

Semua tuduhan ini memang berasas. Tetapi biar aku terangkan sejujur mungkin. Aku membuka kesah ini setahun kemudian kerana inilah yang diminta oleh arwah Beng Hock. Aku tidak berani melanggar wasiat dan permintaan orang yang telah meninggal dunia. Aku takut kena sumpah. Nanti aku dimakan sumpah.

Sebenarnya kutukan yang sampai bertalu talu ini membuat aku sedih dan pilu. Berderai derai air manek menikam kalbu. Jadi biarlah aku bukakan semua isi kandungan surat si Teoh ini untuk tatapan orang ramai. Hendak hendaknya dengan isi kandungan surat ini para pembaca yang budiman dapat mengenal yang mana satu Mutu dan yang nama satu Raj Gopal. Kalau simpati datang - aku berterima kaseh. Kalau cek dan duit sampai lagi kuat aku berterima kaseh.

Ini lah surat Teoh Beng Hock yang aku temui dalam botol di Telok Kemang :

Kehadapan kekandaku yang sentiasa adinda ingati;

Limau purut lebat dipanggal
Sayang selaseh dinda lurutkan
Sepak di perut tempeleng di akal
Leher di cekik bukti parutnya


Kekanda;

Adinda berharap warkah ini hendaknya akan bertemu dengan kekanda dalam keadaan sehat walafiat. Amin.

Kekanda pasti terperanjat apabila menerima warkah dari adinda ini. Kekanda akan lebih terperanjat kerana warkah adinda ini tidak datang melaui pos. Biar adinda terangkan disini bahawa semenjak pos opis kita diswastakan adinda tidak lagi menggunakan khidmat pos. Biarlah air liur dan lidah adinda ini adinda gunakan untuk pekara yang menyoronokan dari menjilat setem syarikat kroni.

Disini inginlah adinda memberi pengetahuan kepada kekanda bahawa telah ada satu konpirasi untuk menjatuhkan kerjaaan Selangor dibawah pimpinan Tun Seri. Ingin adinda maklumkan bahawa adinda telah dijemput dalam satu mensyuarat sulit. Sebenarnya adinda tidak sepatutnya di jemput tetapi telah berlaku kesilapan.

Sang konspirasi telah tersilap hantar sms. Sms ini bukan untuk adinda tetapi untuk seorang Datuk yang juga bekas seorang pakar motivasi. Tidak tahu macam mana silapnya sehinggakan sms ini sampai kepada adinda. Kerana sms ini datang berkali kali maka adinda pun terimalah jemputan ini.

Mesyuarat ini bagitu sulit sekali. Adinda telah diminta memakai topeng Herman Monster. Mesyuarat ini berlangsung dalam sebuah reban ayam yang adinda sendiri tidak tahu dimana. Cara kami datang ke tempat ini cukup sulit. Adinda diminta datang ke Sentul, dimana adinda telah di bogel dan diberi topeng dan pakaian baru. Talipon bimbit diambil. Kemudian adinda telah dimasukkan ke dalam sebuah van roti dan di bawa berpusing-pusing selama satu jam. Bila van berhenti adinda telah berada di dalam sebuah reban ayam yang agak besar. Ketika itu semua ayam ayam sedang tidor.

Kekanda mungkin tidak percaya apa yang adinda tulis ini. Tetapi bacalah terus surat adinda ini kerana inilah sahaja yang dapat adinda tinggalkan.

Kekanda, pada malam itu adinda nampak ada lima orang dalam mesyuarat ini. Adinda kenal semua mereka yang berkonspirasi untuk menjatuhkan Tun Seri dan kerajaan Selangor ini. Kekanda jangan terperanjat kerana rupa-rupanya ada orang dalam kerajaan Selangor sendiri yang turut sama berkonspirasi. Dari gaya dan cara bercakap orang ini adinda tahu orang ini ialah bekas seorang pakar motivasi.

Kemudian ada seorang lagi yang lorat Jawanya cukup pekat. Mengikut si Jawa ini mesyuarat ini di rancang oleh Bik Mama sendiri. Bik Mama telah memberi arahan agar dilakukan apa sahaja untuk menjatuhkan kerajaan Pakatan di Selangor. Selangor negeri terkaya bukan sahaja di Malaysia, menurut si Jawa ini, tetapi di Asia Tenggra juga. Kerana itu Selangor wajib di rampas kembali.

Kekanda ku yang jauh dimata;

Walau pun kesemua mereka mengunakan topeng tetapi dari perwatakan dan gaya mereka, adinda dapat agak siapa mereka ini. Kekanda jangan terperanjat kerana isteri Bik Mama pun ada bersama dalam reban ayam ini. Isteri Bik Mama paling senang adinda kenali kerana kerana dia membawa album Ziana Zain dalam failnya dan memakai jaket hitam yang bertulis di belakang : Sumpah Saya Tak Kenal Altantuya.

Ada seorang yang adinda kurang kenal pada awalnya. Tetapi lama kelamaan orang ini pun adinda kenal. Dia memakai topeng bermuka harimau dan di baju nya ada lencana bertulis Suara Rimba Putera Malaya ( SPRM ). Orang inilah yang banyak memberi cadangan. Orang ini berkata yang dia ada beberapa orang agen sulit yang menyusup di dalam kerajaan Selangor.

Kekanda jangan terperanjat kerana pada ketika ini agen ini telah diarahkan untuk memasang kamera dibilik tandas Tun Seri. Video kamera ini ini merakam gambar Tun Seri terkencing. Menurut jantan SPRM , setiausaha Tun Seri yang sekarang ini adalah kekasih lamanya. Bayangkan kalau ada gambar Tun Seri terkencing dihadapan setiusahanya pastilah Selangor akan gempar. Inilah gambar yang mereka nanti nantikan. Semua akhbar dan media akan diarahlan membuat induk berita : MB Selangor Terkencing Depan Bekas Kekasih.

Kekanda, memang para konspirator ini berniat jahat. Dalam perancangan mereka apabila gambar ini telah heboh maka akan ada usul tak pecaya kepada MB Selangor. Dalam perancangan mereka MB Selangor akan digantikan oleh bekas pakar motivasi. Ini konspirasi dalam reban ayam pada malam itu.

Jika rakaman video ini gagal maka mereka akan menghantar China Doll ke setiap Adun Pakatan di Selangor. Dalam perhitungan mereka pasti akan ada Adun yang meleleh air liur apabila melihat China Doll.

Kekanda yang dingati;

Konspirasi dalam reban ayam ini ada juga lawaknya kerana menurut risikan jantan yang memakai baju SPRM itu tidak semua Adun pakatan akan meminati China Doll seperti Adun Pakatan di Perak . Elee Weng dan Zavier sudah pasti tidak meminati China Doll. Akhirnya pekara menghantar China Doll ini tidak dapat mereka selesaikan pada malam itu. Ianya akan menjadi agenda berbangkit di perjumpaan yang akan datang.

Dalam mesyuarat reban ayam ini adinda tidak bercakap sepatah apa pun. Adinda mendiamkan diri sambil mendengar dengan teliti. Satelah lebih empat jam dalam reban ayam adinda merasa hendak terkencing. Adinda keluar lalu berdiri terkencing di tepi reban. Kemudian adinda masuk kembali.

Tetiba pintu reban terbuka dan masuk seorang lelaki yang kelihatan seperti pengawal. Dia berbisik-bisik kepada si Jawa. Si Jawa berbisik bisik pada lelaki berbaju SPRM. Lelaki ini berbisik kepada isteri Bik Mama. Mereka semua bangun dan mula meninggalkan dewan.

Apabila adinda hendak bangun si pengawal memegang adinda dan berkata ‘ Kamu tak bersunat. Aku nampak kamu terkencing tadi. Kamu China Kamu tak boleh masuk reban ayam’. Semua yang dalam reban ayam itu keluar. Adinda di pegang oleh pengawal. Jantan berbaju SPRM tidak keluar dari reban. Dia membuka topenganya. Percayakah siapa dia jantan ini ?


Kekanda yang kini jauh dimata,


Adinda menulis surat ini untuk memberi tahu apa yang sebenarnya berlaku…..


Pembaca- ku yang budiman lagi aku hormati;

Sampai ke sini sahaja dahulu yang sanggup aku bukakan isi kandungan surat arwah Teoh Beng Hock. Aku tidak sanggup meneruskannya lagi. Babak babak sesudah Teoh di tangkap cukup sedih dan menyayat hati. Aku tidak sanggup melukakan hati balu nya dan juga anak nya yang baru lahir.

Aku harap setakat ini telah jelaskan bahawa aku bukan berbohong tentang surat dalam botol yang aku jumpa di Telok Kemang. Hendaknya janganlah aku dituduh berbagai-bagai. Di hari baik bulan baik ini aku meminta maaf. Jika sesiapa hendak memberi zakat dan derma kepada aku sila masukkan duit ke dalam bank akoun aku di Zurich Switzerland. Dinar emar dari Kelantan aku terima juga. Walah hu aalam biss sawab.(TT)

29 ulasan:

aziz jembal berkata...

habislah kerajaan pakatan....ni semua angkara pas!

Syahrulmanan berkata...

Dahsyat!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

kenapa x jelasksn siapa si pengkhianat..kalu betul2 berjuang untuk rakyat..atau setakat buat cerita..kalu btul2 jelaskan terus..jangan hanya pandai karang cerita untuk hangatkan blog anda..kes nii dah merelet2 dah..
jangan nak jadi dajal penyebar fitnah pulak..atau betul ustaz kata dunia akhir zaman fitnah berlaku di sana sini...

Tanpa Nama berkata...

Patutlah TBH telah dicekik oleh pengawal kerana TBH tahu rahsia, yang telah diluahkan waktu mesyuarat dalam reban ayam.

Nampak nampaknya Sumpah Tak Kenal Altantuya telah mengarahkan Suara Rimba Putera Malaya menghapuskan TBH kerana pengontot TBH masih berkulup (tidak bersunat) dan haram masuk reban ayam.

Moga moga Tuhan Mahakuasa cucuri rezeki yang melimpah-limpah kepada balu dan anak TBH.

Allahuakhbar Allahuakhbar.

Tanpa Nama berkata...

Ni betul-betul ke main-main ni?

TEKONG DARAT berkata...

haha...woit tt...tanpa nama 2010 September 6 03:52 nak tahu sapa yg terlibat tu...dia tak paham laa kias2 ngko...bengap betul

mosabit berkata...

sapa yg anggap ini pitnah....?..
sila saman...
kalau gerombolan saman mesti menang punya lah.....

kah kah kah kah kah kah ...

mosabit berkata...

woittt..anon 05:39....
nanti gerombolan marah dan kuarkan patwa baru..pasal ko doakan anak cucu cicit beng hock murah rezki...

kah kah kah kah kah kah ....

Tanpa Nama berkata...

Kau terlalu sangat berelusi sendirian.

Tanpa Nama berkata...

Aziz Jembal..

Pehal..bodo tahap melantun tu...

Misti orang yang dengki dengan PAS..cepat jer kata Pas..cuma sekor Kerbau masuk kubang habis terpalit...otak tahap UMENO la tu..ha ha ha

Hantamsajalah berkata...

Ini bukan betul2, ini cobaan.

Tanpa Nama berkata...

aziz jembal? jembalang? hahaha... sudahlah bodoh, makan taik pulak tu.. nak ajar apa pagi kalao jenis makan tahi ni? pegang kepala, hantuk kat tiang ajerlah..

Ahmad Chin berkata...

hahahaha...

nie suerat paleng bisa aku pernah baca!!weel done TT....

Aku doa kan semoga TBH adalah orang yang benar dn diberi keampuanan

aku nak taw si jowo siapa...

yang aku taw...

Hassan ali : bekas motivator
si jawa : siapa?

anakmudadiary.blogspot.com

Tanpa Nama berkata...

Apa la korang ni..TT kias2 kau paham sendiri la.kalau dia sebut nama betul2 mesti kena punya.aku percaya citer ni benar.cuma diolah menjadi seperti rekaan.itulah kelebihan TT.

Tanpa Nama berkata...

jawe pon x kenal?
alaaa jawe yg kate mkn tempe bole jadi cun cam bik mama tu...
dapat?
aduyai...
jawa yg beli petronas tepi federal hiway tapi gun name driver die tu...
dapat?
aduyai...

Tanpa Nama berkata...

bekas motivator = suma org tau..hasan ali.

si jawa = ....yaakob sapari?... ye kerrr

Tanpa Nama berkata...

Salam

Ni cam cerita Sejarah Melaka je. Ada yang besar dikecikkan, yang besar dikecikkan. Yang lurus digunakan metafora. Buat org suspen je. Semua orang tau sapa geng dalam reban ayam tu, tapi ni yang saya tertanya-tanya.

1. Macamana Beng Hock boleh dijemput dalam geng reban ayam plak kalau betul diaorang skandal nak jatuhkan kerajaan pakatan selangor. Atas dasar apa dia pergi, ke kena jemput. Kenapa dioarang jemput dia plak. Macam cerita Sherlock Holmes la.

2. Macamana dalam geng tu ada pulak sorang je yang dari puak lain (pakar motivasi tu lah). Yg lain tu semua geng gerombolan? Takkan la pakar motivasi tu pergi sorang-sorang. Dia mesti bawak sesapa lagi. Sapa pak pandir tu.

3. Napa pulak Beng Hock tu yang kena pergi mesyuarat reban ayam tu. Kenapa tak orang-orang lain yang lebih tinggi sikit dari dia (at least setahap pakar motivasi tu lah). Tah-tah Elle wong pun ada..ha..ha. Aku tak tau..

4. Macamana bang isham tau mesyuarat dalam reban ayam.. masa tu ayam semua dah tidur. bang isham lagi tengah tidur. Surat dari botol tu tipuke.
Ntah2 surat dalam botol yang bang jumpa tu, orang lain yang tulis..

ish..issh. Suspen la

Johan 23.01.84 berkata...

si Jawa tu ialah Toyo?

Harris berkata...

Wahahahahaaa...Aku suke ini entri.. ;)

Tanpa Nama berkata...

reban AYAM ?? sungguh mendalam kiasan saudara TT ...

Tanpa Nama berkata...

Bang isham dapat maklumat ni pun dari org dlm be end jugak. Dorang ada ramai informer. Jgn lupa, dlm be end sndiri ada berpuak2.

Tanpa Nama berkata...

anon 16:51.....nak komen biar baca habis dan faham, kalau belum faham baca lagi, kalau tak paham gak ..... kantuk kepala kat dinding jamban!!!! kan tt dah cakap tbh dapat sms sesat kat dia.

Tanpa Nama berkata...

hi anon 16.51

soalan 1 = bukanke TT dah bagitau tersalah bagi SMS.

soalan 2 = rasa2nye surwandi kot!

soalan 3 = rujuk soalan 1

soalan 4 = bukan setakat TT, aku pun ada spy sendiri, apala ko nie..

Keylee Daud berkata...

bRU faham jalan cerita :)

hishamuddin md. noordin berkata...

memang cun .......... tak dapat dinafikan...

Master Yoda berkata...

kah kah kah

metafora yg menarik....

Tanpa Nama berkata...

suspen nye...psl tu TBH kena d hapuskn,ape nk jd umngok ni,asik bunuh org je,cmni nk jd pemimpin..
p/s,aziz jembal golongan eee jg ni,totok umngok siot

Tanpa Nama berkata...

aku rasa ramai yg bengap. ini siri 2. baca siri 1 dulu. semua ni cerita rekaan je. tt nk bg sedap tembak. (ade yg benar) kalo korang baca siri 1 nti baru korang akan paham hujung pangkal nye. maklumla.. byk cerita x masuk akal skang nih. mcam surat tbh dah setaun baru kuar wasiat. x ke pelik. sbb tu tt buat cite ni nk perli balik. ade paham kaaa

Tanpa Nama berkata...

oh.. what a the beautiful art of lateral thinking, every puzzled consists a lot of clues to the scenario..
Tabiiikk latok...
Thnx for the nfos..
"seek ye the thruth and the truth shall set you free.."

Cheers..!!